PanostajaPena: mitä raamatun käänöstä käytät?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja edelleen _kaikki_ perustuu samaan satuun. Missä päin maailmaan muuten tämä paratiisi sijaitsi?
Pena, mistä Aatami ja Eeva sitten tuli maailmaan? 3D faksilla, teleportilla Enterpricelta? Ehkä samalla kyydillä kun skientologit? Menee ne David Copperfieldin ja Chris Angelin jututkin yli hilseen mutta nää sun jutut on kyllä ihan omalla levelillä...
SÄ et PanostajaPena vastannu mulle kysymykseen, etkä edes laittanu kohtaa missä siitä mainitaan? vai menikö multa jotain ohi?
Näin pitkästä aikaa jehovia. Ostarilla heillä oli ständi jossa jotain vartiotornia tms. heidän lehtiään. Siinä seisoi vanha mies puku päällä ja nuori tyttö. Minun kävi sääliksi sitä tyttöä. Voi olla, että hän on vain painostuksen takia siellä eikä kehtaa erota koska suku katkaisi välit. Toisaalta voi olla, että hänet on aivopesty ja hän oikeasti uskoo siihen huttuu. Molemmat huonoja vaihtoehtoja. Ehkäpä tähän vaikuttaa se, että tunnen erään luopion (aika kiva misu), mutta kuitenkin.
mitä raamatun käänöstä käytät?
oot sä PanostajaPena jehovan todistaja? koska se ei ole totuus että vain 144000 pelastuu, etkä pysty osottamaan sitä raamatusta ellet sitten tosiaan ole jehovantodistaja. tosin Jehovan todistajathan on ennusta tietävänsä asioita mitä ei tiedä kun itse Jumala sen yhden ainoan asian mitä ei ole Kerrottu edes Jeesukselle. jehovan todistajat on kirjottanu raamattunsa monta kertaa uusiksi juurikin tästä syystä (näin kertoi ex johovantodistaja itse mulle joskus aikoinaan)
Eipä sitä kaikki ole tehneet päätöstä "palvella luojaa". Osa on mukana vain sosiaalisen painostuksen takia, varsinki alaikäiselle voi olla suuri kynnys erota. Btw, eipä taida jehovissakaan (siis niissä jotka on mukana) mielenterveysongelmat olla kovin harvinaisia. Toisaalta en lainkaan ihmettelisi, jos luopioilla on pieniä vaikeuksia sopeutua uuteen tilanteeseen: jos välit katkeaa entisiin tuttaviin eikä "maallisten" kanssa paljoa ole ollut tekemisissä, nin eihän se yllätys ole.
En tiedä kaipaako se sääliä, eikä oikeastaan kiinnostakkaan, mutta kyllähän se silti sääliksi käy.
ilm. 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista. tosin tuossa ei ole pakana Kristittyjä jotka ovat siis kaikki muut kuin juutalaiset.
Kerrohan oikeen PanostajaPena että mitenkä mainitsemasi käännöksen mukaan muka pelastutaan?
eipä taida jehovantodistajie opus olla tuota mieltä.
.
ja luterilaiset papit (ainakin osa) opettaa väärin toisesta kiistaa aiheuttavasta aiheesta kuten kasteesta, monista muista. Toki en nyt muista millä nimellä se kulki (kirkko siis) niin opetti niin harhaan että jos oot joskus hankkinu suhteen Jumalan kaikkiin kolmeen persoonaan niin sen jälkeen voit tehdä ihan mitä vaan vaikka tappaa niin pääset taivaaseen. :face:ainakin viimeks ku ne meirä ovelle tuppas niin ne piti Jeesusta ainoastaa profeettana ei Jumalana.
mutta jos ostaisit oikean raamatun..
jos oot joskus hankkinu suhteen Jumalan kaikkiin kolmeen persoonaan
Mitä sä jätkä selostat? Jos sulla ei ole pienintäkään haisua mistä keskustelua käydään niin voisit joko 1) ottaa selvää rauhassa taustalla voidaksesi keskustella mukana AIHEESTA.. tai 2) pitää vaan volumet nollassa ettet tekisi itsestäsi aivan idioottia.

Viitsitkö perustella vähän?
Sun kommentit kuulostaa siltä että olet omasta mielestäsi oikeassa jokaisessa mahdollisessa asiassa mikä on hieman surullista. Samoin väität tuntevasi raamatun paremmin kun esim kirkko ja papisto. Jos näin olisi niin eikö sun pitäisi olla hieman eri areenoilla saarnaamassa?
Kumma juttu kun hermot menee aina niillä ketkä luulee olevan aukottomasti oikeassa...
Nyt tarkkana.. toisin kuin sinun todistelusi raamatunpaikoilla jotka eivät todista yhtään mitään sanomasi puolesta (en tiedä kuvitteletko niin, toivottavasti et).. niin tästä rykäyksestä selviää sekä:
1.Jeesus oli todellakin kuollut(Jumala ei voi olla kuollut), eli tilassa jossa häntä ei ollut kuin haisemaan alkaneena ruhona. Kuitenkin Jehova, Jeesuksen Isä eli yksi ja ainoa elävä tosi Jumala herätti hänet elämään.
2. Lainaamasi Luukkan 22:29-30 ei kerro mitään sen puolesta että Jeesus olisi Jumala.. vaan kuten tässäkin 24 jakeessa todetaan.. Jeesuksella on kuninkuus, mutta vain 1000-vuoden ajan jonka jälkeen hän luovuttaa tuon kunniakkaan tehtävän Isälle kuten voit lukea raamatusta.
3. 27 jakeesta eteenpäin voit ehkä sisäistää.. että kaikki alistettiin Jeesuksen kuninkuuden alaisuuteen, paitsi Jumalan suvereeniutta ei.. koska Jeesus ei koskaan haluaisi/voisi olla Isänsä yläpuolella. Kaikki Jeesuksen lausumat tukevat tätä.. "en tee mitään omasta aloitteestani, vain sen mitä Isä käskee" jne jne.
Te kirkon eksyttämät ihmispoloiset olette kohtuu säälittäviä kun ette osaa sisäistää lukemaanne, sokeina "uskossa".. on varmasti tosi autuas fiilis.
:DNämä asiat esitettyäni.. katso.. huomasin tämän aiemmin niin hyväntuulisen kaverin purevan hampaitaan yhteen ja kihisevän sieltä väleistä.. "Minä en sitten ymmärrä niitä Jehovan todistajia.. grrrr grrr".
Tässä kohti totesin vain et olet teologi, sun luulis olevan sellaista sorttia joka haluaa oppia ymmärtämään.. et onnea vaan raamatun tuntemuksen parantamiseen... ja lähdin ravintolavaunuun kaljalle.
Perustelu.. otat kantaa asioihin joita et ole selvästikkään alkuunkaan vaivautunut tutkimaan.. sen sijaan esim. nyt vaikka minä.. olen tutkinut ja puhun sitä mitä raamattu sivuillaan opettaa.. eikä mun tarvitse väittää tuntevani raamatun tekstit paremmin.. johan sen näkee sokeakin.. kun kyseisen kirjan sivuilta ei löydy alkuunkaan tukea noille harhaopeille mitä kristikunta opettaa.. papisto.. nuo hyvin syöneet tuntityöläiset.. mikäs niistä sinun mielestäsi tekee raamatun tuntijoita? Sekö että ne siellä teologi koulussa opettelee just ja vain ne asiat mitkä on olennaisia työskennellessä kirkon leivissä? Tiesitköhän, ettei papilla ole lupa opettaa sitä oppia mitä raamattu sivuillaan opettaa? Ehei.. tulee kovasti rankkua tuomiokapitulilta jos alkaa raamatun totuuksia ääneen lausumaan.
tostei selviä kato yhtikäs mitää joka puoltais sitä että ei olisi kolmi yhteistä Jumalaa koska Jumala tuli yhdessä persoonassaa ihmisen muottoon jolla oli ihmis ruumis ja joka tosiaan kuoli (ruumis) mutta ei Jumala(Jeesus) mihinkään kuallu. ja tuakaan ei antaa isälle valtakunnan johdon niin ei pois sule sitä ettei olisi kolmiyhteistä Jumalaan. ja oot itse itsesi kanssa ristiriidassa koska luuletko että Jumala päästäisi ketään yläpuolelleen? ja jos Jeesus ei ole väittämäsi mukaan Jumala niin silloon niin tapahtuu.
voittajan (eli mun mm.) on helppo hymyillä.
En tietenkään voi yleispätevästi sanoa pappien ammattitaidosta yhtään mitään kun en tunne kun muutaman, mutta olisi syytä voida olettaa että pappi tuntee raamatun siinä missä lakimies lakikirjan. Mun mielestä on hieman jopa röyhkeää yleistää että papit eivät tajua raamattua.
Ongelma onkin tulkinta. Esimerkki koraanista. Muinaisella kielellä kirjoitettu originaali koraani sanoo että naisen tulee käyttää "siveysvyötä" jolla tarkoitettiin kirjaimellisesti lanteilla olevaa huivia. Vuosien aikana uudelleen kirjoitusten myötä kyseiseen koraanin kohtaan on ilmestynyt yksi piste yhden koukeron päälle ja nyt jae tarkoittaa että naisen on pukeuduttava burkhaan. että näin...
Saako kysyä tutkitko raamattua harrastukseksi vai ammatiksi?