Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
apt.2:17-18
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

lisätään vielä tuohon sen verran ennenkö joku kerkeää viisastelemaan niin puhuu tuossa seuraajistaa jotka saavat sen hengen.

12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

samaten tuohon mainitten sen verran ennenkö kereetään kysymään että sen mitä anotaan niin on oltava Jumalan sanan mukainen pyyntö että jos anot et tapa tuo henkilö niin et tuu saamaan koska ei ole Jumalan sanan mukainen pyyntö. lisäksi jos tuo tarkoittaisi vai niille apostoleille niin sitä EI oltaisi raamattuun laitettu koska se olisi täysin turhaa ilmaista jotain mitä ei voi saara. noissa vastauksissa oli noihi ilmaantuneisiin kysymyksiin vastauksia en vaan jokaista jaksanu lainata tänne. :)

Toi Alcyone Jehovan asuinpaikkana oli sinun usein lainaamasi Vartiotorniseuran aiempi opetus, Russelin aamulääkkeitä kyslemään jos argumentoitivirheitä haluat jaella.

Jotain lähdettä tälle? JOS pitää paikkansa, niin tuo Russel on ollut kujaisempi mies kuin voisi kuvitellakkaan.

Mä osoitin, että nuo aiheeseen liittyvät Vartiotorniseuran raamatunpaikkalainaukset ovat vääristeltyjä, meni vissiin ohi vaikka olen viittaillut hieron ja naos -sanoihin useamman kerran.

Viidenneksi ”temppeliä” vastaava kreikkalainen sana (hi·e·ron’), jota käytetään pakanoiden esipihasta puhuttaessa, ”viittaa pikemminkin koko kompleksiin kuin nimenomaan itse temppelirakennukseen”, sanotaan Barclay M. Newmanin ja Philip C. Stinen kirjassa A Handbook on the Gospel of Matthew. Sitä vastoin kreikkalainen sana (na·os’), joka on käännetty ”temppeliksi” Johanneksen näyssä suuresta joukosta, on täsmällisempi. Kun on kyse Jerusalemin temppelistä, se viittaa yleensä kaikkeinpyhimpään, temppelirakennukseen tai temppelialueeseen. Toisinaan se käännetään ”pyhäköksi”. (Matteus 27:5, 51; Luukas 1:9, 21; Johannes 2:20.)

Kerrotko viellä, mitä tarkalleen ottaen osoitit?

Varsinaista käytännön elämän tarvettahan ei ole, UT:n uskiskoreografia on kuolleen hevosen piiskaamista ja Jeesuksen jullikan huomioonottamattomuutta. Raamatun mukaan Jeesus lupasi nimenomaan häntä silloin kuunnelleelle ihmisjoukolle, että jotkin heistä ovat vielä elossa kun hän palaa. Kiinnitin ainoastaan huomion toistelemasi Vartiotorniseuran opetuksen ja Raamatun sisällön väliseen ristiriitaisuuteen.

Mitähän tarkoitat "kuolleen hevosen piiskaamisella" ja Jeesuksen "jullikalla"? Raamatun mukaan Jeesus lupasi kuulijoilleen (pienen lauman ensimmäistä päätä edustaville) että tuon "uuden liiton" (jonka hän perusti viim. ehtoollisella) jäseniä eläisi viellä silloin kun hän palaa.. eli harmagedonin kynnyksellä. Se ettet sinä tajua tuota yhteyttä ei tarkoita sitä, etteikö tuo olisi asiayhteys.. pitää aina muistaa kelle Jeesus puhui missäkin yhteydessä.

Miksi et usko kolmiyhteyteen vaikka se raamatussa onkin? Jumala on Jeesuksessa ja Pyhässä hengessä, vaikuttaa näiden kautta.

Uskooko jehovat siis, että Raamattu on se tulemus?

No miksi sinä uskot, että Jeesus olisi yhtä korkea persoona kuin Jehova, hänen isänsä joka on aina ollut.. toisin kuin Jeesus joka luotiin? Toiseksi.. miksi sinä uskot, että pyhähenki olisi persoona?

Uskokoot JT ihmiset mitä haluavat.. raamattu on kirje Jumalalta ihmiselle. Mitähän tuo sun "tulemuksesi" pitäisi tarkoittaa? Jotain kirkon jaagoria?

apt.2:17-18 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

17 ’”Ja viimeisinä päivinä”, sanoo Jumala, ”minä vuodatan henkeäni kaikenlaisen lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, ja teidän nuoret miehenne näkevät näkyjä, ja teidän vanhat miehenne uneksivat unia; 18 ja jopa orjieni ja orjattarieni päälle minä olen vuodattava henkeäni niinä päivinä, ja he profetoivat. 19 Ja minä olen antava ennusmerkkejä ylhäällä taivaalla ja tunnusmerkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savu-usvaa; 20 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin Jehovan suuri ja loistava päivä saapuu. 21 Ja jokainen, joka huutaa avukseen Jehovan nimeä, pelastuu.”’

Jos kerran uskikset sätkiessään maassa ja sönköttäessään sekavia.. profetoivat.. niin missä viipyy veri ja tuli ja savu-usva ja auringon pimeäminen ja kuun verestäminen.. eiköhän nuo kaikki ole viellä edessäpäin jos ovat tullakseen.. mut joo.. sätkikää kuin silatkat siellä herätyskokouksiennne lattioilla.. ei se ole muilta pois.
Sitä paitsi tuo suomennos "ennustavat" on väärä, sana profetia/profetoida sisältää paljon muutakin kuin ennustamisen joten tuo raamatun paikka ei välttämättä edes puhu ennustamisesta vaan sanan julistamisesta tai vastaavasta. Katso vaikkapa Ilmestys 19:10 Silloin minä lankesin hänen jalkojensa eteen palvoakseni häntä. Mutta hän sanoo minulle: ”Varo! Älä tee sitä! Olen vain sinun ja sinun veljiesi orjatoveri, niiden joilla on Jeesuksesta todistamisen työ. Palvo Jumalaa, sillä Jeesuksesta todistaminen on profetoimisen henki.

ja mitä tulee siihen että tapahtuuko noita tänä päivänä niin kyllä youtubestakin löytyy pitkiäkin pätkiä. olen myös itse saanut olla rukoilemassa sairaan puolesta joka ON parantunut. toki täälähän en niitä pysty todistamaan koska ei ole niistä paperilla mulla mitää ehkä asian omasilla on, mutta heidän liikeistään en tierä tällä hetkellä. youtubesta voin kyllä linkittää tapahtumia tänne jos joku haluaa ja jaksaa ne kattoa myös loppuun asti.

Kiva homma.. itsekkin olen parantunut monesta taudista vaikkei ole tullut rukoiltua.. mikä vakuuttaa sinut siitä, että joku sairas reppana parantuisi juuri ja vain siksi.. että olet saanut olla rukoilemassa aiheesta? Toisaalta.. muutama tuttuni jotka näissä herätyskokouksissa ramppaa.. selittää mulle kuinka joku palopuheen pitäjä saa väkeä lentämään perseelleen jollain hokkuspokkus henki tulee ota koppi jutuillaan.. miten tälläiset pelleshowt edistää Jumalan palvontaa? Eipä niin mitenkään.. mutta joitakin ihmisiä kiehtookin enemmän taikatemput kuin raamatun totuudet.. ja kuten voit kirjan sivuilta lukea.. tuollaisia voimia kun on läsnä.. niin siellä on demonit läsnä eksyttämässä sokeita.

lisätään vielä tuohon sen verran ennenkö joku kerkeää viisastelemaan niin puhuu tuossa seuraajistaa jotka saavat sen hengen.

Joo saavat toki.. mutta mitä tuo "hengen" saaminen käytännössä tarkoittaa? Sitäkö että sätkitään lattioilla ja puhutaan sekavia?

Sulla on jokin huono kokemus nyt ilmeisesti noista "sätkimisistä", vieläkö sellaista jossain touhutaan? En oikein ymmärrä miksi sitä joskus tehtiin. Raamattuhan siitä jotain mainitsi, mutta tarvitseeko sellaista tehdä tietoisesti ihan kuin se jotain antaisi, en tajua. Armolahjat ja pyhän hengen täyttymys on jotain aivan muuta, kuin sätkimistä. Toiset korottaa näitä asioita vähän liikaa, kyse on kuitenkin siitä että kun päätät tietoisesti tulla uskoon ja muuttaa elämäsi suunnan, pyytää syntisi anteeksi ja seurata Jeesusta täydellä sydämellä, niin olet pelastettu. Pyhällä hengellä voi täyttyä uskon elämän eri vaiheissa ja saada ehkä jotain tiettyjä armolahjoja, mikäli Jumala näin tahtoo. Kaikki eivät ehkä täyty edes pyhällä hengellä. Ei ne ole pelastuskysymyksiä. Uskon Pena että sinun olisi itse koettava Pyhän hengen täyttymys ja vaikutus, koska et sitä mahdollisuutta ole selvästi itsellesi suonut. Mitä pelkäät menettäväsi? :)

Mitäkö on Jeesuksen tulemus? En tiedä mitä tarkoittaa kirkon jaagori, mutta Raamattu kertoo Jeesuksen toisesta tulemisesta hyvin paljon, mitä tarkoitat? Ei se ainakaan tarkoita Raamattua/Kaanonia se tulemus..

Jumala vaikuttaa keskellämme Pyhän henkensä kautta. Mutta he ovat nyt kaikki yhtä, Isä, Poika ja Pyhä henki.

sanompa tähän vielä sen kun PanostajaPena jossain kyseli mihin jäi vastaamatta että kun luulet etten tutki asioita tai en tierä asioista niin sanompa sen verran sulle Pena jotta tutkin asioita niin paljon että mulla on kotona kirjoja jossa käydään KAIKKI uuden testamentin kirjat jae jakeelta läpi joka on alku kielellä varmimmasta ja siis vanhimmasta löydetystä alkuperäis kirjoituksesta otettu alku kielellä paikat ja siinä on niitten suora suomennos sekä raamatun paikka samasta kohtaa ja selitystä vielä että mitä sillä on tarkoitettu, niin todellakin siinä on kaikki mitä raamattuun on kirjoitettu ja niin kuin edellä näytin linkin kautta niin sun harhaanjohtavassa opuksessa EI OLE KAIKKIA KOHTIA ja jostain kohdista on OLEELLINEN jätetty pois. joten elä tuu mulle sanomaan ettenkö tunne raamattua hyvin,tai etten tutki asioita tutkin ja juuri siks oon tätä mieltä. ja tierän että koska sun harhaan johtavaa opukseen on jotain otettu pois mistä Jumala sanoo sanassaan selvästi niin vaikka siinä olisi jotain kohtia oikeenkin otettu niin kirjasi ei ole pätevä. mulla sentään on alku kielestä asti voin verrata oikean raamatun sanaan sitä ja se pitää kutinsa toisin kun uuden maailman käännös.

nyt poistun takavasemmalle seuraamaan tilannetta ja vastaan jos multa kysytään asiallisesti. :)

Säälin sua PanostajaPena että oot joutunu noin harhaan. :(

toivon kaikille myös sulle PanostajaPena hyvää jatkoa sekä onnistuneita reenejä. :) ja turha kenenkään luulla että poistun sen takia taka vasemmalle että ärsyttäis, ei ärsytä niin pätkääkää. oon onnellinen mies. poistun taka vasemmalle koska tää ei oo enää oikeen asiallisella tasolla kaikilla.

i'm out.

ei se sitte tullu tuanne ku muokkasin ku jäi pois eli laitetaan ny se vielä tänne

kun tuala ennemmin puhuttii paranemisesta ja näin nii tässä yks eli siis olen itse nähnyt n.40cm päästä kun lyhyt jalka kasvaa saman mittaiseksi, kyseessä oli siis vanhempi nais henkilö itärajalta ja hänellä oli toisessa kengässään huamattava korotus tehty (irrotettava) jotta pystyy kävelemään. itse olen mitannut jalat ennen ja jälkeen rukousen ja se jalka oli kasvanut siinä saman mittaiseksi.
uskoo ken tahtoo. itse olen sen kuitenkin vierestä nähnyt.

luuk. 15:29-31
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Sulla on jokin huono kokemus nyt ilmeisesti noista "sätkimisistä", vieläkö sellaista jossain touhutaan? En oikein ymmärrä miksi sitä joskus tehtiin. Raamattuhan siitä jotain mainitsi, mutta tarvitseeko sellaista tehdä tietoisesti ihan kuin se jotain antaisi, en tajua. Armolahjat ja pyhän hengen täyttymys on jotain aivan muuta, kuin sätkimistä.

Uskon Pena että sinun olisi itse koettava Pyhän hengen täyttymys ja vaikutus, koska et sitä mahdollisuutta ole selvästi itsellesi suonut. Mitä pelkäät menettäväsi?

Niin siis puhun nyt sekä helluntalaisten lattialla kierimisistä ja siitä niiden suorittelemasta "kielillä puhumisesta".. eli käytännössä siitä miten niiden kokousten parasta antia on se, kun vauvasta vaariin siellä kaatuilevat lattioille sätkimään ja hölöttävät sekavia.. jos se ei perustuisi uskontoon.. niin tuollaisesta vietäisiin johonkin huurulaan tarkkailuun ja säädettäisiin sellaiset lääkitykset että heikompaa hirvittä. Ja tätähän ne tosiaan duunaa joka vitun kokouksessaaan joka vitun paikassa.
Muutkin herätysliikkeet näitä samantapaisia duunaa.. siellä palopuheita pitävät karismaattiset hahmot saavat "satoja kaatumaan" huudelleen pyhäähenkeä.. tälläistäkö Luoja toivoo palvelijoidensa duunaavan? Ei ainakaan raamatun mukaan.. vaan Jeesus käski seuraajiaan julistamaan hyvää uutista, kunnes tulee loppu. Paljonko olette nähneet näitä iltameissaan sekoilevia julistamassa kansakunnille? En tiedä, mutta jotenki tuntuisi.. ettei mua tarvitse täyttää millään hengellä.. ruualla pärjännyt tähänkin päivään asti. Pelkään tosiaan menettäväni järkevän ajattelun pohjan, jos lähtisin mukaan uskovaisten höhellykseen.. sen verran diippii meininkiä tuntuis olevan, et jää psykebileissä gammaövereissään sätkivät ja suu vaahdoten korisevat nibulitki kakkoseksi.. niillä sentään on kunnon myrkyt.. nää uskikset sätkii ihan pelkän itsesuggestion pohjalta tai demonien eksyttäminä.

onhan jehovissakin tota sekoilua, ei anneta lääkärien tehdä työtään vaan uskotaan johonkin maailmanlaajuisiin salaliittoteorioihin, sen verran ovat päästään sekaisin että laissa on määritelty että lääkärit voivat jättää tuollaisten hullujen vanhempien vaatimukset huomioitta ja hoitaa lapsia etteivät nämä kuole kun vanhemmat uskovat johonkin satuihin.

Niin siis puhun nyt sekä helluntalaisten lattialla kierimisistä ja siitä niiden suorittelemasta "kielillä puhumisesta"..Muutkin herätysliikkeet näitä samantapaisia duunaa.. siellä palopuheita pitävät karismaattiset hahmot saavat "satoja kaatumaan" huudelleen pyhäähenkeä.. tälläistäkö Luoja toivoo palvelijoidensa duunaavan? Ei ainakaan raamatun mukaan.. vaan Jeesus käski seuraajiaan julistamaan hyvää uutista, kunnes tulee loppu.

pakko sekaantua vielä vähä tähän koska selvästikkään PanostajaPena ei ole lukenut raamattua nimittäin raamattu nimen omaan puhuu kielillä puhumisesta vaikka Pena väittää muuta
laitetaas muuta paikka jotka löytyvät raamatusta.

1. Kor. 14:4
Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
1. Kor. 14:5
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
1. Kor. 14:39
Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.

:)

toki raamatussa käsketään myös julistamaan evankeliumia. :)

onhan jehovissakin tota sekoilua, ei anneta lääkärien tehdä työtään vaan uskotaan johonkin maailmanlaajuisiin salaliittoteorioihin, sen verran ovat päästään sekaisin että laissa on määritelty että lääkärit voivat jättää tuollaisten hullujen vanhempien vaatimukset huomioitta ja hoitaa lapsia etteivät nämä kuole kun vanhemmat uskovat johonkin satuihin.

Sekoitat nyt sekoilun ja vakaamuksen.. näetkös kun.. Raamattu käskee karttaa verta koska se on pyhää.. ja ne ihmiset jotka tahtovat miellyttää Jumalaa ja uskovat Jeesuksen veren pelastusarvoon.. omaavat vakaamuksen joka on sen verran vahva.. etteivät ole valmiita kuolemankaan uhalla rikkomaan Jumalan käskyä vastaan.. joka taas todistaa heidän uskonsa lujuuden.. ylösnousemustoivo on se mihin he turvaavat tässä asiassa. Elikkä.. tässä punnitaan elääkö ihminen Jumalalle kaikissa tilanteissa vai ei.. uskon koettelemus.
Onneksi nykyään on niin hyvät verettömät hoidot, ettei verta tarvitse kuin lähinnä leukemian hoidossa jne.

pakko sekaantua vielä vähä tähän koska selvästikkään PanostajaPena ei ole lukenut raamattua nimittäin raamattu nimen omaan puhuu kielillä puhumisesta vaikka Pena väittää muuta
laitetaas muuta paikka jotka löytyvät raamatusta.
Joo.. mietippä miksi tuo itselleen vieraiden kielien puhuminen suotiin alkuseurakunnan jäsenille? Siksi, että he pystyivät julistamaan pakanakansoille.. miten nykyään ku uskikset mölköttää jotain siansaksaa mikä ei ole yhtään mitään tunnettua kieltä? Edistääkö se Jumalan sanan leviämistä tai oikeastaan yhtään mitään? Ei.. ja siksi se ei olekkaan Jumalasta vaan saatanan konsteja eksyttää jo valmiiksi sokeita edelleen. Sori mut ei vakuuta mua noi uskiksien mölkötykset.. netistä voi kuunnella miten järkevää se molkotus oikeasti on.. ihan kipeää paskaa suoraan sanoen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jätkä rupes vetää ihan hatusta noita juttuja. :D ny meni vähä mielenkiinto ku ei oo enää lausettakaan faktaa, vaan jotain kipeetä perätöntä provoo.

Täällä ovat muutamat höpisseet pyhän hengen kosketuksesta ja Jeesuksesta sydämessä ja mistä lie. Eilen tuli YLEltä aihetta enemmän tai vähemmän käsittelevä aika hyvä dokumenttielokuva, jota en ollut aikaisemmin nähnyt. Tässä intialaistaustainen, amerikassa syntynyt nuori kaveri kasvattaa parran ja rupeaa esittämään intialaista gurua, kehittelee todella erikoisia uskonoppeja ja rituaaleja. Ja höpönlöpö uppoaa kansaan kuin häkä. Suosittelen katsomaan: Kumaré. Aika hämmentävää huomata, miten helppoa tällaisen voimakkaan uskonnollisen kokemuksen luominen on, mikäli henkilö on vastaanottavaisessa tilassa. Ihmisen psyyke on kyllä erikoinen.

Mua on aina yksi kysymys kristin uskossa kiinnostanut. Nyt kun raamattu lupaa tuonpuoleista elämää uskoville, niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Eli siis jos on esim neliraajahalvaantunut ja kuolee ja sitten herätetään tuomiopäivänä elämään paratiisissa niin onko edelleen neliraajahalvaantunut? Ja minkä ikäinen? Tiedän että tämä on hieman absurdi kysymys mutta sinänsä oleellinen kun puhutaan ikuisesta elämästä. Jos mä eläisin ikuisesti niin olisin mieluiten 29v 4ever :)

Pakko pyytää anteeksi jo etukäteen muttei pysty olla laittamatta tätä kuvaa tähän ketjuun...

clouds.webp

Tossa docventuresin leffassa lähestyttiin mun mielestä koko uskonnon perimmäistä olemusta,eli ulkoistetaan jollekin vastuu omista valinnoista ja tekemisistä.Mua kuitenkin jäi vähän kaivelemaan se että tossa lähetyksen loppupuoliskossa ei otettu yhtä olennaista asiaa esille.Eli onko uskonnot totta!Heroiinikin lohduttaa ja tuo hyviä viboja aika monelle miljoonalle ihmiselle,silti se on perseestä. Ulkoistettu vastuu auktoriteetille+kuolemanpelko ni avot meillä on uskonto.Miksei puhuta syntymää edeltävästä ajasta?Yhtä tyhjää janan molemissa päissä,ja yhtä vähän pelättävää kummassakin.Tuskin kukaan on pelännyt syntymää edeltäviä aikoja.

Tossa docventuresin leffassa lähestyttiin mun mielestä koko uskonnon perimmäistä olemusta,eli ulkoistetaan jollekin vastuu omista valinnoista ja tekemisistä.Mua kuitenkin jäi vähän kaivelemaan se että tossa lähetyksen loppupuoliskossa ei otettu yhtä olennaista asiaa esille.Eli onko uskonnot totta!Heroiinikin lohduttaa ja tuo hyviä viboja aika monelle miljoonalle ihmiselle,silti se on perseestä. Ulkoistettu vastuu auktoriteetille+kuolemanpelko ni avot meillä on uskonto.Miksei puhuta syntymää edeltävästä ajasta?Yhtä tyhjää janan molemissa päissä,ja yhtä vähän pelättävää kummassakin.Tuskin kukaan on pelännyt syntymää edeltäviä aikoja.
Näissä "Kumarén" opetuksissa oli kuitenkin mielestäni jotain hienoa. Kaverihan nimenomaan painotti ihmisen henkilökohtaista vastuuta. "Ole oma gurusi". Itse olen aika monta vuotta tykännyt katsella ja kuunnella erilaisia, pääosin jenkkiläisiä elämänhallintaan ja vastaavaan liittyviä videoita ja kuunnelmia. Kuuluisia alan nimiä ovat esimerkiksi Tony Robbins, Brian Tracy ja Napoleon Hill. Se ei ole uskonnollista, mutta kyllä varsinkin seminaarivideoista välittyy voimakas hurmoshenki. Keskeinen viesti näissä yleensä on, että ihmisen pitää asettaa itselleen selkeitä tavoitteita ja ottaa vastuu itsestään. Tätähän tämä "Kumaré" opetti. Feikki-guruksi jutut olivat minusta keskimäärin yllättävän järkeviä.

Ja kyllähän tuossa jälkikeskustelussa käytiin läpi tuota kysymystä, että ovatko uskonnot totta. Sehän oli periaatteessa ensimmäinen yleisökysymys, jonka Tunna tältä Kallion kirkkoherralta kysyi. Vastaus taisi olla jotain tyyliä, että "ei kai sillä väliä ole, jos niistä saa toivoa".

Mua on aina yksi kysymys kristin uskossa kiinnostanut. Nyt kun raamattu lupaa tuonpuoleista elämää uskoville, niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Eli siis jos on esim neliraajahalvaantunut ja kuolee ja sitten herätetään tuomiopäivänä elämään paratiisissa niin onko edelleen neliraajahalvaantunut? Ja minkä ikäinen? Tiedän että tämä on hieman absurdi kysymys mutta sinänsä oleellinen kun puhutaan ikuisesta elämästä. Jos mä eläisin ikuisesti niin olisin mieluiten 29v 4ever :)

Sielä ollaan täydellisiä, voit siis itse kuvitellä mitä se on. Tässä vähän jotain siitä joka löytyy johanneksen ilmestyskirjasta eli:
ilm.7:16
16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,

ilm.21:4
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

tuossa on sitte kaupungista samasta luvusta myöhemmin. eli ilm.21:12-21, 23-25
12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,

vastasko riittävästi vai mitä haluaisit mahdollisesti tietää siitä? ja mitä tulee tuohon ikään niin onko sillä mitää merkitystä vaikkä 130 vuatias jos on elämänsä kunnossa. en toki tierä susta mutta mulle ainaki on just se ja sama oon 30 vai 130 jos oon kerran elämäni kunnos sielä. silläkään ei oo mulle väliä että vanhetaanko sielä vai ei jos on kuitenki elämänsä kunnossa.

Hauskaa oli miten nopeasti ja täydellisesti seuraajat oli gurun vietävissä. Sehän olis päässy paneen varmaan seitsemää kymmenestä naisesta jota "auttoi". Tähänhän homma lahkoissa useimmiten perustuu. (Seksuaaliseenkin) valtaan ja/tai rahaan. Siinä on hengellisyys ja uskonnollisuus vain väline kun guru on pillun perässä. No nyt voisi kirjoittaa että tilanne on eri vaikkapa meikäläisessä kristinuskossa mutta kyllähän sielläkin on auktoriteetteja jotka seurakunnan jäsenille näkyvät.

Olen oikeastaan sitä mieltä että "jumala" näyttäytyy vain näiden auktoriteettien kautta. Mikä määrä ihmisiä olisi uskonnollisia ilman yhteisöjä? Pena varmaan mutta entäs muut? Sen huomaa tässäkin keskustelussa että näillä muutamalla uskovaisilla ne vahvimmat kokemukset on nimenomaan herätyskokouksista ym. hurmoshetkistä eikä suinkaan omasta ajattelusta.

Johannes 3:16 Sillä Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että hän antoi ainosyntyisen Poikansa, jottei kukaan häneen uskova tuhoutuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä.

Ilmestys 21:3 Sen jälkeen minä kuulin suuren äänen sanovan valtaistuimelta: ”Katso! Jumalan teltta on ihmisten luona, ja hän asuu heidän kanssaan, ja he ovat hänen kansojaan. Ja Jumala itse on heidän kanssaan. 4 Ja hän pyyhkii pois kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, eikä surua eikä valitushuutoa eikä kipua enää ole. Entiset ovat kadonneet.”

Jesaja 33:24 Ja yksikään siellä asuva ei sano: ”Minä olen sairas.” Kansa, joka maassa asuu, on saanut erheensä anteeksi.
Jesaja 35:5 Silloin avautuvat sokeiden silmät ja kuurojen korvat aukenevat. 6 Silloin rampa kiipeää kuin jalohirvi ja mykän kieli huutaa ilosta. Sillä vesiä on puhjennut erämaahan ja aavikkotasangolle puroja.

Job 33:25 Tulkoon hänen lihansa verevämmäksi kuin nuoruudessa, palatkoon hän nuoruudentarmonsa päiviin!’

Johannes 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä tulee hetki, jolloin kaikki muistohaudoissa olevat kuulevat hänen äänensä 29 ja tulevat esiin, hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa harjoittaneet tuomion ylösnousemukseen.

Jesaja 11: 6 Ja susi on viivähtävä uroskaritsan luona, ja itse leopardi asettuu levolle vohlan viereen, ja vasikka ja harjakas nuori leijona sekä syöttöeläin ovat yhdessä, ja pikkupoika niitä johdattelee. 7 Ja lehmä ja karhu käyvät laitumella; yhdessä niiden jälkeläiset asettuvat levolle. Leijonakin syö olkia niin kuin sonni. 8 Ja imeväinen on leikkivä kobran kololla, ja myrkkykäärmeen onkalolle ojentaa vieroitettu kätensä. 9 Ne eivät tee vahinkoa eivätkä tuota turmiota koko pyhällä vuorellani, sillä maa on oleva täynnä Jehovan tuntemusta niin kuin vedet peittävät meren.

Jo nämä muutamat raamatun paikat antavat kuvan mitä on odotettavissa. Aivan täysin selkeäksi raamattu tekee sen, että tuo hieno odote on tulossa MAAN PÄÄLLE.. ei vittu mihinkään pilven laidalle kuten kirkon hörhelöt jotenkin sen onnistuvat vääntämään ja kääntämään.

Sen huomaa tässäkin keskustelussa että näillä muutamalla uskovaisilla ne vahvimmat kokemukset on nimenomaan herätyskokouksista ym. hurmoshetkistä eikä suinkaan omasta ajattelusta.

Jep.. sen tosiaan huomaa miten uskovaisia viedään hienoilla tempauksilla.. se vain kun raamattu opettaa ettei pyhähenki vaikuta minkään showmiesten kautta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom