Laitat raamatunpaikkoja todistelemaan jotain mitä ne eivät kuitenkaan tee.. katsos kun.. Jeesukselle on annettu valtakunnan kuninkuus..mutta..
1. Korint. 15: 20 Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, ensi hedelmänä niistä, jotka ovat nukahtaneet pois. 21 Sillä koska kuolema on ihmisen kautta, niin kuolleiden ylösnousemuskin on ihmisen kautta. 22 Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tullaan tekemään eläviksi Kristuksessa. 23 Mutta kukin omassa luokassaan: Kristus ensi hedelmänä, sen jälkeen Kristukselle kuuluvat hänen läsnäolonsa aikana.(eli pieni lauma) 24 Sitten tulee loppu, kun hän luovuttaa valtakunnan Jumalalleen ja Isälleen tehtyään tyhjäksi kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 25 Sillä hänen täytyy hallita kuninkaana, kunnes Jumala on pannut kaikki viholliset hänen jalkojensa alle. 26 Viimeisenä vihollisena tehdään tyhjäksi kuolema. 27 Sillä Jumala ”alisti kaiken hänen jalkojensa alle”. Mutta kun hän sanoo, että ’kaikki on alistettu’, niin on selvää, että poikkeuksena on se, joka alisti kaiken hänen alaisuuteensa. 28 Mutta kun kaikki on alistettu hänen alaisuuteensa, sitten Poika itsekin alistuu hänen alaisuuteensa, joka alisti hänen alaisuuteensa kaiken, jotta Jumala olisi kaikki jokaiselle.
Nyt tarkkana.. toisin kuin sinun todistelusi raamatunpaikoilla jotka eivät todista yhtään mitään sanomasi puolesta (en tiedä kuvitteletko niin, toivottavasti et).. niin tästä rykäyksestä selviää sekä:
1.Jeesus oli todellakin kuollut(Jumala ei voi olla kuollut), eli tilassa jossa häntä ei ollut kuin haisemaan alkaneena ruhona. Kuitenkin Jehova, Jeesuksen Isä eli yksi ja ainoa elävä tosi Jumala herätti hänet elämään.
2. Lainaamasi Luukkan 22:29-30 ei kerro mitään sen puolesta että Jeesus olisi Jumala.. vaan kuten tässäkin 24 jakeessa todetaan.. Jeesuksella on kuninkuus, mutta vain 1000-vuoden ajan jonka jälkeen hän luovuttaa tuon kunniakkaan tehtävän Isälle kuten voit lukea raamatusta.
3. 27 jakeesta eteenpäin voit ehkä sisäistää.. että kaikki alistettiin Jeesuksen kuninkuuden alaisuuteen, paitsi Jumalan suvereeniutta ei.. koska Jeesus ei koskaan haluaisi/voisi olla Isänsä yläpuolella. Kaikki Jeesuksen lausumat tukevat tätä.. "en tee mitään omasta aloitteestani, vain sen mitä Isä käskee" jne jne.
Te kirkon eksyttämät ihmispoloiset olette kohtuu säälittäviä kun ette osaa sisäistää lukemaanne, sokeina "uskossa".. on varmasti tosi autuas fiilis.
Perustelu.. otat kantaa asioihin joita et ole selvästikkään alkuunkaan vaivautunut tutkimaan.. sen sijaan esim. nyt vaikka minä.. olen tutkinut ja puhun sitä mitä raamattu sivuillaan opettaa.. eikä mun tarvitse väittää tuntevani raamatun tekstit paremmin.. johan sen näkee sokeakin.. kun kyseisen kirjan sivuilta ei löydy alkuunkaan tukea noille harhaopeille mitä kristikunta opettaa.. papisto.. nuo hyvin syöneet tuntityöläiset.. mikäs niistä sinun mielestäsi tekee raamatun tuntijoita? Sekö että ne siellä teologi koulussa opettelee just ja vain ne asiat mitkä on olennaisia työskennellessä kirkon leivissä? Tiesitköhän, ettei papilla ole lupa opettaa sitä oppia mitä raamattu sivuillaan opettaa? Ehei.. tulee kovasti rankkua tuomiokapitulilta jos alkaa raamatun totuuksia ääneen lausumaan.
En mä mitään saarnaa.. käyn keskustelua joka valitettavasti ei oikein suju kun valtaosalla ei ole edes välttävästi tuon kirjan sivujen teksti hallussa.. tämä raakavoimakin heittelee raamatunpaikkoja minkä kerkeää sen enempää niiden sisällöstä tajuamatta.. hieman surullista mutta ymmärrettävää.
Tahdon kertoa erään kokemukseni teologian opiskelijasta.. olin junassa, makuuvaunussa menossa Helsingistä lappiin.. jossain riihimäen kohdalla paukkii huoneeseen äijä joka oli niin rauhallisen ja seesteisen oloinen tapaus.. kertoi olevansa teologi.. jutusteltiin sit siinä raamatusta ja hän kertoi miten hänen molemmat tätinsä omasivat jotain "lahjoja" kuten unien selittämisen taitoa ja kielillä puhumisen kykyä jne jne.
Sanoin sitten, että oletkos kerennyt opinnoissasi tähän raamatun paikkaan asti joka valottaa hieman noiden "lahjojen" nykypäivään soveltuvuutta:
1.korint 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta mikäli on profetoimislahjoja, ne tulevat poistumaan; mikäli on kieliä, ne tulevat lakkaamaan; mikäli on tietoa, se tulee poistumaan. 9 Sillä meillä on osittainen tieto, ja me profetoimme osittaisesti, 10 mutta kun saapuu se, mikä on täydellistä, niin poistuu se, mikä on osittaista.
Sit perään totesin et mitäs raamattu sanoo eksyttäjästä?
2. korint 11:13 Sillä sellaiset ovat vääriä apostoleita, petollisia työntekijöitä, jotka muuttavat itsensä Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme, sillä itse Saatana muuttaa jatkuvasti itseään valon enkeliksi. 15 Ei siis ole paljon, jos hänen palvelijansakin muuttavat jatkuvasti itseään vanhurskauden palvelijoiksi. Mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Nämä asiat esitettyäni.. katso.. huomasin tämän aiemmin niin hyväntuulisen kaverin purevan hampaitaan yhteen ja kihisevän sieltä väleistä.. "Minä en sitten ymmärrä niitä Jehovan todistajia.. grrrr grrr".
Tässä kohti totesin vain et olet teologi, sun luulis olevan sellaista sorttia joka haluaa oppia ymmärtämään.. et onnea vaan raamatun tuntemuksen parantamiseen... ja lähdin ravintolavaunuun kaljalle.