Jaa.. no ehkä mä voin sulle valottaa hieman ylösnousemusta..
Aadam ja Eeva luotiin asumaan Eedenin puutarhassa.. paratiisillisiin olosuhteisiin, ja tarkoitus oli.. että he lisääntyisivät ja tuo puutarha laajenisi koskemaan koko maailmaa.. ja ihmisten oli todellakin tarkoitus elää ikuisesti kuolematta koskaan. Kun Eedenissä puhkesi kapina.. niin tuo ikuinen elämä menetettiin.. nyt kirkon isät keksivät , että ihmisten olisi tarkoitus mennä taivaaseen jonain henkiolentoina. Mitä vittua oikeasti, tälläinen ei ollut alkuperäinen tarkoitus.. eikä liioin ihmisessä ole mitään "henkiolentoa" sisällä odottamassa taivaaseen vilahtamista. Tälläinen sielunkuolemattomuus oppi ei ole raamatusta vaan saddukeusten oppeja.. jotka 300-luvulla sotkettiin kirkolliskokouksessa muiden harhaoppien kanssa yhteen, jotta kaikkia lahkoja miellyttäisi kuulua alkukirkkoon.
Raamattu opettaa selkein sanoin, että Jeesuksen veren perusteella ihminen joka toimii Luojaa miellyttävällä tavalla.. saisi ylösnousemuksen "viimeisenä päivänä" vanhurskaiden ylösnousemuksessa.
Sitten.. on tuleva olemaan myös epävanhurskaiden ylösnousemus.. koska Jumala on armollinen ja haluaa tarjota pelastuksen niillekkin jotka eivät ole koskaan kuulleet pelastavaa sanomaa.
Apostoli Paavalin sanoin: Apost. 24: 14 Mutta tämän sinulle tunnustan, että sen tien mukaan, jota sanotaan ’lahkoksi’, minä tällä tavoin suoritan pyhää palvelusta esi-isieni Jumalalle, koska uskon kaiken, mikä on esitetty Laissa ja kirjoitettu Profeettoihin, 15 ja minulla on Jumalaan kohdistuva toivo, joka näilläkin miehillä on,
että tulee olemaan ylösnousemus, sekä vanhurskaiden että epävanhurskaiden. 16 Tässä suhteessa harjaannutankin itseäni jatkuvasti, jotta minulla olisi tietoisuus siitä, etten ole mitenkään rikkonut Jumalaa enkä ihmisiä vastaan.
Joko tajuat? Et varmaan mutta niin se vain menee.. ettei ihminen kuollessaan mene taivaaseen.. vaan lakkaa tyystin olemasta.. kuitenkin on tuo toivo.. Jumala muistaa ystävänsä, sekä niitä jotka eivät ole saaneet mahdollisuutta kuulla hyvää uutista.. näitä on varmasti paljon.. ja heitä tullaan opettamaan tuon tuhatvuotisen valtakunnan aikana.. jota Jeesus hallitsee 144000 hallitsijatoverinsa kanssa.
Se että Paavalikin tässä puhuu.. tulee olemaan.. viittaa muiden raamatunpaikkojen tavoin.. siihen ettei ihmisillä ole ennen tämän asiainjärjestelmän päättymistä mitään toivoa elää missään kuoltuaan.
Mitä raamattu sanoo kuolemasta?
Saarnaaja 9: 7 Mene, syö ruokasi iloiten ja juo viinisi hyvin sydämin, sillä tosi Jumala on jo mielistynyt tekoihisi. 8 Osoittautukoot vaatteesi joka tilanteessa valkoisiksi, älköönkä öljyä puuttuko pääsi päältä. 9 Näe elämää rakastamasi vaimon kanssa kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Hän on antanut sinulle auringon alla, kaikkina turhuutesi päivinä, sillä se on osasi elämässä ja kovassa työssäsi, jonka parissa teet kovasti työtä auringon alla. 10 Kaikki, mitä kätesi löytää tehdäkseen, tee voimallasi, sillä ei ole työtä eikä suunnittelua eikä tietoa eikä viisautta Šeolissa, paikassa johon olet menossa.
Huomion arvoista: Seol ei ole mikään "helvetti" vaan ihmiskunnan hauta.. tiedottomuuden tila.
Keitä nuo 144000 ovat?
8 Jeesus ei hallitse yksinään. Hänellä on rinnallaan hallitsijatovereita. Esimerkiksi apostoli Paavali sanoi Timoteukselle: ”Jos kestämme edelleen, niin tulemme myös hallitsemaan yhdessä kuninkaina.” (2. Timoteukselle 2:12.) Paavali, Timoteus ja muut Jumalan valitsemat uskolliset tulevat hallitsemaan Jeesuksen kanssa taivaallisessa Valtakunnassa. Kuinka moni saa tuon ainutlaatuisen tehtävän?
9 Kuten 7. luvussa mainittiin, apostoli Johannes sai näyn, jossa ”Karitsa [Jeesus Kristus] seisoi Siioninvuorella [kuninkaallisessa asemassaan taivaassa] ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi”. Keitä nuo 144000 ovat? Johannes kertoo: ”Nämä ovat niitä, jotka seuraavat jatkuvasti Karitsaa, minne hän meneekin. Nämä ostettiin ihmisistä ensi hedelmäksi Jumalalle ja Karitsalle.” (Ilmestys 14:1, 4.) He ovat siis Jeesuksen Kristuksen uskollisia seuraajia, jotka on valittu hallitsemaan taivaassa hänen kanssaan. Sen jälkeen kun heidät on herätetty kuolleista taivaalliseen elämään, ”heidän on määrä hallita kuninkaina maata” (Ilmestys 5:10). Jumala on apostolien päivistä lähtien valinnut uskollisia kristittyjä kootakseen tuon 144000:n ryhmän.
10 On hyvin rakkaudellista järjestää Jeesus ja 144000 hallitsemaan ihmiskuntaa. Ensinnäkin Jeesus tietää, mitä on elää ihmisenä ja kärsiä. Paavali sanoi, että Jeesus ei ole sellainen, ”joka ei voi suhtautua myötätuntoisesti heikkouksiimme, vaan sellainen, joka on koeteltu kaikissa suhteissa samoin kuin mekin, mutta ilman syntiä” (Heprealaisille 4:15; 5:8). Nekin, jotka hallitsevat hänen rinnallaan, ovat kärsineet ja kestäneet koetuksia ihmisinä. Lisäksi he ovat kamppailleet epätäydellisyyden kanssa ja kokeneet kaikenlaisia sairauksia. He varmastikin ymmärtävät ihmisten ongelmia!
No niin.. viellä vähän valotusta aiheeseen:
Ilmestys 20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja oli niitä, jotka istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta. Niin, minä näin niiden sielut, jotka oli teloitettu kirveellä Jeesuksesta todistamisen ja Jumalasta puhumisen vuoksi, ja niiden, jotka eivät olleet palvoneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä ottaneet merkkiä otsaansa ja käteensä. Ja he saivat elämän ja hallitsivat kuninkaina Kristuksen kanssa tuhat vuotta. 5 (Muut kuolleet eivät saaneet elämää, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat päättyneet.) Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. 6 Onnellinen ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja tulevat hallitsemaan kuninkaina hänen kanssaan ne tuhat vuotta.
Tuossa.. suluissa lukee.. eivät saaneet elämää.. sillä tarkoitetaan sitä.. ettei maallisen toivon omaavilla.. ylösnousemuksessa herätetyillä ole viellä "ikuista elämää".. ennen kuin saatana on tuon tuhatvuotisvaltakunnan lopussa päästetty koettelemaan ihmisten uskollisuutta Jumalaa kohtaan Ilmestys 20:7 eteenpäin. Vasta tuon jälkeen alkaa ikuisuus paratiisissa.. sen sijaan 144000 ovat heti alkujaan korotettu enkeleitäkin korkeampaan asemaan.. kuolemattomuuteen. (enkelit voivat "kuolla".. näin tulee käymään demoneille jotka olivat joskus enkeleitä). Tuo "ei toisella kuolemalla ole valtaa" tarkoittaa sitä, ettei Kristuksen hallitsijatoverit voi kuolla.. kuin sen kerran mitä kuolivat ihmisinä.. tosin viimeiset eivät koe kuolemaa lainkaan sanoo raamattu.. vaan heidät tullaan tempaamaan taivaaseen.. ja sit onkin harmagedonin vuoro.
Näin opettaa raamattu.. se ettei kirkko opeta näin.. tarkoittaa tasan ja vain sitä, että kirkolla on raamatun vastaiset opit.. ja siten se on saatanan synagooga ja vääränuskonnon pää.. portto.
Yhtä kaikki.. ihmisiä on kaksi ryhmää.. pieni joukko taivaallisen toivon omaavia.. Ensimmäiset heistä 12kpl olivat läsnä kun Jeesus asetti "uuden liiton" viimeisellä aterialla.
Toinen ryhmä, suuri joukko.. koostuu Jumalaa miellyttävän elämäntavan omaavista.. heillä on toivo elää ikuisesti paratiisimaassa.. joka tänne ennallistetaan jahka saatanan hallintokausi tulee loppuunsa.. eli aivan näillä näppäimillä.
Aivan kaiken tämän voit sinäkin lukea raamatustasi.. esteeksi voi muodostua vain se.. että on omaksunut kirkon harhaopit.. ikävä kyllä, se on myös este päästä lähelle Jumalaa. Jeesus teki selväksi tämän porukan kohtalon:
Matteus 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäsi ja ajaneet ulos demoneja sinun nimessäsi ja tehneet monia voimatekoja sinun nimessäsi?’ 23 Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.
eli koulutukseltaa voitte varmaan kuvitella kuinka kovatasoinen on ollut koulutus jos Mooses on koulutettu niin että siitä voisi tulla hallitsia
Joo en mä sitä sanonut etteikö Mooses olisi ollut viisaudella ja hengellä täytetty mies.. mutta tiedätkös.. genesiksen tarkoitus ei ole olla joku tieteellinen julkaisu, vaan johdanto siihen miten ihmistä silmällä pitäen on eloton kivi muokattu ajan kuluessa vastaamaan niitä tarpeita mitä vaaditaan elämän ylläpitämiseen.