- Ikä
- 42
Pulla sanoi:No niin sitakin mietin, etta mitas jos ihminen on vain toistaiseksi niin idiootti ettei tieda Jumalan olemassaoloa? Mietippas sita etta jos 500 vuotta sitten sanoit aaneen, etta maapallo on pyorea niin sut olis naurettu pihalle. Tai jos olisit sanonut, etta kohta taidetaan kayda kuussa ja katsella televisiota. Nama asiat ovat meille nyt paivanselvia, aivan kuten sekin, etta Jumalaa ei ole olemassa. Miten on mahdollista kumota se, etta 500 vuoden paasta emme tieda vielakaan mitaan Jumalasta? Mita jos meilla ei vaan ole tietoa ja taitoa tajuta, etta Jumala onkin olemassa. Mita jos 1000 vuoden paasta meilla on mittari jolla voi mitata Jumalan lasnaolon kullakin hetkella. Kuulostaa nyt todella naurettavalta (yhta naurettavalta kuin maapallon pyoreys 500 vuotta sitten) mutta 1000 vuoden paasta meille saatetaan naureskella, etta olipas ihmiset juntteja kun eivat tajunneet.
Palataanpa vielä tähän. Tänhän voi ajatella toisin päinkin. Mitä jos 1000 vuoden päästä porukka ajattelee että onpas ihmiset ollu ennen aivan saatanan idiootteja kun on johonkin jumalaan uskonut. Mun tietääkseni uskovaisten määrä on koko ajan laskussa, ja ollaan menossa siihen suuntaan että aina vaan harvempi uskoo mihinkään korkeimpiin voimiin ja muuhun sellaseen millään tasolla. Kirkkohan se aina on jälkijunassa. Sehän se yritti viimeiseen asti kieltää maapallon pyöreydenkin.
Itse olen 100% ateisti, ja suoraan sanottuna en voi edes ymmärtää miksi joku uskoo sellaiseen asiaan minkä olemassaolosta ei ole MITÄÄN päteviä todisteita. Joku raamattukin on vaan kasa kansantaruja ihan kuin kalevala. Onhan kalevalassakin esitetty maailman synty ja muut, mutta kuinka moni siihen uskoo. Ei kukaan, sitä pidetään vain kokoelmana erilaisia kertomuksia, ja niinhän se onkin. Mikä sitten tekee raamatusta erilaisen?
Yksi asia jota olen aina ihmetellyt, on jos joku tuomitaan jumalanpilkasta. Miten sellaisesta asiasta voi tuomita? Ketä siinä pilkataan? Ei ainakaan ketään joka on todistetusti olemassa. Ihan sama kuin sanoisi Aku Ankkaa homoksi ja saa siitä sakot tai vankeutta. Parhaassa tapauksessa jopa kuolemantumion.
Uskonnot yleensäkin on ihan paska juttu. Minkä muun asian nimissä on tapettu yhtä paljon ihmisiä? Ei minkään. Miks mun pitäis uskoa johonkin jonka takia tehdään niin paljon pahaa. Jotain kristinuskoakin on levitetty väkivalloin ja pakottamalla. Ja nykyajan allahpallahit vetää tuolla turbaani päässä ja räjäyttelee pommeja allahin nimeen. Ei hyvältä näytä.
Uskontoja on muutenkin aivan liikaa, eikä sitä tiedä mihin uskoa. Kaikki uskonnot väittävät olevansa ainoita oikeita, ja tämänpä takia minä ajattelen että mikään ei ole oikea. Jos jumala haluaa että kaikki häneen uskoo, niin miks kaveri ei tee asian hyväksi yhtään mitään? Ei tajua.