Tartsan
VIP
Kouluttautuneita miehiä noista ainakin muutama, kun tunnen/tiedän. Kun tässä nyt äo on se mittari teille.
Ja koulutusko (tai äo) suojaa mielenterveyden ongelmilta miten hyvin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kouluttautuneita miehiä noista ainakin muutama, kun tunnen/tiedän. Kun tässä nyt äo on se mittari teille.
Nuo mielenterveysongelmat on ihan sinun oma keksintö. Hullultahan nämä uskonasiat kuulostaa, kun ei itse ymmärrä. Eli ymmärrän sinua siinä suhteessa. Minua saa ihan vapaasti sanoa hulluksi, kun uskon, ei haittaa tippaakaan.Ja koulutusko (tai äo) suojaa mielenterveyden ongelmilta miten hyvin?
Ei ne kuulosta hullulta, ne ovat hulluja. Olikos se niin että sä olit kans yks niistä jotka on omassa päässänsä kehitellyt oman uskon, et käy kirkoissa etc? Eli olet se 4000000001, jos en mennyt sekaisin nollissa niin neljämiljardia ja yksi pitäisi tuossa olla, ja just tää sun oma kehitys on se ainoa oikea, ja sillä mennään taivaaseen, sä olet ratkaissut sen mikä on ihan oikea.. Kaikki muut on väärässä, ja olet varma siitä eikä haittaa vaikka sua kutsutaan hulluksi koska sä vaan tiedät että nyt on se oikea sauma löytynyt.Nuo mielenterveysongelmat on ihan sinun oma keksintö. Hullultahan nämä uskonasiat kuulostaa, kun ei itse ymmärrä. Eli ymmärrän sinua siinä suhteessa. Minua saa ihan vapaasti sanoa hulluksi, kun uskon, ei haittaa tippaakaan.
Minä en oo koskaan väittänyt että olisin kaikessa oikeassa tms. Käyn kyllä eri seurakunnissa, mutta en ole vain kaupungistani löytänyt sellaista seurakuntaa johon haluaisin liittyä, monessa olen mukana ollut, mutta ne on lopulta kuluttanut minut loppuun, aina on pitänyt olla tekemässä jotain, kertomassa omasta elämästä ja uskoontulosta tai vastata musiikista yms, ei ole saanut rauhassa vain istua kuunnella, on käynyt raskaaksi, minunkin elämä on ollut mitä on, rikkinäinen ihminen olin ja olen osittain edelleen. Yritän vain parhaani mukaan elää oikeudenmukaisesti, vaikka mokaan joka päivä jossakin eli ihan armon varassa mennään, jos siinä on jotain väärää mielestäsi niin olkoon. Ja tuo on pahinta paskaa, että olisin kehittänyt jonkun oman teorian ja vain näin pelastutaan, se on Jumalan käsissä eikä minun.Ei ne kuulosta hullulta, ne ovat hulluja. Olikos se niin että sä olit kans yks niistä jotka on omassa päässänsä kehitellyt oman uskon, et käy kirkoissa etc? Eli olet se 4000000001, jos en mennyt sekaisin nollissa niin neljämiljardia ja yksi pitäisi tuossa olla, ja just tää sun oma kehitys on se ainoa oikea, ja sillä mennään taivaaseen, sä olet ratkaissut sen mikä on ihan oikea.. Kaikki muut on väärässä, ja olet varma siitä eikä haittaa vaikka sua kutsutaan hulluksi koska sä vaan tiedät että nyt on se oikea sauma löytynyt.
Nuo mielenterveysongelmat on ihan sinun oma keksintö. Hullultahan nämä uskonasiat kuulostaa, kun ei itse ymmärrä. Eli ymmärrän sinua siinä suhteessa. Minua saa ihan vapaasti sanoa hulluksi, kun uskon, ei haittaa tippaakaan.
No, mä sanon rehellisesti: Tyhmä. Tulee mieleen se yksi seurakunta, jossa pastori nosteli käärmeitä ja uskoi, ettei kuole vaikka käärme puree. No, käärmeen puremaan sattui kuolemaan. Tuo on tuommoista itsensä korostamista ja jalustalle nostamista eli jonkun sortin narsismia loppupeleissä ja paskasesti käy, kun leikitään jotain sankaria.Mä kysyisin palstan uskovaisilta mitä mieltä olette tästä pöhköstä John Allen Chau?Tossa ku pikaseen vilkasin googlella ni sitähän nimitettiin peräti marttyyriksi,onks tä yhtä suuri marttyyri ku uskovainen muslimi joka tappaa vääräuskosia vai pienempi ku kuoli ite?
katso liitettä 152199
Ei se marttyyri ole, vaan uskomattoman tyhmä yksilö. Vähän sama kuin lähtis kävelemään Pohjois-Korean jostain rannalta salaa saarnaamaan paikallisille ja kuolis. Itsetuhoisia hölmöjä noi ovat ja maallinen maailma opettaa niitä. Ei ole paljoa jumala auttamassa.Mä kysyisin palstan uskovaisilta mitä mieltä olette tästä pöhköstä John Allen Chau?Tossa ku pikaseen vilkasin googlella ni sitähän nimitettiin peräti marttyyriksi,onks tä yhtä suuri marttyyri ku uskovainen muslimi joka tappaa vääräuskosia vai pienempi ku kuoli ite?
katso liitettä 152199
Mihis porukka täällä uskoo?
Evoluutio, Kristinusko, Ateismi, Buddhalaisuus yms yms..
Mä oon itse kristitty.
Täst tulee kyl vaan sanomista
Mun mielestä Raamatun synti käsite selittää paljon maailman ongelmista ja on vastaus omiin ristiriitoihinikin. Jos mä uskosin tieteeseen, niin sillon vois vetää ranteet auki samantien, millään ei olis mitään merkitystä joten eipä mua eläminen paljoa motivois. Vaatii sekin aika paljon uskoa että Raamtun on joku vaan läpällä kirjottanut, on se kumminkin sen verran fiksusti tehty. Sitä paitsi mikä olis jalompaa ja kauniimpaa kun että Rakkaus ja oikeudenmukasuus on elämässä tärkeintä?
Uskon henkimaailman olemassaoloon, ja että monissa ns pakanauskonnoissa ja okkultismissa ym noituuksissa ollaan oikeasti ja ihan realistisesti tekemisissa syntiinlangenneen luomakunnan henkien kanssa. En siis itse palvo enkä seuraa näitä edellämainitun kaltaisia henkiä enkä myöskään Raamatussa tämän maailman jumalaksi kutsuttua Saatanaa. Ymmärrän kyllä että olet kanssani erimieltä
Jep. Näihin pyrin. Ei kiinnosta myöskään pätkääkään, mikä elämän jälkeen odottaa, koska saan tietää kuitenki lopulta. Jos jtn teorioita olis pakko kannattaa eniten, ni sanoisin, et EHKÄ ollaan jonkun shakkilaudalla viihteenä, eikä elämäs oo mitään tarkotusta, vaan kaikki vapaaehtosta, paitsi kuoleminen(mitä seki todellisuudessa tarkottaa?). Shakkilaudan omistaja sit välil siirtelee meit, ja heittää esteitä eteen. Mun henk. koht ilo on olla lannistumatta näistä esteistä, ja elämän synkkinä hetkinäki näyttää persettä itse elämälle(metafora). Toinen teoria sisältää samoja piirteitä, paitsi on paradoksaalinen, eli missään ei oo mitään järkeä, kaikki synty tyhjästä yms. Elämä ei oo mikää ostoslista, vaan vapaaehtosta toimintaa ;D. Jos haluu pyrkiä johki tavotteeseen, ni mikäs siinä. Usein motivoivia juttuja, mut pidän hyvin todennäkösenä, et loppuje lopuks millään ei ollu mitään väliä, joten paras vaan nauttia matkasta, ja kattoo sit tunnelin päässä, oliks siel valoo vai ikuista pimeyttä.
Täälähän on hyvä kysäistä yhtä mieltä askaruttanutta asiaa, jospa joku uskonmies osaisi vastata, vaikka varmaan kysytty joskus ennemminkin:
Kuvitellaan että jonnekin siperian perämetsään syntyy lapsi. Hänen vanhempansa ei tiedä mistään uskonnoista, ei ole aikaa semmoiseen, ja kukaan ei ole opettanut.
Tämä lapsi elää elämänsä ollen ystävällinen, kiltti, saattaa elää tietämättään jopa raamatun kymmenen käskyn mukaan. Mutta jumalaan hän ei usko, koska ei ole koskaan kuullutkaan moisesta. Minne hän joutuu kuoltuaan, niinkun raamatun oppien mukaan ?