Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja koulutusko (tai äo) suojaa mielenterveyden ongelmilta miten hyvin?
Nuo mielenterveysongelmat on ihan sinun oma keksintö. Hullultahan nämä uskonasiat kuulostaa, kun ei itse ymmärrä. Eli ymmärrän sinua siinä suhteessa. Minua saa ihan vapaasti sanoa hulluksi, kun uskon, ei haittaa tippaakaan.

Nuo mielenterveysongelmat on ihan sinun oma keksintö. Hullultahan nämä uskonasiat kuulostaa, kun ei itse ymmärrä. Eli ymmärrän sinua siinä suhteessa. Minua saa ihan vapaasti sanoa hulluksi, kun uskon, ei haittaa tippaakaan.
Ei ne kuulosta hullulta, ne ovat hulluja. Olikos se niin että sä olit kans yks niistä jotka on omassa päässänsä kehitellyt oman uskon, et käy kirkoissa etc? Eli olet se 4000000001, jos en mennyt sekaisin nollissa niin neljämiljardia ja yksi pitäisi tuossa olla, ja just tää sun oma kehitys on se ainoa oikea, ja sillä mennään taivaaseen, sä olet ratkaissut sen mikä on ihan oikea.. Kaikki muut on väärässä, ja olet varma siitä eikä haittaa vaikka sua kutsutaan hulluksi koska sä vaan tiedät että nyt on se oikea sauma löytynyt.

Ei ne kuulosta hullulta, ne ovat hulluja. Olikos se niin että sä olit kans yks niistä jotka on omassa päässänsä kehitellyt oman uskon, et käy kirkoissa etc? Eli olet se 4000000001, jos en mennyt sekaisin nollissa niin neljämiljardia ja yksi pitäisi tuossa olla, ja just tää sun oma kehitys on se ainoa oikea, ja sillä mennään taivaaseen, sä olet ratkaissut sen mikä on ihan oikea.. Kaikki muut on väärässä, ja olet varma siitä eikä haittaa vaikka sua kutsutaan hulluksi koska sä vaan tiedät että nyt on se oikea sauma löytynyt.
Minä en oo koskaan väittänyt että olisin kaikessa oikeassa tms. Käyn kyllä eri seurakunnissa, mutta en ole vain kaupungistani löytänyt sellaista seurakuntaa johon haluaisin liittyä, monessa olen mukana ollut, mutta ne on lopulta kuluttanut minut loppuun, aina on pitänyt olla tekemässä jotain, kertomassa omasta elämästä ja uskoontulosta tai vastata musiikista yms, ei ole saanut rauhassa vain istua kuunnella, on käynyt raskaaksi, minunkin elämä on ollut mitä on, rikkinäinen ihminen olin ja olen osittain edelleen. Yritän vain parhaani mukaan elää oikeudenmukaisesti, vaikka mokaan joka päivä jossakin eli ihan armon varassa mennään, jos siinä on jotain väärää mielestäsi niin olkoon. Ja tuo on pahinta paskaa, että olisin kehittänyt jonkun oman teorian ja vain näin pelastutaan, se on Jumalan käsissä eikä minun.
Hyvää jatkoa, Japi, minä en jaksa täällä netissä vääntää näistä asioista, minä en tunne sinua etkä sinä minua, ei me voida muutamasta tekstinpätkästä päätellä täydellisesti toisen arvomaailmaa, luonnetta tai minkälainen on arkielämässä. Minä olen ainakin ihan normiäijä ja tulisin juttuun kyllä sinunkin kanssa, jos törmättäisiin tietämättä nettinimien kautta ketä ollaan. En ole mikään ylimielinen ja kunnioitan kaikkia ihmisiä, enkä hakkaa raamatulla ketään päähän. Joskus saatan jollekin kertoa, että olen uskossa ja minkälaista elämää vietin sitä ennen. Mutta se siitä, unohda tuo mitä kirjoitit, koska se ei todellakaan vastaa sitä mitä olen tai sitten pidät mielikuvasi, mulle on ihan sama, koska minä tiedän mikä olen niin hyvässä kuin pahassa.
Ps. Sinulta myös haluan pyytää anteeksi aiempia kommentteja mitä silloin aikaisemmin latelin, osasit aukoa päätä liian hyvin ja olin sitten väärällä asenteella keskustelussa mukana, ei olisi pitänyt sanoa mitään, joskus olisi viisainta olla vain hiljaa ja välittämättä. Mutta rauhaa ja kaikkea hyvää sinulle ihan aidosti toivotan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ei keksintö vaan havainto. En näe kovinkaan suurta eroa kahdessa ihmisessä, joista toinen vaahtoaa kiihkon vallassa Jeesuksen ja toinen kolmijalkaisen dalmatialaisen puolesta. Ensin mainittu voi tietysti tekeytyä salonkikelpoiseksi ujuttautumalla jonkin sopivan uskonlahkon helmoihin, jälkimmäisellä on sitä vastoin parempi mahdollisuus saada ammattiapua ajoissa.

Mä kysyisin palstan uskovaisilta mitä mieltä olette tästä pöhköstä John Allen Chau?Tossa ku pikaseen vilkasin googlella ni sitähän nimitettiin peräti marttyyriksi,onks tä yhtä suuri marttyyri ku uskovainen muslimi joka tappaa vääräuskosia vai pienempi ku kuoli ite?

chaumaincollage_770.jpeg

Mä kysyisin palstan uskovaisilta mitä mieltä olette tästä pöhköstä John Allen Chau?Tossa ku pikaseen vilkasin googlella ni sitähän nimitettiin peräti marttyyriksi,onks tä yhtä suuri marttyyri ku uskovainen muslimi joka tappaa vääräuskosia vai pienempi ku kuoli ite?

katso liitettä 152199
No, mä sanon rehellisesti: Tyhmä. Tulee mieleen se yksi seurakunta, jossa pastori nosteli käärmeitä ja uskoi, ettei kuole vaikka käärme puree. No, käärmeen puremaan sattui kuolemaan. Tuo on tuommoista itsensä korostamista ja jalustalle nostamista eli jonkun sortin narsismia loppupeleissä ja paskasesti käy, kun leikitään jotain sankaria.

Täysin idioottia ja itsekästä toimintaa mennä tuputtamaan kristinuskoa tai ylipäätään mitään uskontoa tuonne, tuskin oli epäselvää ettei tuota heimoa saa edes lähestyä. Mielestäni täysin oikein että pääsi hengestään, tuonne kun ulkopuoliset pääsee niin veikkaan että sadan vuoden päästä tuosta kulttuurista ei ole muuta jäljellä kuin jälkipolville kerrotut tarinat.

View: https://youtu.be/uF72aDOT3nQ

John Allen Chau. En osaa sanoa juuta eikä jaata, kun en tuntenu miestä enkä koko asiaa otsikoita tarkemmin. On niitä aikoinaan tullut tapetuksi ja jopa syödyksi, ihan todellisia Jeesuksen seuraajia jotka olleet Jumalan johdatuksessa liikkeellä. Kohtasihan itse Jeesuskin väkivaltaisen kuoleman. Mutta jos tämä John on ollut ominpäin liikkeellä, niin en minä silti halua pahasti hänestä ajatella. Ja olisiko ihme, jos maailmankaikkeuden tärkeimmän ja olennaisimman asian ympärillä ei olisi monenlaista toimijaa. Eikös väärennetyn rahan olemassaolo johdu juuri siitä että aitoakin on olemassa. On tahallista, oman edun tavoittelua uskonnon varjolla, mutta myös ilman uskontoa. Ja on aina olemassa ihmisiä jotka ei tasapainossa ja järjissään, ja heitä riittää vaikka ja minne, ja ylipäätään jokainen ihminen on erehtyväinen. Tosiasioita ei kuitenkaan muuta meidän uskominen, uskomatta jättäminen, eikä kenenkään toisen tekemät virheet jne. Jos me ymmärrettäis miten isojen asioiden äärellä me ollaan, niin koettais varovaisuutta ja voitaisko jopa muuttua nöyremmiks?

katso liitettä 152199
Ei se marttyyri ole, vaan uskomattoman tyhmä yksilö. Vähän sama kuin lähtis kävelemään Pohjois-Korean jostain rannalta salaa saarnaamaan paikallisille ja kuolis. Itsetuhoisia hölmöjä noi ovat ja maallinen maailma opettaa niitä. Ei ole paljoa jumala auttamassa.

Mielenkiintoinen tuo saari. 1800 luvulla joku tutkija kidnappas sieltä 6 alkuasukasta ja 2 kuoli mantereella heti sairauksiin kun heimolla ei ole mitään immuniteettia moderneja sairauksia vastaan. Sinne koitettiin mennä pienissä ryhmissä mutta loppujen lopuksi Intia asetti 3 mailin vyöhykkeen saaren ympärille jota valvotaan laivaston puolelta. Reilua Intialta antaa niiden siellä elää rauhassa. Tsunamin jälkeen kopterilla käytiin zekkaan selviskö heimo ja ne oli selvinneet siitäkin.

Mun mielestä Raamatun synti käsite selittää paljon maailman ongelmista ja on vastaus omiin ristiriitoihinikin. Jos mä uskosin tieteeseen, niin sillon vois vetää ranteet auki samantien, millään ei olis mitään merkitystä joten eipä mua eläminen paljoa motivois. Vaatii sekin aika paljon uskoa että Raamtun on joku vaan läpällä kirjottanut, on se kumminkin sen verran fiksusti tehty. Sitä paitsi mikä olis jalompaa ja kauniimpaa kun että Rakkaus ja oikeudenmukasuus on elämässä tärkeintä?

Uskon että Raamattu on Pyhän Hengen inspiroima Jumalan Sana, ja totta kokonaisuudessaan. Syntiinlankeemuksen takia maailma on siinä tilassa kuin se on. Kaikista tärkeintä tämän elämän aikana on tehdä valinta että seuraako saatanaa ikuiseen kadotukseen vaiko Jeesusta ikuiseen elämään.

Synnin palkka on kuolema ja ijankaikkinen kadotus. Mutta: tänäänkin on pelastuksen päivä. Jeesus Kristus sovitti Golgatalla koko maailman synnin, istuu Isän oikealla puolella ja tulee pian takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Jos te jotka tätä luette, ette vielä ole Jeesuksen uskossa, niin tehkää parannus ja kääntykää että teidän syntinne pestäisiin Jeesuksen Kristuksen sovintoverellä joka vuodatettiin teidänkin puolestanne. Älkää uskoko saatanan valheita siitä että elämä päättyy fyysiseen kuolemaan. Tämän elämän jälkeen tulee ijankaikkisuus joka ollaan ijankaikkisessa autuudessa eli taivaassa tai ikuisessa itkussa ja kärsimyksessä ijankaikkisessa helvetissä.

Uskon henkimaailman olemassaoloon, ja että monissa ns pakanauskonnoissa ja okkultismissa ym noituuksissa ollaan oikeasti ja ihan realistisesti tekemisissa syntiinlangenneen luomakunnan henkien kanssa. En siis itse palvo enkä seuraa näitä edellämainitun kaltaisia henkiä enkä myöskään Raamatussa tämän maailman jumalaksi kutsuttua Saatanaa. Ymmärrän kyllä että olet kanssani erimieltä

Jos et tunnusta Jeesusta Herraksesi, niin seuraat saatanaa vaikka et myöntäisikään seuraavasi saatanaa.
Jep. Näihin pyrin. Ei kiinnosta myöskään pätkääkään, mikä elämän jälkeen odottaa, koska saan tietää kuitenki lopulta. Jos jtn teorioita olis pakko kannattaa eniten, ni sanoisin, et EHKÄ ollaan jonkun shakkilaudalla viihteenä, eikä elämäs oo mitään tarkotusta, vaan kaikki vapaaehtosta, paitsi kuoleminen(mitä seki todellisuudessa tarkottaa?). Shakkilaudan omistaja sit välil siirtelee meit, ja heittää esteitä eteen. Mun henk. koht ilo on olla lannistumatta näistä esteistä, ja elämän synkkinä hetkinäki näyttää persettä itse elämälle(metafora). Toinen teoria sisältää samoja piirteitä, paitsi on paradoksaalinen, eli missään ei oo mitään järkeä, kaikki synty tyhjästä yms. Elämä ei oo mikää ostoslista, vaan vapaaehtosta toimintaa ;D. Jos haluu pyrkiä johki tavotteeseen, ni mikäs siinä. Usein motivoivia juttuja, mut pidän hyvin todennäkösenä, et loppuje lopuks millään ei ollu mitään väliä, joten paras vaan nauttia matkasta, ja kattoo sit tunnelin päässä, oliks siel valoo vai ikuista pimeyttä.

Jos Jeesus ei ole vielä sinun Herrasi, niin olet matkalla sinne ikuiseen pimeyteen eli ijankaikkiseen kadotukseen, ikuiseen itkuun ja kärsimykseen. Tee siis parannus ja ota uskossa vastaan Jeesus Herraksesi ja Vapahtajaksesi niin sinusta tulee Jumalan lapsi ja saat ijankaikkisen elämän. Lue Raamattua se on elävä ja voimallinen Jumalan Sana.

Täälähän on hyvä kysäistä yhtä mieltä askaruttanutta asiaa, jospa joku uskonmies osaisi vastata, vaikka varmaan kysytty joskus ennemminkin:

Kuvitellaan että jonnekin siperian perämetsään syntyy lapsi. Hänen vanhempansa ei tiedä mistään uskonnoista, ei ole aikaa semmoiseen, ja kukaan ei ole opettanut.

Tämä lapsi elää elämänsä ollen ystävällinen, kiltti, saattaa elää tietämättään jopa raamatun kymmenen käskyn mukaan. Mutta jumalaan hän ei usko, koska ei ole koskaan kuullutkaan moisesta. Minne hän joutuu kuoltuaan, niinkun raamatun oppien mukaan ?

Tässä pyhinä kävi yksi sukulainen kylässä joka on jokseenkin uskovainen. Telkkarista tuli ohjelma Australian rajalla, ja tämä meidän vieras manaili miten joku jaksaa katsoa tuollaisia näyteltyjä kautta rekonstroituja ohjelmia. Koitin vihjaista, että ihan oikeita tapahtumia nämä ovat. Tuli sitten mieleen, että senkö takia jotkut ihmiset tulevat uskovaisiksi, koska eivät vain osaa erottaa faktaa fiktiosta? Oli kyllä hämmentävä tilanne.

Täälähän on hyvä kysäistä yhtä mieltä askaruttanutta asiaa, jospa joku uskonmies osaisi vastata, vaikka varmaan kysytty joskus ennemminkin:

Kuvitellaan että jonnekin siperian perämetsään syntyy lapsi. Hänen vanhempansa ei tiedä mistään uskonnoista, ei ole aikaa semmoiseen, ja kukaan ei ole opettanut.

Tämä lapsi elää elämänsä ollen ystävällinen, kiltti, saattaa elää tietämättään jopa raamatun kymmenen käskyn mukaan. Mutta jumalaan hän ei usko, koska ei ole koskaan kuullutkaan moisesta. Minne hän joutuu kuoltuaan, niinkun raamatun oppien mukaan ?

Raamatussa sanotaan että koko luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä, ja toisaalla sanotaan että kun Jeesus ilmestyy kaikelle luomakunnalle, nii Jumalan lapset, eli uskovaiset ilmestyy silloin Jeesuksen kanssa. Se on niin positiivinen ja iloinen vaihe että nekin jotka nyt tässä elämässä on vastustanut Jumalaa ja pilkannut ja vakavastikkin vainonnut uskovaisia, niin tuossa vaiheessa hekin iloitsevat ja riemuitsevat ja ylistävät Jumalaa. Lunastus Jeesuksessa kattaa koko luomakunnan, ja siten kuvailemasi kaltaiset ihmiset ovat tietenkin hyvässä osassa. Jumala on pelkästään hyvä, Hänessä ei ole mitään negatiivista tai pahaa tai pimeää. Jumala kutsuu ihmisiä, ja lähestyy heitä ja on kehotus kääntyä pois synneistä ja pahuuksista ja omalta tieltä Jeesuksen puoleen jossa meillä on syntien anteeksisaaminen ja vapautus myös synnin vallasta. Tässä Jumalan suunnitelmassa on eri vaiheet, ja on tulossa kadotus tämän maailman ylle ja siitä rangaistuksesta haluan osaltani varoittaa. Mutta on kiistaton tosiasia, että lopputulema on täydellinen. Raamattu kertoo että jokainen ylistää kerran vielä Jumalaa ja tunnustaa Jeesuksen Jumaluutta. Synti ja paha ja kuolema lakkautetaan lopullisesti. Jumala on ylpeitä vastaan, Hän nöyryyttää ylpeät ja nöyrille Hän antaa armon lahjaksi!

Siperian ikikuusikoissa roudan keskellä eläneelle siis käy oikein mainiosti! :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom