Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Kyllä se taidat olla sinä, joka oot oman koodistosi(luulosi/väärän käsityksen) luonut :sneaky: Lue itse raamatusta miten se menee. Ei se vaan ole niin, että saat anteeksi tuosta vaan, ilman minkäännäköistä katumusta ja sitten voit vielä jatkaa pahan tekemistä. Minä laitoin ylös jo muutaman linkin tästä pedofiliasta (puhutaan myös lestadiolaisista siinä) ja inkvisitiosta.
En käy minkään lahkon kokouksissa, varsinkaan lestadiolaisten, nehän on ominut kokonaan pelastuksen itselleen, kun muut ei kuulema pelastu kuin he.
Mutta joo, sinun kanssa minä en enää jatka juttua, sulla on niin ärsyttävä asenne, että ei vaan jaksa. Heti kun alat puhumaan kuin ihmiselle niin voidaan jatkaa.
En sanonutkaan että saa anteeksi ilman katumusta, mä en vain ymmärrä jos tollainen paikka olisi että pedofiilit tai murhaajat pääsisivät sinne edes katumuksen kera. Teidän säännöstön ja logiikan mukaan Hitler on siellä, pelaat sit sen kanssa vaikka pingistä pari tuhatta vuotta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässäpä se on. Tieteen tarkoitus ei ole olla oikeassa. Mutta tiede pyrkii todisteita hyväksikäyttäen kertomaan sen, mikä on sen hetkisen tiedon valossa totta
Tiede pyrkii kertomaan totuuden ennaltapäätetyn naturalistisen maailmankuvan pohjalta. Kun kaikelle pitää olla naturalistisen selitys, se keksitään vaikka väkisin ja leikitään että se on uskottava. 70 prosenttia mutaatioista on haitallisia. Loput lähtökohtaisesti neutraaleja. Hyödyllisiä on todennäköisesti yksi miljoonasta, mutta ajatellaan vaikka että yksi kymmenestä tuhannesta on hyödyllinen. Jokaisessa nisäkkäässä on sata mutaatiota. Kun luonnonvalinta valitsee näistä elinkelpoisinta, ei ole mitään syytä sille miksi luonnonvalinta valitsisi hyödyllisen mutaation, koska se ei korreloi mitenkään siihen missä on vähiten haitallisia mutaatioita. Bakteerit liikuttavat itseään sähkömoottorilla joka lakkaa toimimasta kun osakin poistetaan. (Googleen "bakteerimoottori" jos kiinnostaa) Tällaisen kehittyminen vähitellen, sattumanvaraisen mutaatioiden kautta on ihan täyttä uskontoa. Sattuma ei tuota harmoniaa. Harmonia on sattuman vastakohta. Mitä pidempi aika, sen varmempi on todennäköinen lopputulos, ei epätodennäköinen. Galilei, Kepler ja Newton tiesivät tämän, nykyajan viisaat eivät ole tietävinään.

Pyrin elämässäni nyt kuitenkin uskomaan mahdollisimman vähän ja tietämään mahdollisimman paljon.
Ymmärrän sun ajattelua. Itsekin olen vähän sillä linjalla että uskon ei tule olla sokeaa uskoa. Mutta entä sitten kun todellisuuden paras selitys vaikuttaa todistusaineiston pohjalta olevan jokin selittämätön?

En sanonutkaan että saa anteeksi ilman katumusta, mä en vain ymmärrä jos tollainen paikka olisi että pedofiilit tai murhaajat pääsisivät sinne edes katumuksen kera. Teidän säännöstön ja logiikan mukaan Hitler on siellä, pelaat sit sen kanssa vaikka pingistä pari tuhatta vuotta.
Niin, joo ymmärrän kyllä. Nämä on varmasti niitä vaikeimpia asioita käsitellä suurimmalla osalla, eikä se itellekään tietenkään helppoa ole, mutta en minä voi vaikuttaa kuin omaan elämääni enkä rupea tuomariksi muille, vaikka inhimillisesti ajateltuna nämä raiskaajat ja pedofiilit tekiskin mieli hirttää munista kattoon.
Minä oon joskus vankilatyötä tehnyt ja törmännyt murhamiehiin, jotka on tullut uskoon. Ei se heilläkään ole helppoa antaa anteeksi itselleen ja se kulkee mukana elämässä loppuun asti tavalla tai toisella, sitä on kuitenkin riistänyt toiselta hengen, hyvä että on itse säästänyt tuommoisilta taakoilta. Tuota Hitlerin olinpaikkaa minä en tiedä eikä se minun päätäntävallassa ole (en oikein ymmärrä koko vertaustasi), en kyllä mistään ole kuullut, että se uskoonkaan olisi tullut.

Niin, joo ymmärrän kyllä. Nämä on varmasti niitä vaikeimpia asioita käsitellä suurimmalla osalla, eikä se itellekään tietenkään helppoa ole, mutta en minä voi vaikuttaa kuin omaan elämääni enkä rupea tuomariksi muille, vaikka inhimillisesti ajateltuna nämä raiskaajat ja pedofiilit tekiskin mieli hirttää munista kattoon.
Minä oon joskus vankilatyötä tehnyt ja törmännyt murhamiehiin, jotka on tullut uskoon. Ei se heilläkään ole helppoa antaa anteeksi itselleen ja se kulkee mukana elämässä loppuun asti tavalla tai toisella, sitä on kuitenkin riistänyt toiselta hengen, hyvä että on itse säästänyt tuommoisilta taakoilta. Tuota Hitlerin olinpaikkaa minä en tiedä eikä se minun päätäntävallassa ole (en oikein ymmärrä koko vertaustasi), en kyllä mistään ole kuullut, että se uskoonkaan olisi tullut.
Hitler teki yhteistyötä katolisen kirkon kanssa ja paavi oli sen kamu, se oli uskossa koko elämänsä.

Hitler teki yhteistyötä katolisen kirkon kanssa ja paavi oli sen kamu, se oli uskossa koko elämänsä
Tää on kyl historiallisesti vähän kyseenalaista. Hitler mm lakkautti katolisen ja muutkin kirkot natsisaksan alueelta ja perusti oman darwinistista maailmankuvaa levittävän kirkon. Natsijohdossa okkultismi oli yleistä. Saattoi olla "hyvää pataa" Vatikaanin kanssa koska oli liittoutuneet fasistisen italian kanssa.

Hitler teki yhteistyötä katolisen kirkon kanssa ja paavi oli sen kamu, se oli uskossa koko elämänsä.
No yhteistähän niillä löytyy, kun kummatkin ovat tappaneet massoittain juutalaisia. Katolinen kirkko on pahin mahdollinen yhteistyökumppani, ei sillä ole oikean kristinuskon kanssa mitään tekemistä (suuri vaikuttajahan se kyllä on negatiivisessa mielessä), ne tappoi myös oikeita kristittyjä omien oppiensa tieltä. Minä laitan tuon linkin uudestaan, lukaise jos kiinnostaa. http://www.kotipetripaavola.com/vaaristynytkristinusko.html

"On vain yksi Jumala", "on vain yksi Fuhrer", on vain yksi joku.... joka kaiken tietää, oikeuttaa, tuomitsee jne. Se on aina vaarallinen tie ja bull shittiä eikä ole hyväksi tavallisille ihmisille loppupeleissä.
Demokratia on se seuraava edistysaskel näistä jumeista.
Silloin ei voi tulla kukaan sanomaan "MINÄ" tai "HÄN" tietää kaiken, vaan äänestetään ja päätetään yhdessä mikä mahtaisi olla parhaaksi MEILLE vs. mielikuvitus/henkilökulttiolennolle.
Nyt kun on tuo media mitä on, niin tietty kimurantiksi menee, että ihmisille syötetään hyvänä asioita mistä eivät edes oikeasti tykkää. Pelitavat muuttuu, mutta peli on sama. Aina joku haluaa olla totuuden torvi.

Ei kohta vaan koettaa ottaa se kokonaisuus
Ristiriitaisesta tekstistä joutuu tekemään tulkintoja.
No sulla on(tai on ainakin ollut) joku haku kuitenkin päällä, jospa ne hommat loksahtelisi joskus paikalleen.
Kyllä nyt on loksahtanut.
ei ole mitään syytä sille miksi luonnonvalinta valitsisi hyödyllisen mutaation, koska se ei korreloi mitenkään siihen missä on vähiten haitallisia mutaatioita.
Tietysti eliö pärjää (tai on pärjäämättä) kokonaisuutena. Jos on sekä hyödyllisiä että haitallisia mutaatioita, niin kokonaishyödyllisyys ko. olosuhteissa ratkaisee.
Bakteerit liikuttavat itseään sähkömoottorilla joka lakkaa toimimasta kun osakin poistetaan. (Googleen "bakteerimoottori" jos kiinnostaa) Tällaisen kehittyminen vähitellen, sattumanvaraisen mutaatioiden kautta on ihan täyttä uskontoa.
Nämä ovat moneen kertaa debunkattuja juttuja - ei jaksa. Edelleenkin silti. Vaikka jotain ei voida selittää, se ei tarkoita, että sinä voisit keksi oman selityksen ilman faktoja - ergo tuo ei ole todiste luomisen puolesta.
Ymmärrän sun ajattelua. Itsekin olen vähän sillä linjalla että uskon ei tule olla sokeaa uskoa. Mutta entä sitten kun todellisuuden paras selitys vaikuttaa todistusaineiston pohjalta olevan jokin selittämätön?
Se tarkoittaa, ettemme tiedä asiaa. Se ei ole lupa vetää selitystä hatusta ilman mitään todisteita.

Nyt minä irtisanoudun tästä keskustelusta, koen että olen oman osani tuonut, koettanut ainakin, esille.
Minä tulin kuitenkin tänne foorumille ihan mielenkiinnosta punttihommiin ja niissä nyt pysyn tai jossain kevyemmissä aiheissa.
Hyvät jatkot kaikille! (y)

Niin, niin. Sitähän minä tässä olen yrittänyt tolkuttaa ettei evoluution mekanismeista tiedetä käytännössä mitään.:LOL: mutta koska ihminen haluaa selityksiä niin vedetään hatusta ilman todisteita
Niinhän te uskovaiset vedätte, evoluutiosta tiedetään aika paljon, jumalasta ei mitään. Muuta kuin että se on pedofiili homonvihaaja, tai ehkä se heijastelee sitä homovihaa kun pappinsa panevat pikkupoikia, tiedä näistä.

Niin, niin. Sitähän minä tässä olen yrittänyt tolkuttaa ettei evoluution mekanismeista tiedetä käytännössä mitään.:LOL: mutta koska ihminen haluaa selityksiä niin vedetään hatusta ilman todisteita
Evoluution puolesta löytyy todella paljon todisteita. Se asia ei inttämällä muuksi muutu. Kaikkea ei varmasti evoluutioon liittyen tiedetä, kuten ei maailmankaikkeuteenkaan liittyen. Todisteet kuitenkin osoittavat vahvasti ihan jonnekin muualle kuin jumalaan.

Millä sinä muuten perustelet itsellesi, etteivät esim. kreikkalaiset Zeus, Apollon, Afrodite, Ares ja kumppanit ole ne oikeat jumalat?

Kaikki todisteet esim fossiileista, kelpoisimman eloonjäänti periaatteesta, periytyvästä muuntelusta (mikroevoluutio) Jne ovat todisteina aivan yhtä tyhjän kanssa koska ei ole mekanismia.

No nehän on todiste siitä mekanismista. Olet aivan pihalla. Toi on niinku huolestuttavaa, toivottavasti et ole jihadisti.

Kaikki todisteet esim fossiileista, kelpoisimman eloonjäänti periaatteesta, perinnöllisestä muuntelusta (mikroevoluutio) Jne ovat todisteina aivan yhtä tyhjän kanssa koska ei ole evoluutiolla ei ole mekanismia.
Väärin. Meitä kumpaakin paljon enemmän aiheeseen perehtyneet ovat sitä melkoisesti selvittäneet. Ja taas edelleen... Vaikka emme tuntisi mekanismia, se on todiste vain siitä, ettemme tietäisi mekanismia. Muut todisteet osoittavat yhteen suuntaan ja ne ovat paljon enemmän kuin väite jumalasta.

Meitä kumpaakin paljon enemmän aiheeseen perehtyneet ovat sitä melkoisesti selvittäneet
Niin ovat, ja siitä tiedänkin. Evoluutioteoria on nykyihmiselle selitys, mistä tullaan ja mihin ollaan menossa. Monen maailmankuva kaatuu sen mukana. Evoluutioteorian epäonnistumista ei ole vaikea ymmärtää, se on vaikea niellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom