Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Meinaat että Jeesuksen historiallisuus on kyseenalainen evankeliumien välisten erojen vuoksi?
Ei niitä ainakaan voi kehua sen perusteella erittäin tarkoiksi.
Evankeliumit eivät ole keskenään ristiriidassa.
Ne kertovat eri tavalla samasta asiasta. Jeesus esim. sanoo eri asioita.

Nuo raamattuun mukaan otetut kirjat ja tekstit ovat muutenkin äänestyksen tulos. Jos mukaan olisi otettu esim. setiläistä gnostilaisuutta edustavia kirjoja, olisi raamatusta tullut hyvin erilainen ja jumalasta saanut hyvin erilaisen kuvan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei niitä ainakaan voi kehua sen perusteella erittäin tarkoiksi.

Ne kertovat eri tavalla samasta asiasta. Jeesus esim. sanoo eri asioita.

Nuo raamattuun mukaan otetut kirjat ja tekstit ovat muutenkin äänestyksen tulos. Jos mukaan olisi otettu esim. setiläistä gnostilaisuutta edustavia kirjoja, olisi raamatusta tullut hyvin erilainen ja jumalasta saanut hyvin erilaisen kuvan.
Ootkojan mahtanu edes lukea evankeliumeita? Kuulopuheita vaan mainostat, niin kuin mukamas itse tietäisit asiasta jotain.
Ja se pedofilia ei ole Jumalasta. Miten joku voi ajatella sen noin? Pedofiilijumala, hah. Ne pervot piispat sun muut piippalakit niitä tekee eli ihmiset, niistäkään suurinosa ei ole edes uskossa vaikka ovatkin lukeneita, pahimpia kristinuskon ja Jumalan nimen saastuttajia, kuten katolinen kirkko ristiretkineen sun muineen Marian palvomisineen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja se pedofilia ei ole Jumalasta.
Raamatun mukaan asia on tietenkin näin. Palstan ateistien kanssa on kuitenkin mielestäni turha lähteä tästä vääntämään koska Jumalan sana opettaa meille ihmisjärjelle käsittämätöntä paradoksia. Jumala on ehdottomasti kaikkivaltias ja hallitsee kaikkea. Ihmisen teot ovat hänen omalla vastuullaan, eivät Jumalan. Ja nämä molemmat opilliset tosiasiat ovat yhtäaikaa totta. Jumalan kaikkivaltius on ihmisen logiikan ja järjen ulottumattomissa ja yläpuolella, emmekä voi järjellämme päätellä vastausta kysymykseen jota Jumala sanassaan ei ole meille ilmoittanut. Näin kristittyjen kesken, tähän pitää mielestäni suhtautua niinkuin muihinkin Raamatun ilmoittamiin tosiasioihin jotka voi vain uskoa, ei ymmärtää. Esimerkkinä yhteisen Raamatusta johdetun uskontunnustuksen oppi jonka mukaan Poika on syntynyt Isästä eikä ole ollut aikaa jolloin Poikaa ei olisi ollut. Näin se vaan menee:)

Minkähän heimon uskovaisia sä tunnet? Vanhoillislestadiolaisia? Sulla tuntuu olevan aika negatiivinen kuva kavereista. Itsehän tykkään kyllä hevimusiikista ja sotaleffoista:rock:

Kyllä minä kuuntelen ja kattelen kaikkea mistä vaan tykkään, kyllä se raja joskus musiikissa ja elokuvissa tulee itsellä vastaan ja vaihdan levyä, siis ihan oman tunnon mukaan mennään, en minkään lahkon määräysten. En todellakaan ole sitä koulukuntaa ettei mitään saisi tehdä, katsella ja kuunnella. Ennen saatoin enemmän olla mutta olen löysännyt ruuveja, koska se on vapauttavampaa kuin yrittää leikkiä ns. pyhempää ihmistä, kun ei sitä ole.

Raamatun mukaan asia on tietenkin näin. Palstan ateistien kanssa on kuitenkin mielestäni turha lähteä tästä vääntämään koska Jumalan sana opettaa meille ihmisjärjelle käsittämätöntä paradoksia. Jumala on ehdottomasti kaikkivaltias ja hallitsee kaikkea. Ihmisen teot ovat hänen omalla vastuullaan, eivät Jumalan. Ja nämä molemmat opilliset tosiasiat ovat yhtäaikaa totta. Jumalan kaikkivaltius on ihmisen logiikan ja järjen ulottumattomissa ja yläpuolella, emmekä voi järjellämme päätellä vastausta kysymykseen jota Jumala sanassaan ei ole meille ilmoittanut. Näin kristittyjen kesken, tähän pitää mielestäni suhtautua niinkuin muihinkin Raamatun ilmoittamiin tosiasioihin jotka voi vain uskoa, ei ymmärtää. Esimerkkinä yhteisen Raamatusta johdetun uskontunnustuksen oppi jonka mukaan Poika on syntynyt Isästä eikä ole ollut aikaa jolloin Poikaa ei olisi ollut. Näin se vaan menee:)
Kyllä tuo on niin selvä juttu, että minä voin sen ilman vääntämistä sanoa. Se oli sitä paitsi ensimmäinen viesti koko tähän keskusteluun.

Eli et pahastu, vaik mul on olohuoneen seinällä Slayerin ''God hates us all'' seinälippu? Uskovainen kaverihan ilmotti välittömästi, että palvon Saatanaa. Huvittava väite sinällään. Jos en usko Jumalaan, ni en kyl usko Saatanaankaan ;D. Ihan perus suomalaisia kristinuskossa eläviä ihmisiä nää on ollu. Tiettyä populaarikulttuuria ei kuulemma voi katsoa/kuunnella, koska pahat henkivallat vaikuttaa tietyssä musiikissa/elokuvissa, ja sielunvihollinen valtaa ihmisen. En jaksa ees väitellä noista enää, koska se tyhmyyden määrä fyysisesti sattuu aivoihin.

Sillon ku viel jaksoin väitellä noist asiallisesti, ni mun argumentti oli se, et aika vammanen saa ihminen olla, jossei pysty uskoaan erotteleen taiteesta(elokuvat, musiikki, videopelit on kaikki taiteen muotoja). Sit jos kitinä jatku viel, ni esitin semmosen kivenkovan jutun, mitä kukaan ei ikinä pysty kumoon. Se on tämä: Jos esim. tietty musiikki herättää ne demonit henkiin ;D, ni ihan ekaks täytyy vastata kysymykseen, mihin KUKAAN ei toistaseks osaa vastata. Se kysymys on se, että miks vitussa ihminen edes saa nautintoa esim. musiikista? ''Se tuntuu hyvältä, ja aktivoi aivoissa aluetta X, koska jossain luki'' ei kelpaa vastaukseks. Ei oo mitään 100% totuutta olemas siitä, miks ihminen saa nautintoa tietystä musiikista, ja miks se vaihtelee yksilöiden välillä. Jossei voi määrittää, mitä musiikki alunperin edes merkitsee, ni toi ''henkivallat valtaa'' on automaattisesti täyttä paskaa. Suuntaa antavia teorioita löytyy, mut ei mitään absoluuttista totuutta sille, miks ihminen saa mielihyvää tietyistä äänistä sun muista. Sama pätee mm. uniin, joita ei vieläkää ymmärretä täysin.

Mul on toi seinälippu seinällä btw, koska se on hieno, ja pidän Slayerin musiikista. Ainoa syy. Pidän aika monesta musasta, vaikka siin ei laulettais asioista, joihin ite uskon. Black Sabbathin(Saatanan palvojien nro. 1 bändi, jos hihhuleita uskoo) After forever biisi on hyvin jumalaa puoltava, mut toi on ton bändin 1 parhaita biisejä ikinä. Iha vitun hyvät riffit, vaikken sanoja allekirjotakkaa. Jos joku katolinen lasten raiskari perustais bändin, ja se musa olis hyvää, ni mua ei kiinnostais pätkääkään, minkälainen ihminen sen on luonu.

Ja kyllä, aiheuttaa ERITTÄIN negatiivisia fiiliksiä ihmiset, jotka ajattelee tolleen. Yleensä porukkaa, jotka nipin napin osaa ees ylä-aste tason enkkua, eli nää ihmiset ei edes tiedä, mistä siin ''kirkonpolttohevissä'' lauletaa ;D. ''Ei, ei, kyl Led Zeppelinil on Saatanan kaa diili''. ''Joojoo Lebron James tekee satanistisiä rituaaleja ennen peliä''. Joku päivä teen vitsikirjan näist sanaoksennuksista, mitä oon kuullu. Tragikomediaa ainaki riittää, jossei muuta.
Tuopa se just on, uskovat kasvatetaan kauhistelemaan kaikkea ja silloin on mahdotonta lähestyä ihmisiä ilman, että ne pitää meitä kahjoina, vaikka on noissa sanomisissa jonkun verran perääkin(ja on osittain ihan turhaa hihhulointiakin), ajoitus sanoa noista jutuista on vain ihan väärä. Pitäisi muistaa minkälainen itse oli ennen uskoontuloa? Ihan samanlainen. Minusta se on sinun oma asiasi ja kellään uskovalla ei ole oikeutta tulla sinua moittimaan ja kertomaan juttua, joita et voi ymmärtää. Jumala sallii meille oman tahdon jopa siinä uskotaanko me edes Häneen, siinä on joku musiikki ja elokuvat aika pieni juttu, omalle seinälle minä en tuommoista laittas ja en luultavasti kuuntelis kaikkea musiikkiakaan, mutta se on minun omaa sisäistä muutosta mihin Jumala on minua opastanut, en pidä itseäni parempana sen takia ja tule urputtamaan niistä.

Eli et pahastu, vaik mul on olohuoneen seinällä Slayerin ''God hates us all'' seinälippu?
No, jos mä tulisin sun olohuoneeseen ja näkisin tollasen lipun ni en kyl alkais sua saatananpalvonnasta syyttään, enkä pelätä huoneessa asuvia demoneita. Omalle seinälle en laittais.
Ihan perus suomalaisia kristinuskossa eläviä ihmisiä nää on ollu. Tiettyä populaarikulttuuria ei kuulemma voi katsoa/kuunnella, koska pahat henkivallat vaikuttaa tietyssä musiikissa/elokuvissa, ja sielunvihollinen valtaa ihmisen
Jos tää ihan perus suomalainen kristitty = luterilainen, ni aika erikoiselta kyllä kuulostaa mun mielestä, mutta en mäkään nyt ihan kaikkea tykkää kuunnella/katsoa.
Sillon ku viel jaksoin väitellä noist asiallisesti, ni mun argumentti oli se, et aika vammanen saa ihminen olla, jossei pysty uskoaan erotteleen taiteesta
Periaatteessa oon samaa mieltä tosta et taide on vaan taidetta, mut en kyl ite kuluta mitään julistavaa taidetta jonka julistus on paskaa noin niinkuin omasta mielestä. Eikä muutenkaan taida olla pelkästään uskovaisten piirre tää. Vai monikohan esim uusnatsi kuuntelee palefacen musiikkia, koska hyvä taide?;)
Missä vaikka raamatussa käsketään välttämään tiettyä musiikkia?
Ei missään.
Noina pyhinä aikoina oli mm. gladiaattori mättöjä, joita suuri osa kansasta piti varsin hyvänä viihteenä(tekopyhää, koska älä tapa yms?
No ihan nyt historiallisen yksityiskohdan korjatakseni, kristityt oli noina aikoina leijonien pääruokaa gladiaattoriareenoilla, ja ne mätöt lopetettiin aikalailla kristinuskon laillistamisen aikaan. Ei siis sillä ettei kristityt olis tehny koskaan mitään pahaa

Mä en loukkaannu mistään tollasista syytöksistä. Otan toki kutsuna väittelysotaan. Mun usko(tai siis sen puute) ei lähe tappamallakaan. Sitä ei horjuta kukaan ihan helpolla. Mä tiiän täysin, minkälainen mun elämänfilosofia on, enkä oo ikinä kaivannu kenenkään paimennusta. Teen ite päätökseni, ja kärsin seuraamukset. Joko opin virheistäni, tai toistan ne. Mua ei turmele kukaa muu, paitsi minä ite. Vaikka 100 ihmist sanois et ''näin se vaa menee'', ni haistatan vitut jokaselle niistä, ellei ne puhu asiaa, ja kykene todistaan kantaansa. Oli syypää menneille, & tuleville virheille mun geeneissä, tai iha missä vaan, ni ne on asioita, mitä en voi muuttaa, joten turha takertuakaan. Meen vaan eteenpäin, ja toivon parasta/teen parhaani. Jos oon 0,1% parempi versio itestäni vuoden päätteeks, ni riittää mulle.
Se ettei jonkun ihmisen uskoon, vakaumukseen jne olisi muka vaikuttanut millään tavalla kukaan muu ihminen on kyllä ihan bullshittiä

Mut miks koet ees tietyn musan uhaks sun uskolles sit? Aika heikko saa jumala olla, jos joku taiteen muoto syö sen valtaa. Missä vaikka raamatussa käsketään välttämään tiettyä musiikkia? Noina pyhinä aikoina oli mm. gladiaattori mättöjä, joita suuri osa kansasta piti varsin hyvänä viihteenä(tekopyhää, koska älä tapa yms?). Ton kaverin vanhemmat oli hyvin ateisteja kuulemma. Tuli uskoon huume menneisyyden takia, ja heittää monesti iha vitun tyhmää juttua tyyliin, kuinka ''Gangsta rap made me do it''. Mun vastaus hänelle joka kerta: loppuu se vitun vastuun pakeneminen, sä pilasit ite oman ''entisen elämäs'' sillon, kukaan ei pakottanu sua yhtää mihkään. Ellen väärin oo käsittäny, ni sullahan oli hyvin samanlainen menneisyys? Syytätkö virheistäs jtn musiikkia ;D? Tai Saatanaa? Ohjasko joku sun kättäs, osotti aseella ja pakotti tekeen, mitä ikinä teitkään?

Mä en loukkaannu mistään tollasista syytöksistä. Otan toki kutsuna väittelysotaan. Mun usko(tai siis sen puute) ei lähe tappamallakaan. Sitä ei horjuta kukaan ihan helpolla. Mä tiiän täysin, minkälainen mun elämänfilosofia on, enkä oo ikinä kaivannu kenenkään paimennusta. Teen ite päätökseni, ja kärsin seuraamukset. Joko opin virheistäni, tai toistan ne. Mua ei turmele kukaa muu, paitsi minä ite. Vaikka 100 ihmist sanois et ''näin se vaa menee'', ni haistatan vitut jokaselle niistä, ellei ne puhu asiaa, ja kykene todistaan kantaansa. Oli syypää menneille, & tuleville virheille mun geeneissä, tai iha missä vaan, ni ne on asioita, mitä en voi muuttaa, joten turha takertuakaan. Meen vaan eteenpäin, ja toivon parasta/teen parhaani. Jos oon 0,1% parempi versio itestäni vuoden päätteeks, ni riittää mulle.
Nimenomaan en koe uhkana uskolleni, voin kuunnella ihan mitä vaan ja en siitä mitään demoneita kimppuuni saa:ROFLMAO: Mutta en vain enää halua kaikkea shaibaa.

Ootkojan mahtanu edes lukea evankeliumeita? Kuulopuheita vaan mainostat, niin kuin mukamas itse tietäisit asiasta jotain.
Olen lukenut niitä enemmän kuin keskiverto uskovainen. Oliko minun sanomassani jotain, mikä ei ollut totta?
Jumalan sana opettaa meille ihmisjärjelle käsittämätöntä paradoksia.
Ja tämä ei saa hälytyskelloja soimaan? Sen hokeminen, että jumala ja hänen toimensa ovat ihmismielelle käsittämättömiä ei ole mitään muuta kuin huono tekosyy siille, ettei oletetun mielikuvitusolennon mukaan toimivassa maailmassa ole jumalaista logiikkaa.
Jumala on ehdottomasti kaikkivaltias ja hallitsee kaikkea. Ihmisen teot ovat hänen omalla vastuullaan, eivät Jumalan. Ja nämä molemmat opilliset tosiasiat ovat yhtäaikaa totta. Jumalan kaikkivaltius on ihmisen logiikan ja järjen ulottumattomissa ja yläpuolella, emmekä voi järjellämme päätellä vastausta kysymykseen jota Jumala sanassaan ei ole meille ilmoittanut. Näin kristittyjen kesken, tähän pitää mielestäni suhtautua niinkuin muihinkin Raamatun ilmoittamiin tosiasioihin jotka voi vain uskoa, ei ymmärtää.
Jos jumala on kaikkivaltias, hän ei ole hyvä. Sen voi todeta tutkimalla maailmaa. Jos minä esimerkiksi voisin estää pikkulapsen raiskauksen, minä tekisin sen.

Otetaan esimerkiksi Nooa ja vedenpaisumus. Lienee selvää, ettei ko. tapahtuma ole totta, mutta tarkastellaan kaikkivaltiaan jumalan logiikkaa. Jumala on kaikkivaltias. Kun hän luo ihmiset, hän tietää tarkalleen mitä tulee tapahtumaan. Luomalla erilaiset ihmiset, hän luonnollisesti tietäisi, että lopputulos olisi erilainen. Kuitenkin ihmisten käyttäytyminen näyttää tulevan kaikkivaltiaalle yllätyksenä ja hän rankaisee ihmisiä siitä. Melko kyvytön kaikkivaltias. Myös koko Jeesuksen tarina on käsittämättömän typerää kaikkivaltiaan toiminnaksi. Täysin tarpeetonta "uhrata" omaa poikaansa, jotta voisi itse antaa anteeksi. Jos on kaikkivaltias, niin tuo on vain typerä ja turha kesäteatterinäytelmä. Eikä sitä paitsi uhrauskaan ollut kovin suuri. Jeesushan häräsi parin päivän päästä kuolleesta, joten siinä uhrattiin Jeesukselta yksi viikonloppu.

No, nyt kun tähän aiheeseen kuitenkin tullaan. Ennaltatietävän Jumalan poistaminen maailmankuvasta ei mitenkään "anna" ihmiselle vapaata tahtoa.

Kuvitellaanpa nyt täysin naturalistinen maailma jossa Jumalaa ei ole. Mitkä asiat vaikuttavat ihmisen ajatuksiin, päätöksiin, valintoihin jne?
1)Geenit
2)Ympäristö
Ihminen ei valitse syntymäpaikkaansa, aikaansa, vanhempiaan eikä perimäänsä. Ihminen ei saa kortteja käteen vapaasta tahdostaan, vaan välttämättömyyden pakosta. Sen jälkeen ympäristö ja ulkoiset tekijät alkavat muokkaamaan ihmistä. Riippuen ihmisen ympäristöstä ja geeneistä, ihminen tekee kaikki päätöksensä ja valintansa ja ajattelee kaikki ajatuksensa ympäristön ja geenien vaikutuksen summana. Ajatuksethan ovat vain kemiallisia reaktioita ihmisen aivoissa.

Näin ollen ateisti ei pysty tarjoamaan yhtään sen parempaa vastausta kysymyksiin kuten "voiko rikollisen tuomita vankilaan?"

Vapaan tahdon olemassaololle ei ole mitään loogisia perusteita. Ei mitään. Kaikki mitä ihminen ajattelee ja tekee, tapahtuu kaikkien loogisten päättelyketjujen mukaan pelkän välttämättömyyden pakosta.

Vapaan tahdon ainoa peruste on ihmisen syvä ja vahva perstuntuma.

En rupea sen kummemmin nyt ratkomaan teodikean ongelmaa tässä (siin ois hirvee duuni:))

Ennaltatietävän Jumalan poistaminen maailmankuvasta ei mitenkään "anna" ihmiselle vapaata tahtoa.
Ei minustakaan. En ole niin väittänyt. Uskonto monesti lähtee siitä, että jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon.
Näin ollen ateisti ei pysty tarjoamaan yhtään sen parempaa vastausta kysymyksiin kuten "voiko rikollisen tuomita vankilaan?"
Miksei voi? Asiaa voi ajatella ihan loogisesti. Vankeusrangaistus toimii kahdessa merkityksessä. Se toimii pelotteena ja se toimii turvaamistoimenpiteenä. Turvaamistoimenpiteenä vankeus estää esim. väkivaltaista henkilöä olemasta väkivaltainen normiyhteiskunnassa. Toisaalta se toimii pelotteena. Siihen ei tarvita vapaata tahtoa, mutta se vaikuttaa käytökseen. Jos toimin näin -> jään todennäköisesti kiinni -> menetän vapauteni.
Vapaan tahdon olemassaololle ei ole mitään loogisia perusteita. Ei mitään. Kaikki mitä ihminen ajattelee ja tekee, tapahtuu kaikkien loogisten päättelyketjujen mukaan pelkän välttämättömyyden pakosta.
Ei minustakaan. Me olemme biologisia koneita.
Vapaan tahdon ainoa peruste on ihmisen syvä ja vahva perstuntuma.
Se ei ole kovin hyvä peruste mihinkään.

Miksei voi? Asiaa voi ajatella ihan loogisesti. Vankeusrangaistus toimii kahdessa merkityksessä. Se toimii pelotteena ja se toimii turvaamistoimenpiteenä. Turvaamistoimenpiteenä vankeus estää esim. väkivaltaista henkilöä olemasta väkivaltainen normiyhteiskunnassa. Toisaalta se toimii pelotteena. Siihen ei tarvita vapaata tahtoa, mutta se vaikuttaa käytökseen. Jos toimin näin -> jään todennäköisesti kiinni -> menetän vapauteni.
Joo, siis tokihan sen tältä kannalta voi perustella. Sitä ei siis voi siltä kannalta perustella että jos uskoo että ihmiselle ei saa aiheuttaa kärsimystä, asiasta johon hän ei voi vaikuttaa -> ihminen tekee rikoksen välttämättömyyden pakosta -> ihmistä joka ei voinut tehdä mitään muuta, ei pitäisi vahingoittaa tekemisensä takia.

Mutta, jatketaan toinen päivä. Vaikka niistä gnostilaisista evankeliumeista:)

Ja se pedofilia ei ole Jumalasta. Miten joku voi ajatella sen noin? Pedofiilijumala, hah. Ne pervot piispat sun muut piippalakit niitä tekee eli ihmiset, niistäkään suurinosa ei ole edes uskossa vaikka ovatkin lukeneita, pahimpia kristinuskon ja Jumalan nimen saastuttajia, kuten katolinen kirkko ristiretkineen sun muineen Marian palvomisineen.

Jos pedofilia ei ole jumalasta, miten selität sen että voimanhankkija tuossa aikaisemmin sanoi sen saman mitä muutkin uskovaiset, jumala tietää kaiken, ja ennalta, jos ei estä tätä, niin silloinhan hän on paha, koska antaa pahan tapahtua. Jos minä olisin kaikkivaltias, lapsia ei hyväksikäytettäisi, mutta teidän jesse, se tuijottaa ylhäältä ja vetää tumppuun kun lapsia raiskataan.

Olihan diipadaapaa, hyvin sä perustelet itsellesi tuon pedofiilipalvonnan.

Jos pedofilia ei ole jumalasta, miten selität sen että voimanhankkija tuossa aikaisemmin sanoi sen saman mitä muutkin uskovaiset, jumala tietää kaiken, ja ennalta, jos ei estä tätä, niin silloinhan hän on paha, koska antaa pahan tapahtua. Jos minä olisin kaikkivaltias, lapsia ei hyväksikäytettäisi, mutta teidän jesse, se tuijottaa ylhäältä ja vetää tumppuun kun lapsia raiskataan.

Olihan diipadaapaa, hyvin sä perustelet itsellesi tuon pedofiilipalvonnan.
Sulle on ihan turha edes puhua mitään, kun olet a) mielestäsi parempi kuin Jumala (ylpeät on Jumalaa vastaan) b) päättänyt pitää kovanaaman linjasi, vaikka se tekee sinusta vain tyhmän näköisen, kun intät täällä monta päivää asiasta johon et usko yhtään, ole uskomatta sitten ja minä uskon! Turha täällä on väitellä, tuo ei hyödytä ketään osapuolta. Juttele sitten jos/kun hengelliset asiat tulevat elämäsi aikana vastaan. Jumala kutsuu meitä jokaista elämän aikana, sinua se ei nyt ihan selvästi tällä hetkellä kutsu.

Olin itse ennen kans hyvin vastaan uskonasioita. Yks kaveri tuli kertomaan että joudut helvettiin ilman Jeesusta, aattelin että "katotaan kuka joutuu helvettiin" ja hyökkäsin sen kaverin kurkkuun kiinni.
Silti tässä uskossa ollaan, kun Jumala on tehnyt semmoisia ihmeitä elämässä ettei voi kun uskoa, sen uskon lisäksi tietää, että Jumala on olemassa. Jumala ei muuten ole yhtään mitään noista teidän kuvailemista jutuista. Teillä on väärä kuva.

Silti tässä uskossa ollaan, kun Jumala on tehnyt semmoisia ihmeitä elämässä ettei voi kun uskoa, sen uskon lisäksi tietää, että Jumala on olemassa.

En tiedä minkälaisia ihmeitä oikein tarkoitat, mutta ei sillä ole itse asiassa mitään väliä. Yksikään jumala ei ole saanut kenenkään elämässä ihmeitä aikaan, vaan kyllä ne "ihmeet" tapahtuu sitä kautta, että ihmiset alkavat tekemään asioita korjaavia toimenpiteitä ja alkavat ajattelemaan omilla aivoillaan loogisesti, sen sijaan, että vain rukoilisivat apua joiltakin jumalilta. Tai apu tulee ulkopuolelta muiden ihmisten toimesta, jolla ei taaskaan ole jumalien kanssa mitään tekemistä.

Jos jumal(i)a olisi olemassa, niin nehän olisivat oikein viimeisen päälle sadisteja, koska niin moni miljardi ihmistä heiltä jopa päivittäin apua pyytää, mutta mitään ei tapahdu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom