Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä sinua kiinnostaa kun luet näitä kirjoja? Et ilmeisesti lue näitä uskonnollisessa mielessä?

Halu ymmärtää todennäköisesti. Tieteellinen mieli toimii niin että se haluaa tutkia ja sen tieteellisen tutkimushalun perusteella sullakin on tietokone millä kirjoittaa, jos mentäisiin vain uskovaisten ehdoilla niin kaikkeen olisi valmis vastaus.. jumala eikä tarvitsisi miettiä mitään eikä kehittää.

Juurikin näin. Lisäksi olen kuullut kohtuu monta kertaa Raamatun olevan ainutlaatuinen ohjenuora elämälle, joten halusin verrata sitä muiden uskontojen kirjallisuuteen. Mormonin kirjan muuten saa ilmaiseksi tilattua netistä, mutta sen pystyy lukea myös nettiversiona

Juurikin näin. Lisäksi olen kuullut kohtuu monta kertaa Raamatun olevan ainutlaatuinen ohjenuora elämälle, joten halusin verrata sitä muiden uskontojen kirjallisuuteen. Mormonin kirjan muuten saa ilmaiseksi tilattua netistä, mutta sen pystyy lukea myös nettiversiona

Ihan hyvä ajatus sulla.

Meillä on se ero että sinä todennäköisesti tunnet nämä pyhät kirjat paljon paremmin kuin minä, mutta et kuitenkaan (ehkä juuri siitä syystä) usko Jumalaan. Minä taas en ole niin tarkkaan kahlannut läpi noita pyhiä kirjoja eikä oikein kiinnostakaan ja osittain juuri siksi uskon Jumalaan. Jos ajatellaan että Jumalaan uskova on ihminen joka ottaa nämä kirjoitukset todesta niin silloin minäkin olen ateisti.

Ihan hyvä ajatus sulla.

Meillä on se ero että sinä todennäköisesti tunnet nämä pyhät kirjat paljon paremmin kuin minä, mutta et kuitenkaan (ehkä juuri siitä syystä) usko Jumalaan. Minä taas en ole niin tarkkaan kahlannut läpi noita pyhiä kirjoja eikä oikein kiinnostakaan ja osittain juuri siksi uskon Jumalaan. Jos ajatellaan että Jumalaan uskova on ihminen joka ottaa nämä kirjoitukset todesta niin silloin minäkin olen ateisti.

Olethan sä ateisti noin 3000 eri jumalaa kohtaan, uskot vain yhteen jumalaan, sun ja masterpiecen erona on vain 1 jumalan käsite. Samoista syistä kuin sinä et usko noihin 3000 muuhun jumalaan Masterpiece ei usko siihen 3001:seenkään.

Jos päätät ampua mut, niin jos Jumala on säätänyt mun elämän suhteen toisin niin Hän armossaan pystyy estämään sun päätöksen toteutumisen ja saat pelkästään isoja ongelmia ja vastoinkäymisiä elämääs onnistumisen sijaan. Jumalaa vastaan on ihmisen vähän huono hyökkäillä..

ps. saat ton haistattelun anteeks, mutta älä myrkytä itseäs ja läheistes elämää tollasella katkeruudella..etsi mielummin onnellisuutta

Kiitos, yritän hakea onnea jostain suunnasta.
Itseäni ärsyttää suunnattoman paljon uskonnoissa tämä, että oletetaan/uskotaan että jokin suurempi voima pystyy estämään maailmassa tapahtuvan pahan.
Entä jos päätän tehdä lopullista pahaa esim. sadalle ihmiselle, OLETTAISIN että edes yhtä näistä jokin Jumala tahtoisi suojella ja estäisi aikeeni. Mutta näin ei tulisi tapahtumaan.

Otetaan esimerkiksi Norjan Breivik ja 69(?) lapsen tappaminen. Ei Jumala siihen väliin mennyt, joten uskotko että kaikilla näillä oli samaan aikaan tiimalasit tyhjänä?

Itseäni ärsyttää suunnattoman paljon uskonnoissa tämä, että oletetaan/uskotaan että jokin suurempi voima pystyy estämään maailmassa tapahtuvan pahan.
Entä jos päätän tehdä lopullista pahaa esim. sadalle ihmiselle, OLETTAISIN että edes yhtä näistä jokin Jumala tahtoisi suojella ja estäisi aikeeni. Mutta näin ei tulisi tapahtumaan.

Otetaan esimerkiksi Norjan Breivik ja 69(?) lapsen tappaminen. Ei Jumala siihen väliin mennyt, joten uskotko että kaikilla näillä oli samaan aikaan tiimalasit tyhjänä?

Breivik oli jumalan miehiä joten jumala oli sen puolella auttamassa auto-aimia. Osu paremmin ku jesse huuteli kohteita merkkaajana.

Ihan hyvä ajatus sulla.

Noh, en voi sanoa tuntevani niitä kovin hyvin, koska en ole perehtynyt niihin oikeastaan sen enempää kuin lukemalla niitä. Mutta kai sekin lasketaan.

Breivik oli jumalan miehiä joten jumala oli sen puolella auttamassa auto-aimia. Osu paremmin ku jesse huuteli kohteita merkkaajana.

Jälleen Japilta aivan käsittämätöntä provoilua.

Manifestissään Breivik kirjottaa mm. näin:

"Suurin osa niin sanotuista agnostikoista ja ateisteista Euroopassa ovat tietämättään kulttuurillisia konservatiivisia kristittyjä. Mikä siis erottaa kulttuurikristityt uskonnollisista? Jos sinulla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan, olet uskonnollinen kristitty. Minulla itselläni ja monella kaltaisellani ei välttämättä ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan. Me uskomme kuitenkin kristillisyyteen kulttuurillisena ja sosiaalisena identiteettinä ja moraalisena ohjelmana. Tämä tekee meistä kristittyjä." s. 1307

"En aio teeskennellä olevani kovin uskonnollinen ihminen, sillä se olisi valetta. Olen aina ollut erittäin pragmaattinen ja saanut vaikutteita sekulaarista ympäristöstäni. Muistan, miten minulla oli tapana ajatella näin: ’uskonto on vain heikkojen ihmisten tuki…’. Ehkä tämä pätee monissa tapauksissa. Uskonto on tuki monelle heikolle ihmiselle ja monet ovat uskonnollisia itsekkäistä syistä kuten siitä, että uskonto on mielenvoiman lähde (ruokkimaan heidän heikkoa tunnetilaansa esimerkiksi sairaudessa, kuolemanläheisyydessä, köyhyydessä jne.). Koska en ole tekopyhä, sanon suoraan, että näin minäkin ajattelen…Jos rukoilemisesta saa mentaalista lisävoimaa, rukoilua on käytännöllistä harjoittaa. Kai se minulle selviää…Jos Jumala on olemassa, minun sallitaan päästä taivaaseen kuten muutkin kirkon marttyyrit ovat aiemmin päässeet. Noudatan uskontoa juuri tästä nimenomaisesta syystä ja kaikkien muiden tulisi myös näin tehdä, olettaen että se antaa sinulle mentaalista voimaa." s. 1344-1345

"Pitääkö uskoa Jumalaan tai Jeesukseen tullakseen tuomiovaltaa hoitavaksi ritariksi? Koska tämä on kulttuurillinen sota, kristityn määritelmämme ei välttämättä merkitse sitä, että sinulla edellytetään olevan henkilökohtainen suhde Jumalaan tai Jeesukseen…Riittää, että olet kristitty agnostikko tai kristitty ateisti…" s. 1361

Hetken tätä keskustelua seuranneena ihmettelen joidenkin ihmisten niin kovin negatiivista suhtautumista uskontoihin, tai lähinnä kristinuskoon. Ja ei, en ole itse kovinkaan uskovainen, vaikka kirkkoon kuulunkin. Lähinnä uskon johonkin korkeampaan voimaan, mutta en kohdista uskoani mihinkään yksittäiseen tahoon. Kalju on puhunut pariin otteeseen rauhastaa ja onnellisuudestaan ja se, että ihminen on löytänyt jonkun kohteen, johon voi tukeutua ja sen avulla saavuttaa rauhan, on mielestäni varsin kunnioitettavaa ja hyvä asia oli se tuki sitten Allah, Jeesus tai joku muu.

Tuo kaljun rauha nyt on niin hiuskarvan varassa kun voi.

Mutta ihan hyvä niinkauan kuin sitä kestää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jälleen Japilta aivan käsittämätöntä provoilua.

Manifestissään Breivik kirjottaa mm. näin:

"Suurin osa niin sanotuista agnostikoista ja ateisteista Euroopassa ovat tietämättään kulttuurillisia konservatiivisia kristittyjä. Mikä siis erottaa kulttuurikristityt uskonnollisista? Jos sinulla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan, olet uskonnollinen kristitty. Minulla itselläni ja monella kaltaisellani ei välttämättä ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan. Me uskomme kuitenkin kristillisyyteen kulttuurillisena ja sosiaalisena identiteettinä ja moraalisena ohjelmana. Tämä tekee meistä kristittyjä." s. 1307

"En aio teeskennellä olevani kovin uskonnollinen ihminen, sillä se olisi valetta. Olen aina ollut erittäin pragmaattinen ja saanut vaikutteita sekulaarista ympäristöstäni. Muistan, miten minulla oli tapana ajatella näin: ’uskonto on vain heikkojen ihmisten tuki…’. Ehkä tämä pätee monissa tapauksissa. Uskonto on tuki monelle heikolle ihmiselle ja monet ovat uskonnollisia itsekkäistä syistä kuten siitä, että uskonto on mielenvoiman lähde (ruokkimaan heidän heikkoa tunnetilaansa esimerkiksi sairaudessa, kuolemanläheisyydessä, köyhyydessä jne.). Koska en ole tekopyhä, sanon suoraan, että näin minäkin ajattelen…Jos rukoilemisesta saa mentaalista lisävoimaa, rukoilua on käytännöllistä harjoittaa. Kai se minulle selviää…Jos Jumala on olemassa, minun sallitaan päästä taivaaseen kuten muutkin kirkon marttyyrit ovat aiemmin päässeet. Noudatan uskontoa juuri tästä nimenomaisesta syystä ja kaikkien muiden tulisi myös näin tehdä, olettaen että se antaa sinulle mentaalista voimaa." s. 1344-1345

"Pitääkö uskoa Jumalaan tai Jeesukseen tullakseen tuomiovaltaa hoitavaksi ritariksi? Koska tämä on kulttuurillinen sota, kristityn määritelmämme ei välttämättä merkitse sitä, että sinulla edellytetään olevan henkilökohtainen suhde Jumalaan tai Jeesukseen…Riittää, että olet kristitty agnostikko tai kristitty ateisti…" s. 1361

Tässä kääntämättömänä suoraan manifestosta.

Breivik claimed that he is a Christian in various forums, but most explicitly and in greatest detail in the 1,500-page manifesto he compiled over several months and posted on the Internet.

"At the age of 15 I chose to be baptised [sic] and confirmed in the Norwegian State Church," the 32-year-old Breivik wrote. "I consider myself to be 100 percent Christian."

Siinä sulle aivopierua. Kristitty mikä kristitty.

Uskovaisen ihmisen kohdalla asia on vielä toisin, uskovaisessa ihmisessä asuva Henki on suurempi ja vahvempi kuin murhan ja väkivallan ja kuoleman henki joka tässä maailmassa vallitsee. Uskovainen uudestisyntynyt ihminen on 100% sitoutunut Jeesukseen ja Jeesus on sillon sitoutunut häneen. Siitä johtuen Jumalan varjelus on niin ihmeellinen ja konkreettinen että ei tarvi pelätä kuolevansa vahingossa. Ja jos mun tiimalasista valuu hiekka loppuun niin se valuu, ei sillä ole sillon mitään merkitystä että nukahdanko rattiin ja ajan puuta päin vai onko Jumala sallinut PerusPekan onnistua aikeessaan siirtää lyijymötikkä mun aivoihin. Mutta yritä nyt ymmärtää ystävä hyvä että ei sinun eikä kenenkään muunkaan viha ja päätös edusta jotain ylintä valtaa tässä maailmankaikkeudessa. Jos päätät ampua mut, niin jos Jumala on säätänyt mun elämän suhteen toisin niin Hän armossaan pystyy estämään sun päätöksen toteutumisen ja saat pelkästään isoja ongelmia ja vastoinkäymisiä elämääs onnistumisen sijaan. Jumalaa vastaan on ihmisen vähän huono hyökkäillä..

Kaljulla on kyl karu jumala. Varta vasten säätänyt kaiken tämän. Africa Christian Persecution News - Christian Persecution Magazine

e. Kumoan oman pointtini vastaansanomattomalla argumentilla: Tutkimattomat ovat herran tiet.
PS. Kalju, kissoilla on 9 henkeä, get your facts straight :D

Samaan aikaan kun kalju saarnaa muille ylimielisyydestä, hän itse sanoo maailmankaikkeuden tulleen luoduksi vain häntä varten ja että häneen kohdistuu suunnitelma ja ikuinen rakkaus. Myöskin rauhaa rakastava omiaan suojeleva mafiapomomainen jumala tulee kiduttamaan hyviäkin ihmisiä ikuisesti. Naurettavaa.

Niin, tosiasia on että koko kosmos on pahan vallassa. Ihmiset jotka ei ole uskossa on pahan pelinappuloita ja myös julman perkeleellisen pelin kohteita. Mutta kannattaa lukea raamattua ja rukoilla Jeesusta avaamaan Henkensä kautta sitä sanaa. Ei siitä muuten oman viisauden varassa mitään ymmärrä. Pointti on nyt siinä että ristillä Jeesus voitti saatanan, saatana heitettiin alas maan päälle taivaasta, hän on nyt tän maailman ruhtinas. Siksi paljon ihmisiä kuolee aiemmin kuin tiimalasissa olisi hiekka ollu lopussa. He ei ole uskovaisia. Tässä pimeässä maailmassa ei ole muuta turvapaikkaa kuin Jeesus, ja vain ne jotka on uudestisyntyneet ja saaneet Hengen sisimpäänsä ovat turvassa. Vain heitä koskee toi että ei kuole ennen aikojaan. Eli ihan suotta kukaan syyttää Jumalaa vallitsevan pahan vallassa olevan maailman ongelmista ja julmuuksista. Jeesuksessa meille tarjotaan ylimaallista rauhaa ja turvaa. Tämän maailman ruhtinas perkele on se vanha käärme joka tekee kaikkensa ettei kukaan löytäisi pelastusta. Ihmiskunta ja koko maa on synnin alaisuudessa ja perkeleen omaisuutta. Näin meille kertoo raamattu, ja Henki todistaa sen todeksi.

Mä alan oleen kyllä helvetin kyllästyny noihin Kaljun paskasaarnoihin. Kaikki järkevä keskustelu loppuu aina tohon samaan sontatulvaan.

Niin tekee, ei kaljulla ole mitään keskusteltavaa, tai uskovaisilla yleensäkään tietää ettei pysty mistään asiasta keskustelemaan kun takana on vain tyhmä pedofiiliopas ja sen mukaan pitää mennä. Täytyy sit vain saarnata jotain hölmöä ja toivoa ettei kukaan huomaa kuinka läpinäkyvää se on.

Kristitty mikä kristitty.

Breivik taitaa hieman avata tuota hänen "kristittillisyyttään" manifestissään enemmänkin, kuin tuolla yhdellä lauseella. Ja kai Japi tiijät, että vaikka joku henkilö sanoisikin olevan kristitty, eihän sitä välttämättä ole. Varsinkaan sellaiset ketkä murhaavat muita ihmisiä.

Mä alan oleen kyllä helvetin kyllästyny noihin Kaljun paskasaarnoihin. Kaikki järkevä keskustelu loppuu aina tohon samaan sontatulvaan.

hehee..:) Lukekaapa Renon ja Japin ja DYates nimimerkkien kommentit muutamilta viime sivuilta. Varsinaista sisällöntuotantoa ja keskustelua :) DYates ei oo koko threadiin laittanu ainuttakaan kommenttia millä olis pienintäkään sisältöä muuta ku "äää...ööööö...jumala on pedari, hölmöt uskoo..." Japin jutut ny tietää jokainen, yks sadasta täs threadis on ollu sellanen joka niinku kuuluis mitenkään tänne. Renon jutuista en muista kyllä viimeajoilta kans mitään sisällöllistä. Tän threadin tarkoitus on keskustella uskontoasioista, ja itse olen omaa kristinuskon kantaani aika avoimesti perustellut mutta vastauksena tietyiltä tyypiltä pelkkää rakkikoirien räkytystä ja ulinaa. Meitsi yksin vastaa täällä kymmenille uliseville alakoulutasoista pilkkaamista harrastaville ateisteille ja silti mun ei anneta edes lainata enää raamattua :) Varsinainen reilujen kerho ;) Mutta näillä mennään.

Breivik taitaa hieman avata tuota hänen "kristittillisyyttään" manifestissään enemmänkin, kuin tuolla yhdellä lauseella. Ja kai Japi tiijät, että vaikka joku henkilö sanoisikin olevan kristitty, eihän sitä välttämättä ole. Varsinkaan sellaiset ketkä murhaavat muita ihmisiä.

Ai pahat ihmiset ei oo kristittyjä? Hyvä logiikka sulla, mut kato ei se mee niin ku jesse armahtaa joten Breivik pääsee taivaaseen, mutta kaikki murhatut lapset eivät pääse kun eivät olleet kuulleet jessestä. Breivik oli omien sanojensa mukaan 100% kristitty, ei siitä mihinkään pääse.

hehee..:) Lukekaapa Renon ja Japin ja DYates nimimerkkien kommentit muutamilta viime sivuilta. Varsinaista sisällöntuotantoa ja keskustelua :) DYates ei oo koko threadiin laittanu ainuttakaan kommenttia millä olis pienintäkään sisältöä muuta ku "äää...ööööö...jumala on pedari, hölmöt uskoo..." Japin jutut ny tietää jokainen, yks sadasta täs threadis on ollu sellanen joka niinku kuuluis mitenkään tänne. Renon jutuista en muista kyllä viimeajoilta kans mitään sisällöllistä. Tän threadin tarkoitus on keskustella uskontoasioista, ja itse olen omaa kristinuskon kantaani aika avoimesti perustellut mutta vastauksena tietyiltä tyypiltä pelkkää rakkikoirien räkytystä ja ulinaa. Meitsi yksin vastaa täällä kymmenille uliseville alakoulutasoista pilkkaamista harrastaville ateisteille ja silti mun ei anneta edes lainata enää raamattua :) Varsinainen reilujen kerho ;) Mutta näillä mennään.

Miks sun pitää lainata raamattua keskusteluille? Ei raamattu ole mikään todiste, se on teos joka esittää väitteitä, se ei voi siis olla itse todiste. Etkä sä ole ikinä mitään perustellut, lainaillut raamattua ja saarnannut. Joka ikisen kysymyksen viimeisen kuukauden ajalta olet skipannut parin päivän poissaololla ja sen jälkeen jatkanut saarnaamisella. Moni kenet nimesit on yrittänyt keskustella mutta sinä saarnaat, senpä takia saat osaksesi alakoulutasoista pilkkaamista kun itse vedät hommat sinne lällällää tasolle, kertoo enemmänkin sinun tasostasi kuin niiden jotka ovat yrittäneet kanssasi keskustella.

Kerro mitä painoarvoa tolla teoksella ylipäätänsä on! Reilujen kerhosta todellakin puhutaan kun ohitat väitteet ja kysymykset ja samalla siirryt fanifiktiosaarnoihin joiden painoarvo minkään sortin keskustelussa on 0. Ohitit mun lausahduksen nyt kokonaan joten lainataampa uudestaan vastaukseni kysymykseesi raamatusta:

Itselläni on raamattu, ja yksi suurimmista syistä poistua kristinuskosta oli sen lukeminen. Tekstit ovat typeriä, järkyttäviä ja epäloogisia. Raamattu kertoo jatkuvasti epäonnistuvasta jumalasta, joka hyväksyy raiskaukset, pedofilian, orjuuden ja pitää naista miehen omaisuutena. Sen väittämät maailmasta ovat suurimmaksi osaksi tieteellä todistettu vääräksi, esim. universumi ei ole maapallokeskeinen. Raamattu jo itsessään on täynnä ristiriitoja mm. evankeliumeissa. Me emme tiedä kuka on kirjoittanut minkäkin kirjan, montaa kohtaa raamatussa pidetään historioitsijoiden keskuudessa aivan selvänä väärennöksenä. Niiden kirjoitusaikaa on osattu arvioida, ja kaikki ne on kirjoitettu sukupolvia oletettujen tapahtumien jälkeen. Raamatun tekstit eivät myöskään ole historiallisesti paikkaansapitäviä. Aika laaduton kirja, mikäli se todella olisi kaikentietävän tahon kirjoittama... Lisäksi kyseessä on vain kirja

Löytyykö Kaljulta muita uskonnollisia kirjoja esim Koraani omasta hyllystä? Miksi et pidä sitä totuutena? Miksi et arvioi sen tekstejä samoin standardein kuin raamattua?

Jos sinusta ei ole miestä vastaamaan tähän voin virallisesti todeta sun juttujen arvon olevan 0 ja todistaa haluttomuutesi minkään sortin debaattiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom