Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kyllä huvittavaa lukea noita Kaljun solvauksia liiasta ylpeydestä kun kaverin omat jutut suorastaan tursuaa ylimielisyyttä :D
Et vain taida ymmärtää mikä ero on ylimielisyydellä ja sydämen todellisesta rauhasta kumpuavalla varmuudella.
Niin, kun kerran eräs hyväntahtoinen mode taas koki iloiseksi tehtäväkseen poistaa pienen lainauksen ja linkin raamattuun niin tohon mun aiempaan tekstiini liittyvä asia löytyy ensimmäisn korinttolaiskirjeen toisesta luvusta.
Eroaako se luku ollenkaan kolmannen harry potterin avauskappaleesta?
Ota raamattu käteen ja katso Tai käytä Googlea.. sillähän se selviää.
Japi Japi.. Onks sulla muuten raamattua? ja kiinnostais tietää muidenkin "ei uskovaisten" tilanne eli löytyykö hyllystä tai kaapin perältä raamattu ja onko sitä tullut luettua?
Pascalin vaaka tarvitsee lähtöoletukseksi vain sen, että jos on olemassa jumala/jumalia, niin yrityksellä saada yhteys jumalaan/jumaliin on positiivinen odotusarvo ihmiselle. Tässä vaiheessa ainoa millä voitte argumentoida tätä vastaan on vedota siihen, että ei voida todistaa, että näin on. Jos kävisitte väittelemään tästä aiheesta uskovien kanssa, niin olisitte suunnilleen yhtä heikossa hapessa, kuin uskovat tiedettä vastaan silloin, kun takertuvat viimeiseen oljenkorteensa siinä, että tiede ei voi todistaa, että jumalaa ei ole olemassa.
Noh noh, eipä yleistetä. Jos Jumala ilmestyisi nyt minulle ja kertoisi olevansa jokin kristinuskon suuntauksen edustama jumaluus, niin totta kai uskoisin hänen olevan olemassa ja tietäisin kyseisen olennon olemuksesta. Heittelet nyt vähän liian yleistäviä oletuksia taas.Ei ateistin tarvitse yrittää voittaa kaikkia taisteluja, eihän Pascalin kaava edes ota kantaa siihen onko jumalaa olemassa. Olette tavallaan samankaltaisessa tilanteessa, kuin jos jumala ilmestyisi nyt kiistattomasti ihmisille, mutta ei vielä tiedettäisi mitään siitä millainen se olisi. Ette suostuisi edelleenkään antamaan lainkaan painoarvoa vaikkapa kristinuskon opetuksille jumalasta. Vetoaisitte siihen, että kristityillä ei olisi mitään todisteita siitä, että kyseessä olisi juuri heidän jumalansa.
Olkoon tämä viimeinen toisto tästä aiheesta: Jos kaikki tieteellinen informaatio on tasan eli 0 näissä taruhahmotapauksissa, niin pakollisessa valintatilanteessa valitsisin sen mistä olisi väitetysti enemmän subjektiivisia kokemuksia. Siitä mahdollisuudesta, että niillä on painoarvoa. Koska ei voida tietää absoluuttisella varmuudella, että niillä ei ole painoarvoa.
Japi Japi.. Onks sulla muuten raamattua? ja kiinnostais tietää muidenkin "ei uskovaisten" tilanne eli löytyykö hyllystä tai kaapin perältä raamattu ja onko sitä tullut luettua?
Minulla on kirjahyllyssä Raamattu, Baghavad Gita, Dhammapada ja Mormonin kirja. Tarkoitus olisi ostaa jossakin vaiheessa vielä Koraani, joka on ollutkin jo kirjastosta lainassa.
Mikä sinua kiinnostaa kun luet näitä kirjoja? Et ilmeisesti lue näitä uskonnollisessa mielessä?
Raamattu lupaa että Jeesukseen uskova elää vaikka olisi kuollut..siihen kun lisätään vielä omat kokemukset jotka on antanut mulle vahvan luottamuksen ja rauhan siitä että mun elämä ei pääty sekuntiakkaan aiemmin kuin sen Jumala on säätänyt loppuvan, ni ihan levollisin mielin tässä mennään. En toki silti uhmaa kuolemaa, terveen järjen käyttö on sallittua. Mutta mun elämä ei ole kenenkään muun käsissä kuin Jumalan. Mun elämä on alkujaankin Jumalan lahja, ja tää jatkoaika missä nyt mennään uudesta elämästä nauttien ja Jumalaan turvaten on Jumalan suurta armoa.
Mikä sinua kiinnostaa kun luet näitä kirjoja? Et ilmeisesti lue näitä uskonnollisessa mielessä?
Ensimmäinen viesti tänne.
AINA vituttanut tämän tyylinen paska jota lainatussa tekstissä syljetään. Tarkoitetaanko tällä nyt että JOS minä ampuisin tämän tekstin kirjoittajan, tämä olisi ihan rennosti asian kanssa koska "se oli päätetty Jumalan toimesta". "Mun elämä ei ole kenenkään muun käsissä kuin Jumalan". EN usko että ihan OK olisi jos menossa on mukana perhe+lapset+onnelinen elämä.
Jos jotain vihaan, niin tätä uskovaisten paskaa. Ei mitään henk.koht ongelmaa siis Kalju-nikin kanssa, vaan yleisesti tuollaisen ajatusmaailman suhteen.
EDIT: tai on ongelma, ton ylimielisyyden, tai korjaan, sydämestä kumpuava rauha ja tietoisuus jostain mitä muut ei tiedä, ja sitä kautta olevinaan parempi ihminen kuin muut. Haista vittu.
Olen itsekkin pelännyt elämäni aikana ihan riittävästi, tiedän kyllä mitä on sellainen elämä jossa oman viisauden ja omien vaistojen perusteella pitää yrittää huonoa kohtaloaan välttää elämän isossa arpapelissä. Ihminen nyt ei yleensäkään kuole ihan koska sattuu. Porukka selviää ihan uskomattomista jutuista hengissä, mullakin kavereita joilla enemmän kuin se kuuluisa kissan 7 henkeä. Sitte taas jos aika on lähteä, syystä tai toisesta loppuu tiimalasista hiekka..ni niinpä kuolee tosta vaan että naps, mitä hölmöimpään syyhyn. Uskovaisen ihmisen kohdalla asia on vielä toisin, uskovaisessa ihmisessä asuva Henki on suurempi ja vahvempi kuin murhan ja väkivallan ja kuoleman henki joka tässä maailmassa vallitsee. Uskovainen uudestisyntynyt ihminen on 100% sitoutunut Jeesukseen ja Jeesus on sillon sitoutunut häneen. Siitä johtuen Jumalan varjelus on niin ihmeellinen ja konkreettinen että ei tarvi pelätä kuolevansa vahingossa. Ja jos mun tiimalasista valuu hiekka loppuun niin se valuu, ei sillä ole sillon mitään merkitystä että nukahdanko rattiin ja ajan puuta päin vai onko Jumala sallinut PerusPekan onnistua aikeessaan siirtää lyijymötikkä mun aivoihin. Mutta yritä nyt ymmärtää ystävä hyvä että ei sinun eikä kenenkään muunkaan viha ja päätös edusta jotain ylintä valtaa tässä maailmankaikkeudessa. Jos päätät ampua mut, niin jos Jumala on säätänyt mun elämän suhteen toisin niin Hän armossaan pystyy estämään sun päätöksen toteutumisen ja saat pelkästään isoja ongelmia ja vastoinkäymisiä elämääs onnistumisen sijaan. Jumalaa vastaan on ihmisen vähän huono hyökkäillä..
ps. saat ton haistattelun anteeks, mutta älä myrkytä itseäs ja läheistes elämää tollasella katkeruudella..etsi mielummin onnellisuutta
Olen itsekkin pelännyt elämäni aikana ihan riittävästi, tiedän kyllä mitä on sellainen elämä jossa oman viisauden ja omien vaistojen perusteella pitää yrittää huonoa kohtaloaan välttää elämän isossa arpapelissä. Ihminen nyt ei yleensäkään kuole ihan koska sattuu. Porukka selviää ihan uskomattomista jutuista hengissä, mullakin kavereita joilla enemmän kuin se kuuluisa kissan 7 henkeä. Sitte taas jos aika on lähteä, syystä tai toisesta loppuu tiimalasista hiekka..ni niinpä kuolee tosta vaan että naps, mitä hölmöimpään syyhyn. Uskovaisen ihmisen kohdalla asia on vielä toisin, uskovaisessa ihmisessä asuva Henki on suurempi ja vahvempi kuin murhan ja väkivallan ja kuoleman henki joka tässä maailmassa vallitsee. Uskovainen uudestisyntynyt ihminen on 100% sitoutunut Jeesukseen ja Jeesus on sillon sitoutunut häneen. Siitä johtuen Jumalan varjelus on niin ihmeellinen ja konkreettinen että ei tarvi pelätä kuolevansa vahingossa. Ja jos mun tiimalasista valuu hiekka loppuun niin se valuu, ei sillä ole sillon mitään merkitystä että nukahdanko rattiin ja ajan puuta päin vai onko Jumala sallinut PerusPekan onnistua aikeessaan siirtää lyijymötikkä mun aivoihin. Mutta yritä nyt ymmärtää ystävä hyvä että ei sinun eikä kenenkään muunkaan viha ja päätös edusta jotain ylintä valtaa tässä maailmankaikkeudessa. Jos päätät ampua mut, niin jos Jumala on säätänyt mun elämän suhteen toisin niin Hän armossaan pystyy estämään sun päätöksen toteutumisen ja saat pelkästään isoja ongelmia ja vastoinkäymisiä elämääs onnistumisen sijaan. Jumalaa vastaan on ihmisen vähän huono hyökkäillä..
ps. saat ton haistattelun anteeks, mutta älä myrkytä itseäs ja läheistes elämää tollasella katkeruudella..etsi mielummin onnellisuutta