Ihan fiksuja ajatuksia, ja vaikka olet ystävähyvä ollut mun mieles päivittäin muutenkin niin jotenki oot nyt vielä enemmän. Ei ole mikään pikkujuttu kun jompikumpi vanhemmista kuolee :( se on lapselle kovapaikka, 4 vuotias on herkäs iässä, ajattelee jo tosi paljon. Ja se on hyvä jos pystyt olla nykyisin vihaamatta hoitovirheen tehnyttä lääkäriä, ei mikään helppo juttu antaa tollanen anteeksi. Mene ja tiedä, ehkä tuo lapsuuden karmea kokemus myös alitajuisesti aiheuttaa sulle sitä että koet Jumalan olevan epäoikeudenmukainen jos hän on olemassa? Se on juuri sitä pahuuden problematiikkaa mihin yritin vastailla tossa muutamia sivuja sitten.
Koen jumalan olevan epäoikeudenmukainen jos on olemassa että lapsia raiskataan ja ne pedarit pääsee taivaaseen katumalla. Ja koska jumala tietäisi kaiken hän tietäisi etukäteen että pedarit on pedareita ja keitä lapsia käyttää hyväkseen eikä tee asialle mitään. Sinä taasen et välitä siitä tuon taivaallista vaan olet mielelläsi sen kaveri.
En mä osaa siihen kattavasti vastata, mutta koen että kun me ollaan ihmisiä eikä Jumalia ni me ajatellaan meidän perspektiivistä tätä kaikkea eikä ymmärretä, logiikka hakkaa vastaan. Hakkaahan logiikka vastaan siinäkin jos mietit että avaruus ei ilmeisesti lopu ikinä? Siis että sillä ei ole rajaa, ja tähdetkin voi olla ollu sammuneina ties kuinka kauan ja valo vaan näkyy...yli hilseen menee ainakin mulla jos järkeillä yritän. Mutta Hän joka on tän kaiken yläpuolella ja kaikkialla.. Hän rakastaa ihmistä ja Raamatus sanotaan tähän tapaan että Jumala "kateuteen asti halajaa sitä henkeä jonka hän on laittanut ihmiseen". Jeesuksessa meillä on tarjolla pelastus, se juridiikka joka näkymättömäs maailmas vallitsee vaatii että asiat menee näin niinkuin ne menee..Jeesus oli uhri, jonka arvo oli niin suuri että sillä maksettiin koko ihmiskunnan syntivelka. Ei tätä käsitä järjellä, ja sydämelläkin sen käsittää vasta sitten kun Jumalan Henki tulee sydämeen asumaan. Sen mä olen Japi kokenut sisimmässäni että sä tuut löytämään vaikket ehkä tiedosta etsiväskään..
Sitä en tiedä että koska. Toivottavasti pian.