Puhut poika ristiin itsesi kanssa. Taidat sittenkin vain olettaa
Pienestä kiinni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Puhut poika ristiin itsesi kanssa. Taidat sittenkin vain olettaa
Asiallista argumentointia Materpiece. Sun jutuista muutenki aistittavissa että henkilökohtaista Jeesukseen uskomista ehkä arvostat vaikka et itse usko?
Kommunismi ei ole ateismia. Annan minua viisaamman vastata tähän asiaan kattavammin kuin itse pystyisin:
katso liitettä 111194
Ei näytä minusta kovin ateistiselta tuo Neuvostoliiton kommunismi.
Mielestäni tähän pätee se kliseinen vitsi, uskonto on kuin penis. On kiva jos jollakin on sellainen ja on kiva jos joku tykkää leikkiä sillä, mutta parempi olisi pitää leikki yksityisenä eikä tuputtaa sitä muille ihmisille saatika lapsille. Eli jokainen saa uskoa kuten haluaa, ja jokaisen uskonto on hänen oma yksityisasiansa. Mutta siinä vaiheessa kun ovelleni tullaan koputtamaan ja kertomaan tästä Jeesuksesta, niin asiat alkavat monimutkaistua.
Kaljulle kyssa. Kun tunnut olevan asioista perillä, niin kuuluuko suomalaiset ns valittuun kansaan? Ollaanko me Daavidin sukua ja huonetta vai jonkun muun merkittävän hahmon?
Ei neuvostoliitossa ole ateismin nimissä tehty mitään hirmutekoja. Mutta nyt kun toit nuo äot mukaan keskusteluun niin onhan sitä tutkittu että uskovilla on keskimäärin alhaisempi äo.
Atheists 'have higher IQs': Their intelligence 'makes them more likely to dismiss religion as irrational and unscientific' | Mail Online
Voit kyllä tuoda esille jonkun kohdan missä joku on väittänyt että jeesukseen uskominen aiheuttaa pedofiliaa. Katsellaan sitä äota toiminnassa.
Ei olla valittua kansaa. Me ollaan pakanoita. Mutta Jeesuksen ristintyön kautta jokainen pääsee osaksi valittua kansaa jos vain ottaa Jeesuken vastaan pelastajana ja Herrana. Eli Jeesuksen sovitus ulottuu myös tuollaiseen pakanaan kuin sinä Jumalan rakkaus ristiinnaulitussa Kristuksessa on tarjolla sinullekkin, ehkä se rakkaus kelpaa sitten jos sellainen päivä tulee jolloin itseriittoisuutesi ja usko omaan hyvyyteen tulee tiensä päähän?
Suomessakin kirkko ja tietyt sen osaset ovat keksineet tuon että vanhuuden höperöt rupeavat uskomaan enemmän ja pelkäävät elämän loppumista niin tekevät kaikkensa taivaspaikan eteen. Sieltä kusetetaan sitten perinnöt sun muut kirkolle.
En ajatellut pidättää hengitystä odotellessa mutta kuitenniiiin..
älähän ny... mää raapasin sunnuntaina illasta 150kg penkistä ja 120 kilolla sen jälkeen vielä ysin, pr meininkiä. Et edes tykänny siitä mun treenipäivyris :(. Olin kyllä ollu päivällä hyvässä hengellisessä kokouksessa. Sen muuten oon huomannu että vaikka en saa samanlaista maanista raivoa nostoon ku ennen uskoontuloa ni peeärrät paukkuu silti
En mää jaksa kahlata vanhoja posteja läpi, aika rajuja väittämiähän sieltä löytyy sun kirjoittamana paljon. Mutta eipä se mitään meinaa
Yksinäiselle vanhukselle voi olla lohdullista odotella taivaaseen pääsyä ja rakkaiden näkemistä sekä suureen rakkauteensa Jumalaan tutustumista. So what vaikka taivasta ei ole olemassa. Ihminenhän on jo silloin kuollut kun totuus paljastuu että eipä siinä pahemmin kerkeä pettymään. Ymmärrän erittäin hyvin vanhuksien uskonnollisuuden tai uskonnon pintaan nousun jossain vaikeissa elämän tilanteissa kuten sodassa.
älähän ny... mää raapasin sunnuntaina illasta 150kg penkistä ja 120 kilolla sen jälkeen vielä ysin, pr meininkiä. Et edes tykänny siitä mun treenipäivyris :(. Olin kyllä ollu päivällä hyvässä hengellisessä kokouksessa. Sen muuten oon huomannu että vaikka en saa samanlaista maanista raivoa nostoon ku ennen uskoontuloa ni peeärrät paukkuu silti
Eihän se ateistista olekkaan sanoin sen jo epäileville tuomaille heti aamutuimaan kuhan väittävät vastaan kun sillä oikeuttavat mukamas uskontojensa hirmuteot kun kommunismikin on aiheuttanut tuhoa. Projisointia pahimmillaan.
Jälleen kerran yhdistelet asioita jotka eivät liity toisiinsa millään tavalla, uskoontulo ja penkkimaximi.. :face:
.
Peukutetaan kunhan lupaat nostella raudat ihan itse etkä pyydä jumalaa jeesaamaan ;)
Ei olla valittua kansaa. Me ollaan pakanoita. Mutta Jeesuksen ristintyön kautta jokainen pääsee osaksi valittua kansaa jos vain ottaa Jeesuken vastaan pelastajana ja Herrana.
No emmää ainakaan hae kenenkään hirmuteoille oikeutusta mistään. Pistin Wikipediasta tietoa siitä, mitä NL:ssä tapahtui ateismin nimissä 1920-luvulta lähtien ja miten sen varjolla aloitettiin kaikkien uskontojen vainoaminen. Onko Wikipediassa mielestänne tältä osin virheellistä tietoa?
En minä tietääkseni määritellyt, mitä ateistit ovat, vaan korkeintaan sen, mitä he eivät ole.Määritelmäsi ateistin ja uskovaisen erosta on mielenkiintoinen. Olen samoilla linjoilla, mutta näkisin, että suuri osa ateisteista on tämän määritelmän mukaan uskovaisia. Kohtaan esim. usein ihmisiä, jotka ovat hyvin kypsiä työhänsä, mutta uskovat, että heidän on pakko käydä töissä.
Ei neuvostoliitossa ole ateismin nimissä tehty mitään hirmutekoja.
Niin kuten wikipediassakin kerrottiin kommunismi jylläsi ja käytettiin jotain termejä erikoisia termejä ja sinä ymmärtämättömänä juoksit tänne kertomaan. Jos lontoo taipuu niin ylläolevassa videossa se on aika kattavasti selvitetty. Edeleenkin kommunismi ei ole sama kuin ateismi, se mitä NL;ssä tapahtui kommunismin nimissä ei tarkoita että se tapahtui ateismin nimissä.
"Vuonna 1921 bolsevikit omaksuivat "Taistelevan ateismin" periaatteet, jonka perusteella aloitettiin laaja uskonnonvastainen propagandakampanja. "Jumalattomien liitto" suoritti ateismin levitystyötä. NKP:n keskuskomitea totesi vuonna 1929 ettei uskonnonvastaisen propagandan levittäminen ollut tuonut toivottua lopputulosta ja että uskonnonvastainen toimintaohjelma tuli uudistaa. Tämän jälkeen Neuvostoliitossa alkoi laajamittainen uskontojen vainoaminen. Valtaosa eri uskontojen papistoista lähetettiin joko vankileireille, teloitettiin tai he pakenivat maasta. Esim. Ramattupiirit, uskonnolliset järjestöt , kirkkojen lukusalit jne. kiellettiin. Valtakunnallinen opetustyö annettiin "Jumalattomien liitos" tehtäväksi. Keskuskomitea perusti ns. "Kulttikomitean" uskontojen hävittämisen hallintaavarten.
Näin Wikipedia. Kommunismi ei ole ateismia, mutta ateismin nimissä Neuvostoliitossa vainottiin uskontoja ja uskovia. Ei siitä mihinkään pääse.
Niin, vastasin Wikipediasta plokkaamallani tekstillä tähän väitteeseesi.
Koita keskustella olematta ihan vitun hyökkäävä.