Niin, mutta kyllä raamattu kertoo selvästi että pedofilia niinkuin kaikki muukin pahuus on realismia tämänhetkisessä maailmassa jossa elämme. Se todistaa hyvin sen että persoonallinen paha on olemassa, saatana on ihan oikeasti olemassa mutta niin on Jumalakin. Raamattu kertoo myös että kerran on jokainen ihminen tuomiolla, ja silloin saa tuomion ja rangaistuksen niin pahan tekoon mieltyneet hyvää vihaavat ihmiset kuin itse saatanakin. Ymmärrän että ajat takaa sitä problematiikkaa että jos Jumala on luonut kaiken ja on kaikkivaltias ni miksi sitten on päässyt käymään näin, että syntiinlankeemus tuli ja koko tämä valtava kärsimysnäytelmä ja pahuus kuten nälänhädät, sodat, murhat, kidutukset, pedofiliat ym? Siinä on kysymys mitä toki pohdin itsekkin. se ei omalla kohdallani kuitenkaan romuta uskoa Jumalaan. Usko on mulle konkretiaa, en harrasta uskontoa ja usko satuihin tai perimätietoihin vaan ikääbnkuin tunnen Hänet kehen uskon. Sen ymmärrän hyvin että ihminen kellä ei ole samaa kokemusta Jumalasta ja uskoa Jeesukseen syvällä sydämessä ei ymmärrä mitä tarkoitan vaan pitää hullun juttuina
Se on ihan luonnollinen reaktio.
Itse ajattelen näin, että me ollaan pala paljon isompaa kokonaisuutta kuin ymmärrämme ja raamattukin kertoo meille vaan hyvin kapeasti mistä on kyse. Syvästi kyllä, eli kaiken oleellisen mutta se että mikä se ulottuvuus oikeasti on, näkymätön maailma mikä on ja mikä tulee olemaan ja mikä on ollut ennen koko maailman luomista. Se isompi kuva mihin liittyy myös kysymys että miksi ollaan tässä ja miksi se syntiinlankeemus tuli ja mitä se koko syntiinlankeemus syvemmin tarkoitti. Ei siinäkään ollut kyse että ei olis saanu syödä omenaa ja silti työtiin. Itse ajattelene että se omenan syönti oli isompi juttu, ja kertomukseen sisöältyy syvempiä ulottuvuuksia kuten raamattu kyllä antaakin ymmärtää.