Voitko avata yhtälösi oletuksia ja parametriarvoja, sillä tämä kuulostaa laskuvirheeltä?Onneksi todennäköisyydet ovat puolellani, eli jos ei tätä kristinuskon Jumalaa ole niin ei sitten varmaan muutakaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voitko avata yhtälösi oletuksia ja parametriarvoja, sillä tämä kuulostaa laskuvirheeltä?Onneksi todennäköisyydet ovat puolellani, eli jos ei tätä kristinuskon Jumalaa ole niin ei sitten varmaan muutakaan.
Erittäin hyvä kysymys. En oikeastaan osaa sanoa. Joskus olen lukenut Raamattua enemmänkin, siellähän on niitä suosituksia eri tilanteisiin (kun pelottaa, kun on surullinen jne) mutta ne on kyllä jääneet. Ehkä mä olen jonkun mielestä ns. "huono uskovainen", kun en jaksa lukea sitä, enkä lainaile tekstejä sieltä. Ehkä mä olen tullut niin allergiseksi sille suomalaiselle uskonmentaliteetille, jossa uskonto ja Jumala on niin helvetin tuomitsevainen ja uskonto on raskas ja vaikea asia. Yhdistän siis usein Raamatun jakeiden lainaamisen ikään kuin paatokseksi. Lisäksi ärsyynnyn IHMISTEN suorittamasta tuomitsemisesta, siis että joku ihminen tulee mulle kertomaan että koska mulla on meikkiä, korvikset, tatuointeja ja koska juon joskus alkoholia niin joudun helvettiin. Käsittämättömän ahdistavaa paskaa.
Itse kun koen uskon sellaisena iloisena ja rauhoittavana asiana. Että en ole oikeasti koskaan yksin ja minä kelpaan tällaisenaan. Mun maailmankatsomus on myös pitkälti sellainen, että jokainen saa uskoa tai olla uskomatta, eikä se tee siitä ihmisestä huonompaa tai parempaa. Ymmärrän täysin niitä, jotka eivät usko. En tuputa kellekään enkä pidä siitä että mulle tuputetaan mitään. Koen olevani aika suvaitsevainen, enk pelkästään uskon kautta vaan hyvin pitkälti muuten.
En tiedä vastasinko nyt kysymykseesi ollenkaan, toivottavasti.
Onneksi todennäköisyydet ovat puolellani, eli jos ei tätä kristinuskon Jumalaa ole niin ei sitten varmaan muutakaan. Siinä tapauksessa, jos jokin muu jumala on (ei ole, villi mutu) niin oletan hänen edustavan järkeviä arvoja ja ehkä toivo ei ole vielä menetetty. Ei paljo kiinnosta jotkut "huonompien arvojen" uskonnot - sitä paitsi Jeesus rocks ja sitä rataa ;). Tää ev.lut ja sen "vähäinen oma sovellus" on just sopivan lupsakka uskonnon perusta, katotaan saanko tästä jatkosssakin "nostettua voimavaroja" elämääni muiden elämää häiritsemättä.
Jolloin ehkä huomaat olevasi ateisti.Vielä mä varmaan sitä omaa uskoa etsin ja ehkä löydän joskus sen totuuden.
Tietenkin...Tyhmä kysymys: voiko olla samaan aikaan tapakristitty sekä ateisti?
Kieltämättä sellainen häivähdys siinä on. Korjataan vaikka, että on hyvin epätodennäköistä, että minkään näköistä jumalaa on olemassa, jos päätellään uskontojen syntymistä ja niiden erilaisuuksia, kulttuuria, huonoja viestiyhteyksiä historiassa, ihmisten "tarvetta" uskolle jne. Kerrankos sitä erehtyy, mutta tuosta erehdyksestä ei tarttee paljo maksaa - onneksi ! Uskonto on vähän kuin placebo vaikutteinen lääke, voi saada jotain "hyvää" siinä sivussa, vaikka mitään käytännön hyötyä ei ollutkaan.Voitko avata yhtälösi oletuksia ja parametriarvoja, sillä tämä kuulostaa laskuvirheeltä?
No, tarkoitukseni oli hyökätä lähinnä islamia vastaan ja muut vain tempautuivat epähuomiossa mukaan. En arvosta islamin arvoja kokonaisuudessaan (on siellä hyvääkin, mutta liikaa pahaa, joka aiheuttaa pahaa maailmassa) ja jos itse arvostat, niin voit ruveta kertomaan, että mitä hienoa islamissa on verrattuna kristinuskoon. Kristinuskon perusarvot on yleisesti ottaen hyviä. Lähimmäisenrakkaus jne. muut lässytykset, siellä ei oo mitään tappokehotuksia joita pitäis noudattaa päästäkseen jyräämään neitsyitä. Muotoillaanko vaikka näin, että vituttaa, kun uskontoa käytetään pahantuottamisen välineenä/tekosyynä. Kristinuskossa tuota paskaa on kohtuu vähän verrattuna islamiin.Tästäkin suorastaan huokuu se suvaitsevaisuus jota raamattu opettaa. Tuomitset kaikki muut uskonnot "huonompi arvoisina", miksi? Miten Sinä voit määritellä, että kristinusko on SE "hyvien arvojen" uskonto johon kannattaa pyrkiä? Kirjotuksestasi lähinnä käy ilmi se, että olet vain tavis tapauskovainen joka on "lupsakka" uskovainen silloin kun siltä tuntuu.
Jos se ei riitä tai oli turhaa, niin thats it game over ja sitä rataa. Turha stressata uskon asioista, vaan elää Herralle täysillä.Itse kun koen uskon sellaisena iloisena ja rauhoittavana asiana. Että en ole oikeasti koskaan yksin ja minä kelpaan tällaisenaan
No jaa, en näe ateistina elämistä mitenkään parempana verrattuna uskossa elämiseen. Uskosta voit aina nyppästä jotakin, sellaista iloista ja rauhoittavaa, mitä nyt kulloinkin sattuu kaipaamaan.Eroat kirkosta ja huomaat olevasti ateisti. Onnittelen.
Jos on olemassa jonkinlainen jälleensyntymä (en tiedä onko sellaista) niin ajattelisin että hyvin pahoja asioita tehneet ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä esim. vammaisiksi tms. joka tavallaan tasaa puntteja.
^^ Hehe, yllättävän voimakkaita reaktioita uskonto herättää ihmisissä Mistä tiedät että luterilaisen kirkon opit ovat ainoita oikeita? Tai että minkä tahansa muunkaan uskonnon opit olisivat ainoita oikeita. Jos kirkko ei tunnusta jotain oppia, tarkoittaako se että se olisi väärä. Onko "oikeita" oppeja olemassakaan? Mistä tiedät että minä olen väärässä, oletko jutellut Jumalan kanssa? Ilmeisesti tiedät kun noin jyrkät sanat valitsit
Mun tulkinta Kristinuskosta on hyvin yksinkertainen nykyään.. Jeesus on tie Jumalan luo Pyhän Hengen yhteyteen, Jumalan lapseuteen ja puhdistukseen synneistä.. uskovan on hyvä rukoilla ja lukea Raamattua pysyäkseen lähellä Jumalaa. Raamatun lukeminen on periaatteessa optio jos tuntee asian, mutta käytännössä asia ei pysy mielessä jos sitä ei muistele tai käsittele mielessään ja raamatun mukaan usko syntyy kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.. eli tuon voi kääntää niinkin, että usko syntyy lukemisesta.. kuuleminen/lukeminen.. whats the difference... no tietenkin voi lukea "kuuntelematta" lukemistaan.
Jumalan rakkauden kokeminen on asia, mitä ei voi sanoiksi pukea ja elämä ilman uskoa on hieman syvemmin tai filosofisemmin ajateltuna merkityksetöntä. Merkityksetön epäuskoinen elämä johtaa masennukseen tai huonoihin valintoihin tai tekee ihmisestä rakkaudettoman mahdollisesti.. vaikea rakastaa, jos on itse epätoivoinen. Kuolema kohtaa jokaisen ja se on elämän ja syntymän peruslähtökohta, jonka moni lakaisee maton alle.
En aio paasta, mutta suosittelen lämpimästi sydämestä etsimään raamatun Jumalaa ja Hänen rakkauttaan ja tahtoaan elämään. Kannattaa myös ihan itsensä vuoksi tehdä parannusta synneistä.. siis rumista, vääristä ja pahoista asioista omassa elämässään. Kaunis oikeamielinen elämä tuottaa ihmiselle itselleen iloa ja rauhaa ja niistä rakentuu mun näkymyksen mukaan hyvän elämän ja onnen perusteet. Jeesukselle tulis rakentaa koko elämä - uusi elämä Hänessä ja Hänen kauttaan. Kuulostaa vastenmieliseltä, mutta on käytännössä ihana asia.
Siunausta.
Heiheiheiheihei!!! Elä spoilaa!
Jotenki sun ja OoDeen sydämen asenne ja motiivi tuntuu olevan erilainen, sä luet mielenkiinnosta ja OoDee pilkatakseen raamattuu ja Jumalaa.
Itse suosittelisin lukemaan rinnakkain vanhaa- ja uuttatestamenttii. Ja uudesta voi vaikkapa lukea yhden evankeliumin, sitte jonku Paavalin kirjeen ja sitte taas toisen evankeliumin jne. Ja vanhaakin voi vaikka Mooseksenkirjojen jälkeen lukea psalmeja jne. Raamattu ei oo kovin helppo tai avaava lukea "kannesta kanteen" sanan varsinaises merkitykses, siis järjestykses alustaloppuun sivusivulta. Ja koska raamattu on aiheeltaa hengellinen ja yliluonnollinen niin mikäpä estää ettetkö rukoilisi jokakerta ennen lukemista että Jeesus puhuis sulle Sanansa kautta, että PyhäHenki avais sun sydämen ymmärtämään raamatun tekstin. Tuotahan ei tarvi kenellekkään kertoa, mutta tämä ikäänkuin haasteena
Mun mielestä kannattaa lukea ennemmin Harry Potteria, perustuu enemmän todellisuuteen ja ei ole mikään sadistinen kirja murhanhimoisesta jumalasta joka nauttii pedofiilipapeista. Kertoo paljon ihmisitä jotka haluavat uskoa tuohon kirjaan ja perustaa elämänsä raamattuun. Potteri on ihan viihdyttävääkin lukemista. Tietenkin jos haluaa järkyttää maailmankuvaansa kuinka tasapainotonta jengiä on nuo aavikkoalkuasukkaat olleet 2000 vuotta sitten niin voi pilata elämäänsä silläkin. Järkeä siinä ei tosin ole.
Jotenki sun ja OoDeen sydämen asenne ja motiivi tuntuu olevan erilainen, sä luet mielenkiinnosta ja OoDee pilkatakseen raamattuu ja Jumalaa.
Äläs ny, ja voihan lukea molempia? Mä muuten oon toistaseks muistanu pitää kiinni siitä mitä lupasin sulle..
Tämän saisi moni uskovainen ymmärtää/myöntää.Tiedettä ja uskontoa on turha yrittää yhdistää koska ne on kaksi täysin eri asiaa.