Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1380661_10151935684495155_2061383022_n.png

Nyt on Juhalla menny puurot ja vellit sekasin. On sekoitettu vanha ja uusi liitto.

Vanha liitto oli liitto jonka Jumala teki Israelin kanssa. Siihen sisältyy Mooseksen laki. Mutta uusi liitto alkoi Jeesuksen kuolemasta ja se tehtiin kaikkien kansojen kanssa (Matt. 28:19-20). Vanhassa testamentissa ennustetaan jo tulevasta uudesta liitosta:

Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Jer. 31:31-33

Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut. Jes. 55:3-5

Tanner on voinut tekstissään hyvinkin viitata 3. Moos. 18:22, eikä siltikkään se tarkoita sitä, että kaikkia vanhan liiton säännöksiä pitäisi noudattaa. Sillä vain jotkin vanhan liiton säädökset on siirtynyt uuteen liittoon noudatettaviksi ja ne mitkä ovat siirtyneet löytyvät uudesta testamentista. Esim. homoseksuaalisuuteen suhtautuminen.

Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Matt. 19:4–6

Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Room. 1:26-32

Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. 1.Kor. 6:9-10

Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 1.Tim. 1:9-10

Mutta hetkinen, kuitenkin ajatus alkusynnistä, kymmenestä käskystä ja todella monesta muusta asiasta yhä pysyy kristityillä voimassa? Miten voidaan noin vain heittää ylivoimainen osa pyhästä kirjasta pois silloin kun siinä esiintyvät väitteet ovat omalta kannalta huonoja ja tuoda sama kirja takaisin kun sillä perustellaan jotain itselle tärkeää? Onko raamattu siis todella ''The Great Book of Free Choice''?

Raamatun keskeinen ideahan on siis se, että Jumala oli helvetin vihainen ensimmäiset 98 000 vuotta sen jälkeen, kun ihmisiä alkoi planeetalla esiintymään. Silloin oli kova kuri eikä vitsaa säästetty. Päästyään korkkaamaan Marian neitsyyden mies kuitenkin hiukan rauhoittui ja viimeiset pari tuhatta vuotta onkin sitten ollut lepopäivä. Ja koska raamatun päivät ovat vertauskuvallisia ja pituudeltaan sellaiset 2-3 miljardia vuotta arviolta, niin lepopäivä tulee ilmeisesti vielä tovin jatkumaan. Tämän takia kaveria ei ole vähään aikaan näkynyt.

Mua vähän häiritsee se, että (sekä Koraanissa että Raamatussa) luetaan vanhaa opusta ja verrataan sen kirjoituksia suoraan nykypäivään. Se on ollut sitä aikaa ja tämä on tätä aikaa.

Luuleeko joku, ettei 2000 vuoden päästä kovastikin kritisoida niitä opinkappaleita, uskomuksia ja lakeja, joita tänä päivänä kirjoitetaan? Kyllä, 2000 vuoden päästä, kun tiede on edennyt valovuoden päähän nykyisestä tietoisuudestamme, he pitävät meidän uskomuksia todella typerinä.

Esim. muslimit. Enemmän kuin Koraanin kirjoituksista minä olen huolissani niistä ihmisistä, jotka sitä opusta elämässään ohjenuoranaan käyttävät.

Nyt on Juhalla menny puurot ja vellit sekasin. On sekoitettu vanha ja uusi liitto.

Vanha liitto oli liitto jonka Jumala teki Israelin kanssa. Siihen sisältyy Mooseksen laki. Mutta uusi liitto alkoi Jeesuksen kuolemasta ja se tehtiin kaikkien kansojen kanssa (Matt. 28:19-20). Vanhassa testamentissa ennustetaan jo tulevasta uudesta liitosta:

Tanner on voinut tekstissään hyvinkin viitata 3. Moos. 18:22, eikä siltikkään se tarkoita sitä, että kaikkia vanhan liiton säännöksiä pitäisi noudattaa. Sillä vain jotkin vanhan liiton säädökset on siirtynyt uuteen liittoon noudatettaviksi ja ne mitkä ovat siirtyneet löytyvät uudesta testamentista. Esim. homoseksuaalisuuteen suhtautuminen.

Mitä mieltä Jeesus oli Mooseksen laista? Onko Raamatusta löydettävissä kohtaa, jossa Jeesus ottaisi kantaa Mooseksen lain noudattamiseen?

Onko raamattu siis todella ''The Great Book of Free Choice''?

Kyllä. Raamattu on vähän kuin Pakkotoisto. Osa postauksista tuntuu älyttömiltä ja toiset taas tuntuvat hyödyllisiltä riippuen ihan siitä kuka sitä lukee. Pohdiskeleva lukija pysähtyy miettimään järjettömiä postauksia ja pyrkii ymmärtämään voisiko niissä sittenkin olla joku pointti taustalla. Näin lukija saattaa kehittyä ihmisenä. Moderaattorit poistavat kommentteja tiettyjen periaatteiden mukaan ja jotkut kirjoittajat saavat banaania liian erikoisista kirjoituksista. Monet ihmiset eivät lue Pakkotoistoa ollenkaan, koska potarit on tyhmiä lihapäitä. Tämä jengi sitten lukee Muroa tai jotain muuta foorumia, josta löytyy hieman penkomalla samat asiat hieman eri paketissa. Lopulta voidaan esittää kysymys tarvitseeko bodari Pakkotoistoa bodatakseen? Pitäisikö Pakkotoisto lopettaa, koska on mahdollista bodata ihan itsekseen? Miksi jeesustella palstametreittäin, kun bodaus on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia? Pakkotoistolla on myös havaittu epäjohdonmukaisuutta ja suoranaisia virheitä, joten kaikki teksti foorumilla joutuu kyseenalaiseen valoon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä. Raamattu on vähän kuin Pakkotoisto. Osa postauksista tuntuu älyttömiltä ja toiset taas tuntuvat hyödyllisiltä riippuen ihan siitä kuka sitä lukee. Pohdiskeleva lukija pysähtyy miettimään järjettömiä postauksia ja pyrkii ymmärtämään voisiko niissä sittenkin olla joku pointti taustalla. Näin lukija saattaa kehittyä ihmisenä. Moderaattorit poistavat kommentteja tiettyjen periaatteiden mukaan ja jotkut kirjoittajat saavat banaania liian erikoisista kirjoituksista. Monet ihmiset eivät lue Pakkotoistoa ollenkaan, koska potarit on tyhmiä lihapäitä. Tämä jengi sitten lukee Muroa tai jotain muuta foorumia, josta löytyy hieman penkomalla samat asiat hieman eri paketissa. Lopulta voidaan esittää kysymys tarvitseeko bodari Pakkotoistoa bodatakseen? Pitäisikö Pakkotoisto lopettaa, koska on mahdollista bodata ihan itsekseen? Miksi jeesustella palstametreittäin, kun bodaus on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia? Pakkotoistolla on myös havaittu epäjohdonmukaisuutta ja suoranaisia virheitä, joten kaikki teksti foorumilla joutuu kyseenalaiseen valoon?
Bodarit vaikuttaa lainsäädännössä aikas vähän.Bodarien tekemiset eivät vaikuta ei bodaavien elämään juurikaan mitenkään.

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

2013 vuotta sitten syntyi vapahtajamme ja Herramme Jeesus Kristus. Hänessä Jumalan rakkaus tuli ihmiskunnan osaksi, ristin työn kautta maailman syntivelka sovitettiin ja maksettiin. Pelastus ja syntien anteeksisaaminen ja ikuinen elämä on tarjolla lahjana kaikille, jotka tekevät parannuksen ja nöyrtyvät ottamaaan lahjan vastaan uskomalla Jeesukseen. Tämä on Joulun sanoma.

Jeesus tulee myös takaisin ja noutaa uskovaiset pois ennenkuin tämä maailma tuhoutuu lopullisesti. Silloin pelastuksen ovi suljetaan. Oletko silloin valmis siihen mitä tapahtuu? Entä jos sielusi vaaditaan tänään pois sairaskohtauksen tai onnettomuuden myötä? Oletko valmis? Onko rauha sydämessä? Mistä tiedät paljonko on hiekkaa tiimalasissasi?

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 4

16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Jeesus tulee pian

Joululla ja kristinuskolla ei ole alunperin ollut mitään tekemistä keskenään. Haluttiin vain omia aurinkokuninkaan juhla itselleen. Jeesuksen syntymä on arvioitu tapahtuneen kevät-kesä akselilla joulukuun sijasta, jos edes oletamme että kyseinen henkilö on ollut olemassa. On olemassa kristittyjä ryhmiä, jotka eivät vietä joulua. Edelleenkin jumalan oletettu juoni itsensä uhraamisesta itselle ei ole vakuuttava. Lisäksi uhraus ei ole missään vaiheessa tapahtunut, jos kerran jeesus nousi kuolleista ;) Mukavasti täällä uhkaillaan rakastavan jumalan ikuisella kidutuksella pienen rikoksen takia. Millainen isä kiduttaisi omia lapsiaan keksipurkilla käymisen takia?

Jos Jeesus tulisikin? Jos Jeesus ilmestyisikin maapallolle, niin mitä tapahtuisikaan?

No...näinhän siinä kävi. Jeesus ilmestyi eräänä paivänä Pohjois-Karjalaan ja Joensuuhun. Kaikkien ilmestymistä odottaneiden ja uskovaisten pettymykseksi Jeesus ei tullutkaan heidän luokseen. Sen sijaan Jeesus ilmestyi Pieliselle ja alkoi kalastamaan siellä.

Jeesus oli kova kalamies. Sai muuten melko suuria kalansaaliita, tosin Jeesuksen kalajutut olivat muutenkin arveluttavia, mutta hauskoja ne olivat. Hän muun muassa väitti kalastavansa käsin ja joskus myös perhoilla, käyttäen väkäsettömiä koukkuja ja päästäen alle 60 senttiset kalat takaisin. Osassa porukkaa jutut herättivät suurta kateutta ja närkästystä, mm. Jasper Pääkkönen meuhkasi somessa kuin Persian kuningas Babylonissa konsanaan. Jasper Pääkkösen mielestä Jeesus kalasti uhanalaista järvilohta aivan liian paljon. Lisää vettä myllyyn toivat Jeesuksen lausunnot, että aikoinaan hän oli pyytänyt vieläkin enemmän kalaa ja hänen kaverinsa oli vieläkin kovempi saamamies. Vaatimattomana miehenä Jeesus totesi kaverinsa Pietarin saaneen vieläkin suurempia saaliita. Lopulta yleinen painostus nousi niin sietämättömäksi, että Jeesus joutui lopettamaan kalastuksen.

Vaatimattomuuden osoituksena hän myös halusi sulautua paremmin paikalliseen väestöön, ja otti itselleen sukunimenkin. Ilman sukunimeä Jeesus huomasi olevansa ongelmissa ns. virastokierroksella, kun mm. Kelan kanssa asiat eivät hoituneet. Jeesus otti sukunimekseen mielikuvituksellisesti nimen Joensuulainen.

Maahanmuuttajana hänellä oli tavat hiukan hukassa. Hän ei osannut hakea Kelasta ilmaista rahaa, vaan hän yritti työtä tekemällä tienata elantonsa. Jeesus Joensuulainen oli kaiken kaikkiaan oikein hyvätapainen ja rauhaa rakastava. Tiukkojen alkoholi- ja anniskelulakien vuoksi hän ei voinut enää muuttaa vettä alkoholiksi ja jakaa sitä ilmaiseksi kaupungilla. Sen sijaan Jeesus Joensuulainen alkoi muuttamaan vettä energiajuomaksi. Kyseinen energiajuoma kuulemma "pärisi" hyvin, ja kysyntää riitti. Kateus nosti taas päätään, ja Jeesus Joensuulaista alettiin kampittamaan tästäkin toiminnasta. SOK ja Kesko haastoivat Jeesus Joensuulaisen oikeuteen ja loputa hän joutui luopumaan energiajuomabisneksestä.

Jeesus Joensuulainen joutui jatkuvasti ongelmiin päättömistä jutuistaan, sillä hän mm. väitti äitinsä olevan neitsyt?! Lisäksi Jeesus teki virheen logatessaan Pakkotoisto.comiin ja neuvoessaan muita treeni- ja ravintoasioissa, sekä tietenkin spd-osiossa panohommissa. Homma meni eteenpäin ja kaikki toimi, etenkin kun Jeesus vannoi G6:n nimeen ja saarnasi sen puolesta. Hän sai osan porukasta puolelleen, ja käännytti jopa Darvin maailmankatsomuksellisissa asioissa. Mutta eräänä päivänä Jeesus Joensuulainen teki lopulta ratkaisevan virheen, kun hän väitti, että hänen kaverinsa voimamies Simsonin yhteistulos oli yli 1000kg ja hän oli natu. Lopulta Jeesus Joensuulainen sai Mikeltä bannit foorumille ja sen koomin hänestä ei ole kuultu.

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

2013 vuotta sitten syntyi vapahtajamme ja Herramme Jeesus Kristus. Hänessä Jumalan rakkaus tuli ihmiskunnan osaksi, ristin työn kautta maailman syntivelka sovitettiin ja maksettiin. Pelastus ja syntien anteeksisaaminen ja ikuinen elämä on tarjolla lahjana kaikille, jotka tekevät parannuksen ja nöyrtyvät ottamaaan lahjan vastaan uskomalla Jeesukseen. Tämä on Joulun sanoma.

Jeesus tulee myös takaisin ja noutaa uskovaiset pois ennenkuin tämä maailma tuhoutuu lopullisesti. Silloin pelastuksen ovi suljetaan. Oletko silloin valmis siihen mitä tapahtuu? Entä jos sielusi vaaditaan tänään pois sairaskohtauksen tai onnettomuuden myötä? Oletko valmis? Onko rauha sydämessä? Mistä tiedät paljonko on hiekkaa tiimalasissasi?

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 4

16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Jeesus tulee pian

On tainnut mennä glögiä litrakaupalla terästettynä kun on noin hulvattomat jutut. Kerro lisää satuja ja keijutarinoita, niitä on mukava lukea samalla kun viettää saturnaliaa, senhän aika perinteisesti nyt on, vaikka jotkut uusio hipit pyrkivätkin omimaan juhlan johonkin omaan pakanarituaaliinsa. Perkeleen ristityt tai mitä olikaan kuitenkin ne jotka hakkaavat ihmiset nauloilla risteille, ja joiden puhemiehet on pedofiilejä :)

Hyvää saturnaliaa.

Juuri katsoin netistä erittäin viihdyttävän brittipaneelishown nimeltä QI,siinä mainittiin,että jesse "syntyi" vuonna -6 ,paavin tutkimusten mukaan.

Tässä myös osuva kuva tuosta syntymästä.
kSoJ1.png

Niin, faktat on sellaisia ettei ne muutu pilkkaamalla tai uskomalla suuntaan tai toiseen

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24

35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom