Voi kyynel... Tämän viestiketjun historian tuntien se olisi loputon suo, jos alkaisin jokaiseen vastaväitteeseen ja kysymykseen vastailemaan. <snip> Mitä aiempien viestieni herättämiin vastustuksiin tulee, ovat ne pelkkää egon, eli kuvitellun minän puolustuspuheita, ei mitään muuta. Egon tärkeimpiä pyrkimyksiä on luoda identiteettejä ja uskomuksia itselleen, joihin samastua ja joita puolustaa ja ruokkia. Ja kaikki tuo on pelkkää harhaa
Tuohan sopii ihan täydellisesti myös noihin kaiken ykseys- ja muihin käytännössä perustelemattomiin ja perustelemattomissa oleviin olettamuksiin Olisin itse voinut joskus kirjoittaa jotain samanhenkisiä eteerisiä kauniin kuuloisia lauseita, joiden kovasti toivoisin tänäkin päivänä istuvan omaan maailmankuvaani. Se on kyllä totta, että se "kohta" (ajassa, kehityksessä, mielipiteissä) missä itse on, tuntuu aina akuuteimmalta, ajankohtaisimmalta, edistyneimmältä ja parhaiten perustellulta. Meitä on varmasti täällä useampia sellaisia, jotka ovat kulkeneet jonkin sortin lapsuudenuskon kautta noille henkisen kehityksen poluille ja sitten jossain vaiheessa vaan kylmästi sanottuna heränneet fyysiseen todellisuuteen syystä tai toisesta. Tämä ihan vain siltä kantilta, että vähän olen aistivinani kirjoituksestasi sellaista korkeamman ymmärryksen esilletuomista, joka kuitenkin VOI mahdollisesti käytännössä olla vain sitä, että olet näiden asioiden käsittelyssä vain meitä jo ateismiin ja naturalismiin edenneitä jäljessä ;)
Henkkoht toki toivon, että olen kylmässä todellisuudessani väärässä ja pääsen itsekin joskus takaisin korkeampien voimien huomaan ja lentelemään meditaatiossa astraalikehollani ympäriinsä