Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin mutta mitä sillä on merkitystä ettei tiede ota kantaa Jumalan olemassaoloon? Ja sä ite kuitenkin otat kantaa siihen esim tossa edellä, samassa lauseessa? Huomaatko että olet yössä? Sä et ole omaksunut rationalismia kunnolla, kuten esim Dragon on oivaltanut. Sulla on täysin tunnepitoisesti ja vihan ja halveksunnan vallassa tarve vakuutella JUmalaa olemattomaks ja pilkata niitä jotka uskoo Jumalaan. Miks otat siihen kantaa tolleen kun ei tiedekkään ota? Miks aihe on niin kipeä sulle?

Toimita sä se todisteesi tieteelle testattavaksi jumalan olemassaolosta niin eiköhän tiede ota kantaa. Niin kauan kuin sulla ei ole todistetta jumalanolemassa olosta niin mä voin ihan hyvin sanoa ettei sellaista ole olemassa.

Ja nyt tärkeä kohta, lue tämä ja koita sisäistää.

Sinä hylkäät uskoessasi jumalaasi yli 3000 muuta jumalaa olankohautuksella koska ne ei susta kuulosta järkeviltä etkä näe syytä uskoa niihin. Kun mietit ja ymmärrät mikset sä niihin usko, niin ymmärrät miksen minä usko sinun satuolentoosi. Sä olet enää 1 jumalan päässä siitä samasta ateismista kuin minäkin. Kaikki ne syyt jotka sulla on hylätä shivat ja menninkäiset, joulupukit ja haltiat, ne samat syyt käy sun jumalaasi.

No kyllähän sä sen tiedät ihan yhtä varmasti kuin tiedät ettei saunatonttuja ja menninkäisiä ole olemassa. Tuollainen jumala joka yhä tänäkin päivänä parantelee sairaita ja muutenkin aktiivisesti vaikuttaa fyysiseen luontoon on ihan selvästi höpönlöpöä.

Mitä taas tulee siihen kysymykseen, että onko jokin älyllinen olento suunnitellut ja tehnyt maailmankaikkeuden, niin vastaus on, että koska ei ole mitään syytä olettaa että näin olisi, niin silloin näin ei ole.

äläs ny vaivu tollaselle tunnepitoiselle asenteelle..pysy vaan siinä rationalismissa, tsemppii ny Masa :)

- - - Updated - - -

Itseasiassa Kalju minäkin kallistun tällä hetkellä enemmän sille kannalle ettei väitettyä Raamatun Jumalaa ole olemassa, koska mikään tekijä ei viittaa sellaisen olemassaoloon - mutta en tiedä varmasti.

Juu ja ymmärrän hyvin että sulla on painopiste sillä puolella. Se on ihan luonnollista, mutta sä oot selkeesti sinut asioiden kanssa.

Toimita sä se todisteesi tieteelle testattavaksi jumalan olemassaolosta niin eiköhän tiede ota kantaa. Niin kauan kuin sulla ei ole todistetta jumalanolemassa olosta niin mä voin ihan hyvin sanoa ettei sellaista ole olemassa.

Ja nyt tärkeä kohta, lue tämä ja koita sisäistää.

Sinä hylkäät uskoessasi jumalaasi yli 3000 muuta jumalaa olankohautuksella koska ne ei susta kuulosta järkeviltä etkä näe syytä uskoa niihin. Kun mietit ja ymmärrät mikset sä niihin usko, niin ymmärrät miksen minä usko sinun satuolentoosi. Sä olet enää 1 jumalan päässä siitä samasta ateismista kuin minäkin. Kaikki ne syyt jotka sulla on hylätä shivat ja menninkäiset, joulupukit ja haltiat, ne samat syyt käy sun jumalaasi.

Oon Japi montakertaa sanonu sulle että on ihan luonnollista ja normaalia ettet usko Jumalaan. Mutta se on outoa että sulla ja esim tolla Masalla on hirvee tarve pilkata ja hyökätä niitä vastaan jotka uskoo, ja iso tarve todistella ja vakuutella ettei Jumalaa ole. Mistä tää tarve sikiää? Miksi et ole onnellinen omaan maailmankatsomukseesi ja kunnioita muiden uskoa? Auotko samalla tavalla päätäsi muille ihmisille muissakin asiois ku näis uskon asiois jos he edustavat erilaista tapaa elää ja toimia kuin sä?

äläs ny vaivu tollaselle tunnepitoiselle asenteelle..pysy vaan siinä rationalismissa, tsemppii ny Masa :)
Mä laitan sut nyt ignoreen kun nää sun jutut on ihan pikkulapsen tasolla. Morjens.

Mä luulin tota videota trolliks kunnes tuli noi lopputekstit :hyper:

Jehovan todistajien touhu on melkoista, täs ny naurattaa mutta jos joku esim syntyny jehovaperheeseen ni jos erkaantuu siitä ja varsinkin jos kääntyy kristinuskoon, niin siellä ihan oikeesti oma perhe, omat vanhemmat hylkää lapsensa, katkaisee välit. Siinä ei armoo tunneta.

Jehovan todistajien touhu on melkoista, täs ny naurattaa mutta jos joku esim syntyny jehovaperheeseen ni jos erkaantuu siitä ja varsinkin jos kääntyy kristinuskoon, niin siellä ihan oikeesti oma perhe, omat vanhemmat hylkää lapsensa, katkaisee välit. Siinä ei armoo tunneta.

Varmastikin tapauskohtaista, mutta vähän samansuuntaista oon itekin kuullut ja lukenut.

Oon Japi montakertaa sanonu sulle että on ihan luonnollista ja normaalia ettet usko Jumalaan. Mutta se on outoa että sulla ja esim tolla Masalla on hirvee tarve pilkata ja hyökätä niitä vastaan jotka uskoo, ja iso tarve todistella ja vakuutella ettei Jumalaa ole. Mistä tää tarve sikiää? Miksi et ole onnellinen omaan maailmankatsomukseesi ja kunnioita muiden uskoa? Auotko samalla tavalla päätäsi muille ihmisille muissakin asiois ku näis uskon asiois jos he edustavat erilaista tapaa elää ja toimia kuin sä?

Sulla on myös jumalaton tarve todistella että jumala on, olet ihan hirveän kasan laittanut tänne raamatuntekstejä niinkuin sen satukirjan pitäisi todistaa jotain muuta kuin että sen päähahmo jesse hyväksyi orjuuden ja isänsä on sadistinen paska. Olen onnellinen omaan maailmankatsomukseeni, ja minun maailmankatsomukseeni liittyy naureskelu uskovaisille. Miksi minun pitäisi kunnioittaa sinun uskoa? Sinun uskosi on syypää historian suurimpiin hirmutekoihin, ja mun pitäis kunnioittaa sitä? Vielä vähän aikaa sitten sinun uskomuksesi halusi polttaa ne jotka minun kaltaisesti ajattelee. Ja auon ihan siviilissäkin ihmisille uskostaan, harvoin ne väittelyt näin kauan kestää kuin sun kanssas, aika harva on noin itsepäinen, monella on kuitenkin järkeä päässä vaikka uskoo, ei ne mahda mitään kun loogisesti osoittaa tuon homman mielettömyyden, ne jää vaan kelaan niitä juttuja, sä vaan vedät omassa pingpong maailmassas ja et näe etkä kuule mitään ristiriitoja.

Sinun uskosi ei ole luonnollista, se on vanhemmilta ja yhteisöltä opittua ja näköjään aika syvälle juurrutettua.

Kuten sanoin jo aikaisemmin, sinä uskot, muut ajattelevat.

Älykäs suunnittelu on pelkkä keppihevonen ujuttaa sitä omaa eksaktimpaa uskonkappaletta agendoille. Tosiasiassa edes jonkinlaisesta deistisestä uskosta että jokin ensimmäinen liikuttaja tms olisi kenties ollut olemassa on aika helvetin pitkä matka siihen että jesse nousi kuolleista. Vaikka älykäs suunnittelija voitaisiin todentaa, se ei siltikään missään nimessä todentaisi lausettakaan raamatusta.

ID:n puolestapuhujat ihan suoraan valehtelevat mikäli väittävät että he eivät olisi aivan varmoja siitä että itse asiassa se oli se juutalaisten aavikkojumala joka loi maailman viikossa. Tieteellinen koristelu ja väite siitä että tässä ei ihan suoraan sanota että raamatusta se vastaus löytyy on ihan silkkaa sananhelinää ja paskapuhetta. Jokaisen ID:istin taka-ajatuksena on kristillinen kreationismi. Näkeehän sen Kaljustakin kun ihan mikä tahansa oljenkorsi tai kuka hyvänsä muunnellun totuuden höpöttelijä kelpaa sanansaattajaksi kunhan vaan sanoma on oikea.

Ja auon ihan siviilissäkin ihmisille uskostaan, harvoin ne väittelyt näin kauan kestää kuin sun kanssas, aika harva on noin itsepäinen, monella on kuitenkin järkeä päässä vaikka uskoo, ei ne mahda mitään kun loogisesti osoittaa tuon homman mielettömyyden, ne jää vaan kelaan niitä juttuja, sä vaan vedät omassa pingpong maailmassas ja et näe etkä kuule mitään ristiriitoja.

Sinun uskosi ei ole luonnollista, se on vanhemmilta ja yhteisöltä opittua ja näköjään aika syvälle juurrutettua.

Kuten sanoin jo aikaisemmin, sinä uskot, muut ajattelevat.

Et Japi vastannut siihen että auotko muistakin asioista samalla tavalla päätäsi kuin uskon asioista? Jotenkin vaikutat sellaselta tyypiltä että oot muissakin elämän asioissa varma että itse edustat sitä oikeaa tapaa ja elää ja halveksit muita ihmisiä jotka jakaa eri arvomaailman. En usko että toi sun herkullinen läheisillekin onnea ja iloa tuottava luonteenpiirteesi rajautuu vain uskontoasioihin. Sit sun harhakäsitykset omasta ylivertaisuudesta tulee tossakin hienosti esiin että kuvittelet että ihmiset siks lopettaa uskontoasioista keskustelun sun kans reaalielämäs että sun pään aukomisen lomassa esitetyt "faktat" nujertaa ne..eiköhän siinä vaan käy niin että ei kukaan halua jutella sun kanssa koska auot päätäsi etkä keskustele asiallisesti. Ootko tosiaan luullut ikäänkuin voittanees ne keskustelut? :)

Mitäpä sä mun uskon taustoista tiedät, et selkeesti mitään. Ootko kenties itse saanu tiukan linjan kristillisen kasvatuksen ja sitte katkeroitunut tolleen? Avaa ny vähän että mistä johtuu sun tolkuton vihas Jumalaa ja uskovaisia kohtaan? Eihän tos oo mitään järkee? Miks näet noin suuren vaivan ja energian taistella jotain vastaan mitä toisaalta ei sun mielestä edes ole olemassa? Kiinnostais tietää. Ku onhan sun asenne jotenki mielipuolinen, vertaa ny asenteitas vaikka Dragoniin? Ei se usko Jumalaan mutta se ny vaan ei usko ja sillä saletti, ei sen jutuista välity tollaset negatiiviset henkilökohtaisuuksiin menevät tunnelataukset ku sulta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Älykäs suunnittelu on pelkkä keppihevonen ujuttaa sitä omaa eksaktimpaa uskonkappaletta agendoille. Tosiasiassa edes jonkinlaisesta deistisestä uskosta että jokin ensimmäinen liikuttaja tms olisi kenties ollut olemassa on aika helvetin pitkä matka siihen että jesse nousi kuolleista. Vaikka älykäs suunnittelija voitaisiin todentaa, se ei siltikään missään nimessä todentaisi lausettakaan raamatusta.

ID:n puolestapuhujat ihan suoraan valehtelevat mikäli väittävät että he eivät olisi aivan varmoja siitä että itse asiassa se oli se juutalaisten aavikkojumala joka loi maailman viikossa. Tieteellinen koristelu ja väite siitä että tässä ei ihan suoraan sanota että raamatusta se vastaus löytyy on ihan silkkaa sananhelinää ja paskapuhetta. Jokaisen ID:istin taka-ajatuksena on kristillinen kreationismi. Näkeehän sen Kaljustakin kun ihan mikä tahansa oljenkorsi tai kuka hyvänsä muunnellun totuuden höpöttelijä kelpaa sanansaattajaksi kunhan vaan sanoma on oikea.

Ihan lyhyesti, eipä tiede todista sitä etteikö Jumalaa ole olemassa, kuten se ei myöskään todista sitä etteikö Jumala vois olla kaiken takana. Uskovaisella ihmisellä pitää kuitenkin olla focus muualla ku kreationismi vs evoluutio. Et sä voi alkaa uskomaan pelkällä järkitasolla sen enempää luomisoppiin, Jumalan olemassaoloon, Jeesuksen ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen jne. Ei uskovaiseks aleta. Uskovaiseks synnytään, Pyhän Hengen kautta. Usko on yliluonnollista, ja koko sanoma pelastuksesta Jeesuksen ristin työn kautta on hullutusta sellaselle ihmiselle joka ei oo uudestisyntynyt. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan ja kuuluukin olla. En mä odota että sä tai kukaan muukaan uskosta ulkona oleva alkais mun juttuja peesailla. Mutta sekin päivä voi esim sulle niinkuin monelle muullekkin tulla, että uskoon tulo tapahtuu. Raamattu sanoo että se on suurempi ihme kuin että fyysisesti kuollut heräis eloon. Luuletko että kukaan muukaan ateisti tai muuten vaan kaukana Jumalasta oleva ihminen ois etukäteen tienny ja uskonu että tulee se päivä jolloin sanoma Jeesuksesta maistuu niinku vesi erämaasta keitaalle saapuvalle nääntymäisillään olevalle vaeltajalle. Jos et pitäis mun juttuja vähä hulluna ni olisin huolestunut, se ois nimittäin merkki siitä että kristillisyys mitä edustan olis uskonnollisuutta eikä elävää uskoa. :)

Ei kai täällä kukaan vihaa mitään jumalia sen enempää kuin muitakaan myyttisiä hahmoja, pääsiäispupua tms. Ei mielikuvituksen tuotteiden vihaamisessa mitään järkeä ole.

Ei uskovaiseks aleta. Uskovaiseks synnytään, Pyhän Hengen kautta. Usko on yliluonnollista, ja koko sanoma pelastuksesta Jeesuksen ristin työn kautta on hullutusta sellaselle ihmiselle joka ei oo uudestisyntynyt.

Niin monessa asiassa kun olenkin Kaljun kanssa eri mieltä, niin tästä olen samaa mieltä. Olen tässä nyt muutaman vuoden aikana kulkenut aika monen seurakunnan kokouksissa, ja silloin tällöin minulle tullaan sanomaan, että "minä etsin Jeesusta". Tämä ei pidä lainkaan paikkaansa. Olen yksinkertaisesti kiinnostunut uskonnoista ja ihmisistä, jotka uskovat yliluonnolliseen, ja haluan kuulla syitä miksi he uskovat. Rakastan debaatteja, ja joskus löytää uskovaisia, jotka antavat järkeviä argumentteja sen "minä vain uskon"-argumentin sijaan.

Toinen juttu, mikä tuohon Kaljun lauseeseen liittyy on se, että muutaman kerran minulta on tultu kysymään, että haluaisinko tulla uskoon. Mm. Tampereella eräässä hyvin hurmoksellisessa seurakunnassa on parikin kertaa käynyt näin. He eivät vain ymmärrä, että en minä voi yhtäkkiä vain heittää kaikkea tietoani pois Raamatusta, Raamatun synnystä, kristinuskon synnystä ja historiasta, tieteestä, argumenteista Jumalan olemassaoloa vastaan, ym.. Sehän olisi aivan järjetöntä! Minulta vaadittaisiin uskomaan asioita, jotka tiedän olevan väärin. Vaaditaan unohtamaan asiat, jotka esimerkiksi liittyvät Raamatun erehtymättömyyteen (tai erehtyväisyyteen). Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Usko ilman todisteita on minulle täysin järjetön konsepti, jopa vaarallinen. Siksi todennäköisesti en koskaan tule olemaan uskovainen.

Et Japi vastannut siihen että auotko muistakin asioista samalla tavalla päätäsi kuin uskon asioista? Jotenkin vaikutat sellaselta tyypiltä että oot muissakin elämän asioissa varma että itse edustat sitä oikeaa tapaa ja elää ja halveksit muita ihmisiä jotka jakaa eri arvomaailman. En usko että toi sun herkullinen läheisillekin onnea ja iloa tuottava luonteenpiirteesi rajautuu vain uskontoasioihin. Sit sun harhakäsitykset omasta ylivertaisuudesta tulee tossakin hienosti esiin että kuvittelet että ihmiset siks lopettaa uskontoasioista keskustelun sun kans reaalielämäs että sun pään aukomisen lomassa esitetyt "faktat" nujertaa ne..eiköhän siinä vaan käy niin että ei kukaan halua jutella sun kanssa koska auot päätäsi etkä keskustele asiallisesti. Ootko tosiaan luullut ikäänkuin voittanees ne keskustelut? :)

Mitäpä sä mun uskon taustoista tiedät, et selkeesti mitään. Ootko kenties itse saanu tiukan linjan kristillisen kasvatuksen ja sitte katkeroitunut tolleen? Avaa ny vähän että mistä johtuu sun tolkuton vihas Jumalaa ja uskovaisia kohtaan? Eihän tos oo mitään järkee? Miks näet noin suuren vaivan ja energian taistella jotain vastaan mitä toisaalta ei sun mielestä edes ole olemassa? Kiinnostais tietää. Ku onhan sun asenne jotenki mielipuolinen, vertaa ny asenteitas vaikka Dragoniin? Ei se usko Jumalaan mutta se ny vaan ei usko ja sillä saletti, ei sen jutuista välity tollaset negatiiviset henkilökohtaisuuksiin menevät tunnelataukset ku sulta.

En mä jumalaa vihaa, tai jos vihaankin niin ihan yhtä lailla kuin menninkäisiä joista kyllä on enemmän todisteita kuin jumalasta, menninkäisiä näkee hörhöt ihan jokaisesta uskonnosta ja on tainnut muutama ateistikin nähdä niitä erilaisia päihteitä käytettyään. Enkä mä vihaa teitä uskovaisiakaan, lähinnä säälin niitä jotka eivät tajua, elätte elämäänne peläten jotain olematonta ja kuvittelette että se johtaa johonkin jatkoelämiin.

Niin se on aina ollut ja tulee olemaan ja kuuluukin olla.

Eikä ole. Roomalaiset uskoi zeuskseen, apolloon jne, Egyptiläiset palvoivat jossain vaiheessa Horusta sun muita jne. Ei ne pyhää henkeä odotellut tai Jeesusta. Tähän vielä päälle kaikki maailman kolkat ja eri aikakaudet sekä nykyaika. Valehtelet :D No ei, tarkoitit varmaan kristinuskoa, tajusin. Hienosti muuten jaksat vääntää täällä sitä pitää kyllä arvostaa:)

Ihan lyhyesti, eipä tiede todista sitä etteikö Jumalaa ole olemassa, kuten se ei myöskään todista sitä etteikö Jumala vois olla kaiken takana.
Sanos Kalju onko sun mielestä millään tavalla mahdollista esim. todistaa, ettei jotain alkuainetta, jota ei ole olemassa - ei ole olemassa? Tämä on vähän niin kuin vanha suomalainen urheilulaji "perse edellä puuhun kiipeäminen". Ei se vaan onnistu, koska ei ole keksitty menetelmää, jolla todistettaisiin olematon. Olemassa olevaakin on vaikea ja käytännössä mahdotonta todistaa - Matrix mielessä - mitä jos avaruus, maailma, elukat, kasvit ja ihmiset sekä niiden muistot luotiin viime tiistaina? Milläs todistat ettei tämä "viime tiistainismi" ole totta? Sama homma kuin olemattomuuden todistaminen, täysin mahdotonta.

Kari Enqvist selittää tuon tässä videolla:

[video=youtube_share;qFLPAtkCnec]http://youtu.be/qFLPAtkCnec?t=3m10s[/video]

Sanos Kalju onko sun mielestä millään tavalla mahdollista esim. todistaa, ettei jotain alkuainetta, jota ei ole olemassa - ei ole olemassa? Tämä on vähän niin kuin vanha suomalainen urheilulaji "perse edellä puuhun kiipeäminen". Ei se vaan onnistu, koska ei ole keksitty menetelmää, jolla todistettaisiin olematon. Olemassa olevaakin on vaikea ja käytännössä mahdotonta todistaa - Matrix mielessä - mitä jos avaruus, maailma, elukat, kasvit ja ihmiset sekä niiden muistot luotiin viime tiistaina? Milläs todistat ettei tämä "viime tiistainismi" ole totta? Sama homma kuin olemattomuuden todistaminen, täysin mahdotonta.

Kari Enqvist selittää tuon tässä videolla:

[video=youtube_share;qFLPAtkCnec]http://youtu.be/qFLPAtkCnec?t=3m10s[/video]

En pysty nyt kuunnella tota videoo mutta kuuntelen myöhemmin. Mun pointti vaan on se että on aika paljon kaikenlaista mitä tiede ei oikein tunne, mutta mistä löytyy niinku kokemusperäistä tietoa. Esimerkiks ihmisessä on ihan valtavasti osa-alueita joita ei oikein osata todentaa. Siis kaikki tunne-elämä, erilaiset asioiden kokemiset liittyen vihaan,rakkauteen, ahdistukseen, pelkoon, vaaroihin jne. Se miten ihmiset määrittelee esim erilaisten paikkojen ja tilanteiden ilmapiirin. Eri ihmisillä on erilainen herkkyystaso aistia asioita ja tottakai osittain alitajuisesti fiiliksiin vaikuttaa ympäristö, mikroeleet, se mitä haistetaan ja nähdään jne. Mutta se ei selitä kaikkea. Esim itse oon ollu varsinkin ennen uskoon tuloa aisteiltani tosi herkkä, nyt kun elän silleen iisimmin ja enempi normien mukaan ja on rauha sydämessä ni oon vapautunut sellasesta liiallisesta aistimisesta ja jatkuvasta valppaana olosta, nyt uskon Jumalan pitävän huolen musta ja ku elämäntavat ei kuormita ni kiva olla vaan. Tiedän että skeptikot tykkää lytätä näitä asioita ja keksii moneen juttuun arkisen selityksen mutta tilanteet ja kokemukset mitä itsellä ja ystävillä on ollu on kiistatta sellasia että niis mennään niinku alueille mitä ei tiede selitä. Ei tiede voi myöskään kiistää niitä :) ja nämä siis ihan tällaisia maailman alkeisvoimiin liittyvii maallisii kokemuksii ennen uskoontuloa. Sitten on ihan oma lukunsa se mitä on nyt Jumalan kanssa kokenut.

Mä uskon itseasiassa että aletaan olla suht lähellä niitä aikoja että tiede pystyy todentamaan ja mittaamaan asioita mitkä tähän asti ollu sellasta "huuhaa" osaston juttuja. Liittyen ihan esim siihen että ihmises kiertää energia, elämä, ja se myös heijastuu jokaisesta ihan omalla tavallaan ja ihmiset lukee ja aistii toisiaan myös sillä tasolla mutta sitä ei normi jamppa niinku tiedosta vaikka osin havainnoi niillä leveleillä. Tosi monella esim tulee sellanen olo että joku tuijottaa, siis jossain yleisellä paikalla..ja ku hetken siinä tsekkailet ni saatat havaita vaikka ihan jossain takan jonkun joka tuijottaa. Samoin voi testata jossain yleisellä paikalla, että ku tuijottaa kiinteesti jotain ihmistä takaapäin, varsinki tonne pään ja niskan alueelle, ni ihminen tulee levottomaks ja alkaa etsiä että kuka tuijottaa tms. Toki on eroja että kuka on herkempi aistimaan ja samoin että kuka niinku pystyy tolleen vaikuttamaan tehokkaammin ku toinen.

Mutta mielenkiintoista se on, nää jutut on tällaista yleistä huuhaata, mutta pointti vaan oli se että Jumalan ja Pyhän Hengen asioiden lisäks on paljon kaikennäköistä yleistä ihmisenä olemiseen liittyvää mitä tiede ei mittaa. Toki välittäjäaineet esim selittää ja vaikuttaa omalta osaltaan ihmisen tunnepuolelle mutta se on vasta pinta raapaisu, ja siks esim vakavampia mielisairauksia ei hirmu hyvällä menestyksellä lääkkeillä paranneta. Mutta ihan niinku niinkin simppelit jutut että miks on jonkun lähellä hyvä olla ja jonkun kans ei vaan rokkaa, ne ns "kemiat" ja rakkauden asiat jne, eipä niitä tietuiltä osin tieteellä selitetä eikä niitä voida keinotekoisesti luoda, silti ihmiset kokee ne tosiasioina. Vähä sama homma se on uudestisyntymisen ja uskonasioiden suhteen. Aika paljon kuitenki maailmas on ollut ja on nykyisin uskovaisia joilla on vahva henkilökohtainen kokemusperäinen todistus Jumalasta ja Pyhän Hengen yliluonnollisesta maailmasta. Eipä näitä asioita voi kuitenkaan uskosta ulkona oleville tiettyy paremmin vakuutella ja selittää. Mutta olishan se mielenkiintoista jos esim jonain päivänä tän threadin kommentoivista ateisteista joku tulis kirjoittamaan sellasen todistuksen että tulin muuten uskoon ja nyt Jumalan maailmat on mulle todellisia :) Toki senkin moni teilais vaan sillä että tyypin psyyke pettäny tms :) mutta oishan toi ihan mielenkiintoinen tilanne.

...Esim itse oon ollu varsinkin ennen uskoon tuloa aisteiltani tosi herkkä, nyt kun elän silleen iisimmin ja enempi normien mukaan ja on rauha sydämessä ni oon vapautunut sellasesta liiallisesta aistimisesta ja jatkuvasta valppaana olosta, nyt uskon Jumalan pitävän huolen musta ja ku elämäntavat ei kuormita ni kiva olla vaan...
Tuntuuko tuo mahdollisesti tämäntyyppiseltä kokemukselta:

blinders.jpg

En mä jumalaa vihaa, tai jos vihaankin niin ihan yhtä lailla kuin menninkäisiä joista kyllä on enemmän todisteita kuin jumalasta, menninkäisiä näkee hörhöt ihan jokaisesta uskonnosta ja on tainnut muutama ateistikin nähdä niitä erilaisia päihteitä käytettyään. Enkä mä vihaa teitä uskovaisiakaan, lähinnä säälin niitä jotka eivät tajua, elätte elämäänne peläten jotain olematonta ja kuvittelette että se johtaa johonkin jatkoelämiin.

Mä haluun muuten pyytää anteeks sulta ja muilta threadiin osallistuneilta jos oon loukannu, tai jos on välittynyt sellanen fiilis että en arvosta teitä ja teidän maailmankatsomusta. Oon kuiteski aika särmikäs ja "hullu" ollu aina ja tuun olemaanki..ni saatan väärällä tavoin provota ja vastata provoihin myös vähä liika ilkeästi. Se ei oo täs tarkoitus, ja toki on mun suuntaanki monelta lentäny lokaa mutta en mä sitä pahalla ajattele enkä haluu olla kostamas. Onhan se ny ihan selvä että hulluilta nää uskon asiat kuulostaa sivullisen korvaan ja ei nää järkeen mahdu. Mutta niinkin se on että on paljon ihmisii joiden järkeen ei oo mahtunut uskon asiat, ja on ollu negatiivinen kuva kaikesta ja ateistinen maailmankuva ja silti se ihme on tapahtunut että yks kaunis päivä on uskoon tultu.

- - - Updated - - -

Tuntuuko tuo mahdollisesti tämäntyyppiseltä kokemukselta:

Siltä osin sopii aiheeseen että aistimisessa on kyse muustakin kuin visuaalisesti välittyvistä signaaleista. Sorry jos meni sulta vähä ohi toi koko pointti mutta uskon että moni muu tajuaa mistä oli kyse. Sulle toi näköjään meni ohi sektorin.

Siltä osin sopii aiheeseen että aistimisessa on kyse muustakin kuin visuaalisesti välittyvistä signaaleista. Sorry jos meni sulta vähä ohi toi koko pointti mutta uskon että moni muu tajuaa mistä oli kyse. Sulle toi näköjään meni ohi sektorin.

Eiköhän kaikki tavallaan tajunnut mitä koetit selittää, vaikkei siinä mitään tolkkua ollutkaan. Vähän tuli mieleen kuin nelivuotias selittäisi miten Teräsmies voittaisi koko USA:n armeijan.

Suositut

Back
Ylös Bottom