Sä kirjottelet vähä mitä sylki suuhun tuo ja sitten koitat paikkailla, jos ei muulla niin haukkumalla muita ikäänkuin sillon kääntyis huomio sun toilailuistas pois. EI kovin johdonmukaista, ei kovin rationaalista, itseasiassa aikamoisen tunnepitoista latausta aistittavissa
Noi abortti asiat on mielenkiintoisia. Itse en kannata aborttia oikein missään oloissa. Tiedän esim tapauksen missä annettiin isot todennäköisyydet raskauden aikana että on tulos vammainen lapsi. No, vaikka lääkäri suositteli aborttia ni tää odottava äiti totteli omaatuntoaan ja vakaumustaan ja ohhoh, syntyikin ihan terve lapsi. Sitten toinen kysymys ylipäätään on että onko oikein tappaa vammainen lapsi ennen syntymää. Mun mielestä ei.
Toinen tapaus oli sellainen että yks mimmi oli tullu raskaaks 14 vuotiaana. Sen mimmin isä oli jo vienyt sen sairaalaan abortin tekoo varten mutta sitte viimetingas sen tytön äiti haki tytön kotiin ja tyttö sitte synnytti terveen pojan joka jäi mimmin äitille kasvatettavaks. Jotenki hurjaa ajatella että tätä mun tuntemaa nuortamiestä ei olis olemassa jos se abortti ois tehty.
Sitten sellanen tapaus että yks mimmi oli raskaana ja harkitsi aborttia. Sen kaveri sano sille että älä tee aborttia, anna mielummin heti synnytettyäs se vauva adoptioon. Tähän se abortin tuumailija totes että "en kai mä ny omaa lasta vois kenellekkään antaa" ja tähän sen kaveri totes että "no voisit kuitenki tappaa oman lapses?"
Tähän nyt ottaa pian joku puheeks sen että etkö hyväksy aborttia jos joku vaikka raiskattu ja tullu siinä raskaaks jne. Mun mielestä ne on niin olemattomii marginaalitapauksii että niiden pohjalta on turha vetää suuntaviivoja yleiselle tasolle. Lähes kaikki abortit tehdään kuitenki siks ettei se raskaus vaan sovi elämäntilanteeseen. Mikä järkyttävintä, niin ihan pariskunnatkin tekee niin, ei sovi opsikelun tai työuran takii just nyt, ni tehdään abortti ja palataan asiaan muutaman vuoden kuluttua. Oksettavaa touhua, sairasta kuin mikä. Jopa on tapauksii että joku etelänmatka just tulos ni ei haluta pilata sitä reissuu raittiudella ym. Kyllä länsimainen vapaa ihminen on vaan sairas peto, lainsäädännön turvin.
Nyt ku moni, esim sä Japi ja lähes jokainen muukin ateisti kannattaa abortin tekoa, ni mitäs jos tosiaan onnistuttais tutkimaan raskauden aikana tarkasti asioita, ennustamaan millainen lapsi tulee olemaan ominaisuuksiltaan. Sähän jo kerroit että abortoisit sellasen lapsen josta on tulos uskovainen. Odottaisitko muutenkin että se tuleva lapsi on sun tarpeides mukainen, esim lahjakas urheilija tai älykäs kouluhommissa, ja vasta sitten hyväksyisit raskauden, kaikki epäkelvot seuloisit pois?