Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millä tavalla toi sun uskoontulo näky ihan konkreettisesti elämässäsi?

Vapauduin huonoista tottumuksista ja addiktioista, raitistuin, musta tuli rehellinen, aloin noudattaa lakia, aloin ajatella lähimmäisteni parasta enkä vaan itseni. Mun sydämeen tuli ilo ja rauha ja se näkyy sitten vähä kaikessa liittyen mun ympäristöön ja ihmisiin kenen kanssa oon tekemisis.

Mihin muuten perustuu uskovaisten tieto siihen millaista helvetissä on? Antoko itse Saatana jumalan tehdä jonkun huvimatkan helvettiin, vai tietääkö jumala vain kaiken? Sittenhän pitäisi tietää miten Saatana kukistetaan.
Onko Jumala ja Saatana syntynyt muuten samoihin aikoihin? Miten itseasiassa edes helvetti syntyi.
Tuli viimeyönä mietittyä että kuinka tylsä elämä Jumalalla oikeesti olis, jätkä vaan kykkii katsomassa mitä me ihmiset tehdään. Itse ei kuitenkaan tee yhtään mitään. Paitsi keskustelee parin jo valmiiksi sekaisin olevan ihmisen kanssa. Luulisi että pidemmän päälle tuo homma puuduttaa. Perseestä varmaan kun ei ole omaa elämää.

Eiköhän se runkkaa kun se kattelee mitä paavin kätyrit tekee, sit se käskee paavin suojella niitä pappeja kun ne jää kiinni pikkupoikien nylkyttämisestä. Ja sellaista heeboa jengi palvoo.

Asiasta helikopteriin, taitaa kirkolla oikeasti kutista perseessä toi verotulojen menetys, prosentit laskee jäsenistössä sitä luokkaa että nyt haalitaan muita uskontoja kaveriksi ja avuksi tohon veronnosto oikeuteen.

KSML: Arkkipiispa luopuisi kirkon veromonopolista - Kirkko - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Japi vaikka miten solvaat Jeesusta ni se tosiasia ei muutu että Jeesus voitti ristinkuoleman ja ylösnousemuksen myötä perkeleen :) Sää olet häviäjän puolella
Kaikista vastauksista, joita viimeiseen viestiisi sait, päätät nälviä Pakkiksen pahinta trollia. Uskovainen tai ei, niin ainakaan sinulla ei ole selvästikään tarvetta edes alkeellisen älylliseen keskusteluun uskonkysymyksistä. Toteutatko tällä inttämisellä lähetyskäskyä?

Kaikista vastauksista, joita viimeiseen viestiisi sait, päätät nälviä Pakkiksen pahinta trollia. Uskovainen tai ei, niin ainakaan sinulla ei ole selvästikään tarvetta edes alkeellisen älylliseen keskusteluun uskonkysymyksistä. Toteutatko tällä inttämisellä lähetyskäskyä?

Ja sinä täällä määrität mikä on älyllistä keskustelua ja mikä ei? Onpas se iso harmi kun en kommentoinut esim EreJ tai Kaakku84 tai Tampion älykkäisiin viesteihin mitään? :david: Ja jos oot vähä enempi viittinyt keskustelua seurata ni aika vähä oon Japille vastaillu mutta se ei tarkoita etteikö Japikin kaipais sisimmässään kipeesti isompaa apua ja totuutta ja rauhaa. Yleensä näis asiois suurimmat dissaajat ja rääväsuut on eniten hukassa ja epävarmoja isojen asioiden äärellä.

Ja sinä täällä määrität mikä on älyllistä keskustelua ja mikä ei? Onpas se iso harmi kun en kommentoinut esim EreJ tai Kaakku84 tai Tampion älykkäisiin viesteihin mitään?

Kun et ole aiemminkaan vastannut kenenkään kysymyksiin. Ilmeisesti et vain osaa vastata, mutta voisit edes jättää saarnaamisen pois.
Tuo uskoon tulo tapasi on aika perus kamaa. Joko siihen kasvatetaan pienestä naperosta lähtien tai sitten paska elämä muuttuu parempaan ja sille täytyy olla jokin yliluonollinen selitys. Tai läheisen kuolema(mistä uskonnot on saanut alkunsa). Taitaa aika harvassa olla ne tapaukset jossa ateisti perheessä kasvatettu aikuinen ateisti elää normaalia elämää ilman suurempia sattumuksia ja tulee uskoon. Tai alkukantaiset heimot jossain sademetsässä rupeaa palvomaan Jeesusta

Kun et ole aiemminkaan vastannut kenenkään kysymyksiin. Ilmeisesti et vain osaa vastata, mutta voisit edes jättää saarnaamisen pois.
Tuo uskoon tulo tapasi on aika perus kamaa. Joko siihen kasvatetaan pienestä naperosta lähtien tai sitten paska elämä muuttuu parempaan ja sille täytyy olla jokin yliluonollinen selitys. Tai läheisen kuolema(mistä uskonnot on saanut alkunsa). Taitaa aika harvassa olla ne tapaukset jossa ateisti perheessä kasvatettu aikuinen ateisti elää normaalia elämää ilman suurempia sattumuksia ja tulee uskoon. Tai alkukantaiset heimot jossain sademetsässä rupeaa palvomaan Jeesusta

Oon vastannut aika moneenkin kysymykseen, esim tällä sivulla oli loistava kysymys L18 nimisellä tyypillä. Ja nyt puhut kyllä pehmosii tossa asiassa etteikö tavallisen ateisti perheen tavallisen elämän eläneitä aikuisia lapsia tule uskoon, tunnen itsekkin tällaisia ja muita ihan normaaleista taustoista tulevia henkilöitä vaikka kuinka paljon. Ehkä sä tarvit vähä lisää elämänkokemusta vaan itse ennenkuin voit objektiivisesti arvioida tällaisia asioita. Toki erilaiset rikkinäisistä taustoista tulevat tyypit nousee usein julkisuuteen isommin, kun onhan se nyt iso ihme että joku ihan inhimillisesti toivoton tapaus tulee uskoon ja uskoon tulon myötä pääsee taas elämään kiinni. Tossa esim yks sellanen jota varmaan pidät stereotypisenä uskovaisena mutta tosiasia on että todella todella harva enää tos vaihees pääsee kiinni elämään ja siten uskovaisten joukossa ei prosentuaalisesti vastaavilla taustoilla olevia juurikaan ole. Suurinosa on ihan ns normi tyyppejä, tavallisii ihmisiä. https://www.youtube.com/watch?v=dzDuckD0HSQ

Vapauduin huonoista tottumuksista ja addiktioista, raitistuin, musta tuli rehellinen, aloin noudattaa lakia, aloin ajatella lähimmäisteni parasta enkä vaan itseni. Mun sydämeen tuli ilo ja rauha ja se näkyy sitten vähä kaikessa liittyen mun ympäristöön ja ihmisiin kenen kanssa oon tekemisis.

Millä tavalla se uskominen noihin vaikutti, etkö sä ois pystyny noita asioita tekemään ihan omin voimin?
Vai onko siinä se että on pakko parantaa tapansa kun "joku" vahtii?

Jos mikään näistä luetelluista asioista ei onnistunut ilman uskoon hurahtamista niin kaipa se on pienempi paha.

Millä tavalla se uskominen noihin vaikutti, etkö sä ois pystyny noita asioita tekemään ihan omin voimin?
Vai onko siinä se että on pakko parantaa tapansa kun "joku" vahtii?

Noi asiat oli niinku seurausta siitä sisäisestä muutoksesta, ikäänkuin jatkumoa. Toki itsellä on vastuu tekemisistään uskovaisenakin mutta kun Jumalan Pyhä Henki asuu ihmisessä sisällä niin jos vaan pysyy uskossa ja seuraa Jeesusta jokapäivä ja Raamattua lukemalla ikäänkuin ruokkii sitä sisäistä hengellistä ihmistä ni siitä seuraa niinku ns hyviä hedelmiä. Valinnan vapaushan on jokahetki, että seuraako sellasia luonnollisia himojaan vai sitä Pyhän Hengen ääntä mutta mun kokemus sekä pimeydestä että valosta on niin voimakas että en mistään hinnasta halua luopua uskosta ja menettää sitä rauhaa ja onnea minkä oon löytänyt. Eli en ainakaan itse koe sitä sellasena että joku vahtis mua.

Ja sinä täällä määrität mikä on älyllistä keskustelua ja mikä ei? Onpas se iso harmi kun en kommentoinut esim EreJ tai Kaakku84 tai Tampion älykkäisiin viesteihin mitään? :david:

Helvetti. Kysyin vain ihan yleistä tietämättömyyttäni ja en saa edes vastausta koska ei ollut muka älyllistä, saatana. Jos kerran osaat vastata, niin vastaa. Jätettiinköhän sua opettamatta aina peruskoulussa koska sun vastaukset olivat niin älyttömiä? Hyvä argumentti btw. Täytyy enskerralla koittaa tuota jos väittelyyn joudun. "Ei ollut älyllistä, en vastaa" Daamn!

Lisäksi, minkä takia Jumala vaatii itensä palvomista? Sun äitis on luonu sut yhdessä isäsi kanssa, eikä heistä kumpikaan vaadi että palvoisit heitä ja omistaisit heille joka sunnuntaisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noi asiat oli niinku seurausta siitä sisäisestä muutoksesta, ikäänkuin jatkumoa. Toki itsellä on vastuu tekemisistään uskovaisenakin mutta kun Jumalan Pyhä Henki asuu ihmisessä sisällä niin jos vaan pysyy uskossa ja seuraa Jeesusta jokapäivä ja Raamattua lukemalla ikäänkuin ruokkii sitä sisäistä hengellistä ihmistä ni siitä seuraa niinku ns hyviä hedelmiä. Valinnan vapaushan on jokahetki, että seuraako sellasia luonnollisia himojaan vai sitä Pyhän Hengen ääntä mutta mun kokemus sekä pimeydestä että valosta on niin voimakas että en mistään hinnasta halua luopua uskosta ja menettää sitä rauhaa ja onnea minkä oon löytänyt.

Eli pääsi sisällä kuviteltu jumaluus on vähän niinkuin äidin tissi, josta saa turvaa kun todellisuudesta tulee paha mieli?

Oletko koskaan tarkastellut pyhähenkituntemuksiasi silta kantilta, että henkeä ei ole olemassa muualla kuin pääsi sisällä?

Ja sinä täällä määrität mikä on älyllistä keskustelua ja mikä ei? Onpas se iso harmi kun en kommentoinut esim EreJ tai Kaakku84 tai Tampion älykkäisiin viesteihin mitään?

Nyt kun kerran asetuit puolitrolliviestini yläpuolelle (kuten kunnon uskiksen kuuluukin parempana ihmisenä tehdä), niin avaisitko kuitenkin vähän ajatusmaailmaasi?

"Nyt ollaan jo toimeenpanemassa rangaistusta rikoksesta, sillä pahat teot on aina sovitettava. Ristillä Jeesus sovitti ihmiskunnan synnin ja Jumalan vihan, Room 8:3."

Ilkeät ihmiset tappoi jumalan pojan ja jeesus oli ristillä niin kiltti, että antoi tämän ikävän toiminnan anteeksi eikä jumala siksi kostanut ihmisille? (vaikka eikös jesse ristillä ihmettellyt miksi isä hylkäsit minut). Hän voitti ristinkuoleman, öö, kuolemalla? Saatanan jesse voitti ylösnousemuksella, eli katoamalla luolasta kuoleman jälkeen. Vau.

Sitten tästä tapahtumasta kirjoiteltiin eri henkilöiden toimesta tarinoita, jotka lopulta koottiin yhdeksi kirjaksi ja muuttui jumalalliseksi totuudeksi, koska TÄMÄ ON TOSI!

Sori, mutta tuon ristikuoleman/sovituksen/ylösnousemuksen logiikka ei ole oikeasti minulle koskaan avautunut.

"Kuolemallaan Jeesus lunasti ihmiset synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta. Ei hopealla tai kullalla vaan kalliilla verellään, 1 Piet. 1:18."

Kysympähän vaan edelleen, että miten tämä näkyy mielestäsi käytännössä ja mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

- - - Updated - - -

Noi asiat oli niinku seurausta siitä sisäisestä muutoksesta, ikäänkuin jatkumoa. Toki itsellä on vastuu tekemisistään uskovaisenakin mutta kun Jumalan Pyhä Henki asuu ihmisessä sisällä niin jos vaan pysyy uskossa ja seuraa Jeesusta jokapäivä ja Raamattua lukemalla ikäänkuin ruokkii sitä sisäistä hengellistä ihmistä ni siitä seuraa niinku ns hyviä hedelmiä. Valinnan vapaushan on jokahetki, että seuraako sellasia luonnollisia himojaan vai sitä Pyhän Hengen ääntä mutta mun kokemus sekä pimeydestä että valosta on niin voimakas että en mistään hinnasta halua luopua uskosta ja menettää sitä rauhaa ja onnea minkä oon löytänyt. Eli en ainakaan itse koe sitä sellasena että joku vahtis mua.

Eli olet oppinut ajattelemaan järjellä ennen kuin toimit? Ja olet oppinut erottamaan hyvän pahasta ja miettimään tekojesi seurauksia pari askelta pidemmälle kuin ennen? Hienoa, mutta kuulostaa siltä, että kännissä on tullut hölmöiltyä vieraiden naisten kanssa (ja toteat vielä pillun himon olevan ihan luonnollistakin, mikä onkin ihan totta) ja nyt olet keksinyt itsellesi keppihevosen jonka avulla voit elää tossu... eikun pyhän hengen alla, eikun täyttämänä.

Sori vähän nihkeä suhtautumiseni, hienoa että elämä on onnellista ja tasapainoista, mutta tuo kertomus kuulostaa niiin tutulta juoppojen, riippuvaisten tai muuten ongelmaisten kertomalta uskoontulotarinalta.

Se on aina kätevää kun entiset pahat pojat tulevat saarnaamaan jumalan hyvyydestä ateistille joka on elänyt perus tasaisesti ilman pahuutta, holismia tai muita ongelmia opiskellen, perheen perustaen ja töitä tehden.

Silleen... mitensennytsanois... tekopyhää

Sori vähän nihkeä suhtautumiseni, hienoa että elämä on onnellista ja tasapainoista, mutta tuo kertomus kuulostaa niiin tutulta juoppojen, riippuvaisten tai muuten ongelmaisten kertomalta uskoontulotarinalta.

Saat anteeksi nihkeän suhtautumises :)

Matt.7:6
6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Eikö sitä voisi Jumalan palvonnan sijaan keskittyä vaikka omiin lähimmäisiin, mikäli sellaisia sattuu olemaan? Jumalalla varmasti palvojia riittää muutenkin, mutta entäs lapsilla vanhempia?
Miksi kaikki kiitos ja kunnia pitää kanavoida johonkin näkymättömään, sen sijaan, että sitä voisi osoittaa muita kanssaeläjiä kohtaan?
Vai onko tämä taas väärä tapa olla hyvä ihminen ja siitä joutuu helvettiin?

Eikö sitä voisi Jumalan palvonnan sijaan keskittyä vaikka omiin lähimmäisiin, mikäli sellaisia sattuu olemaan? Jumalalla varmasti palvojia riittää muutenkin, mutta entäs lapsilla vanhempia?
Miksi kaikki kiitos ja kunnia pitää kanavoida johonkin näkymättömään, sen sijaan, että sitä voisi osoittaa muita kanssaeläjiä kohtaan?
Vai onko tämä taas väärä tapa olla hyvä ihminen ja siitä joutuu helvettiin?

Uskovien mielestä joutuu helvettiin vaikka olis kiltti ja hyvä ihminen, koska ei usko jumalaan. Mä en oo tarvinnu jumalan uskoa, tullessani paremmaksi ihmiseksi.

Uskovien mielestä joutuu helvettiin vaikka olis kiltti ja hyvä ihminen, koska ei usko jumalaan. Mä en oo tarvinnu jumalan uskoa, tullessani paremmaksi ihmiseksi.

Kuvastaa lähinnä itsepetoksen ja sokeuden määrää jos luulee olevansa hyvä ja täydellinen ihminen. Voi siinä olla iso pala narsismiakin monella mukana. Jossain vaiheessa kun silmät aukee näkemään mitkä vaikuttimet niissä omissa ihanissa hyvissä piirteissä ja kunnollises elämäs on ohjaamassa ni tajuaa oman raadollisuutensa. Kyllä jokainen ihminen on täynnä pahuutta, sitä ei vähennä se että miten sen pahuutensa osaa piilotella tai millaises itsepetokses muuten elää. Moni on niin täydellinen ja onnistunut omasta mielestään ettei tarvi edes muita ihmisiä muuhun kuin ihailemaan ja palvomaan sitä omaa erinomaisuutta. Hyvätkin teot on useimmiten itsekkäistä vaikuttimista johtuvia. Mutta ei nää asiat kaikille aukee oikein ikinä ja riippu paljolti elämänkokemuksesta että onko nöyryyttä nähdä ja tunnustaa omia virheitä ja omaa kusipäisyyttä vai onko se vika aina muissa.

Kyllä jokainen ihminen on täynnä pahuutta, sitä ei vähennä se että miten sen pahuutensa osaa piilotella tai millaises itsepetokses muuten elää.
Mitä "pahuus" tässä tarkoittaa? En usko mihinkään jumalaan, mutta en myöskään tunnista tätä "pahuutta", jota täynnä minun pitäisi olla. En ole toki mikään täydellinen ihminen, mikä tässä tapauksessa ilmenee niin, että kieltämättä ärsyttää tapasi saarnata ja asettaa itsesi taikauskosi perusteella muiden yläpuolelle.

Se pahuus mistä Baldi puhuu, on varmaan juurii niitä ihmisen primitiivisiä puolia, kuten lisääntymisvietti, selviytymisvietti ja jonkinasteinen petomaisuus. Silti, nämä kaikki evoluutioon ja lajin selviytymiseen ja ylivertaisuuteen liittyvät piirteet on saatanan aikaansaannoksia ja niitä vastaan pitää taistella...
...näkymättömällä pyhällä hengellä, joka kertoo kuinka paska olet kun olet niin surkea, mutta saat tämän kaiken puutteellisuuden anteeksi kun vaan uskot olemassaolooni.

En edes täysin ymmärrä mitä väliä sillä on, onko joku hyvä teko tehty itsekkäistä lähtökohdista vai "jumalan nimeen". Jumalanmiehet tekee niitä ihan yhtä itsekkäästi ollakseen parempia omissa porukoissaan, vaikka eivät sitä itse näe. Pääasiahan on, että tehdään hyvää ja mahdollisimman paljon. Parastahan hyvän tekemisessä olisi se, että sen tekemisestä koituisi kaikille osapuolille maksimaalinen määrä hyvää, eli tekijä saisi tyydytettyä itsensä tai satuolentonsa ja kohde kokisi sitä hyvää. Win-win.

Suositut

Back
Ylös Bottom