Ja sinä täällä määrität mikä on älyllistä keskustelua ja mikä ei? Onpas se iso harmi kun en kommentoinut esim EreJ tai Kaakku84 tai Tampion älykkäisiin viesteihin mitään?
Nyt kun kerran asetuit puolitrolliviestini yläpuolelle (kuten kunnon uskiksen kuuluukin parempana ihmisenä tehdä), niin avaisitko kuitenkin vähän ajatusmaailmaasi?
"Nyt ollaan jo toimeenpanemassa rangaistusta rikoksesta, sillä pahat teot on aina sovitettava. Ristillä Jeesus sovitti ihmiskunnan synnin ja Jumalan vihan, Room 8:3."
Ilkeät ihmiset tappoi jumalan pojan ja jeesus oli ristillä niin kiltti, että antoi tämän ikävän toiminnan anteeksi eikä jumala siksi kostanut ihmisille? (vaikka eikös jesse ristillä ihmettellyt miksi isä hylkäsit minut). Hän voitti ristinkuoleman, öö, kuolemalla? Saatanan jesse voitti ylösnousemuksella, eli katoamalla luolasta kuoleman jälkeen. Vau.
Sitten tästä tapahtumasta kirjoiteltiin eri henkilöiden toimesta tarinoita, jotka lopulta koottiin yhdeksi kirjaksi ja muuttui jumalalliseksi totuudeksi, koska TÄMÄ ON TOSI!
Sori, mutta tuon ristikuoleman/sovituksen/ylösnousemuksen logiikka ei ole oikeasti minulle koskaan avautunut.
"
Kuolemallaan Jeesus lunasti ihmiset synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta. Ei hopealla tai kullalla vaan kalliilla verellään, 1 Piet. 1:18."
Kysympähän vaan edelleen, että miten tämä näkyy mielestäsi käytännössä ja mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
- - - Updated - - -
Noi asiat oli niinku seurausta siitä sisäisestä muutoksesta, ikäänkuin jatkumoa. Toki itsellä on vastuu tekemisistään uskovaisenakin mutta kun Jumalan Pyhä Henki asuu ihmisessä sisällä niin jos vaan pysyy uskossa ja seuraa Jeesusta jokapäivä ja Raamattua lukemalla ikäänkuin ruokkii sitä sisäistä hengellistä ihmistä ni siitä seuraa niinku ns hyviä hedelmiä. Valinnan vapaushan on jokahetki, että seuraako sellasia luonnollisia himojaan vai sitä Pyhän Hengen ääntä mutta mun kokemus sekä pimeydestä että valosta on niin voimakas että en mistään hinnasta halua luopua uskosta ja menettää sitä rauhaa ja onnea minkä oon löytänyt. Eli en ainakaan itse koe sitä sellasena että joku vahtis mua.
Eli olet oppinut ajattelemaan järjellä ennen kuin toimit? Ja olet oppinut erottamaan hyvän pahasta ja miettimään tekojesi seurauksia pari askelta pidemmälle kuin ennen? Hienoa, mutta kuulostaa siltä, että kännissä on tullut hölmöiltyä vieraiden naisten kanssa (ja toteat vielä pillun himon olevan ihan luonnollistakin, mikä onkin ihan totta) ja nyt olet keksinyt itsellesi keppihevosen jonka avulla voit elää tossu... eikun pyhän hengen alla, eikun täyttämänä.
Sori vähän nihkeä suhtautumiseni, hienoa että elämä on onnellista ja tasapainoista, mutta tuo kertomus kuulostaa niiin tutulta juoppojen, riippuvaisten tai muuten ongelmaisten kertomalta uskoontulotarinalta.