Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen? Vai miten se meni... Jos on ihmiseen luonut itsekkyyden, ahneuden ja välinpitämättömyyden piirteitä niin korjatkoon itse virheensä? Valmistusvirhe nääs.
No ei kyllä näin.

Mut mun pointti edelleen pysyy. Turha syyttää Jumalaa nälänhädästä ja köyhyydestä jos ihmiskunnalla on ruokaa yllin kyllin että jokainen ihminen voitaisiin ravita ja keinot (autot, rekat, lentokoneet, helikopterit jne) jotta se ruoka voitaisiin videä vaikka Mt. Everestin huipulle. Mehän tää kaikki sallitaan.

Mulla on vielä niin erikoinen tää mun tie että lapsena ja nuorena olis uskossa mutta sitten olin pitkään "pc käyttäjä", luisuin ulos pelastuksesta ja uskosta ja pitkän harhapolun jälkeen löysin takaisin Jeesuksen yhteyteen ja sain Pyhän Hengen elämääni valoksi ja voimaksi ja rauhaksi jälleen :)
Hyvä vertaus, mutta muutkin päätelmät ovat mahdollisia.

Itse olen käyttänyt kaikenlaisia tietokoneita pitkän ikäni ja tällä hetkellä nyt sattumoisin suurin osa on Applen tuotteita. Samanlaisia tietokoneita ne on kuin kaikki muutkin. Evankelia siitä, että ne ovat merkittävästi Windows-vehkeitä parempia on ehkä ollut enemmän totta joskus, mutta nyt se on puhdasta propagandaa. iPad on kätevä lähinnä siihen muiden toimesta tehtyjen sovellusten ansiosta.

Samalla tavoin kirkolla on ollut elämässäni liiankin hyvä mahdollisuus käännytykseen. Olin monta vuotta penskana seurakunnan ip-kerhossa, opiskelin koulussa uskontoa 12 vuotta hyvin arvosanoin ja kävin rippileirin. Samalla tavalla kuin Applen vehkeisiin vaihtaessa, koetin tietysti koko ajan tiedostaa, onko tarina vain tarinaa, vai onko puheen takana jotain substanssia.

Olipa maalina sitten olla joko Jeesuksen tai Jobsin fanboy, niin aivot olisi pitänyt laittaa narikkaan ja oma ajattelu hylätä niin perusteellisesti, ettei minulla yksinkertaisesti ole siihen kykyä. Raamatunlauseet ovat minulle vain onton tynnyrin kuminaa. Jopa ensi tiistain messu Kaliforniasta antaa enemmän.

Eikös se mene niin että kaikesta pahasta maailmassa vastaa saatana/demonit ja kaikesta hyvästä Jumala. Saatanalla on sitten vaan aika paljon valtaa, jos saa täällä mellastaa ja Jumala ei voi tehdä mitään. Samaan kastiin menee kaikki sairaudet mutaatiot jne. Lapsi syntyy ilman päätä tai toisen ihimisen pää perseessä, kiitos Jumala. Ja loput asiat mitkä ei käy oikein järkeen on Jumalan suuruutta. Esim. Puhutaan ns stubid desingsta. Pieni lista; Maanjärisykset, tulvat, tulivuoret, tornaadot, 2/3 maapallolla ei voi elää tai nääntyy/jäätyy, asteroidit, 90%(vai 99%) kaikesta maapallolla eläneestä elämästä on kuollut sukupuuttoon, jne jne. Sitten ihimisten hauraus, lähdet vaikka kohta koneelta kävelemään kompastut mattoon ja lyöt pääs ja kuolet. Puhumattakaan siitä, että jossain miljoonan valovuoden päässä räjähtävä tähti voi tuhota kaiken elämän maapallolta, jos sattuu kohalle.

Kyllä itsekin olisin uskovainen, jos tässä olisi jotain järkeä, kaikkea ei voi vaan kuitata "no Jumala osoittaa suuruuttaan/koettelee uskoa".

Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen? Vai miten se meni... Jos on ihmiseen luonut itsekkyyden, ahneuden ja välinpitämättömyyden piirteitä niin korjatkoon itse virheensä? Valmistusvirhe nääs.

Jumala korjas sen virheen..jokaisella on vaan valinnanvapaus että ottaako Jeesuksen sydämeensä asumaan vai palveleeko tämän maailman ruhtinasta eli perkelettä ja pysyy tuomion alla.

Joh.3:16-18
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

- - - Updated - - -

Olipa maalina sitten olla joko Jeesuksen tai Jobsin fanboy, niin aivot olisi pitänyt laittaa narikkaan ja oma ajattelu hylätä niin perusteellisesti, ettei minulla yksinkertaisesti ole siihen kykyä. Raamatunlauseet ovat minulle vain onton tynnyrin kuminaa. Jopa ensi tiistain messu Kaliforniasta antaa enemmän.

Ymmärrän hyvin ettei usko "maistu" ja tunnu mielekkäältä silleen järjellä ajatellen. Uskossa ja uudestisyntymisessä tapahtuu ihme, näkymätön asia mikä kuitenkin on konkreettinen henkimaailman tasolla ja siten täyttä konkretiaa kokemuksena sille joka uudestisyntyy. Samoin on Raamatun luvun suhteen, se on vaan kirjoitusta ja onton tynnyrin kuminaa jollei Pyhä Henki avaa ja tee sitä eläväksi ihmiselle.

jokaisella on vaan valinnanvapaus että ottaako Jeesuksen sydämeensä asumaan vai palveleeko tämän maailman ruhtinasta eli perkelettä ja pysyy tuomion alla.
On vaikea pukea sanoiksi, miten idioottimaiselta ylläoleva kuulostaa. Oma uskonvarianttisi kattanee noin 0,000001% maapallon väestöstä, ja loput siis palvelevat tietämättään perkelettä ja joutuvat helvettiin? Voit sitten parin kaverisi kanssa näyttää heille pitkää nenää pilven reunalta. Ei oikein kestä Okkamin partaveitsitestiä tämä(kään).

Ymmärrän hyvin ettei usko "maistu" ja tunnu mielekkäältä silleen järjellä ajatellen.
Joillekin meistä ei ole annettu kykyä ajatella millään muulla tavalla. Onneksi.

Se on kumma miten jotkut tietää niin hirveesti mitä kuoleman jälkeen tietoisuudelle tapahtuu.Miten te voitte sen tietää?Ku joku sano niin vai yhessä kirjassa luki niin?

- - - Updated - - -

Sitten vielä ollaan joitain laittamassa helvettiin ja toki ite ollaan menossa taivaaseen.... :face:

Jumala korjas sen virheen..jokaisella on vaan valinnanvapaus että ottaako Jeesuksen sydämeensä asumaan vai palveleeko tämän maailman ruhtinasta eli perkelettä ja pysyy tuomion alla.
Miksi jumala alunperin sitten teki tällaisen "virheen", joka piti jollain tavalla sitten korjata? Hänhän on itse kuulemma täydellinen ja kaikkitietäväinen. Tähän perustuen tuollaisia "virheitä" ei vain tapahdu. Jos tapahtui, niin kyseessä oli sitten erehdys. Onko jumala sitten kuitenkin erehtyväinen? Eikös raamatussa todeta, että jumala luotuaan ihmisen, eläimet, ympäröivän maailman yms., hän tarkasteli kättensä jälkiä ja totesi, että hyvää jälkeä tuli. No luotu ihminen sitten muutti pelin kulkua melko radikaalisti. Vituiks meni.

Ymmärrän hyvin ettei usko "maistu" ja tunnu mielekkäältä silleen järjellä ajatellen. Uskossa ja uudestisyntymisessä tapahtuu ihme, näkymätön asia mikä kuitenkin on konkreettinen henkimaailman tasolla ja siten täyttä konkretiaa kokemuksena sille joka uudestisyntyy. Samoin on Raamatun luvun suhteen, se on vaan kirjoitusta ja onton tynnyrin kuminaa jollei Pyhä Henki avaa ja tee sitä eläväksi ihmiselle.
Vielä kerran. Miksi juuri sinun uskontosi, jumalasi ja pyhä kirjasi on se ainoa ja oikea. Voiko uudelleensyntyä siis jonkin toisen maailman jumalan, vaikka jonkin hindujen yhden jumalan "puoleen"? Veikkaukseni on se, että vastaus on: muut jumalat eivät ole todellisia, jolloin heidän pyhät kirjansa ovat myös "fiktiivisiä".

Sitten vielä yksi tällainen juttu, että mites sitten esimerkiksi ihminen, joka ei ole ikinä kokenut mitään muuta kuin pahuutta elämässään? Esimerkiksi lapsi jonka persoonallisuus ja identiteetti kehittyy sellaisten vanhempien vaikutuksen alaisena, jotka pahoinpitelevät sekä fyysisesti että henkisesti. Ja kyllä, nämä ongelmat esiintyvät sekä uskonnollisissa että ei-uskonnollisissa perheissä. Tällöinhän lapsi oppii, että "rakkaus" on esimerkiksi lyömistä ja seksuaalista hyväksikäyttämistä. Eikä tuo asia suoraan korjaannu sillä, että kasvetaan aikuiseksi. Nyt jos joku tulee sinulle tällöin sanomaan, että "Jumala on rakkaus", ihminen assosioi tuon "rakkauden" väkivaltaan. Miten kuvittelette, että ihmisellä on kykyä kokea mitään "uudelleensyntymistä" ja tarkastella, että hommat korjaantuu uskomalla johonkin yliluonnolliseen, jonka väitetään rakastavan sinua, koska olet hänen luomansa yksilö? Lupaus ikuisesta elämästä ei tässä kohden juurikaan kiinnosta pätkän vertaa.

Eilen kävin katsomassa stand uppia, jossa eräs esiintyjä sanoi hyvän pointin. Jos kerran jumalalle homous on niin suuri kauhistus, niin miksei hän voinut luoda pers´reikää kolmiomalliseks ja mulkkua neliöks? Tällöin tästä ongelmasta ei tarvitsisi edes puhua.

Joo olen käynyt todella useiden eri uskonnollisten yhteisöjen tilaisuuksissa katsomassa mikä henki niissä vallitsee.. ja kyllä.. vain JT poppoon kokouksissa on ollut järki mukana ja hurmoksellisuus ja palopuheet nollassa.. (ev.lut.)kirkon meiningit on ollut tosi monotonisia ja ankeaa monologiaa vailla mitään sanomaa. Helluntai kirkosta lähdin kun alkoivat mölistä kuin hullut ja lattioilla konttailivat.. krishna jäbät oli ihan lungei mut en jaksanut kuunnella sitä vammaista hojohojomojohareherejoremojoa.. muutamia muitakin on tullut ovelta käytyä.. herätyskokouksia joissa kehutaan kuinka sinne tullaan rullatuoleissa mut lähdetään kävellen jne. Ei sellaisiin jaksa jäädä paikalle.. menee niin next level shitin puolelle nääs.

Yhtä kaikki.. järkevyys uupuu likimain kaikista näistä liikkeistä.. suureelliset teot ja puheet vetoavat idiootteihin.. joihin sinäkin arvon kalju tunnut lukeutuvan.

Joskus puhuit tässä threadissa että sut paiskattiin pihalle JT piireistä vaikka halusit sinne jäädä. Ne ei vissiin tykännyt sun peppuseksi leikeistä mistä kerroit toisessa threadissä?

- - - Updated - - -

Samalla tavalla on ryöstäjän uhriksi joutuvalla valinnanvapaus, rahat tai henki. Jos henki lähti niin tyhmä jätkä. Jos rahat lähti ni vielä tyhmempi jätkä. Reilun kerhon perustajajäsen vissiin toi teidän satuhahmo pedofiiliruhtinas ja suojeluspyhimys.

Japi vaikka miten solvaat Jeesusta ni se tosiasia ei muutu että Jeesus voitti ristinkuoleman ja ylösnousemuksen myötä perkeleen :) Sää olet häviäjän puolella

Jos voittajan puolella tarkoittaa sitä että pitää olla pedofiilien suojeluspyhimyksen puolella, niin oon häviämässä mielelläni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus puhuit tässä threadissa että sut paiskattiin pihalle JT piireistä vaikka halusit sinne jäädä. Ne ei vissiin tykännyt sun peppuseksi leikeistä mistä kerroit toisessa threadissä?

Nyt voinet varmaankin näyttää viittauksen tälläiseen tekstiin? Puhut katsos paskaaa.. olet paska.. paska vedetään viemäriin. You going down shitcunt.

Nyt voinet varmaankin näyttää viittauksen tälläiseen tekstiin? Puhut katsos paskaaa.. olet paska.. paska vedetään viemäriin. You going down shitcunt.

Viittaus löytyy tästä threadista, en jaksa kaikkea sitä paskaa mitä olet tänne suoltanut lukea uudestaan läpi, jo eka kerta vie lähes mielisairauden partaalle. Siitä vaan lukemaa omaa aivoripuliasi uudestaan.

Millä tavalla toi sun uskoontulo näky ihan konkreettisesti elämässäsi?

Japi vaikka miten solvaat Jeesusta ni se tosiasia ei muutu että Jeesus voitti ristinkuoleman ja ylösnousemuksen myötä perkeleen :) Sää olet häviäjän puolella

Hmmm, ei ehkä ihan näin.

Saatanahan on paljon kovempi jätkä kun jesse, koska perisynti. Jumala taas yrittää räpiköidä tätä vastaan ja joutuu uhraamaan ties mitä omia poikiaan tms.
Saatana vaan porskuttaa menemään ilman sen kummepia uhrauksia ja menosta päätellen sillä menee paremmin kuin koskaan, tai ei nyt ehkä ihan, ehkä joskus inkvisition synkimpinä aikoina Saatanalla meni vielä paremmin. Eiku mites päin...

Hail Satan! :rock:

:face:

Tää nyt on kaiketi moneen kertaan käytetty kommentti/kysymys (mutta kun ei tässä koko ketjussa mitään päätä, eikä häntää muutenkaan ole).

Miksi se Saatana siellä helvetissä pahoja poikia kiusaisi, jos kerran ovat kaltaisiaan?

Eiköhän se laita ennemminkin aikamoiset orgiat, juomingit ja sun muut syntiset bileet pystyyn Juudaan, Vladin, Hitlerin, Ted Bundyn ja muiden iloisten veikkojen kesken, ketkä ovat onnistuneet kusemaan (ja paskantamaan) Jumalan muroihin?

oon ulkona tästä keskustelusta viitti tulla ees kattelemaan enää mitä täälä puhutaan ku meni tämäki tappeluksi nii ku kaikki yleensä menee. minen viitti ees tuhlata aikaani enää tähä threadiin, tairan mennä keskittymään ihan reeneihin ja mitä jos muut tekisitte saman ku turha täälon tapella ku se ei muuta yhtikäs mitää. :) koska jokainen on tehny kantansa selväksi tästä aiheesta (aihetta seuraavat) niin jos jotain kiinnostaa tietää jotain mun vakaumukseeni liittyen ja varmasti muidenkin nii varmaan osaa kysyä sitä sitte vaikka priva viestillä tää tappeleminen ei auta eikä hyörytä ketään.

^Vaikea uskoa, että ketään kiinnostaisi privaviestillä kysellä vakaumuksestasi :confused:

Et viitsi katsella mitä täällä puhutaan, etkä viitsi tuhlata aikaasi tähän threadiin, mutta taas vaivauduit kuitenkin vastaamaan.

Jos vielä tähän vastaat, niin perkele sinut periköön!

Raakavoima tuli sitten varmaan kolmannen kerran ilmoittamaan, että ei kiinnosta kirjottaa tähän threadiin, hienoa.

Luuletko Kaakku84, että tuohon on kellään uskovaisella vastausta muutakuin raamatun jakeita tai sydämmen tuntemuksia, saarnausta? Vähän niinkuin asiat mitä ei löydy/mainita raamatussa tarkoittaa Jumalan suuruutta tai Jumala koettelee uskoa.

Oma vastaukseni olisi, että raamattu kirjoitettiin aavikolla pari tuhatta vuotta sitten ja ihmiset oli siihen aikaan tyhmiä/tietämättömiä. Koko ajatus siitä, että kärsit ikuisuuden sen takia, että elit muutaman hassun vuoden yhdellä normaalilla linnunradalla yhdessä normaalissa galaksissa vaikka ei ollut edes vaihtoehtoa on hölmö. Hyvä ja paha on niin klassinen vastakkainasettelu.

^Vaikea uskoa, että ketään kiinnostaisi privaviestillä kysellä vakaumuksestasi :confused:

Et viitsi katsella mitä täällä puhutaan, etkä viitsi tuhlata aikaasi tähän threadiin, mutta taas vaivauduit kuitenkin vastaamaan.

Jos vielä tähän vastaat, niin perkele sinut periköön!

Jep,kunnon dille.

Miksi se Saatana siellä helvetissä pahoja poikia kiusaisi, jos kerran ovat kaltaisiaan?

Eiköhän se laita ennemminkin aikamoiset orgiat, juomingit ja sun muut syntiset bileet pystyyn Juudaan, Vladin, Hitlerin, Ted Bundyn ja muiden iloisten veikkojen kesken, ketkä ovat onnistuneet kusemaan (ja paskantamaan) Jumalan muroihin?

Mihin muuten perustuu uskovaisten tieto siihen millaista helvetissä on? Antoko itse Saatana jumalan tehdä jonkun huvimatkan helvettiin, vai tietääkö jumala vain kaiken? Sittenhän pitäisi tietää miten Saatana kukistetaan.
Onko Jumala ja Saatana syntynyt muuten samoihin aikoihin? Miten itseasiassa edes helvetti syntyi.
Tuli viimeyönä mietittyä että kuinka tylsä elämä Jumalalla oikeesti olis, jätkä vaan kykkii katsomassa mitä me ihmiset tehdään. Itse ei kuitenkaan tee yhtään mitään. Paitsi keskustelee parin jo valmiiksi sekaisin olevan ihmisen kanssa. Luulisi että pidemmän päälle tuo homma puuduttaa. Perseestä varmaan kun ei ole omaa elämää.

Back
Ylös Bottom