Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos pena ja kalju tappelis niin kumpi voittais? Pena roinaa niinku ravihevonen mutta toisaalta kaljulla on jeesus apuna. Paha mennä sanomaan.

Hihhuleilla on jotain jedipoweria.. kaatavat niissä herätyskokouksissakin jengiä koskettamatta.. et eiköhän se olisi siinä..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No joo mutta Pena on varmaan aikoinaan jehovien mukana kiertäny ovilla riittävästi ja tottunut tekemään U-väistöjä rappukäytävis ym ku porukka pillastunu sitkeisiin ovilla kiertäjiin :) Ni siltä osin varmaan ainakin ovella/eteises/rappukäytäväs tappelus voi olla Pena vahvoilla..:)

No joo mutta Pena on varmaan aikoinaan jehovien mukana kiertäny ovilla riittävästi ja tottunut tekemään U-väistöjä rappukäytävis ym ku porukka pillastunu sitkeisiin ovilla kiertäjiin :) Ni siltä osin varmaan ainakin ovella/eteises/rappukäytäväs tappelus voi olla Pena vahvoilla..:)

Mikähän saa hihhulin kuvittelemaan että olisin koskaan ollut päivääkään minkään uskonnollisen yhteisön toiminnassa mukana?

Mikähän saa hihhulin kuvittelemaan että olisin koskaan ollut päivääkään minkään uskonnollisen yhteisön toiminnassa mukana?

No tälle ristiinnaulittuun Jeesukseen uskovalla hihhulilla on vahvasti sellainen käsitys että oot jollain tasolla jehova taustainen. Väitätkö ettet oo valtakunnansaleilla ja konventeis ja ovilla pyöriny ikinä? Pakkohan täällä ei oo olla rehellinen mutta vahvasti mulla sellanen varmuus on että tuolla oot vähä pyöriny nuorena tms.

Joo olen käynyt todella useiden eri uskonnollisten yhteisöjen tilaisuuksissa katsomassa mikä henki niissä vallitsee.. ja kyllä.. vain JT poppoon kokouksissa on ollut järki mukana ja hurmoksellisuus ja palopuheet nollassa.. (ev.lut.)kirkon meiningit on ollut tosi monotonisia ja ankeaa monologiaa vailla mitään sanomaa. Helluntai kirkosta lähdin kun alkoivat mölistä kuin hullut ja lattioilla konttailivat.. krishna jäbät oli ihan lungei mut en jaksanut kuunnella sitä vammaista hojohojomojohareherejoremojoa.. muutamia muitakin on tullut ovelta käytyä.. herätyskokouksia joissa kehutaan kuinka sinne tullaan rullatuoleissa mut lähdetään kävellen jne. Ei sellaisiin jaksa jäädä paikalle.. menee niin next level shitin puolelle nääs.

Yhtä kaikki.. järkevyys uupuu likimain kaikista näistä liikkeistä.. suureelliset teot ja puheet vetoavat idiootteihin.. joihin sinäkin arvon kalju tunnut lukeutuvan.

Joo olen käynyt todella useiden eri uskonnollisten yhteisöjen tilaisuuksissa katsomassa mikä henki niissä vallitsee.. ja kyllä.. vain JT poppoon kokouksissa on ollut järki mukana ja hurmoksellisuus ja palopuheet nollassa.. (ev.lut.)kirkon meiningit on ollut tosi monotonisia ja ankeaa monologiaa vailla mitään sanomaa. Helluntai kirkosta lähdin kun alkoivat mölistä kuin hullut ja lattioilla konttailivat.. krishna jäbät oli ihan lungei mut en jaksanut kuunnella sitä vammaista hojohojomojohareherejoremojoa.. muutamia muitakin on tullut ovelta käytyä.. herätyskokouksia joissa kehutaan kuinka sinne tullaan rullatuoleissa mut lähdetään kävellen jne.

Yhtä kaikki.. järkevyys uupuu likimain kaikista näistä liikkeistä.. suureelliset teot ja puheet vetoavat idiootteihin.. joihin sinäkin arvon kalju tunnut lukeutuvan.

No kyllä sä sen verran etsivältä sielulta vaikutat että eiköhän se henkilökohtainen usko Jeesukseen sieltä vielä kohdilleen losahda. Jumalan aikataulut on välillä erit ku meidän ihmisten. Mulla esim yks ystävä joka on ex muslimi. Se luki raamattua ja kävi erilaisis kokouksis ja rukoilikin lusiessaan jne mutta silti vasta vuosien jälkeen koitti se hetki että kaveri uudestisyntyi ja löysi henkilökohtaisen suhteen ja uskon Jeesukseen.

No kyllä sä sen verran etsivältä sielulta vaikutat että eiköhän se henkilökohtainen usko Jeesukseen sieltä vielä kohdilleen losahda.

Tämä on kanssa yksi sellainen, mitä en itse oikein jaksa kuunnella. Jos on kiinnostunut uskontokeskustelusta, niin tarkoittaako se heti sitä, että etsii Jeesusta? Eikö mitään muuta vaihtoehtoa muka ole?

Tämä on kanssa yksi sellainen, mitä en itse oikein jaksa kuunnella. Jos on kiinnostunut uskontokeskustelusta, niin tarkoittaako se heti sitä, että etsii Jeesusta? Eikö mitään muuta vaihtoehtoa muka ole?

Ei toki etsi tietoisesti kaikki Jeesusta, mutta sisäinen rauha ja lepo ja elämä löytyy vasta sitten kun on löytänyt Jeesuksen! Kukaan ei voi tulla Jumalan luo ellei Jumala Pyhän Hengen kautta vedä ja kutsu. Uudestisyntyminen ei onnistu silleen vaan että järjellä päättää jollei ole niinsanotusti Jumalan kutsun alla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei toki etsi tietoisesti kaikki Jeesusta, mutta sisäinen rauha ja lepo ja elämä löytyy vasta sitten kun on löytänyt Jeesuksen! Kukaan ei voi tulla Jumalan luo ellei Jumala Pyhän Hengen kautta vedä ja kutsu. Uudestisyntyminen ei onnistu silleen vaan että järjellä päättää jollei ole niinsanotusti Jumalan kutsun alla.

Eli minäkin "etsin Jeesusta" kun olen kiinnostunut uskontokeskustelusta ja luen paljon uskontoon liittyvää kirjallisuutta?

Eli minäkin "etsin Jeesusta" kun olen kiinnostunut uskontokeskustelusta ja luen paljon uskontoon liittyvää kirjallisuutta?

ööö, et ehkä etsi mutta on "vaarana" että löydät :) Mutta se on Jumalan käsissä, aikataulut jne. Siks mä en ainakaan liikaa halua ketään käännyttää mutta tykkään toki tuoda keskusteluissa esiin näkökantaani mutta Jumala se on joka sitten kutsuu ja pelastaa ihmisen. Ei inhimillisin keinoin voi ketään käännyttää. Jehovantodistajat käännyttää omaan uskoonsa ympäri- ja sekaisinpuhumalla mutta se onkin sellanen järkeisoppi eikä siinä oo kyse uudestisyntymisestä ja Jeesuksen sisäisestä tuntemisesta.

Niimpä niin...

Mä en tiedä onko porukka mac vai pc miehii. Mutta tietokoneväännöissä yks hyvä perustelu on se että harvalla pc miehellä on kunnolla kokemusta maceistä mutta mac miehillä on yleensä isosti kokemusta pc puolelta ennen macciin siirtymistä. Mac miehet tietää sen ettei sitä macin erinomaisuutta voi oikein todistaa pc miehelle ennenkuin pc mies on vapautunut bill gatesin kusetuksesta ja saanu käyttäjäkokemuksii mac puolelta :)

Nyt silleen humoristisesti voidaan todeta että uudestisyntymisen suhteen on vähän sama asia kuin tuossa mac/pc vertauksessa :) Määräänsä enempää ei voi siis näin uskovaisena tätä omaa kokemusta todistella. Se pitää itse elää todeksi. Mulla on vielä niin erikoinen tää mun tie että lapsena ja nuorena olis uskossa mutta sitten olin pitkään "pc käyttäjä", luisuin ulos pelastuksesta ja uskosta ja pitkän harhapolun jälkeen löysin takaisin Jeesuksen yhteyteen ja sain Pyhän Hengen elämääni valoksi ja voimaksi ja rauhaksi jälleen :)

Mä en tiedä onko porukka mac vai pc miehii. Mutta tietokoneväännöissä yks hyvä perustelu on se että harvalla pc miehellä on kunnolla kokemusta maceistä mutta mac miehillä on yleensä isosti kokemusta pc puolelta ennen macciin siirtymistä. Mac miehet tietää sen ettei sitä macin erinomaisuutta voi oikein todistaa pc miehelle ennenkuin pc mies on vapautunut bill gatesin kusetuksesta ja saanu käyttäjäkokemuksii mac puolelta :)

Nyt silleen humoristisesti voidaan todeta että uudestisyntymisen suhteen on vähän sama asia kuin tuossa mac/pc vertauksessa :) Määräänsä enempää ei voi siis näin uskovaisena tätä omaa kokemusta todistella. Se pitää itse elää todeksi. Mulla on vielä niin erikoinen tää mun tie että lapsena ja nuorena olis uskossa mutta sitten olin pitkään "pc käyttäjä", luisuin ulos pelastuksesta ja uskosta ja pitkän harhapolun jälkeen löysin takaisin Jeesuksen yhteyteen ja sain Pyhän Hengen elämääni valoksi ja voimaksi ja rauhaksi jälleen :)

No sehän kiva. Kaikille vaan se pelkkä usko ei riitä.

Maailmassa on helvetisti köyhyyttä, nälänhätää ja epäoikeudenmukaista kuolemaa. Jos Jumala, kaikkivaltias Herra, on olemassa, miksei se poista tätä pahuutta? Jos se on tämän valtakunnan luonutkin, miksi helvetissä se haluaisi kiduttaa ketään tarkoituksella? Siksi, että Aatami meni ahneena paskiaisena syömään sen helvetin omenan sieltä puutarhasta?

Jos sanon, että näin aamusella kolmipäisen kääpiön sissipaskalla syömässä jäkälää - olen hullu. Uskovaisten ja normaalien mielestä.

Jos sanon, että näin aamusella Herran, Vapahtajan, ilmestyvän minulle opetuslastensa ja Jeesuksen kanssa, olen uskovainen? Vai hullu silloinkin?

Maailmassa on helvetisti köyhyyttä, nälänhätää ja epäoikeudenmukaista kuolemaa. Jos Jumala, kaikkivaltias Herra, on olemassa, miksei se poista tätä pahuutta? Jos se on tämän valtakunnan luonutkin, miksi helvetissä se haluaisi kiduttaa ketään tarkoituksella?

Jos sanon, että näin aamusella kolmipäisen kääpiön sissipaskalla syömässä jäkälää - olen hullu. Uskovaisten ja normaalien mielestä.

Jos sanon, että näin aamusella Herran, Vapahtajan, ilmestyvän minulle opetuslastensa ja Jeesuksen kanssa, olen uskovainen? Vai hullu silloinkin?

Niinhän se sanonta menee, että jos puhut jumalalle, niin olet uskovainen. Mutta jos jumala vastaa niin olet skitsofrenikko.

Maailmassa on helvetisti köyhyyttä, nälänhätää ja epäoikeudenmukaista kuolemaa. Jos Jumala, kaikkivaltias Herra, on olemassa, miksei se poista tätä pahuutta?
No köyhyyteen ja nälänhätään on ihan yksinkertainen ratkaisu. Jaetaan maailman vauraus tasapuolisesti kaikille. Missä siis este? Oisko meidän itsekkyys, ahneus ja välinpitämättömyys? Kai se on helpompaa syyttää Jumalaa kun katsoa peiliin.. :/

No köyhyyteen ja nälänhätään on ihan yksinkertainen ratkaisu. Jaetaan maailman vauraus tasapuolisesti kaikille. Missä siis este? Oisko meidän itsekkyys, ahneus ja välinpitämättömyys? Kai se on helpompaa syyttää Jumalaa kun katsoa peiliin.. :/

Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen? Vai miten se meni... Jos on ihmiseen luonut itsekkyyden, ahneuden ja välinpitämättömyyden piirteitä niin korjatkoon itse virheensä? Valmistusvirhe nääs.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom