Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, tähän malliin. :DHihhuleilla on jotain jedipoweria.. kaatavat niissä herätyskokouksissakin jengiä koskettamatta.. et eiköhän se olisi siinä..
No joo mutta Pena on varmaan aikoinaan jehovien mukana kiertäny ovilla riittävästi ja tottunut tekemään U-väistöjä rappukäytävis ym ku porukka pillastunu sitkeisiin ovilla kiertäjiin Ni siltä osin varmaan ainakin ovella/eteises/rappukäytäväs tappelus voi olla Pena vahvoilla..
Mikähän saa hihhulin kuvittelemaan että olisin koskaan ollut päivääkään minkään uskonnollisen yhteisön toiminnassa mukana?
Joo olen käynyt todella useiden eri uskonnollisten yhteisöjen tilaisuuksissa katsomassa mikä henki niissä vallitsee.. ja kyllä.. vain JT poppoon kokouksissa on ollut järki mukana ja hurmoksellisuus ja palopuheet nollassa.. (ev.lut.)kirkon meiningit on ollut tosi monotonisia ja ankeaa monologiaa vailla mitään sanomaa. Helluntai kirkosta lähdin kun alkoivat mölistä kuin hullut ja lattioilla konttailivat.. krishna jäbät oli ihan lungei mut en jaksanut kuunnella sitä vammaista hojohojomojohareherejoremojoa.. muutamia muitakin on tullut ovelta käytyä.. herätyskokouksia joissa kehutaan kuinka sinne tullaan rullatuoleissa mut lähdetään kävellen jne.
Yhtä kaikki.. järkevyys uupuu likimain kaikista näistä liikkeistä.. suureelliset teot ja puheet vetoavat idiootteihin.. joihin sinäkin arvon kalju tunnut lukeutuvan.
No kyllä sä sen verran etsivältä sielulta vaikutat että eiköhän se henkilökohtainen usko Jeesukseen sieltä vielä kohdilleen losahda.
Tämä on kanssa yksi sellainen, mitä en itse oikein jaksa kuunnella. Jos on kiinnostunut uskontokeskustelusta, niin tarkoittaako se heti sitä, että etsii Jeesusta? Eikö mitään muuta vaihtoehtoa muka ole?
Ei toki etsi tietoisesti kaikki Jeesusta, mutta sisäinen rauha ja lepo ja elämä löytyy vasta sitten kun on löytänyt Jeesuksen! Kukaan ei voi tulla Jumalan luo ellei Jumala Pyhän Hengen kautta vedä ja kutsu. Uudestisyntyminen ei onnistu silleen vaan että järjellä päättää jollei ole niinsanotusti Jumalan kutsun alla.
Eli minäkin "etsin Jeesusta" kun olen kiinnostunut uskontokeskustelusta ja luen paljon uskontoon liittyvää kirjallisuutta?
Mä en tiedä onko porukka mac vai pc miehii. Mutta tietokoneväännöissä yks hyvä perustelu on se että harvalla pc miehellä on kunnolla kokemusta maceistä mutta mac miehillä on yleensä isosti kokemusta pc puolelta ennen macciin siirtymistä. Mac miehet tietää sen ettei sitä macin erinomaisuutta voi oikein todistaa pc miehelle ennenkuin pc mies on vapautunut bill gatesin kusetuksesta ja saanu käyttäjäkokemuksii mac puolelta
Nyt silleen humoristisesti voidaan todeta että uudestisyntymisen suhteen on vähän sama asia kuin tuossa mac/pc vertauksessa Määräänsä enempää ei voi siis näin uskovaisena tätä omaa kokemusta todistella. Se pitää itse elää todeksi. Mulla on vielä niin erikoinen tää mun tie että lapsena ja nuorena olis uskossa mutta sitten olin pitkään "pc käyttäjä", luisuin ulos pelastuksesta ja uskosta ja pitkän harhapolun jälkeen löysin takaisin Jeesuksen yhteyteen ja sain Pyhän Hengen elämääni valoksi ja voimaksi ja rauhaksi jälleen
Maailmassa on helvetisti köyhyyttä, nälänhätää ja epäoikeudenmukaista kuolemaa. Jos Jumala, kaikkivaltias Herra, on olemassa, miksei se poista tätä pahuutta? Jos se on tämän valtakunnan luonutkin, miksi helvetissä se haluaisi kiduttaa ketään tarkoituksella?
Jos sanon, että näin aamusella kolmipäisen kääpiön sissipaskalla syömässä jäkälää - olen hullu. Uskovaisten ja normaalien mielestä.
Jos sanon, että näin aamusella Herran, Vapahtajan, ilmestyvän minulle opetuslastensa ja Jeesuksen kanssa, olen uskovainen? Vai hullu silloinkin?
No köyhyyteen ja nälänhätään on ihan yksinkertainen ratkaisu. Jaetaan maailman vauraus tasapuolisesti kaikille. Missä siis este? Oisko meidän itsekkyys, ahneus ja välinpitämättömyys? Kai se on helpompaa syyttää Jumalaa kun katsoa peiliin.. :/Maailmassa on helvetisti köyhyyttä, nälänhätää ja epäoikeudenmukaista kuolemaa. Jos Jumala, kaikkivaltias Herra, on olemassa, miksei se poista tätä pahuutta?
No köyhyyteen ja nälänhätään on ihan yksinkertainen ratkaisu. Jaetaan maailman vauraus tasapuolisesti kaikille. Missä siis este? Oisko meidän itsekkyys, ahneus ja välinpitämättömyys? Kai se on helpompaa syyttää Jumalaa kun katsoa peiliin.. :/