Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oh nokkela letkautus.. onko nämä letkautukset sun pravuurisi.. ainakaan tieto aiheen teemoilta ei ole ja se on tullut selkeästi esille jo monet kerrat.. no mut osansa kullekkin.
Pidin vain jotenkin huvittavana, että sinua ärsytti, että jumalasi voimia kutsutaan taikavoimiksi. Siitähän kuitenkin on kyse sanan varsinaisessa muodossa.

Jos jotain aikaisemmassa argumentaatiossani on mielestäni ollut pielessä, niin ole hyvä ja ota asia esille. Nyt en tiedä, mihin viittaat, mutta mielelläni kyllä selitän asiat tarkemmin, mikäli on jäänyt epäselvyyksiä.

Kirjoita pena vaan ihan omin sanoin. Ei noita copy pasteja jaksa pirukaan (heh heh) lukea...

Harmi.. niissä olisi paljon keskustelun aihetta.. tutkimalla noiden tekstejen raamatunpaikkoja voit sinäkin (halutessasi) varmistua siitä, että raamattu todella opettaa noin.. eikä kyseessä ole mitään JT poppoon omaa liirumlaarumia.

Noiden keskustelun aiheesta voi olla montaa mieltä, kun kaikki on kuitenkin lainauksia vartiotornista yllättäen...ja sen puljun tekstit on kyllä tulleet selville mitä agendaa ne palvelee.
Mut jäätävän nopea search engine niillä ainakin on ku löydät sieltä sivuilta niin nopeasti jotain aihetta sivuavaa. :D

Ois näistä asioista joskus ihan mielenkiintosta keskustellakin, mutta ei noita vt:n lainauksia tosiaan jaksa lukea, kaikki samaa tuubaa.

Lohikäärmeitä, torneja, demoneja, enkeleitä.. huoh. Kyllähän ihminen menee vähemmästäkin sekaisin. Ei noista saa mitään keskusteluja aikaan. Sama jos copy pasteistiin kalevalan tekstejä.

Mikä siinä muuten on, kun Jehovat odottelee tuota maailmanloppua niin vesi kielellä. Vasta tuli joku lehtinen postiin missä kerrottiin Syyrian kriisin suunnilleen olevan varma merkki. Keskittyisivät tähän elämään.

Noiden keskustelun aiheesta voi olla montaa mieltä, kun kaikki on kuitenkin lainauksia vartiotornista yllättäen...ja sen puljun tekstit on kyllä tulleet selville mitä agendaa ne palvelee.
Mut jäätävän nopea search engine niillä ainakin on ku löydät sieltä sivuilta niin nopeasti jotain aihetta sivuavaa. :D

Ois näistä asioista joskus ihan mielenkiintosta keskustellakin, mutta ei noita vt:n lainauksia tosiaan jaksa lukea, kaikki samaa tuubaa.

Anna kun arvaan, ainoatakaan raamatunpaikkaa et asian tueksi tarkistanut.. ehei.. vain ne ketkä haluavat itse varmistua kaikkein tärkeimmistä asioista.. tutkivat onko sanoma ihmisten vai raamatun sanomaa.

2.Korint 13:5 Koetelkaa jatkuvasti, oletteko uskossa, tarkistakaa jatkuvasti, mitä itse olette. Vai ettekö ole täysin selvillä siitä, että Jeesus Kristus on teidän yhteydessänne? Ellette ole kelpaamattomia. 6 Toivon todella teidän tulevan tietämään, että me emme ole kelpaamattomia.

Filip 1:9 Ja sitä rukoilen jatkuvasti, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi täsmällisen tiedon ja täyden tarkkanäköisyyden ohella, 10 jotta varmistautuisitte tärkeämmistä asioista, niin että Kristuksen päivään saakka olisitte tahrattomia ettekä kompastuttaisi toisia 11 ja olisitte täynnä vanhurskauden hedelmää, joka tulee Jeesuksen Kristuksen kautta, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.

On kyllä loistava tapa keskustella toi jatkuva pasteaminen JT-sivustoilta tai suoraan ison kirjan versiosta x. Argumentointi nousee arvoonsa.

Joo viellä parempaa on keskustella lauseilla jotka eivät liity mihinkään.. vaan keskittyvät lähinnä tuomaan esiin kirjoittajansa tietämättömyyttä aihealueesta. Ne viestit rokkaa ihan kympillä jeejee.

Tuosta oliko Jeesus jumala jutusta jännä kappale (17.) Johanneksen evankeliumissa:

Jeesuksen jäähyväisrukous

1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi:

"Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut. 2 Sinä olet uskonut kaikki ihmiset hänen valtaansa, jotta hän antaisi ikuisen elämän kaikille, jotka olet hänelle uskonut. 3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 4 Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehdäkseni. 5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

6 "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi 7 ja tietävät nyt, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on tullut sinulta. 8 Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

9 "Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle. 10 Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.

11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.

13 "Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät. 14 Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. 15 En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta. 16 He eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. 17 Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. 18 Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. 19 Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.

20 "Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. 21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.

22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista. 25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut. 26 Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."

En kyllä millään usko Jeesuksen olleen jumala. Enkä edes siihen että hän oli "Jumalan poika". Uskon vain että hän oli Jumalan sanansaattaja.

Kirjoita pena vaan ihan omin sanoin. Ei noita copy pasteja jaksa pirukaan (heh heh) lukea...
Joo mulla ainakin kun luen viestiä, niin heti kun näkee että siellä tekstin seassa on noita numeroita tyyliin 12:10, niin tietää jo ennalta jättää sen pätkän lukematta. :D

Ihan hauskojahan noi penan sepostukset noin muuten on, mutta tosiaan tota raamattu/vartiotornipaskaa nyt ei jaksa kukaan täyspäinen ihminen lukea.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muista kuitenkin, että sana "taikavoima" ei ole oikea sana kuvastamaan asiaa.. sen sijaan jotkut raamatunpaikat valottavat mistä on kyse:

Jesaja 40:

15 Katso! Kansakunnat ovat kuin pisara sangosta, ja ne on katsottu kuin tomukerrokseksi vaa’assa. Katso! Saaretkin hän nostaa kuin hienon tomun.
25 ”Mutta keneen voitte verrata minua, niin että minusta tehtäisiin hänen vertaisensa?” sanoo Pyhä. 26 ”Kohottakaa katseenne korkeuteen ja katsokaa. Kuka on nämä luonut? Hän, joka luvun mukaan tuo esiin niiden armeijan, vieläpä nimeltä kutsuu niitä kaikkia. Dynaamisen energian runsauden ansiosta ja hänen voimansa vahvuuden vuoksi ei yksikään niistä puutu.

Roomalaisille 1:20 Sillä hänen näkymättömät ominaisuutensa ovat selvästi nähtävissä maailman luomisesta lähtien, koska ne havaitaan siitä, mikä on tehty, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensakin, joten he eivät ole puolustettavissa.

Job 62:11 Kerran on Jumala puhunut, kahdesti olen tämänkin kuullut, että voima kuuluu Jumalalle.

Jehovasta lähtee pyhää henkeä rajattomasti. Pyhä henki on Jumalan voimaa toiminnassa. Raamatussa sitä sanotaan 1. Mooseksen kirjan 1:2 ssa Jumalan ”vaikuttavaksi voimaksi”. ”Hengeksi” käännetyt alkukieliset heprean ja kreikan sanat voidaan joissakin yhteyksissä kääntää ”tuuleksi”, ”hengitykseksi” ja ”puhallukseksi”. Sanakirjantekijöiden mukaan nuo alkukieliset sanat viittaavat näkymättömään vaikuttavaan voimaan. Jumalan henki on näkymätön silmillemme samalla tavalla kuin tuuli, mutta sen vaikutukset ovat yhtä todellisia ja havaittavia.

Jumalan pyhä henki on loputtoman monipuolinen. Jehova voi sen välityksellä toteuttaa minkä tahansa mielessään olevan tarkoituksen. Sitä sanotaankin Raamatussa sopivasti Jumalan kuvaannolliseksi ”sormeksi”, ”voimakkaaksi kädeksi” ja ”ojennetuksi käsivarreksi” (Luukas 11:20; 5. Mooseksen kirja 5:15; Psalmit 8:3). Aivan kuten ihminen voi käyttää kättään monenlaisissa tehtävissä, jotka vaativat eriasteista voimaa tai herkkyyttä, Jumalakin voi käyttää henkeään minkä tahansa tarkoituksen toteuttamiseen. Hän pystyi esimerkiksi luomaan äärettömän pienen atomin, jakamaan Punaisenmeren ja antamaan ensimmäisen vuosisadan kristityille kyvyn puhua vieraita kieliä.

Jehova ilmaisee voimaa myös sen vallan välityksellä, joka hänellä on Kaikkeuden Suvereenina. Voisitko kuvitella, että sinulla olisi miljoonia ja taas miljoonia älyllisiä, pystyviä alamaisia, jotka innokkaasti täyttäisivät tahtosi? Jehovalla on Hallitsijana tällainen valta. Hänellä on ihmispalvelijoita, joita Raamatussa verrataan usein armeijaan (Psalmit 68:11; 110:3). Ihminen on kuitenkin heikko verrattuna enkeliin. Kun Assyrian sotajoukot hyökkäsivät Jumalan kansaa vastaan, yksi ainoa enkeli surmasi 185000 assyrialaissotilasta yhdessä yössä! (2. Kuninkaiden kirja 19:35.) Jumalan enkelit ovat ”voimassa mahtavat” (Psalmit 103:19, 20).

Kuinka paljon enkeleitä on? Profeetta Daniel sai taivasta koskevan näyn, jossa hän näki Jehovan valtaistuimen edessä pitkälti yli sata miljoonaa henkiluomusta, mutta mikään ei viittaa siihen, että hän olisi nähnyt kaikki enkelit (Daniel 7:10). Heitä saattaa siis olla satoja miljoonia. Jumalaa kutsutaan sen vuoksi armeijoiden Jehovaksi. Tämä arvonimi kuvaa hänen voimallista asemaansa mahtavien enkelien suuren, järjestäytyneen joukon Komentajana. Hän on asettanut kaikkien näiden henkiluomusten johtoon oman rakkaan Poikansa, ”luomakunnan esikoisen” (Kolossalaisille 1:15). Ylienkelinä – kaikkien enkelien, serafien ja kerubien päänä – Jeesus on kaikista Jehovan luomuksista mahtavin.

Et sellaista "taikavoimaa".

Ok kiitos tarkennuksesta.. pitääpä lueskella alkuperäistä artikkelia.. vaikkakaan mikään kivenmurikka sisältäen aivan mitkä alkuaine combot tahansa.. ei luo elottomalle pallolle elämää muuten kuin villeissä teorioissa.

Hokkus simsalabim pokkus. Ja näin pena ratkoi maailmankaikkeuden arvoituksen. Ja jos joku sattui verta tarvitsemaan se oli vain ihan akrakadabra ja däts it, homma on bueno, joulupukit keijut ja pupu tupunat rinnallaan pena syöksyi pelastamaan sorretut!

Go punapena.

- - - Updated - - -

Onhan punalle jo osoitettu että nuo vartiotornin tekstit on ihan tuubaa puna ei vain tajua sitä suuressa.. uskovaisuudessaan, punan mielestä on helpompi jättää keskustelematta ja copypastea noita tekstejä kun naurua tulee kuitenkin viisaammilta, näin toimimalla naurut kuitenkin suuntautuvat suurimmilta osin punan pastetekstejä kohtaan eikä punaan itseensä.

Anna kun arvaan, ainoatakaan raamatunpaikkaa et asian tueksi tarkistanut.. ehei.. vain ne ketkä haluavat itse varmistua kaikkein tärkeimmistä asioista.. tutkivat onko sanoma ihmisten vai raamatun sanomaa.

Mikset kommentoi omin sanoin, ja kaiva suoraan ne raamatun säkeet esille millä haluat jonkun pointin tuoda esille?
Ei turhaan tuota VT:n jargonia siihen mukaan, ei ole kovin korrektia puhua toisen suulla niin sanoakseni.

Raamattu käskee karttaa verta koska se on pyhää..

Pena: millä kohtaa perustelet tuon lainaamani kohran? kysyn nyt samalla et kuinka hyvin oot perillä sen ajan tavoista mitä oli siihen aikaan kun nämä kirjoitettiin. koska osa esim. paavalin kirjeissä joillekkin seurakunnille käytännön esimerrkejä siihen aikaan miten erottua maailmasta. ja se esimerkki oli annetta sillä lailla että ne ymmärtää sen esimerkin eikö niin. mutta ite kysymkseen niin olis kiva saara jotain perusteluja millä perusteella jt:n poppoo ei hyväksy veren siirtoa.

koska aina veri joka oli Pyhä oli Kristuksen, koska kaikki mikä oli Kristuksen maanpäällisessä ruumiissa oli Pyhää.

Raamattu käskee karttaa verta koska se on pyhää..
Pena: millä kohtaa perustelet tuon lainaamani kohran?

Tota noin.. aika monikin kohta korostaa veren pyhyyttä.. katsotaas:

1.Mooses 9:4 Ainoastaan lihaa sieluineen- verineen – ette saa syödä. 5 Lisäksi minä vaadin takaisin teidän sielunne veren. Minä vaadin sen takaisin jokaisen elollisen kädestä, ja ihmisen sielun minä vaadin takaisin ihmisen kädestä, hänen jokaisen veljensä kädestä. 6 Joka vuodattaa ihmisen veren, hänen oman verensä ihminen vuodattaa, sillä Jumala teki ihmisen kuvakseen. 7 Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, olkoon teitä maassa vilisemällä, ja lisääntykää siinä.”

3.Mooses 17:10 Kuka tahansa Israelin huoneen mies tai keskuudessanne asustava muukalaisasukas, joka syö verta, millaista hyvänsä, sitä sielua vastaan, joka verta syö, minä käännän kasvoni, ja minä karsin hänet pois kansansa keskuudesta. 11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen pannut sen alttarille teidän hyväksenne tuottamaan sovituksen sielullenne, sillä sovituksen tuottaa veri siinä olevan sielun perusteella. 12 Siksi olen sanonut Israelin pojille: ”Yksikään sielu teistä ei saa syödä verta, eikä yhdenkään keskuudessanne asustavan muukalaisasukkaan pidä syödä verta.”
13 Kun joku mies Israelin pojista tai keskuudessanne asustava muukalaisasukas metsästäessään pyydystää syötävän villieläimen tai linnun, hänen on vuodatettava sen veri pois ja peitettävä se tomuun. 14 Sillä kaikenlaisen lihan sielu on sen veri siinä olevan sielun perusteella. Sen vuoksi sanoin Israelin pojille: ”Ette saa syödä minkäänlaisen lihan verta, koska kaikenlaisen lihan sielu on sen veri. Jokainen sitä syövä karsitaan pois.”

5.Mooses 12: 23 Päätä kuitenkin lujasti olla syömättä verta, sillä veri on sielu, etkä sinä saa syödä sielua lihan kera. 24 Et saa syödä sitä. Sinun tulee vuodattaa se maahan niin kuin vesi. 25 Et saa syödä sitä, jotta sinun ja jälkeesi tulevien poikiesi kävisi hyvin, koska teet sitä, mikä on oikein Jehovan silmissä.

Ja uuden testamentin puolelta sama vahvistetaan:

Apost. 15:19 Siksi minun ratkaisuni on, ettei tule vaivata niitä kansakunnista olevia, jotka kääntyvät Jumalan puoleen, 20 vaan heille tulee kirjoittaa, että he karttavat epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja sitä, mikä on kuristettua, sekä verta.

Jo nämä raamatunpaikat osoittavat ettei Luoja hyväksy veren syömistä.

Myös pelastus tulee (Jeesuksen) veren perusteella..

1.Pietarin kirje 1:18 Sillä te tiedätte, ettei teitä vapautettu millään turmeltuvalla, hopealla tai kullalla, esi-isiltänne perinteenä saamastanne hedelmättömästä käyttäytymismuodosta, 19 vaan kallisarvoisella verellä, niin kuin virheettömän ja tahrattoman karitsan, nimittäin Kristuksen.

Heprealaisille 9:13 Sillä jos vuohien ja sonnien veri ja hiehon tuhka saastuneiden päälle vihmottuna pyhittää aina lihan puhtauteen asti, 14 niin kuinka paljon enemmän Kristuksen veri, hänen joka ikuisen hengen välityksellä uhrasi itsensä virheettömänä Jumalalle, tuleekaan puhdistamaan meidän omantuntomme kuolleista teoista suorittaaksemme pyhää palvelusta elävälle Jumalalle?

Näin.. toivottavasti raamatunpaikat valottivat sinullekkin veren pyhyyden.
Miksi JT poppoo kieltäytyy verensiirroista? Siksi koska heillä on vakaamus joka perustuu raamatun opetukseen.. sen takia.

JT materiaalista poimittua:

Voisiko kristitty rikkoa Jumalan lakia saadakseen elää hieman pitempään tässä asiainjärjestelmässä? Jeesus sanoi: ”Joka tahtoo pelastaa sielunsa [eli elämänsä], tulee kadottamaan sen, mutta joka kadottaa sielunsa minun tähteni, tulee löytämään sen.” (Matteus 16:25.) Emme halua kuolla. Mutta jos yrittäisimme pelastaa nykyisen elämämme rikkomalla Jumalan lakia, olisimme vaarassa menettää ikuisen elämän. Siksi meidän on viisasta luottaa Jumalan lakiin ja panna toivomme siihen, että jos syystä tai toisesta kuolemme, Elämänantajamme muistaa meitä ylösnousemuksessa ja antaa meille takaisin kallisarvoisen elämän lahjan (Johannes 5:28, 29; Heprealaisille 11:6).

katohan asia ny on niin että se oli vanhan liiton aikaa tuo ja Jeesus tuli tekemään uuden liiton ja täytti lain. ja Jumala hyväksyy kyllä veren syömisen koska:

ap.t. 10:10-16
10 Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
11 Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
12 Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
16 Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.

room. 14:14-15
14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
samaa lukua myöhemmin
20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
20 Älä ruoan vuoksi hajota Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta ihmiselle on pahaksi, jos hän syö jotakin, mikä loukkaa omaatuntoa.
21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.

tämä samaisen apostolien teon paikka minkä laitoit:
Apost. 15:19 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
miksi sanotaan noin. siitä syystä että se on epäjumalien saastuttamaa

syystä että toinen apostolien teon paikka sanoo sen selvemmin eli ap.t. 21:25
Ap. t. 21:25
Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

ja onko veri pyhää raamatun mukaan niin ei ole koska raamattu sanoo.
1. kor. 15:50
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
ilm.21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

:)

Jaa.. no ehkä mä voin sulle valottaa hieman ylösnousemusta..

Aadam ja Eeva luotiin asumaan Eedenin puutarhassa.. paratiisillisiin olosuhteisiin, ja tarkoitus oli.. että he lisääntyisivät ja tuo puutarha laajenisi koskemaan koko maailmaa.. ja ihmisten oli todellakin tarkoitus elää ikuisesti kuolematta koskaan. Kun Eedenissä puhkesi kapina.. niin tuo ikuinen elämä menetettiin.. nyt kirkon isät keksivät , että ihmisten olisi tarkoitus mennä taivaaseen jonain henkiolentoina. Mitä vittua oikeasti, tälläinen ei ollut alkuperäinen tarkoitus.. eikä liioin ihmisessä ole mitään "henkiolentoa" sisällä odottamassa taivaaseen vilahtamista. Tälläinen sielunkuolemattomuus oppi ei ole raamatusta vaan saddukeusten oppeja.. jotka 300-luvulla sotkettiin kirkolliskokouksessa muiden harhaoppien kanssa yhteen, jotta kaikkia lahkoja miellyttäisi kuulua alkukirkkoon.

Tota noin.. aika monikin kohta korostaa veren pyhyyttä.. katsotaas:

1.Mooses 9:4 Ainoastaan lihaa sieluineen- verineen – ette saa syödä. 5 Lisäksi minä vaadin takaisin teidän sielunne veren. Minä vaadin sen takaisin jokaisen elollisen kädestä, ja ihmisen sielun minä vaadin takaisin ihmisen kädestä, hänen jokaisen veljensä kädestä. 6 Joka vuodattaa ihmisen veren, hänen oman verensä ihminen vuodattaa, sillä Jumala teki ihmisen kuvakseen. 7 Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, olkoon teitä maassa vilisemällä, ja lisääntykää siinä.”

Niin siis onko meillä joku sielu vai ei?

Niin siis onko meillä joku sielu vai ei?

Kyllä meillä on sielu.
Matt. 10:28

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

matt.16:26
26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

Hepr. 4:12

Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Suositut

Back
Ylös Bottom