Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei, muutamaa sekuntia kauemmin en vaivautunut kyseistä listaa lukemaan, koska en ole kiinnostunut Raamattu-aiheisesta keskustelusta. Minä kun en oikein viitsi ottaa Raamattua vakavasti. Sen sisäiset ristiriidat kiinnostavat minua yhtä paljon kuin Harry Potter -kirjasarjan sisäiset ristiriidat.

Tuo esille nostamasi ristiriita vaikuttaa kyllä itselleni päivänselvältä, olen varmaankin turhan yksinkertainen. Olen aina luullut, että before ja after tarkoittavat eri asioita.

laitetaas tänne tuo luukaksen kohta vähä pitemmältä matkalta niin se selvittää tuon "ristiriidan" eli luuk.1:10-35
11 Silloin ilmestyi hänelle Herran enkeli seisoen suitsutusalttarin oikealla puolella.
12 Ja hänet nähdessään Sakarias hämmästyi, ja hänet valtasi pelko.
13 Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet on synnyttävä sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.
14 Ja hän on oleva sinulle iloksi ja riemuksi, ja monet iloitsevat hänen syntymisestään.
15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
16 Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
17 Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
18 Niin Sakarias sanoi enkelille: "Kuinka minä tämän käsittäisin? Sillä minä olen vanha, ja minun vaimoni on iälliseksi tullut."
19 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman.
20 Ja katso, sinä tulet mykäksi etkä kykene mitään puhumaan siihen päivään saakka, jona tämä tapahtuu, sentähden ettet uskonut minun sanojani, jotka käyvät aikanansa toteen."
21 Ja kansa oli odottamassa Sakariasta, ja he ihmettelivät, että hän niin kauan viipyi temppelissä.
22 Mutta ulos tullessaan hän ei kyennyt puhumaan heille; silloin he ymmärsivät, että hän oli nähnyt näyn temppelissä. Ja hän viittoi heille ja jäi mykäksi.
23 Ja kun hänen virkatoimensa päivät olivat päättyneet, meni hän kotiinsa.
24 Ja niiden päiväin perästä Elisabet, hänen vaimonsa, tuli raskaaksi ja pysytteli salassa viisi kuukautta, sanoen:
25 "Näin on Herra tehnyt minulle niinä päivinä, jolloin hän katsoi minun puoleeni poistaaksensa minusta ihmisten ylenkatseen".
26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

uskon että ei sua kiinnosta enkä yritä pakolla saara sulle sitä kiinnostusta mutta olis hienoa jos viittit lukea tuon kohdan

kyllä olen Kristitty ja uskon että raamattu on Jumalan sanaa, sori että jäi mainitsematta ensimmäisestä postista tämä tässä tapauksessa oleellinen tieto

- - - Updated - - -

Toi podcast on yksi Korporaation parhaista. Pekka Reinikainen on ilmeisen fiksu äijä mutta hieman hurahtanut...

Kyllä siitä olen samaa mieltä että tuo on paras podcasti (ainaki mitä ite oon kuunnellu) tosin siitä en oo ihan samaa mieltä et Reinikainen olis jotenki hurahtanu mutta suomi on vapaa maa jossa jokaisella saa olla omat mielipiteensä. :)

kyllä olen Kristitty ja uskon että raamattu on Jumalan sanaa, sori että jäi mainitsematta ensimmäisestä postista tämä tässä tapauksessa oleellinen tieto

Alright. Eli selittäisitkö nyt, että miten tuo nyt puheena olevat kohdat eivät ole ristiriidassa keskenään? En nimittäin nyt ymmärrä mitä haet takaa tuolla, kun postasit tuon Luukkaan kohdan

ja mitä tulee evoluutio teoriaan mitä tuolla myöhemmin puhutaan niin käykääpä radio rokin podcasteistä kuuntelemassa tuosta linkki Radio Rock - Podcast | Radiorock.fi, toivon että modet ei poista sitä.
Pekka Reinikainen on kyllä melkoinen veijari. Mies sanoo "tenttineensä" yliopistossa biokemian, joten tietää mistä puhuu. No just. Mies kuitenkin osuu myöhemmin melko naulan kantaan todetessaan, että moni tiedeyhteisössä osaa sen oman juttunsa, mutta kun mennään siitä sivuun niin ne on ihan täysin maallikoita. Tämä pätee mielestäni varsin osuvasti myös Peksinkin kohdalla. Evoluution tutkimus on niin laaja-alainen tieteen kenttä, ettei sitä pysty täysin hahmottamaan hieman biokemiaa pelkästään lukemalla. Ja kun tähän vielä sitten yhdistää melko vankan vakaumuksellisuuden, niin värilasit päässä sitten tulee zoomailtua realiteetteja.

sitä että ensin enkeli käy toisessa perheessä johon syntyy Johannes ja siitä kuuden kuukauden päästä vierailee Marian luo jolle syntyi Jeesus. eli matteuksen kohta on (siis alkuperäisestä suomen 33/38käännöksestä)

18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

ja sitten samasta käänöksestä luukkaan alkuperäinen kohta on kyllä tuolla ylempänäkin mutta on tähän nii helpompi verrata.

26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.

selviskö ny?

- - - Updated - - -

Pekka Reinikainen on kyllä melkoinen veijari. Mies sanoo "tenttineensä" yliopistossa biokemian, joten tietää mistä puhuu. No just. Mies kuitenkin osuu myöhemmin melko naulan kantaan todetessaan, että moni tiedeyhteisössä osaa sen oman juttunsa, mutta kun mennään siitä sivuun niin ne on ihan täysin maallikoita. Tämä pätee mielestäni varsin osuvasti myös Peksinkin kohdalla. Evoluution tutkimus on niin laaja-alainen tieteen kenttä, ettei sitä pysty täysin hahmottamaan hieman biokemiaa pelkästään lukemalla. Ja kun tähän vielä sitten yhdistää melko vankan vakaumuksellisuuden, niin värilasit päässä sitten tulee zoomailtua realiteetteja.

no sinä saat olla sitä mieltä jos haluat. en aio rueta vänkkäämää täälä.

- - - Updated - - -

Ighmael: ja miksen lähe väittelemään nii on sen takia että esim, vaikka toisin sulle lääkärin todistuksen jostain ihmeparantumisesta niin uskoisikko sen vaikka se olis mustaa valkosella, epäilen. voin toki olla väärässä mutta sellaasia tapauksia oon vaan tavannu paljo että ensin kehotetaan todistamaan se asia jollain ja sitten jos sen pystyy näyttämään toteen nii ei sitä uskota kuitenkaa.

sitä että ensin enkeli käy toisessa perheessä johon syntyy Johannes ja siitä kuuden kuukauden päästä vierailee Marian luo jolle syntyi Jeesus.

Mun naapurissa asuu vanhempi nainen joka omien sanojensa mukaan juttelee kokoajan enkeleiden kanssa. Meidän koira murisee ja näyttää hampaitaan tälle tädille aina kun törmätään pihalla. Palkitsen koiran joka kerta!

sitä että ensin enkeli käy toisessa perheessä johon syntyy Johannes ja siitä kuuden kuukauden päästä vierailee Marian luo jolle syntyi Jeesus. eli matteuksen kohta on (siis alkuperäisestä suomen 33/38käännöksestä)

18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

ja sitten samasta käänöksestä luukkaan alkuperäinen kohta on kyllä tuolla ylempänäkin mutta on tähän nii helpompi verrata.

selviskö ny?

No ei oikein :). Jos minä kokeilen selittää, niin kerro sitten, missä olen väärässä:

Eli argumentti on, että Luuk.1:26-31:ssa ilmoitus Jeesuksen syntymästä tulee ennen hedelmöitystä, ja Matt.1:18-21:ssa ilmoitus tulee vasta hedelmöityksen jälkeen.

Luuk. 1:26-31

Matt.1:18-21

Mitä en ymmärrä?

Tiedän hyvin että jehovat ei tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi Jumalaksi eivätkä tunnusta myöskään sitä että Jeesus kuoli ristillä ja kantoi ja sovitti ihmiskunnan syntivelan. Täytyykö siis ihmetellä sitä miksei jehovat vietä joulua ja miksi jehovalaisuudella ei oo mitään tekemistä todellisen kristinuskon ja Kristuksen henkilökohtaisen tuntemisen kanssa? Mielestäni ei tarvi ihmetellä. EI muuta ku etsi sä kans Pena totuus, Raamatun Jeesus ja pelastus ja saat sydämeesi rauhan ja pääset eroon jehovien valheiden verkoista, vapauteen minkä voi Jeesus antaa.

Miksi Jeesus pitäisi tunnustaa Jumalaksi? Ensinnäkin.. Jeesus ITSE kertoi ettei tee mitään omasta aloitteestaan vain sen mitä ISÄ käskee! Miksi Jumala ottaisi käskyjä vastaan? KERROTKO?
Toiseksi.. Jeesus oli kuolleena kolme päivää.. Sitten JUMALA herätti Jeesuksen ja veti tämän henkielämään. MITEN JUMALA VOI OLLA KUOLLUT JA KUITENKIN HERÄTTÄÄ ITSENSÄ?
JT porukka vietti joulua joskus taanoin kunnes ymmärsivät raamatun tutkimisen kautta, että joulu on alkukirkon tuotos, joka laitettiin alulle koska nimikristityt ottivat osaa saturnaalia juhlaan, roomalaisten Januksen palvonta menoon joka oli epäjumalanpalvelusta.. sitten nämä kirkon isät keksi että puetaan tuo päivä raamatulliseen valoon niin se ei olekkaan enää epäjumalanpalvelusta vaan Jeesuksen fanittamista.. mutta.. Jeesus ei koskaan sanonut että juhlikaa hänen syntymäänsä (joka ei edes ajoitu joulukuuhun) vaan käski tosiseuraajia muistamaan hänen kuolemaansa.
JT popppoolla ei tosiaan ole mitään tekemistä kristikunnan harhaoppejen kanssa siinä olet oikeassa. Vaan he toteuttavat raamatun mukaista palvontaa jossa on yksi Jumala, yksi välimies.. ja pyhähenki on Luojan vaikuttavavoima.. ei persoona kuten kolminaisuusopin häröilyssä. Siinä ne olennaiset erot olikin.
Etsi totuus? Miten kristikunnan eksyttämä voi kehoittaa etsimään totuutta kun se itseltäsi on niin kovin verhottuna? Ei mua pelastus kiinnosta, rällään täällä hetken ja menen pois.

täytynee ottaa huomioon että Joosef ja Maria eivät asuneet yhdessä ja enkeli ilmoitti Joosefille että voi ottaa Marian vaimokseen koska olivat kihloissa silloo vasta (oli muuten häpeä siihen aikaan jos nainen tuli raskaaksi ennen naimisiin menoa) se selviää tosta raamatun kohdasta. ja selviää myös jakeesta 24 samaa lukua sanotaan näin: Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä ja luukkaan kohdasta selviää että he olivat kihloissa silloo esiintyy sii tuala ylempänä: 27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria. matteusta samaa lukua myöhemmin 35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin

ja tuosta selviää että he olivat Joosefin kanssa eri paikassa kun Joosef sai sen ilmoituksen siitä että voi ottaa sen vaimokseen koska epäili Marian pettäneen Joosefia niin kun oot alleviivannu tuolta jakeesta 18 niin ennen heidän yhteen menoaan.

onko multa sekavasti selitetty?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no sinä saat olla sitä mieltä jos haluat. en aio rueta vänkkäämää täälä.

Ighmael: ja miksen lähe väittelemään nii on sen takia että esim, vaikka toisin sulle lääkärin todistuksen jostain ihmeparantumisesta niin uskoisikko sen vaikka se olis mustaa valkosella, epäilen. voin toki olla väärässä mutta sellaasia tapauksia oon vaan tavannu paljo että ensin kehotetaan todistamaan se asia jollain ja sitten jos sen pystyy näyttämään toteen nii ei sitä uskota kuitenkaa.
Ei tästä tarvitsekaan alkaa vänkäämään jos ei halua. Täällä on vain totuttu peräämään argumentteja, jos vaikuttaa, että esimerkiksi evoluutiosta ollaan tiettyä mieltä, mutta kyseinen mielipide ei saa muuta tukea kuin oman vakaumuksellisuuden henkiolentoihin ja johonkin pyhään kirjaan.

Ja noista todisteista tai ihmeparantumisista. Eihän se varmasti ota jos ei annakaan. Ihmetellään täällä sitten yhdessä, että kuinka todellisia ne ihmeparantumiset mahdollisesti ovat. Ja tämä todisteisiin uskominen toimii pikemminkin toisin päin. Vaikka teille kiikuttaa läjäpäin evidenssiä esimerkiksi evoluutiosta, niin silmät kiinni ja raamatulla päähän on yleensä vastareaktio.

täytynee ottaa huomioon että Joosef ja Maria eivät asuneet yhdessä ja enkeli ilmoitti Joosefille että voi ottaa Marian vaimokseen koska olivat kihloissa silloo vasta (oli muuten häpeä siihen aikaan jos nainen tuli raskaaksi ennen naimisiin menoa) se selviää tosta raamatun kohdasta. ja selviää myös jakeesta 24 samaa lukua sanotaan näin: Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä ja luukkaan kohdasta selviää että he olivat kihloissa silloo esiintyy sii tuala ylempänä: 27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria. matteusta samaa lukua myöhemmin 35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin

ja tuosta selviää että he olivat Joosefin kanssa eri paikassa kun Joosef sai sen ilmoituksen siitä että voi ottaa sen vaimokseen koska epäili Marian pettäneen Joosefia niin kun oot alleviivannu tuolta jakeesta 18 niin ennen heidän yhteen menoaan.

onko multa sekavasti selitetty?
Kieltämättä jotenkin vaikea saada ajatuksestasi kiinni :). Mikäli oikein ymmärsin, niin saatat olla oikeassa.

Tuo Pekka Reinikainen on kyllä todella ankea tapaus. Vie kyllä uskottavuutta Suomen lääkärikunnalta, että tuollaisen annetaan toimia noin vaativassa tehtävässä. Ilmeisesti henkilö on nykyään eläkkeellä kuitenkin ja hyvä niin. On suorastaan käsittämätöntä, että kaveri pystyy ääni värähtelemättä valehtelemaan sellaisesta asiasta, joka kuitenkin on paljolti nykylääketieteen ytimessä. Lisääntynyt ymmärrys evoluutiosta pelastaa ihmishenkiä. Ignoranssin ja valheiden levittely ei sitä tehtävää ainakaan edesauta. Säälittävä tapaus.

Tuo Pekka Reinikainen on kyllä todella ankea tapaus. Vie kyllä uskottavuutta Suomen lääkärikunnalta, että tuollaisen annetaan toimia noin vaativassa tehtävässä. Ilmeisesti henkilö on nykyään eläkkeellä kuitenkin ja hyvä niin. On suorastaan käsittämätöntä, että kaveri pystyy ääni värähtelemättä valehtelemaan sellaisesta asiasta, joka kuitenkin on paljolti nykylääketieteen ytimessä. Lisääntynyt ymmärrys evoluutiosta pelastaa ihmishenkiä. Ignoranssin ja valheiden levittely ei sitä tehtävää ainakaan edesauta. Säälittävä tapaus.

Niinpä. Mutta sehän näissä uskonasioissa onkin se hankalin osuus että uskovaiset AINA selittää kaiken vain sillä että ihminen on liian daiju tajuamaan jumalaa, ja se sitten pyhittää kaiken. Noh, jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia!

Eikös tuon Reinikaisen argumentit ollut tyyliin: "se on niin epätodennäköistä, joten Jumala". Taisi väittää, että dinosauruksen fossiilit ovat muutama tuhat vuotta vanhoja. En tosin ole varma kun tuon kuuntelemisesta on jo aikaa.

Eikös tuon Reinikaisen argumentit ollut tyyliin: "se on niin epätodennäköistä, joten Jumala". Taisi väittää, että dinosauruksen fossiilit ovat muutama tuhat vuotta vanhoja. En tosin ole varma kun tuon kuuntelemisesta on jo aikaa.

juu näinhän se väitti. Reinikaisella on varmaan samat lääkkeet kun Päivi Räsäsellä ja Jouko Piholla :hyper:

ensinäkin tuosta yks kohta mikä tuossa --> The announcement of the special birth came before conception. Lk.1:26-31.
The announcement of the special birth came after conception. Mt.1:18-21.
on ristiriidassa? mikäli vaivaudut lukemaan mitä siinä oikeesti sanotaan niin huamaat että se ei ole ristiriidassa. ja mikäli et havaatte niin voin kyllä oikaasta asiaa. ja mitä tulee evoluutio teoriaan mitä tuolla myöhemmin puhutaan niin käykääpä radio rokin podcasteistä kuuntelemassa tuosta linkki Radio Rock - Podcast | Radiorock.fi, toivon että modet ei poista sitä.

Mä komppaan 100% tota radiorockin linkkiä ja siellä puhuvaa Pekka Reinikaista. Kuunnelkaa nyt jokainen toi läpi.

nythän sulla on mahdollisuus esittää vasta-argumentteja ja kumota nuo asiat mitä Reinikainen tossa kertoi. Mutta ei, sää tyydyt vaan syyttämään sitä valehtelijaks ja sun argumentti on jotain yleistä diipadaapaa...

edit.
sinänsä kyllä ihan luonnollista ettei sun ikäiseltä jannulta voi millään löytyä riittävää koulutustasoa ja elämänkokemusta että pystyisit edes välttävästi vasta-argumentteja Reinikaisen tasoiselle henkilölle esittämään, sen verran eri sarjassa painitte :) älä nyt mieltäs pahoita tästä mutta fiksua olis tuollainen tosiasia sun itsekkin myöntää.

Mä komppaan 100% tota radiorockin linkkiä ja siellä puhuvaa Pekka Reinikaista. Kuunnelkaa nyt jokainen toi läpi.

Yllättävää!

Jos tämä Reinikainen olisi ratkaissut maailmankaikkeuden synnyn, hän olisi voittanut kaikki Nobelit ja muut systeemit VÄLITTÄMÄTTÄ hänen väittämästä muiden tiedemiesten kateudesta ja vastustuksesta. Jos tällainen läpimurto tehtäisiin niin se perusteltaisiin ja vakuutettaisiin KOKO MAAILMALLE!!! Varmasti älykäs mies mutta nerokkuuden ja hulluuden raja on tällä kertaa ylitetty!

- - - Updated - - -

nythän sulla on mahdollisuus esittää vasta-argumentteja ja kumota nuo asiat mitä Reinikainen tossa kertoi. Mutta ei, sää tyydyt vaan syyttämään sitä valehtelijaks ja sun argumentti on jotain yleistä diipadaapaa...

Mä toivoisin että Esko Valtoja istutettaisiin Reinikaisen viereen... Loppuisi kaikenmaailman hölöhölöt aika nopeesti...

- - - Updated - - -

Pakko kysyä tämän keskustelun henkilöiltä jotka uskovat jumalaan ja raamattuun sama kysymys mitä kysyin yhdeltä kollegaltani joka on erittäin harras muslimi:

- mitä jos, siis teoriassa, vaikka 30 vuoden päästä jollain keinolla (ihan sama millä) voitaisiin todistaa täysin kiistattomasti ja aukottomasti kenen tahansa toimesta että jumala ei ole olemassa? Mitä teet silloin?

Tästä ohjelmasta ja Reinikaisesta on keskusteltu täällä aikaisemmin. Jos vasta-argumentteja kaipaat, niin löydät niitä minun viestihistoriastani. Ei niitä ole tarpeen toistaa. Kannattaa myös käydä läpi näitä jo lukuisia aikaisemmin käytyjä evoluutiokeskusteluja. Kreationistien valheita, joita Reinikainen puurot suussa tuolla toistelee, on kyllä käyty läpi ja kumottu kerta toisensa jälkeen. Oikeastaan ei voi puhua edes vasta-argumenteista, koska se edellyttäisi, että vastapuoli on esittänyt jotain oikeita argumentteja. Reinikaiselta tulee kuitenkin vain näennäisargumentteja. Näistä yleisimmin toistuva on "argument from ignorance".

Ja Reinikainen tosiaan on valehtelija, kuten ovat muutkin kreationistit. Otetaan nyt yksi esimerkki tuosta ohjelmasta, kun et kuitenkaan jaksa asiaan paneutua, koska olet päätöksesi tehnyt: "Ei evoluutiota ole voinut tapahtua, koska eivät luonnon omat mekanismit voi tuottaa luonnollisia asioita vaan kyse on oltava taikuudesta!". Jos kyse olisi vaan tällaisista harhoista, niin asia voisi minun puolestani jäädä siihen. Kreatinistit kuitenkin vääristelevät muiden töitä tarkoituksellisesti ja ratsastavat törkeästi muiden ihmisten nimillä. Reinikainen ottaa tuossa esimerkiksi esiin palentologi Mary Schweitzerin löydökset, tietäen varmasti mitä löydöksiä nainen on oikeasti tehnyt ja hänen nimeään käyttäen puhuu täyttä paskaa. Vaikka Schweitzer on itse kristitty, niin ei hän mikään umpihullu ole, joka kieltäisi faktat kuten evoluution tai maapallon historiallisen iän. Tässä on lainaus yhdestä artikkelista, jonka yhteydessä häntä on haastateltu:

"Young-earth creationists also see Schweitzer’s work as revolutionary, but in an entirely different way. They first seized upon Schweitzer’s work after she wrote an article for the popular science magazine Earth in 1997 about possible red blood cells in her dinosaur specimens. Creation magazine claimed that Schweitzer’s research was “powerful testimony against the whole idea of dinosaurs living millions of years ago. It speaks volumes for the Bible’s account of a recent creation.”

This drives Schweitzer crazy. Geologists have established that the Hell Creek Formation, where B. rex was found, is 68 million years old, and so are the bones buried in it. She’s horrified that some Christians accuse her of hiding the true meaning of her data. “They treat you really bad,” she says. “They twist your words and they manipulate your data.” For her, science and religion represent two different ways of looking at the world; invoking the hand of God to explain natural phenomena breaks the rules of science. After all, she says, what God asks is faith, not evidence. 'If you have all this evidence and proof positive that God exists, you don’t need faith. I think he kind of designed it so that we’d never be able to prove his existence. And I think that’s really cool.'"

Kaipaatko vielä jotain muuta? Mietin hetken, että vastaudunko vastaamaan tuohon viestiisi, koska olet tähän mennessä ohittanut kaiken, mitä minä olen sinulle kirjoittanut. Tähän mennessä sinulta ei ole kuultu kuin tyhjänpäiväistä lätinää. Pystytkö mihinkään muuhun?

Suositut

Back
Ylös Bottom