Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Todisteita siitä elämisestä ei ole, että aika merkityksetön mielikuvitushahmo imo.

Heti löydän ku todisteita jumalasta tulee, tässähän sulle helppo keissi, todistat vaan jumalan ni saat yhden seuraajan lisää.

Nää uskonasiat on yliluonnollisia asioita, siis silloin kun puhutaan henkilökohtaisesta uskosta ja uudestisyntymisestä. Eriasia on sitten uskonnollisuus ja uskonnot, niissä liikutaan järkitasolla. Teen sulle haasteen, rukoile vilpittömästi Jumalaa ja haasta Jumala osoittamaan sulle olemassaolonsa ja lupaa Hänelle tulla Jeesuksen seuraajaksi jos Hän sulle olemassaolonsa osoittaa :) Kysymys kuuluu että uskallatko näin toimia, jos homma vaikka toimiikin?;)

Nää uskonasiat on yliluonnollisia asioita, siis silloin kun puhutaan henkilökohtaisesta uskosta ja uudestisyntymisestä. Eriasia on sitten uskonnollisuus ja uskonnot, niissä liikutaan järkitasolla. Teen sulle haasteen, rukoile vilpittömästi Jumalaa ja haasta Jumala osoittamaan sulle olemassaolonsa ja lupaa Hänelle tulla Jeesuksen seuraajaksi jos Hän sulle olemassaolonsa osoittaa :) Kysymys kuuluu että uskallatko näin toimia, jos homma vaikka toimiikin?;)

Miksen uskaltaisi, mutta miten sinun arviosi mukaan minun pitäisi se jumalan tulo huomioida? Miksei jotain konkreettista, rukoillaan vaikka että lasten hyväksikäyttö loppuu maailmasta, tai että kaikista rikkaimmilta ihmisiltä menee jokaisesta tienaamastaan dollarista sentti köyhille..?

Rukoilu on muutenkin vähän huono keino, tuollaisille henkilökohtaisilla toivomuksilla joulupukeista teräsmiehistä jeesuksista, niistä kun ei voi oikein toteen osoittaa, ne on vain yksinkertaisien ihmisien kuvitelmia.

Mutta rukoile sinä, vilpittömästi varmasti kun osaat että toi lasten hyväksikäyttö loppuu, mulle kyllä riittää jos järkkäätte ihan että lapsisotilaiden käyttö loppuu. Ja jos oikein pitää pinnistää ja jumala ei ehi futismatsista jeesaamaan, niin miten jos edes lapsityövoiman poistaisitte? Pistä vaikka viestiä ku homma on bueno.

Tehdään vaikka niin että mä rukoilen myös, ja katson että jumala on olemassa kun jonkun noista toimittaa, ihan vilpittömästi rukoilen ja pyydän että noista joku on se vastaus, saa heti seuraajan lisää.

Muista rukoilla.

Miksen uskaltaisi, mutta miten sinun arviosi mukaan minun pitäisi se jumalan tulo huomioida? Miksei jotain konkreettista, rukoillaan vaikka että lasten hyväksikäyttö loppuu maailmasta, tai että kaikista rikkaimmilta ihmisiltä menee jokaisesta tienaamastaan dollarista sentti köyhille..?

Rukoilu on muutenkin vähän huono keino, tuollaisille henkilökohtaisilla toivomuksilla joulupukeista teräsmiehistä jeesuksista, niistä kun ei voi oikein toteen osoittaa, ne on vain yksinkertaisien ihmisien kuvitelmia.

Mutta rukoile sinä, vilpittömästi varmasti kun osaat että toi lasten hyväksikäyttö loppuu, mulle kyllä riittää jos järkkäätte ihan että lapsisotilaiden käyttö loppuu. Ja jos oikein pitää pinnistää ja jumala ei ehi futismatsista jeesaamaan, niin miten jos edes lapsityövoiman poistaisitte? Pistä vaikka viestiä ku homma on bueno.

Tehdään vaikka niin että mä rukoilen myös, ja katson että jumala on olemassa kun jonkun noista toimittaa, ihan vilpittömästi rukoilen ja pyydän että noista joku on se vastaus, saa heti seuraajan lisää.

Muista rukoilla.

sää laitoit nyt reunaehtoja :) Jätä se Jumalan huoleks että millä tavoin Hän sulle olemassaolonsa osoittaa :) Sen jälkeen kun Jumalan Henki uudestisynnyttää sut niin ymmärrät myös uudessa valossa nuo muut asiat, että miksi maailmassa on pahuutta jne

sää laitoit nyt reunaehtoja :) Jätä se Jumalan huoleks että millä tavoin Hän sulle olemassaolonsa osoittaa :) Sen jälkeen kun Jumalan Henki uudestisynnyttää sut niin ymmärrät myös uudessa valossa nuo muut asiat, että miksi maailmassa on pahuutta jne

Jos en aseta reunaehtoa niin eikö sieltä voi vastata itse belsebuubbi ja huijata mua? Sähän yrität tehdä tämän helpoksi sille että pahat henget ottaa mut valtaansa valheellisine temppuineen, tottakai siinä pitää olle reunaehtoja että se on jotain konkreettista ja hyvää mitä paha henki ei tekisi vaan vain jumala. Vai yritätkö sä väittää että jumala ei muuhun pysty kuin esiintymään koirien perseissä nykypäivänä?
jesus-dog-anus-550x408.jpg

Ei tuo ole mikään tieteellinen osoitus mistään jumalasta että pään sisällä mietin jotain ja sit jos kuvittelen jotain aistimuksia että se on jumala, huomaa että sua on johdettu lapsiraukka harhaan, toivottavasti suuhun ei tullut patonkia.

Mutta olet siis valmis myöntämään että rukous ei toimi ja jumala jos on olemassa on paholaisen käsikassara koska ei voi estää lasten hyväksikäyttöä, tai jos voi, jumala itsessään on yhtä paha kuin paholainen, ellei jopa pahempi. JA oikeastaan aika perseestä.

Todisteita siitä elämisestä ei ole, että aika merkityksetön mielikuvitushahmo imo.

Tarkentaisin vielä, että ainakaan mitään päteviä todisteita. Ainahan joku voidaan sanoa, että evankeliumit toimivat todisteena. Eri asia on, ovatko ne päteviä todisteita.

Älä kuitenkaan hyppää liian hätäisiin johtopäätöksiin. Vaikka joku saisikin sinulle todistettua, että Jumala on olemassa, niin siitä on vielä aika pitkä matka sellaiseen Jumalaan, joka kuuntelee rukouksiasi, tuomitsee syntisi, tapattaa poikansa ja/tai vaatii esinahkasi merkiksi pyhästä liitostanne.
Nimenomaan.

Periaatteessa deistisen maailmankatsomuksen kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa, ja siitä voi silloin tällöin saada aikaiseksi ihan mukavankin keskustelun. Siitä on kuitenkin vielä valtavan mittainen harppaus juuri tuohon teistiseen Jumalaan, jota kuvailit, ja siinä vaiheessa, kun niistä persoonallisista Jumalista pitäisi valita juuri se oikea, niin ollaankin jo vaikean valinnan edessä.

En ole ikinä kuullut yhdeltäkään uskovaiselta, miten tuo harppaus deistisesta näkemyksestä teistiseen suoritetaan.

Olen tehnyt näitä rukoilukokeita vuosien ajan aika monen eri uskontokunnan edustajan kanssa: mormonien, jehovien, helluntailaisten, ev.lut. jne. Eipä ole vielä näkynyt Jumalallista viestiä tai edes yhtä enkeliä keittiössä käymään, jota mulle kovin lupailtiin.

Yleensä epäonnistuneen testitapahtuman jälkeen alkaa syyttely: "Et ollut vilpitön", "Et tahdo oikeasti kohdata Jumalaa ja hänen voimaansa", "Jumala ottaa kontaktia sitten kun hän on valmis", "Jumala ottaa kontaktia sitten, kun sinä olet valmis" - no eikö se nyt tarkoita, että jos rukoilen kahden uskovaisen seurassa, että mua niin kuin oikeasti kiinnostaisi tietää, että onko heidän väitteensä totta - tai huvittavin "Jumala ei kunniaansa jaa", joka tarkoittaa, että vaikka pyydät kontaktia ja todisteita hänen olemassaolostaan niin niitä ei ole tulossa.

Selityksiä on vaikka kuinka paljon, todisteita ei yhtään. Yleensä selitys on sellainen kiertoreitti todisteen sijaan: "Sun pitää ensin uskoa vilpittömästä ja vasta sitten saat todisteita." Mikä onkaan se pointti tässä vaiheessa todistella?

jos jumala pomppis täällä tekemässä kaikennäkösiä ihmeitä todistaakseen olemassaolonsa ni mihinköhän perustuis se että pitää uskoa päästäkseen taivaaseen?

Yleensä epäonnistuneen testitapahtuman jälkeen alkaa syyttely: "Et ollut vilpitön", "Et tahdo oikeasti kohdata Jumalaa ja hänen voimaansa"

Jaakobin kirje 1:13 Älköön kukaan koettelemuksessa ollessaan sanoko: ”Jumala koettelee minua.” Sillä pahalla ei Jumalaa voida koetella eikä hän itse koettele ketään.

Kovin turhaa jos tuollaisia "testailee". Itse olen jossain elämäni vaiheessa kokeillut auttaako vaikeista ajoista ylipääsemiseen säännöllinen rukoileminen.. koin että auttoi.. pyysin Jumalalta ratkaisua suhteeseeni jossa olin ollut kauan onneton ja epäilin petollisuutta jne. Kun tein asiasta rukousaiheen niin mennyt kuin viikko.. ja tämä ämmä paljasti todellisen luonteensa kierroimmatkin piirteet.. lähtemällä yhteisen kaverimme kelkkaan. Olivat tokikin harrastaneet jo näitä pelejään ties minkä aikaa.
Toinen asia johon pyysin apua toistuvasti, oli työpaikkakiusaaminen (johtui siitä etten enään ryypännyt niiden kanssa + johtaja oli käskenyt savustaa mut ulos).. pyysin tosiaan että tähänkin tulisi jotain minulle edullista ja mielenterveyttä säästävää ratkaisua.. no menin sitten jonkun tovin päästä työterveyslääkärille joka kirjoitti mulle 300pvä sairaslomaa useiden kuukauden mittaisten saikkujen perään.. burnout ei päässyt mitenkään fataaliksi asti ja ketään ei tarvinut edes pistää puukkoon.

Välillä mietin miksi en enää vuosiin ole rukoillut vaikka tiedän ja tunnen miten siellä vastaanottavassa päässä on Persoona joka todella välittää ja tahtoo auttaa niitä jotka turvaavat Hänen korkeaan nimeensä. Varmaan enimmäkseen sen takia etten koe olevani arvollinen kaikkien väärintekemisieni takia joista en ole luopunut. Kiitos kaikesta hyvästä kuuluu taivaalliselle Isällemme joka antaa auringon paistaa niin hyville kuin pahoillekkin.

No kyllä tuo Japin esittämä lasten hyväksikäytön loppuminen kaikintavoin maailmassa olisi munkin mielestä sen verran kristillinen jumalan teko että jos näin tapahtuu niin voin minäkin alkaa hyvään jumalaan uskoa.

Jos tuollainen ei kiinnosta vaan enemmänkin amerikkalais sotilaiden suojelu uskonsodassa ja moskovassa oikean maaliintulon järjestely niin mun arvot ei ole oikein yhteneväiset tollaisen jumalan kanssa eikä siinä sitten ole paljoa väliä onko se olemassa vai ei.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mistä päätelmä että Luoja vaikuttaisi millään tavalla edellämainittuihin asioihin? Siksikö kun ne nimikristityt siellä tekevät jotain ristinmerkkejä ja rukoilevat ja aina matsi päättyy toisen voittoon tai jenkit "voitti" sodassa jne?

Raamattu opettaa että maapallo on saatanan vallassa, tuolle henkiolennolle luovutettu rellestyskentäksi rajatuksi ajaksi.. Jumala voi vaikuttaa ihmisten elämään henkilötasolla lähinnä niin, että hyvää tekemällä saat siunauksen.. hyvän mielen ja rauhan. Tokikin raamattu mainitsee myös, että enkelit johtavat saarnaamistyötä.. ja monet Jumalan sananpalvelijat ovat saaneet kokea elämässään yliluonnollisiakin asioita.. yksi esimerkki vain.. eräät naisihmiset olivat saarnaamistyössä afrikassa.. eräs kylän noita/poppamies mikä lie oli asettunut väijymään näitä naisia kirves kourassaan.. kun naiset olivat nurkan kohdalla ja mies valmistui lyömään.. ei kirves ollut liikahtanut senttiäkään.. naiset pääsivät jatkamaan matkaansa vahingoittumina.. myöhemmin tuo sama mies oli lähestynyt heitä ja pyytänyt saada armoa heidän Jumalaltaan joka on demoneiden yläpuolella. Tälläiset tapaukset osoittavat mielestäni, että enkelit todella ovat läsnä tuossa työssä johon Jeesus tosiseuraajiaan käski.

Tuohon Japin esimerkkiin.. Raamattu selkeäsanaisesti opettaa sivuillaan.. että ajallaan Luoja tulee poistamaan kaikki sellaiset ihmiset ja järjestelmät jotka vastustavat Hänen nimeään.. sen aika ei ole viellä, mutta raamattua opiskelemalla voit havaita, että olemme aivan maaliviivalla ja aivan meidän aikanamme alkaa tapahtua paljon ja äkkiä. Ja kun se tapahtuu.. niin ei paljon naurata.

Hieman raamatun paikkaa tähän kohti valottamaan ihmisen räikeyttä..

2.Pietarin 2:4 Varmasti jos Jumala ei pidättynyt rankaisemasta enkeleitä, jotka tekivät syntiä, vaan heittämällä heidät tartarokseen luovutti heidät sakean pimeyden kuiluihin tuomiota varten säilytettäviksi+ 5 eikä pidättynyt rankaisemasta muinaista maailmaa, mutta varjeli Nooan, vanhurskauden saarnaajan, sekä seitsemän muuta tuottaessaan vedenpaisumuksen jumalattomien maailmalle, 6 ja polttamalla Sdoman ja Gomorran kaupungit poroksi langetti niille tuomion ja asetti siten jumalattomille mallin tulevaisista 7 ja vapautti vanhurskaan Lootin, jota lakia uhmaavien ihmisten antautuminen irstauteen vaivasi suuresti – 8 sillä se, mitä tuo vanhurskas mies näki ja kuuli asuessaan heidän keskuudessaan päivästä päivään, piinasi hänen vanhurskasta sieluaan heidän laittomien tekojensa takia –, 9 niin Jehova tietää, miten vapauttaa jumalisen antaumuksen ihmiset koettelemuksesta, mutta miten säilyttää epävanhurskaat tuomion päivää varten pois karsittaviksi, 10 erityisesti kuitenkin ne, jotka kulkevat lihan perässä ja haluavat saastuttaa sen ja jotka halveksivat herrautta.

Uhkarohkeina, omapäisinä he eivät vapise kunniakkaiden edessä vaan puhuvat herjaavasti, 11 jota vastoin enkelit, vaikka ovat voimaltaan ja mahdiltaan suurempia, eivät kunnioituksesta Jehovaa kohtaan esitä heitä vastaan syytöstä herjaavin sanoin. 12 Mutta niin kuin järjettömät eläimet, jotka ovat syntyneet luonnostaan pyydystettäviksi ja tuhottaviksi, tulevat nämä siinä, mistä he ovat tietämättömiä ja puhuvat herjaavasti, myös kärsimään tuhon omaan tuhoonsa johtavalla tiellä 13 tehdessään itselleen vääryyttä väärinteon palkaksi.

Moskovassa oikean maaliintulon järjestely.

Tätä olen kovasti ihmetellyt. Pidän oman voiton toivomista jumalan avustamana kovin itsekkäänä oman edun tavoitteluna. Tuskin ne kaikki siellä ristinmerkkiä huitoo kilpaveljien ja -siskojen voiton puolesta. Aika tekopyhää.

Sama tietysti pätee kaikkiin vastaaviin kilvoittelutapauksiin jossa jumalaa kovasti rukoillaan ja sittemmin kiitellään.

Ei tuo ole mikään tieteellinen osoitus mistään jumalasta että pään sisällä mietin jotain ja sit jos kuvittelen jotain aistimuksia että se on jumala, huomaa että sua on johdettu lapsiraukka harhaan, toivottavasti suuhun ei tullut patonkia.

Onko mielesi vihainen ja levoton? Vai miksi sorrut noin ala-arvoiseen Jumalanpilkkaan sekä henkilökohtaisiin solvauksiin vailla asiallista argumentointia?

- - - Updated - - -

Olen tehnyt näitä rukoilukokeita vuosien ajan aika monen eri uskontokunnan edustajan kanssa: mormonien, jehovien, helluntailaisten, ev.lut. jne. Eipä ole vielä näkynyt Jumalallista viestiä tai edes yhtä enkeliä keittiössä käymään, jota mulle kovin lupailtiin.

Yleensä epäonnistuneen testitapahtuman jälkeen alkaa syyttely: "Et ollut vilpitön", "Et tahdo oikeasti kohdata Jumalaa ja hänen voimaansa", "Jumala ottaa kontaktia sitten kun hän on valmis", "Jumala ottaa kontaktia sitten, kun sinä olet valmis" - no eikö se nyt tarkoita, että jos rukoilen kahden uskovaisen seurassa, että mua niin kuin oikeasti kiinnostaisi tietää, että onko heidän väitteensä totta - tai huvittavin "Jumala ei kunniaansa jaa", joka tarkoittaa, että vaikka pyydät kontaktia ja todisteita hänen olemassaolostaan niin niitä ei ole tulossa.

Selityksiä on vaikka kuinka paljon, todisteita ei yhtään. Yleensä selitys on sellainen kiertoreitti todisteen sijaan: "Sun pitää ensin uskoa vilpittömästä ja vasta sitten saat todisteita." Mikä onkaan se pointti tässä vaiheessa todistella?

Jos etsit Jumalaa kaikesta sydämestäsi niin myös Hänet löydät. Jotenkin jää kuva että nuo sun rukoilukokeilut on lähinnä tähdänny todistamaan että Jumalaa ei ole kuin että olisit aidosti halunnut Jumalan ilmestyvän elämääsi.

Aivan niin, Jumala ei vastannut koska Dragon ei aidosti halunnut Jumalan ilmestyvän hänen elämäänsä. :D Ihan oikeesti nyt...

Voisitko kertoa tuosta "ilmestymisestä" enemmänkin? Kuulostaa aika hihhuli meiningiltä.. näitä "kielilläpuhumisia" ja laittialla sätkimisiä ja muita näyttäviä tapahtumia muka pyhänhengen voimassa.. tapahtuu just näissä herätysliikkeissä missä painopiste ei ole Jumalan tuntemuksessa vaan karismaattisissa puhujissa ja heidän palopuheissa.. nuo edellämainut asiat eivät edistä tosipalvontaa yhtään mitenkään.. eikä ne siten ole Jumalasta.. alkuseurakunnassa, kun pyhäähenkeä vuodatettiin heidän päällensä.. he lähtivät saarnaamaan Jeesuksesta puhuen heille vieraita kieliä ja paransivat ihmisiä todistaakseen sanomansa olevan Luojasta eikä ihmisten sanomaa, kaikessa tuossa oli selvä tavoite.. Jumalan nimen kirkastaminen kansakuntien ihmisille.. mitä nämä nykypäivän hihhulien sätkimiset ja hölpöttämiset liittyvät asiaan? Eivät mitenkään.. eivätkä ne siten ole Jumalasta vaan saatana "valon enkelin muodossa" eksyttää herkkä uskoisia.. sehän on raamatun sivuilla: jos jollakulla olikin puheenlahjoja jne.. niiden aika on mennyt mutta jäljelle jää rakkaus. Eli jos raamattukin sanoo ettei näitä tapahdu enää Luojan voimassa.. niin eikö ole hieman häiritsevää kuitenkin sätkiä lattioilla jodlaten hassu jeesusta ja suu vaahdossa selostaa kuinka pyhähenki meni tähän ihmiseen?

Jos etsit Jumalaa kaikesta sydämestäsi niin myös Hänet löydät. Jotenkin jää kuva että nuo sun rukoilukokeilut on lähinnä tähdänny todistamaan että Jumalaa ei ole kuin että olisit aidosti halunnut Jumalan ilmestyvän elämääsi.

Yhtä hyvin voi sanoa että jos avaat silmäsi ja tarkastelet maailmaa huomaat että jumalaa ei ole. Jotenkin jää kuva että haluat vain nähdä jumalan kaikessa.

Tyhjiä sanoja.

Jään odottelemaan lasten hyväksi käytön loppumista maailmasta. Itselleni en tarvitse mitään.

Jään odottelemaan lasten hyväksi käytön loppumista maailmasta. Itselleni en tarvitse mitään.

Oletko tietoinen siitä, että samalla kun tuo loppuu.. loppuu kaikki muukin räikeys ja ihmisviritteiset asiat.. ihan kaikki tyyni.. ja ruumiitakin tulee sen verran monta miljardia että terve.
Odotatko todella tuota päivää jolloin nykyinen asiainjärjestelmä kohtaa loppunsa ja sen kannattajat myös? Minäkin odotan sitä päivää.. mikä olisikaan parempi päivä kuolla, kuin se päivä jolloin todellakin voimme nähdä Jumalan valitun ottavan myös maan asiat hallintonsa alaisuuteen.

Kovin turhaa jos tuollaisia "testailee". Itse olen jossain elämäni vaiheessa kokeillut auttaako vaikeista ajoista ylipääsemiseen säännöllinen rukoileminen.. koin että auttoi.. pyysin Jumalalta ratkaisua suhteeseeni jossa olin ollut kauan onneton ja epäilin petollisuutta jne. Kun tein asiasta rukousaiheen niin mennyt kuin viikko.. ja tämä ämmä paljasti todellisen luonteensa kierroimmatkin piirteet.. lähtemällä yhteisen kaverimme kelkkaan. Olivat tokikin harrastaneet jo näitä pelejään ties minkä aikaa.
Taidat olla aika vannoutunut poikamies, jos kerran vastaus rukouksiisi on se, että muija ottaa ja lähtee toisen äijän matkaan.

jos jumala pomppis täällä tekemässä kaikennäkösiä ihmeitä todistaakseen olemassaolonsa ni mihinköhän perustuis se että pitää uskoa päästäkseen taivaaseen?
No ohan tuo raamatun mukaan aika railakkaastikin täällä pomppinut tekemässä ihmeitä... Onkohan väsy iskenyt Jumalaan?

Jotenkin jää kuva että nuo sun rukoilukokeilut on lähinnä tähdänny todistamaan että Jumalaa ei ole kuin että olisit aidosti halunnut Jumalan ilmestyvän elämääsi.
Kuten sanoin, niin syyttelyksi tää aina menee ja niin meni nytkin. "Jumala on ehdottomasti olemassa, olet vain rukoillut väärin ja epäaidosti." :hyper:

Kattokaas Vicen dokkari Liberiasta, Vice guide to Liberia. Siinä pahamaineinen ex-sotapäällikkö kertoo tappaneensa tuhansia ihmisiä, mm. repineensä elävältä lapselta sydämen ja syöneensä sen, koska uskoi saavansa siitä voimia.

Ai mitäkö kaveri nykyään tekee? No kaverihan on kuuluisa saarnaaja. Koska kaiken saa anteeksi kun vähän katuu. Vittu jos taivaspaikan saa tollaset kaverit laulamalla vähän kumbaijaa ja raamattua ääneen lukemalla, meikäläinen ei siihen taivaaseen halua.

Tiedätteko muuten mikä on maailman vanhin ja toimivin bisnes? No uskontohan se. Riittävän pätevä myyntipuhe omatuntoon vedoten niin rahan tuloa ei voi estää. Ja missään muualla ei saa niin glorifoitua asemaakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom