Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Raamatun sisällön tutkimisessa mun merkittävin etu lienee siinä, että mut painostettiin lapsesta sokeaksi uskovaiseksi, osasin ainoastaan toistaa ulkoa opittuja valheellisiksikin osoittautuneita väitteitä ja tuomita siinä ohessa kaikki eri tavalla ajattelevat vääräuskoisiksi. Uskoni lepäsi alustalla, jonka pääasiallinen käyttövoima oli eri tavalla uskovien liikkeiden kritisointi, ei ollut uskallusta tarkastella omien uskomusten perusteita. Lopulta matopurkki aukesi ja pakotti perehtymään asioihin mahdollisimman perusteellisesti.Huomaa kuka on oikeasti tutkinut ja lukenut ja keille on opetettu mitä pitää sanoa.
Jaksaisit nyt vaan, saisimme esille sokeasti uskovien yleisiä harhoja, uskon noiden harhojen esilletuonnin kiinnostavan useampiakin henkilöitä.Ja VT:ssä viitataan Jeesukseen puhuttaessa mm. "kointähdestä" ja "harjakkaasta leijonasta" joka tulee Juudaan sukuun.. sekä ennustetaan Jeesusen syntymäpaikaksi Petlehemeistä vähäisempi jne. En jaksa kaivaa raamatunpaikkoja, vaikka mieli tekisikin. Oli kova reeni.. ja syödäkki pitäs.
Ainakaan minä en löydä tuosta mainintaa Jeesuksesta nimeltä, lisäksi luku kertoo asioita, joita en osaa yhdistää UT:n Jeesukseen. Ehkä osaat kertoa miten Jeesus liittyy Assurin maahan, siis Assyriaan, jonka Babylonia kukisti jo satoja vuosia ennen ajanlaskumme alkua?Miika 5: 2 ...Tuossa viitataan Jeesuksen tulemiseen? Ilmeisestikkin.
Tuostakaan minä en löydä mainintaa Jeesuksesta nimeltä. Kannattaa myös muistaa, että Mooseksenkirjat saatettiin kirjalliseen asuun noin 3500 vuotta luomistarun ajoituksesta, joten Mooseksen hahmon todellisuudesta ei ole minkäänlaista varmuutta. Lähinnä on varmaa, että Raamatussa Mooseksen suuhun laitetut tekstit ovat jälkikäteiskehitelmiä.5. Mooses 18: 18 Profeetan minä herätän heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaiken, minkä minä käsken hänen puhua.
Mooses puhui mitä ilmeisemmin Jeesuksen tulemisesta kuten tässäkin:
1. Mooses 49: 9 Juuda on leijonanpentu. Sinä olet nouseva saaliilta, poikani. Hän kumartui, hän ojentautui kuin leijona, ja koska hän on kuin leijona, kuka uskaltaa herättää häntä? 10 Ei väisty valtikka Juudalta eikä käskijänsauva hänen jalkojensa välistä, kunnes tulee Silo, ja hänelle kuuluu kansojen tottelevaisuus.
Jälleen sama, ei mainita Jeesusta nimeltä.Juudan heimoon kuuluneen Daavidin hallituskaudesta alkaen Juudan heimolla oli käskyvalta (käskijänsauva) ja kuninkaallinen suvereenius (valtikka). Näin jatkuisi, kunnes tulisi Silo, mikä viittasi siihen, että Juudan kuninkaallinen sukuhaara päättyisi Siloon, pysyvään perilliseen. Myös ennen Juudan valtakunnan kukistumista Jehova sanoi Juudan viimeiselle kuninkaalle Sidkialle, että hallitusvalta annettaisiin sille, jolla olisi siihen laillinen oikeus (Hes 21:26, 27). Tämä oli selvästikin Silo, sillä nimen ”Silo” ymmärretään merkitsevän ’hän jonka se on; hän jolle se kuuluu’.
Menee aina vaan hauskemmaksi, evankeliumit kirjoitettiin kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen ja kirjoittajien motiivi oli todistella Jeesuksen puolesta.Seuraavina vuosisatoina Jeesus Kristus oli ainoa Daavidin jälkeläinen, jolle luvattiin kuninkuus. Enkeli Gabriel sanoi Marialle ennen Jeesuksen syntymää: ”Jehova Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen, ja hän hallitsee kuninkaana Jaakobin huonetta ikuisesti, eikä hänen valtakunnallaan ole loppua.” (Lu 1:32, 33.) Silon täytyy siis olla Jeesus Kristus, ”Leijona, joka on Juudan heimosta” (Il 5:5; vrt. Jes 11:10; Ro 15:12).
Ilmestyskirja on kirjoitettu nimenomaan rohkaisuksi, koska kävi ilmeiseksi, ettei Jeesus palannutkaan lupauksensa mukaisesti.Ilmestys 5:5 Mutta yksi vanhimmista sanoo minulle: ”Lakkaa itkemästä. Katso! Leijona, joka on Juudan heimosta, Daavidin juuri, on voittanut, niin että hän voi avata kirjakäärön ja sen seitsemän sinettiä.”
Tuo jokin tapa on mielikuvitus ja se on tosiaan tuottanut roppakaupalla noita nk. ennustuksia. Se vaan aikuisten oikea ennustus on riittävän tarkka, niin ajoituksellisesti kuin tapahtumallisesti, sulkien näin pois kaiken arvailun. Myöskään ennustuksen kohde ei saa olla tietoinen häntä koskevan ennustuksen olemassaolosta.Jeesukseen jollain tavalla viittaavia ennustuksia on VT:n puolella roppakaupalla.
Menee aina vaan hauskemmaksi, evankeliumit kirjoitettiin kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen ja kirjoittajien motiivi oli todistella Jeesuksen puolesta.
Noissa luetteloissa jätetään aina huomiotta se varsinainen ongelma, että missään VT:n jakeessa ei mainita Jeesusta nimellä, jolloin Jeesuksen liittäminen tuollaisiin jakeisiin on pelkkää tarkoitushakuista tulkintaa. Miksi ihmeessä Raamatun jumalan asemassa oleva, jos Raamattu katsotaan jumalan ilmoitukseksi, jättäisi noin merkittävän ja helposti toteutettavan seikan hoitamatta, etenkin kun jumalan katsotaan näkevän tulevaisuuteen. Ei sovi raamattu-uskovaisten markkinoimaan jumalkuvaan hemmo, joka vuosituhansia sitten naureskeli partaansa kun katsoi kaleidoskooppinsa ja näki nykytilanteen.
Noissa luetteloissa jätetään aina huomiotta se varsinainen ongelma, että missään VT:n jakeessa ei mainita Jeesusta nimellä, jolloin Jeesuksen liittäminen tuollaisiin jakeisiin on pelkkää tarkoitushakuista tulkintaa. Miksi ihmeessä Raamatun jumalan asemassa oleva, jos Raamattu katsotaan jumalan ilmoitukseksi, jättäisi noin merkittävän ja helposti toteutettavan seikan hoitamatta, etenkin kun jumalan katsotaan näkevän tulevaisuuteen. Ei sovi raamattu-uskovaisten markkinoimaan jumalkuvaan hemmo, joka vuosituhansia sitten naureskeli partaansa kun katsoi kaleidoskooppinsa ja näki nykytilanteen.
No ko. etunimestä olisi varmaan tullut pitkäaikainen tilastoykkönen....Toisaalta, jos Vanha testamentti olisi kertonut messiaan nimen, niin kuinkahan monta Jeesus-nimistä messiasta tuolloin olisi kulkenut Palestiinan kaduilla.
Jahven lopullista ratkaisua (endlösung) odotellessa kyseinen porukka eli hyvin intensiivisesti lopun aikaa esimerkiksi reilu puolitoista vuosisataa ennen ajanlaskumme alkua. Heidän jos, kenkään, odottaisi toteuttavan itseään koskevia ennustuksia. Tuollaiset nostradamusmalliset "joku joskus jossain" -heitot eivät ole vakavasti otettavia ennustuksia.Niitä varmaan olisi putkahdellut kuin sieniä sateella.
Opetuksen pedagogia oli pääosin kyllä painostamista, jolle ajoittainen kiristys ja pakottaminenkaan ei ollut vierasta, tosin totuttua kulttimaisissa uskonnollisissa liikkeissä. Itse en pidä tuollaista oikeutettuna edes todennettavien asioiden opettamisessa, saati sitten luuloon pohjaaviin satuhemmoihin ja muihin katteettomiin juttuihin liittyvissä uskomuksissa.Onhan sua sentään kakarana opetettu uskomaan Jumalaan,
Veikkaan, ettei valitus tule ihmisoikeustuomioistuimessa menestymään. Asianomainen voisi estää uskonnollisen mainonnan laittamalla "ei mainoksia ja ilmaisjakelulehtiä" postilaatikkoonsa, kuten itse olen tehnyt. Minua vituttavat pizzafirmat, jotka tunkevat mainoksiaan postilaatikkooni tästä huolimatta. Olen ottanut periaatteeksi olla ostamatta pizzaa yhdestäkään noista puljuista, jotka suoltavat lehtisiään ja eikä alueella taida olla enää yhtään pizzeriaa, joista voisin tilata siten tilata pizzaa. Joten ymmärrän kyllä kaverin pikkumaisuutta ja sitä, että postilaatikkoterrorismi sylettää.Ihmisoikeus*tuomioistuin tutkii uskontolehtien massajakelua - EIT - Kotimaa - Helsingin Sanomat
Mikä tuossa nyt on pointtina? Tuntuu melko ihmeelliseltä valitukselta, ihan näin ateistinakin.
Siis onko tos kysees nyt mikä? Voiko sitä jotenkin nykyään estää mitä mainoksia postilaatikkoosi saa laittaa? Tuntuu kyl hölmöltä jos näin on.
Pizzapuljut ovat melkoisen välinpitämättömiä, joten olen tyytynyt antamaan sähköpostilla palautetta vaalimainoksia tuuppaaville. Olen ensin todennut kuinka vaikea minun on valita kaikista hyvistä ehdokkaista, mutta postilaatikkooni toimitettu vaalimainos helpottaa valintaani. Olen sitten kiittänyt ehdokasta siitä, että tahdonilmaukseni väheksyminen auttaa minua sulkemaan pois ehdokkaita ja jäljellejäävistä on helpompi sitten valita. Aivan jokainen on vastannut sähköpostilla.Minua vituttavat pizzafirmat, jotka tunkevat mainoksiaan postilaatikkooni tästä huolimatta. Olen ottanut periaatteeksi olla ostamatta pizzaa yhdestäkään noista puljuista, jotka suoltavat lehtisiään...