Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en usko mihinkään jumala tarinoihin tai muuhunkaan yliluonnolliseen hömppään.Kyllä sitä pakanakin osaa rakastaa lähimmäistään ja siihen "hyvyyteen" ei jumaloita tai muita kummajaisia tarvita.Järki se on mikä sanelee käyttäymisen ainakin mun tapauksessa.
Rehellisesti mua oksettaa kaikki uskovaisten haistapaska tarinat.
Jokainen uskokoon mihin lystää mutta totuus on että uskon levittämisen varjolla on ihmisiä kiusattu ja tapettu tuhansia vuosia.
Koiranputkea me kasvetaan niinkuin muukin orgaaninen aines kuoleman jälkeen,end of story.

123jippo sanoi:
Uskonasioista sen verran että olisi varmaan pitemmän päälle terveellistä olla jonkin sortin uskovainen. Osaisi suhtautu lepposemmin asioihin tyyliin tutkimattomia ovat herran tiet eikä aina olisi syyttämässä muita tai itseään.
Ihminenhän on aina vastuussa omista teoistaan. Minusta se on lähinnä vastuuntunnotonta langettaa syy jonkin jumalolennon niskoille ja olla itse sitten puhdas kuin pulmunen.
Osaisi oikeesti antaa anteeksi ja eikä tuntisi vihaa tai muita negatiivisia tuontemuksia.
Eli jotta voi antaa anteeksi, pitää uskoa johonkin taruolentoon? WTF? :david:
Halmeellekin teki kuulemma hyvää uskoontulo.
:zzzz:

123jippo sanoi:
Halmeellekin teki kuulemma hyvää uskoontulo.
Mä luulen, että perimmäinen "hyväntekijä" tässä tapauksessa on se aivovamma. Kyllä se rauhoittaa ketä vaan, kun aivot pelaa 10% teholla, eikä suusta tule kuin kuolaa ja mutinaa. Sen ukon eväät on syöty.

No ei sillä kyllä ollut täysi eväspakki ennenkään.

Minua henkilökohtasesti on puhutellut Raamatussa eniten muutama ilmestyskirjan juttu. (Eli kaikista pahimpia riitoja synnyttävä kirjan osa)

Annanpa esimerkin. Tässä hiljattain oli uutinen tunnistesiruista, joita tiedemiehet ennustaa otettavaksi käyttöön kaikkialle 50 vuoden sisään. Sirujen johtava kehittäjä kertoi, että nämä sirut saavat energiansa pienistä litium -paristoista, jotka uudelleen latautuvat ihmisen kehonlämmönvaihteluista. Suurimmat lämmönvaihtelut tapahtuvat ihmisellä kämmenessä ja otsassa, joihin siruja siten sijoitetaan.

Ilmestyskirjassa lukee, että viimeisinä aikoina ihmiset ottavat pedon merkin oikeaan käteensä tai otsaansa.

Siinä oli siis yksi esimerkki siitä, että Raamatussa on hyvin tarkoin paikkaansa pitäviä juttuja, joita todella pysähtyy aina miettimään, vaikka soopana pitäisikin.

Voisinpa suositella sellaisten kirjojen lukemista kuin Maailmanloppun 2028?, sekä Lopun ajan salaiset kansiot. Suomalaisen Teijo-Kalevi Lusan tuotantoa. Takaan, että ne ovat kiinnostavia lukukokemuksia, oli suhtautuminen Raamattuun mikä tahansa. Yhdellä ateisti kaverillani luetutin ja hänkin piti sitä erittäin mielenkiintoisena. Ei kannata ottaa turhia ennakkoluuloja kirjojen nimistä tai mistään.

Manuel sanoi:
Annanpa esimerkin. Tässä hiljattain oli uutinen tunnistesiruista, joita tiedemiehet ennustaa otettavaksi käyttöön kaikkialle 50 vuoden sisään. Sirujen johtava kehittäjä kertoi, että nämä sirut saavat energiansa pienistä litium -paristoista, jotka uudelleen latautuvat ihmisen kehonlämmönvaihteluista. Suurimmat lämmönvaihtelut tapahtuvat ihmisellä kämmenessä ja otsassa, joihin siruja siten sijoitetaan.

Ilmestyskirjassa lukee, että viimeisinä aikoina ihmiset ottavat pedon merkin oikeaan käteensä tai otsaansa.

Siinä oli siis yksi esimerkki siitä, että Raamatussa on hyvin tarkoin paikkaansa pitäviä juttuja, joita todella pysähtyy aina miettimään, vaikka soopana pitäisikin.

Kyllähän jos oikein tosissaan haluaa löytää yhteyksiä esim. Raamatun ja tunnistesirujen välillä, niin varmasti löytääkin niitä. Esim. WTC-iskun aikaan monet väittivät löytävänsä tapahtumista yhteyksiä mm. Nostradamuksen ennustuksiin

Ja kaiken lisäksi
a) miten tunnistesirut liittyvät pedon merkkiin?
b) tiedemiehet ennustavat, että käyttöön otetaan EHKÄ JOSKUS tunnistesiruja, jotka EHKÄ sijoitetaan kämmeneen tai otsaan. Niistä ei tällä hetkellä kuitenkaan ole mitään varmaa tietoa, ja sinä väität sitten, että Raamatussa on HYVIN paikkaansa pitäviä juttuja.

Täyttä :anssi: sanon minä.

MKS sanoi:
Kyllähän jos oikein tosissaan haluaa löytää yhteyksiä esim. Raamatun ja tunnistesirujen välillä, niin varmasti löytääkin niitä. Esim. WTC-iskun aikaan monet väittivät löytävänsä tapahtumista yhteyksiä mm. Nostradamuksen ennustuksiin

Ja kaiken lisäksi
a) miten tunnistesirut liittyvät pedon merkkiin?
b) tiedemiehet ennustavat, että käyttöön otetaan EHKÄ JOSKUS tunnistesiruja, jotka EHKÄ sijoitetaan kämmeneen tai otsaan. Niistä ei tällä hetkellä kuitenkaan ole mitään varmaa tietoa, ja sinä väität sitten, että Raamatussa on HYVIN paikkaansa pitäviä juttuja.

a) Lue Raamatusta, sama asia

b) Sitä on usko

Vannomatta paras

Aleley sanoi:
1. Nyt ei ole kyse mistään pelkistä uskonasioista, vaan ihan siitä tosiasiasta että käsityksiä on monia ja sinun ei ole sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan.
Väärin. Jotkut tavat hahmottaa maailmaa ovat oikeassa jotkut väärässä. Jotkut tuottavat hyödyllistä uutta tietoa, kun taas toiset ovat päivittäin ristiriidassa objektiivisen todellisuuden kanssa ja johtavat typeryyksien tekemiseen.

Esim. jos ajattelisin että Jumala on laittanut auringon kiertämään litteää maata, niin olisin selkeästi väärässä. Jos taas ajattelen, että taivaankappaleiden painovoimat ja keskipakoisvoima pitävät maapallon kiertämässä aurinkoa, olen huomattavasti enemmän oikeassa.

Humanistinen yltiösuvaitsevaisuus ja relativismi, joiden mukaan kaikki mielipiteet ovat yhtä arvokkaita, on tuhoisaa ja suorastaan rikollisen typerää. Jotkut näkemykset ovat oikeita, toiset vääriä, ja sillä sipuli.

Raamattu sanoo oikeista ja vääristä profeetoista, että "hedelmistään te heidät tunnette". Tiede on tuottanut mm. television, tietokoneen ja auton. Mitä uskonto on viime aikoina tuottanut?

kalmukki sanoi:
Väärin. Jotkut tavat hahmottaa maailmaa ovat oikeassa jotkut väärässä. Jotkut tuottavat hyödyllistä uutta tietoa, kun taas toiset ovat päivittäin ristiriidassa objektiivisen todellisuuden kanssa ja johtavat typeryyksien tekemiseen.

Esim. jos ajattelisin että Jumala on laittanut auringon kiertämään litteää maata, niin olisin selkeästi väärässä. Jos taas ajattelen, että taivaankappaleiden painovoimat ja keskipakoisvoima pitävät maapallon kiertämässä aurinkoa, olen huomattavasti enemmän oikeassa.

Humanistinen yltiösuvaitsevaisuus ja relativismi, joiden mukaan kaikki mielipiteet ovat yhtä arvokkaita, on tuhoisaa ja suorastaan rikollisen typerää. Jotkut näkemykset ovat oikeita, toiset vääriä, ja sillä sipuli.

Raamattu sanoo oikeista ja vääristä profeetoista, että "hedelmistään te heidät tunnette". Tiede on tuottanut mm. television, tietokoneen ja auton. Mitä uskonto on viime aikoina tuottanut?

Viestisi perusteella asetat siis mittariksi maailmankatsomukselle :"tuottaa hyödyllistä tietoa". Pidät myös ilmeisen tärkeänä sitä, että televisio, tietokone ja auto on keksitty.Oletko ihan perillä siitä, mitä sana "maailmankatsomus" tarkoittaa?

Manuel sanoi:
a) Lue Raamatusta, sama asia

Luin. Enkä ymmärrä millä perusteella teit siitä saman asian. Minusta tuon merkin sijoittaminen otsaan tai kämmeneen kertoo vain sen sijoittamisesta näkyvälle paikalle. Kuulostaahan se hienommalta, kuin että ihmisillä oli pedon merkki perseessä
:hyper:.

detox666 sanoi:
Luin. Enkä ymmärrä millä perusteella teit siitä saman asian. Minusta tuon merkin sijoittaminen otsaan tai kämmeneen kertoo vain sen sijoittamisesta näkyvälle paikalle. Kuulostaahan se hienommalta, kuin että ihmisillä oli pedon merkki perseessä
:hyper:.

"...ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen luku."

Raamatussa siis tuota mikrusirua kutsutaan pedon merkiksi. Ei pitäisi olla mitään epäilystä. En tiedä mitä itse tässä haet, ei se merkin nimi siihen sijoituspaikkaan liity.

Manuel sanoi:
Raamatussa siis tuota mikrusirua kutsutaan pedon merkiksi.

En vieläkään ymmärrä miten väännät tuosta pedon merkistä/luvusta mikrosirun.

detox666 sanoi:

No mikä muu se voi olla, kerro? Kaikki näihin ennustuksiin perehtyneet henkilöt ja niiden selittäjät ovat sanoneet, että tämä pedon merkki on mikrosiru ihmisessä, jonka avulla voi valvoa henkilön kaikkia tekemisiä. Kun siitä "lopunajan" maaimasta puhutaan juuri tälläisenä isovelivaltiona, niin tuo selitys ainakin menisi yksi yhteen.

detox666 sanoi:

Raamattu puhuu asioista symbolisesti vertauksilla ja se on kirjoitettu 2000 vuotta sitten sen aikaisille ihmisille heidän ymmärräksensä tasolle. Ei silloin olisi ymmärretty mikropiireistä tai tietokoneista mitään.

Maailmanlopun kertomukset ovat kyllä sitä raamatun parasta antia lohikäärmeineen ja taivaan pimentymisine ja onnettomuuksineen. Ei maailmanloppu välttämättä ole huono asia, jokaiseen huonoon asiaan sisältyy mahdollisuus kasvaa ihmisenä ja jokaisen hyvään asiaan kätkeytyy katastrofin siemen.

Minä en siis kyllä usko raamattuun, mutta en lähde kiistämäänkään etteikö siihen voisi kätkeytyä jotain hyviä puolia.

Manuel sanoi:
No mikä muu se voi olla, kerro?

Meillä on nyt selvästi ihan eri lähtökohdat. Sä uskot, että ilmestyskirjassa mainitut asiat ovat yhteydessä reaalimaailmaan ja tulevaisuuteen (ainakin sen käsityksen olen saanut). Mä en taas pidä ilmestyskirjaa mitenkään yliluonnollisena, enkä siinä kerrottuja asioita sen enempää totena kun esim. kertomusta ragnarokista. Joten en koe edes mielekkäänä lähteä arvailemaan mitä tämä pedon merkki ko. sadussa meinaa.

Tätä keskustelua seuranneena (en ihan koko threadia jaksanut lukea päästä päähän) haluan kysyä, toivottavasti syyllistymättä provosointiin ym. muuhun jo esiintyneeseen, teiltä ns. "piinkovat ateistit":

- millainen on omakuvanne? Koska mielestänne Jumalaa eikä mitään muutakaan tämän kaiken takana ole, olette siis täysin turhia paskasäkkejä, joiden jokainen sana, teko, elämä on yhdentekevä? Joskus tuntemanne myötätunto, "rakkaus" jotain muuta ihmistä kohtaan on vain mielenhäiriö + hormonaalista kemiaa?

- miten jaksatte päivästä päivään masentumatta syvästi? Eikö jokaisen ateistin tie vie syvään depressioon, väkivaltaan ja itsetuhoon? "Eihän sillä ole mitään väliä", humanisminkin ollessa vain huuhaata. Miten kukaan ateisti voi perustaa perheen? Sehän on taloudellisestikin täysi huti.

Aijuu, saatananpalvojille ym. haluaisin sen verran sanoa, että olette harhaanjohdettuja, "eksytettyjä". Tältä "eksyttämiseltä" on vaikea kenenkään kai totaalisesti välttyä, en voi itsekään sillä hymistellä...aijai nyt menee provon puolelle, parempi lopettaa.

Pitäkää huolta itsestänne ja läheisistänne.

-Stone Cold- sanoi:
Tätä keskustelua seuranneena (en ihan koko threadia jaksanut lukea päästä päähän) haluan kysyä, toivottavasti syyllistymättä provosointiin ym. muuhun jo esiintyneeseen, teiltä ns. "piinkovat ateistit":

- millainen on omakuvanne? Koska mielestänne Jumalaa eikä mitään muutakaan tämän kaiken takana ole, olette siis täysin turhia paskasäkkejä, joiden jokainen sana, teko, elämä on yhdentekevä? Joskus tuntemanne myötätunto, "rakkaus" jotain muuta ihmistä kohtaan on vain mielenhäiriö + hormonaalista kemiaa?

- miten jaksatte päivästä päivään masentumatta syvästi? Eikö jokaisen ateistin tie vie syvään depressioon, väkivaltaan ja itsetuhoon? "Eihän sillä ole mitään väliä", humanisminkin ollessa vain huuhaata. Miten kukaan ateisti voi perustaa perheen? Sehän on taloudellisestikin täysi huti.

Aijuu, saatananpalvojille ym. haluaisin sen verran sanoa, että olette harhaanjohdettuja, "eksytettyjä". Tältä "eksyttämiseltä" on vaikea kenenkään kai totaalisesti välttyä, en voi itsekään sillä hymistellä...aijai nyt menee provon puolelle, parempi lopettaa.

Pitäkää huolta itsestänne ja läheisistänne.

Vaikka tämä sinun teksti on ihan uskomatonta paskaa niin vastaataan nyt jotain.Minun omakuva on erittäin hyvä enkä ole suunnittelemassa itsemurhaa
lähiaikoina.Minulla on myös lapsi jonka en myöskään usko tarvitsevan Jumala-paatosta kasvattaakseni hänestä yhteiskuntakelpoista ja terveellä itsetunnolla varustettua miestä.Sinä niinkuin monet muutkin "päähänpotkitut"
tietysti ovat alttiimpia kilahtamaan uskoon kun ei ne omat pikku kivespussit tuottaneet riitävästi testoa rakentaaksen sinulle riittävän hyvää itsetuntoa selvitäksesi tästä elämästä ilman jotain mielikuvituksen tuottamia henkiolentoja.Laula ihan rauhassa jeesuslauluja kaltaistesi joukossa jos se kerran antaa sinulle voimia kestää pidempään elämässä,sitten kun kuolet mätänet pois niinkuin minäkin.

-Stone Cold- sanoi:

Tuskin omakuvani on sen surkeampi/parempi mitä uskovallakaan. Miksi omakuvani pitäisi olla erilainen? Miksi elämäni pitäisi olla yhdentekevä vaikken uskokaan mihinkään korkeampaan voimaan? Tuskin se että rakastan kihlattuani ja tuotan lähimmäisilleni edes joskus hyväämieltä on heille yhdentekevää, joten miten elämäni olisi yhdentekevä? En ymmärrä tuota uskovaisten vastakkaisajattelua että ateisti on onneton ja itsetuhoinen ja uskova kuin hangonkeksi joka päivä, vailla huolia ja murheita.

-Stone Cold- sanoi:

Ihan samalla tavalla jaksan kuin sinäkin. Miksi helvetissä minun pitäisi olla masentunut???? Siksikö etten usko taivaaseen tai sielun vaellukseen? Onko SINUN elämälläsi muka joku suurempi tarkoitus mitä minun? Ja jos se jumalan valtakunta on niin perkeleen kiva paikka niin eikö se kannusta itsemurhaan/tuhoon että sinne pääsisi mahdollisimman nopeasti eikä tarvitsisi kärsiä täällä katsoen meidän syntisten masentunutta elämää?

MKS sanoi:
Ihminenhän on aina vastuussa omista teoistaan. Minusta se on lähinnä vastuuntunnotonta langettaa syy jonkin jumalolennon niskoille ja olla itse sitten puhdas kuin pulmunen.

Pointtinahan nimenomaan oli että se olisi helppoa ja tekisi hyvää korvien välille. Tai sitten ei. Pitäisi varmaan kokeilla itse niin tietäisi paremmin mistä puhuu. Katolisessa kirkossahan on käytössä nämä ripittäytymiset, jossa istutaan papin kanssa pienissä kopeissa ja kerrotaan kaikki pahat teot ja saadaan sitten synninpäästö. Sen jälkeen on taas kevyt olo kuin pulmusella. Suomessa vedetään viinaa tai nykyään huumeita pahaan oloon. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.

MKS sanoi:
Eli jotta voi antaa anteeksi, pitää uskoa johonkin taruolentoon? WTF? :david:

Ei pidä tietenkään. Mutta ainakin kristinusko pohjaa pitkälle anteeksiantoon ja kaikkien lähimmäisten rakastamisen. Luulisi tämän älämänkatsomuksen vaikuttavan tähän asiaan. Ainakin itse pakanana olen aika huono antamaan anteeksi. Kosto rulettaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom