Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Njoo...ihminenhän uskoo mihin se haluaa...uhraahan monet koko elämänsä siihen että löytäisivät jumalan itsestään ja ympäriltään.
Vaikkakin kirjottelin aiemmin siitä, että jos saisimme tietää elinaikanamme ettei ole jumalaa ja elämää muualla jne..niin olisin vaisua poikaa jne..jätän kuitenkin kysymyksen auki,mitäpä sitä arvailemaan, sittenhän sen näkee..eli olen välinpitämätön tuon suhteen.
Ravenin kanssa samalla linjalla, että miksi ateistin pitäs sitte olla välinpitämätön elämän suhteen?vähintäänkin yhtä lohduton se on jumalaan uskovilla jos tältä kantilta haluaa asia tarkastella...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Stone Cold- sanoi:
Sikäli mä en nyt "elä täysillä", että duuni ei ole välttämättä juuri sitä mitä haluaisin. Muuten multa ei puutu mitään.

Joo, niin mä vähän päättelin, kun uskonasioista jaksaa väitellä keskellä työpäivää. :lol2:

Hermes sanoi:
Joo, niin mä vähän päättelin, kun uskonasioista jaksaa väitellä keskellä työpäivää. :lol2:

You've Got It ! :lol2:

Nyt mä sitä paitsi lopetan vänkäämisen...ei näistä koskaan yhteisymmärrykseen pääse.

-Stone Cold- sanoi:
"Elää täysillä?". Elämisestä täysillä saisi ihan oman threadinsä. Kerro mulle miten sä "elät täysillä" enemmän kuin kuka tahansa muu. Sikäli mä en nyt "elä täysillä", että duuni ei ole välttämättä juuri sitä mitä haluaisin. Muuten multa ei puutu mitään.

Kysehän oli minusta. En olekaan väittänyt, että elän enemmän täysillä kuin muut. Sun kommentti vain antaa vaikutelman meidän ankeasta ja välinpitämättömästä elämästä.

Nyt mä sitä paitsi lopetan vänkäämisen...ei näistä koskaan yhteisymmärrykseen pääse.

Juu ei niin, eikä tarkoitus olekkaan. Eihän se nyt tee ihmisestä huononpaa tai parempaa usko mihin tahansa.
:)

-Stone Cold- sanoi:
Eihän sitä tiedäkkään, voi vain uskoa ja toivoa. Nää kaks asiaa sä olet jo hylännyt.

Hylännyt??!! Puhut kuin maailman kaikkien ihmisten yleissivistykseen kuuluisi olla uskovainen ja uskoa mihin sä uskot.
Mä uskon moniin asioihin ja toivon montakin asiaa, mutta ikinä en ole uskonut mihinkään paratiisiin, joten miten sitä voi hylätäkään?
Sulle näköjään usko ja toivo merkitsee vain yhtä asiaa, pääsemistä taivaaseen. Sääliksi käy.

-Stone Cold- sanoi:
Eihän sitä tiedäkkään, voi vain uskoa ja toivoa. Nää kaks asiaa sä olet jo hylännyt.

"Elää täysillä?". Elämisestä täysillä saisi ihan oman threadinsä. Kerro mulle miten sä "elät täysillä" enemmän kuin kuka tahansa muu. Sikäli mä en nyt "elä täysillä", että duuni ei ole välttämättä juuri sitä mitä haluaisin. Muuten multa ei puutu mitään.

Älä höpise omias, jokainen uskovainen(paitsi sinä) tietää että kääntymys voi tapahtua vaikka viimeisenä päivänä ja silloin pääsee paratiisiin.
Ajattelin itsekin uskoontua kuolinvuoteella niin pääsenhän sitten harrastaa
seksiä mun paratiiississa levottomien 16v tyttöin kans.
Niinhän se vertauskuvien mukaan on tulkittavissa.

Raven sanoi:
Hylännyt??!! Puhut kuin maailman kaikkien ihmisten yleissivistykseen kuuluisi olla uskovainen ja uskoa mihin sä uskot.
Mä uskon moniin asioihin ja toivon montakin asiaa, mutta ikinä en ole uskonut mihinkään paratiisiin, joten miten sitä voi hylätäkään?
Sulle näköjään usko ja toivo merkitsee vain yhtä asiaa, pääsemistä taivaaseen. Sääliksi käy.

Ei ei ei! Vastaan ny vielä kerran, kun tää meni taas tähän. No joo oli se "hylännyt" väärä sana, mutta uskolla ja toivolla en todellakaan itse käsitä ja tarkoita mitään lottovoiton odottamista tai kinneri-BMW:n lainanlyhennyksiä!

Tehkää vittu mun puolestani mitä helvettiä itte tykkäätte, älkääkä tulko mua ateistikirjoillanne mua päähän lyömään! En mäkään omia uskonasiotani laula toreilla tai työnnä niitä teidän postiluukusta sisään.

Miksei tämmöstä threadiä muuten lukotettu heti alkuunsa, eihän täällä saa esim. rasistisia juttuja levittää? Tämän aiheet liippaa aika liki.

-Stone Cold- sanoi:
Tehkää vittu mun puolestani mitä helvettiä itte tykkäätte, älkääkä tulko mua ateistikirjoillanne mua päähän lyömään! En mäkään omia uskonasiotani laula toreilla tai työnnä niitä teidän postiluukusta sisään.

Miksei tämmöstä threadiä muuten lukotettu heti alkuunsa, eihän täällä saa esim. rasistisia juttuja levittää? Tämän aiheet liippaa aika liki.

Sua päähän lyömään? Ittehän leimasit kaikki ateistit suurinpiirtein avohoitopotilaiksi masennuksen ja itsetuhoisuuden takia! Ja siinä sulle sitä rasistisuutta jos leimaat meidän minäkuvamme tuollaiseksi pelkästään sen vuoksi ettemme usko samaan mihin sinä.

Itse olen realistinen idealisti. Kaikissa uskonnoissa on omat pointtinsa, mutta silti uskon syvästi itseeni ja omiin mahdollisuuksiini. Uskon jokainen pystyvän luomaan ympärilleen haluamansa olosuhteet, suhtautumisellaan maailmaan ja muihin täällä eläviin. Maailma on juuri niin hyvä paikka elää, kuin kukin haluaa sen olevan. Mielestäni elämää kokonaisuudessa tarkastellessa tärkeintä on olla onnellinen ja nauttia elämästä. Onnellinen elämä koostuu onnellisista hetkistä, joka on mahdollista esimerkiksi Zen-oppien mukaan. Eläen päivä kerrallaan, unohtaen menneisyyden murheet ja tulevaisuuden huolet, jokaisesta hetkestä täydesti nauttien, pystyy muodostamaan onnellisen elämänasenteen, joka muodostaa onnellisten hetkien ketjun ja tekee jokaisesta päivästä elämisen arvoisen.

Elämän yksi olemus on kuitenkin kasvu, jolloin tavoitteista ja päämääristä tulee eteenpäin vievä voima. Olemme tulleet tähän hetkeen omien ajatusten ja unelmien/(pelkojen) ansiosta. Tästä eteenpäin voimme luoda itsellemme haluamamme tulevaisuuden ajatuksien ja unelmien avulla. Jos uskomme syvästi, mutta reaalisesti mahdollisuuksiimme, uskomuksistamme tulee itseään toteuttavia ennusteita. Ja vain taivas on rajana.

-Stone Cold- sanoi:
tarkoita mitään lottovoiton odottamista tai kinneri-BMW:n lainanlyhennyksiä!

En lottoa, enkä omista bemaria/tule koskaan varmaan omistamaankaan.
Muuhun kirjoitteluusi en viitsi edes kommentoida.

enforcer sanoi:
Sua päähän lyömään? Ittehän leimasit kaikki ateistit suurinpiirtein avohoitopotilaiksi masennuksen ja itsetuhoisuuden takia! Ja siinä sulle sitä rasistisuutta jos leimaat meidän minäkuvamme tuollaiseksi pelkästään sen vuoksi ettemme usko samaan mihin sinä.

No voi perse! Siis mähän KYSYIN että mihin ateistisen ihmisen minäkuva ja onnellisuus perustuu ilman uskoa tuonpuoleiseen! Ja masennusta ja itsetuhoisuutta en ole missään vaiheessa poistanu mistään ihmisryhmästä. Luitko edes sitä millanen oma, siis minun, maailmankuva on?

Ja milläs tuommosen ihme linkin vedit rasistisuuden ja ja ateismin välille? Aiheena usko on yhtä tulenarka kuin ihonväri, metkaa että on näinkin pitkä letka päässy syntymään. Lukkoa on tullu jo aiheesta "turpaan mättäminen" paljon aikasemmin...

PETE66 sanoi:
Kaikissa uskonnoissa on omat pointtinsa, mutta silti uskon syvästi itseeni ja omiin mahdollisuuksiini. Uskon jokainen pystyvän luomaan ympärilleen haluamansa olosuhteet, suhtautumisellaan maailmaan ja muihin täällä eläviin. Maailma on juuri niin hyvä paikka elää, kuin kukin haluaa sen olevan. Mielestäni elämää kokonaisuudessa tarkastellessa tärkeintä on olla onnellinen ja nauttia elämästä.

Elämän yksi olemus on kuitenkin kasvu, jolloin tavoitteista ja päämääristä tulee eteenpäin vievä voima. Olemme tulleet tähän hetkeen omien ajatusten ja unelmien/(pelkojen) ansiosta. Tästä eteenpäin voimme luoda itsellemme haluamamme tulevaisuuden ajatuksien ja unelmien avulla. Jos uskomme syvästi, mutta reaalisesti mahdollisuuksiimme, uskomuksistamme tulee itseään toteuttavia ennusteita. Ja vain taivas on rajana.
:worship: :thumbs:
Todella hyvää tekstiä. Eikö kuulostakin onnelliselta elämältä? Ja elääkseen tällaista elämää ei tarvitse uskoa mihinkään ylimääräiseen jumalhahmoon.

MKS sanoi:
:worship: :thumbs:
Todella hyvää tekstiä. Eikö kuulostakin onnelliselta elämältä? Ja elääkseen tällaista elämää ei tarvitse uskoa mihinkään ylimääräiseen jumalhahmoon.

Musta tuo oli ihan täyttä paskaa. En tunne ketään jolla elämä olisi mennyt noin. Tyyli on sama kun Sarasvuon kaltaisilla lässyn lässyn kehittämiskonsulteilla. Ei millään pahalla, uskokoon tästäkin asiasta jokainen kuten itse haluaa, mulle ihan sama.

PETE66 sanoi:
Uskon jokainen pystyvän luomaan ympärilleen haluamansa olosuhteet, suhtautumisellaan maailmaan ja muihin täällä eläviin. Maailma on juuri niin hyvä paikka elää, kuin kukin haluaa sen olevan.

Muuten ihan asiaa, mutta mites kun naapuri(-valtio) lähtee luomaan ympärilleen haluamansa olosuhteet, joiden joukkoon kuuluu muiden naapurien maiden ja mantujen muuttaminen parkkipaikaksi?

Tai tuo toinen argumentin kohdalla, "juuri niin hyvä paikka elää, kuin kukin haluaa sen olevan" kun jokin näistä kukineista haluaa ilmaista palvelusväkeä, sanotaan nyt vaikka yhden euroopallisen verran.

Tässä elämänkatsomuksessa ei tarvi puuttua uskontoon, vaan on täysin poliittinen kysymys. Ja myös täyttä paskaa siis...ei kanna erityisen pitkälle.

-Stone Cold- sanoi:
No voi perse! Siis mähän KYSYIN että mihin ateistisen ihmisen minäkuva ja onnellisuus perustuu ilman uskoa tuonpuoleiseen! Ja masennusta ja itsetuhoisuutta en ole missään vaiheessa poistanu mistään ihmisryhmästä. Luitko edes sitä millanen oma, siis minun, maailmankuva on?

Ja milläs tuommosen ihme linkin vedit rasistisuuden ja ja ateismin välille? Aiheena usko on yhtä tulenarka kuin ihonväri, metkaa että on näinkin pitkä letka päässy syntymään. Lukkoa on tullu jo aiheesta "turpaan mättäminen" paljon aikasemmin...

Minun onnellisuuteni perustuu tähän päivään ja tulevaisuuteen tässä maailmassa eikä uskomuksena elämästä jossain paremmassa paikassa tuonpuoleisessa jonka olemassa olosta kenelläkään ei ole mitään todisteita. On tuo sunkin näkemys aika raastava jos mielestäsi elät täällä vain päätavoitteena päästä joskus ehkä taivaaseen.

Itsehän vedit rasistisuuden tähän mukaan:

-Stone Cold- sanoi:

Johon vastasin että on ihan yhtä rasistista ajatella ateistien olevan masentuneita kuin meidän ateistien dissaavan uskovien taivasta ja kyseenalaistavan teidän jumalanne.

enforcer sanoi:
Itsehän vedit rasistisuuden tähän mukaan:

Johon vastasin että on ihan yhtä rasistista ajatella ateistien olevan masentuneita kuin meidän ateistien dissaavan uskovien taivasta ja kyseenalaistavan teidän jumalanne.

Ei ollut tarkoitus ajatella rasistisesti ja yksisilmäisesti. Sorry, korjaan tässä suhteessa tapaani ajatella.

123jippo sanoi:
Musta tuo oli ihan täyttä paskaa. En tunne ketään jolla elämä olisi mennyt noin. Tyyli on sama kun Sarasvuon kaltaisilla lässyn lässyn kehittämiskonsulteilla. Ei millään pahalla, uskokoon tästäkin asiasta jokainen kuten itse haluaa, mulle ihan sama.

Juu ei tuo Pete66:n elämänkatsomus mielellytä yhtään enempää mitä Stone Coldinkaan, sorry Pete66 mutta tuo on aika naiivi suhtautuminen elämään. Toki voit muuttaa omia ajatuksia ja sitä myöten omaa suhtautumista elämään mutta tuskin sen naapurin keijon vaikka kuinka hymyilisit ja toivoisit kukkien kasvavan myös hänen pihallaan. Silti keijo kateellisena toivoo että uusi bemarisi laukeaisi mahdollisimman pian tai että pääsisi poraan sinun fitness typyäsi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom