Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

masai1967 sanoi:
Vaikka tämä sinun teksti on ihan uskomatonta paskaa niin vastaataan nyt jotain.Minun omakuva on erittäin hyvä enkä ole suunnittelemassa itsemurhaa
lähiaikoina.Minulla on myös lapsi jonka en myöskään usko tarvitsevan Jumala-paatosta kasvattaakseni hänestä yhteiskuntakelpoista ja terveellä itsetunnolla varustettua miestä.Sinä niinkuin monet muutkin "päähänpotkitut"
tietysti ovat alttiimpia kilahtamaan uskoon kun ei ne omat pikku kivespussit tuottaneet riitävästi testoa rakentaaksen sinulle riittävän hyvää itsetuntoa selvitäksesi tästä elämästä ilman jotain mielikuvituksen tuottamia henkiolentoja.Laula ihan rauhassa jeesuslauluja kaltaistesi joukossa jos se kerran antaa sinulle voimia kestää pidempään elämässä,sitten kun kuolet mätänet pois niinkuin minäkin.

Taisi kolahtaa? "Yhteiskuntakelpoista ?" Miksi kasvattaa kenestäkään yhteiskuntakelpoista tähän pyrkyreiden ja omaneduntavoittelijoiden "yhteiskuntaan" jossa pelkkä oikeuslaitoskin on olemassa suojaamaan päätäntävaltaa ja pääomaa? Ilman kyynärpäätaktiikkaa ja olemalla "yhteiskuntakelpoinen" joutuu nykyään vain tallatuksi maahan. HAH! Ymmärrän helvetin hyvin ns. 1%-liikettä.

Enkä myöskään aio puolustaa läheisiäni ja omaisuuttani lauleskelemalla kadunkulmassa, vaan oikeuksieni loukkaaminen johtaa aseelliseen vastaukseen ns. "armed response".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Stone Cold- sanoi:
Taisi kolahtaa? "Yhteiskuntakelpoista ?" Miksi kasvattaa kenestäkään yhteiskuntakelpoista tähän pyrkyreiden ja omaneduntavoittelijoiden "yhteiskuntaan" jossa pelkkä oikeuslaitoskin on olemassa suojaamaan päätäntävaltaa ja pääomaa? Ilman kyynärpäätaktiikkaa ja olemalla "yhteiskuntakelpoinen" joutuu nykyään vain tallatuksi maahan. HAH! Ymmärrän helvetin hyvin ns. 1%-liikettä.

Enkä myöskään aio puolustaa läheisiäni ja omaisuuttani lauleskelemalla kadunkulmassa, vaan oikeuksieni loukkaaminen johtaa aseelliseen vastaukseen ns. "armed response".

Hmmm... tuolla vastauksella toteat olevasi itse täysin samanlainen pyrkyri ja omaneduntavoittelija keitä dissaatkin: "oikeuksieni loukkaaminen johtaa aseelliseen vastaukseen ns. "armed response" Tuohan on tosi uskovaisen puhetta.

Etkö masennu ajatuksesta että SINUA loukkaavia pitää hiukan kouluttaa tai pahimmillaan tappaa? Nuo toimethan ovat väärin jumalan sanaa kohtaan! Muistaakseni joku puhui jossain "toisenkin posken kääntämisestä"? Taisi olla joulupukki....

-Stone Cold- sanoi:

Mulle jää nyt pikkusen epäselväksi mikä olet miehiäsi? Ensin saa käsityksen että olet uskovainen ja sitten alat vihjailemaan väkivallan käytöstä?
Vai eikö se jeesus käskenytkään kääntää toistakin poskea,pitääkö tänään tulkita raamattua erilailla kuin eilen?Mä luulen että se "metaaninen henkäys" lähtee sinusta stratosfääriin oletettua aikaisemmin jos aseisiin tartut.

enforcer sanoi:
Hmmm... tuolla vastauksella toteat olevasi itse täysin samanlainen pyrkyri ja omaneduntavoittelija keitä dissaatkin: "oikeuksieni loukkaaminen johtaa aseelliseen vastaukseen ns. "armed response" Tuohan on tosi uskovaisen puhetta.

Etkö masennu ajatuksesta että SINUA loukkaavia pitää hiukan kouluttaa tai pahimmillaan tappaa? Nuo toimethan ovat väärin jumalan sanaa kohtaan! Muistaakseni joku puhui jossain "toisenkin posken kääntämisestä"? Taisi olla joulupukki....

Kyllä, olet oikeassa, en pysty elämään raamatun ohjeiden mukaan, enkä kääntämään sitä toista poskea. Haluaisimpa nähdä tosiaan ihmisen, joka loppuun asti niin tekee (en nyt tarkoita perisuomalaista tapaa niellä kaikki paska mitä valtiovalta meille syöttää). Mutta empä ollut missään vaiheessa itseäni sille jalustalle nostamassakaan.

-Stone Cold- sanoi:

Eikö sinua masenna antaa lapsellesi elämä täällä pyrkyrien joukossa? Masentaako ajatus kasvattaa hänet uskovaiseksi joka kääntää sen toisen posken ja joutuu näin muiden tallaamaksi? Vai masentaako ajatus kasvattaakin hänet 1% ajatteluun jolloin hänestä tulee ennen pitkää rikollinen joka tekee pahaa muille ihmisille ja näin rikottuaan jumalaa kohtaan joutuu helvettiin? Vai oletko kyyninen uskovainen joka ei halua lasta tänne paska yhteiskuntaan? Mikä on sitten elämäsi tarkoitus? Masentaako? Oletko itsetuhoinen noiden "armed response" elämänohjeinesi?

Muistitko ottaa lääkkeesi?

-Stone Cold- sanoi:
Kyllä, olet oikeassa, en pysty elämään raamatun ohjeiden mukaan, enkä kääntämään sitä toista poskea. Haluaisimpa nähdä tosiaan ihmisen, joka loppuun asti niin tekee (en nyt tarkoita perisuomalaista tapaa niellä kaikki paska mitä valtiovalta meille syöttää). Mutta empä ollut missään vaiheessa itseäni sille jalustalle nostamassakaan.

No jos et pysty elämään niin miksi sitten kyseenalaistat ateistien elämänkatsomuksen joka ei loppujenlopuksi ole yhtään sen huonompi mitä omasi? Eikö uskovaisen pitäisi pyrkiä elämään jumalan ohjeiden mukaan? Jos jo etukäteen sanot sen olevan omalta kohdaltasi mahdotonta niin mitä uskoa se on? Et voi valita uskovaisena niitä elämän ohjeita jotka sinulle sopivat. "ok, käskyt ihan jees paitsi se tapa kohta. Se on mun oma juttu eikä jumalan ohje!" Niinkö? Jos mielestäsi on oikein tappaa/pahoinpidellä sitä joka oikeuksiasi loukkaa niin millainen uskovainen olet? Kukahan se on eksyksissä ja ns saatanan palvoja..

Ja minä luulin olevani ateisti...

masai1967 sanoi:
Mulle jää nyt pikkusen epäselväksi mikä olet miehiäsi? Ensin saa käsityksen että olet uskovainen ja sitten alat vihjailemaan väkivallan käytöstä?
Vai eikö se jeesus käskenytkään kääntää toistakin poskea,pitääkö tänään tulkita raamattua erilailla kuin eilen?Mä luulen että se "metaaninen henkäys" lähtee sinusta stratosfääriin oletettua aikaisemmin jos aseisiin tartut.

Olen varmaankin kuin kuka tahansa; uskon Jumalaan, mutta uskoani koetellaan ja se horjuu. Kadun ja rukoilen syntejäni anteeksi, mutta kuitenkin teen yhä lisää. Loukkaan niitä joita rakastan eniten. En halua KENELLEKKÄÄN pahaa, mutta olen valmis tappamaan perheeni ja kotimaani puolesta (jolta olen saanut kuitenkin melko vähän)...itsensä määrittely on vaikeaa, mahdotontakin. En halua kuitenkaan elää elämääni vain omaan napaan tuijottamalla.

enforcer sanoi:
No jos et pysty elämään niin miksi sitten kyseenalaistat ateistien elämänkatsomuksen joka ei loppujenlopuksi ole yhtään sen huonompi mitä omasi? Eikö uskovaisen pitäisi pyrkiä elämään jumalan ohjeiden mukaan? Jos jo etukäteen sanot sen olevan omalta kohdaltasi mahdotonta niin mitä uskoa se on? Et voi valita uskovaisena niitä elämän ohjeita jotka sinulle sopivat. "ok, käskyt ihan jees paitsi se tapa kohta. Se on mun oma juttu eikä jumalan ohje!" Niinkö? Jos mielestäsi on oikein tappaa/pahoinpidellä sitä joka oikeuksiasi loukkaa niin millainen uskovainen olet? Kukahan se on eksyksissä ja ns saatanan palvoja..

Ja minä luulin olevani ateisti...

Katso noita muita vastauksiani. Kukaan ei pysty elämään kuin Uudessa testamentissa käsketään/sanotaan.
En muuten kyseenalaistanut ateistien elämänkatsomusta vaan kysyin millainen on ateistin minäkuva!

Eksyksissä? Kyllä, kuten kaikki.

Taidat itsekin uskoa Jumalaan enemmän mitä haluat myöntää.

-Stone Cold- sanoi:
Olen varmaankin kuin kuka tahansa; uskon Jumalaan, mutta uskoani koetellaan ja se horjuu. Kadun ja rukoilen syntejäni anteeksi, mutta kuitenkin teen yhä lisää. Loukkaan niitä joita rakastan eniten. En halua KENELLEKKÄÄN pahaa, mutta olen valmis tappamaan perheeni ja kotimaani puolesta (jolta olen saanut kuitenkin melko vähän)...itsensä määrittely on vaikeaa, mahdotontakin. En halua kuitenkaan elää elämääni vain omaan napaan tuijottamalla.

Tämä jannuhan alkaa vaikuttaa yhä oudommalta, psykopaattiselta suorastaan.
Eikö se sun Jumala anna sulle ohjeita kun rukoilet sitä?
Nyt on taas yks jumalan lampas eksyny laumastaan...

masai1967 sanoi:
Tämä jannuhan alkaa vaikuttaa yhä oudommalta, psykopaattiselta suorastaan.
Eikö se sun Jumala anna sulle ohjeita kun rukoilet sitä?
Nyt on taas yks jumalan lampas eksyny laumastaan...

Outo, psykopaatti? Nääh, olen ihan kuin kuka tahansa tavallinen kaduntallaaja, en erotu joukosta edes erityisen ison kokoni takia.

Tuskinpa erehdyn, jos sanon, että tekisit kuitenkin samoin kuin minä?

Tätä mudanheittoa sivusta seuranneena on pakko tehdä muutama huomio:
Stone Cold: Minkä takia teet selvän eron uskovan ja ateistin välillä, kun itse tunnustat myöhemmin, ettet niinkään arvomaailmaltasi ateistista eroa?

Itse vastustan jonkinlaisen eron tekemistä ateistin ja kristityn välille. Se, että kristitty, kuten minä, väittää omien tarkoitusperiensä tai minäkuvansa olevan parempi kuin ateistilla on todella omahyväistä. En näe mitään syytä, minkä takia jumalattomalla olisi enemmän masennusta tai vääristyneempi minäkuva. Samassa paskassa me täällä tallataan.

-Stone Cold- sanoi:
Outo, psykopaatti? Nääh, olen ihan kuin kuka tahansa tavallinen kaduntallaaja, en erotu joukosta edes erityisen ison kokoni takia.

Tuskinpa erehdyn, jos sanon, että tekisit kuitenkin samoin kuin minä?

Voi olla että tekisinkin samoin kuin sinä mutta minun vakaumus ei kiellä lyömästä nenää poskelle siltä joka kajoaisi esim poikaani.
Eikä mulle tulisi yhtään huono omatunto em. menettelystä.

Gideon S sanoi:
Tätä mudanheittoa sivusta seuranneena on pakko tehdä muutama huomio:
Stone Cold: Minkä takia teet selvän eron uskovan ja ateistin välillä, kun itse tunnustat myöhemmin, ettet niinkään arvomaailmaltasi ateistista eroa?

Itse vastustan jonkinlaisen eron tekemistä ateistin ja kristityn välille. Se, että kristitty, kuten minä, väittää omien tarkoitusperiensä tai minäkuvansa olevan parempi kuin ateistilla on todella omahyväistä. En näe mitään syytä, minkä takia jumalattomalla olisi enemmän masennusta tai vääristyneempi minäkuva. Samassa paskassa me täällä tallataan.

Tämä keskustelu on juuri sellainen, millainen se vain voi olla: ei ole näkyvissä ratkaisua, loppua tai yhteisymmärrystä.

Miksei muka arvomaailmani eroa ateistin arvoista? Eikö ateistin arvomaailmaa ohjaa lähinnä / usein materialistinen hyvinvointi, ja ikävää usein huomata; ihmisen arvo = omaisuuden arvo.

Ajattelen, että eikö ateistinen maailmakuva on melko lohduton; eli tässä sitä nyt touhuillaan sitä sun tätä, jonka jälkeen ollaan matojen ruokaa. Eikö tästä ole lähinnä tuloksena...hmm...välinpitämätön elämänasenne?

-Stone Cold- sanoi:
Miksei muka arvomaailmani eroa ateistin arvoista? Eikö ateistin arvomaailmaa ohjaa lähinnä / usein materialistinen hyvinvointi, ja ikävää usein huomata; ihmisen arvo = omaisuuden arvo.

Ajattelen, että eikö ateistinen maailmakuva on melko lohduton; eli tässä sitä nyt touhuillaan sitä sun tätä, jonka jälkeen ollaan matojen ruokaa. Eikö tästä ole lähinnä tuloksena...hmm...välinpitämätön elämänasenne?

Missä sisäoppilaitoksessa sä oot oikein kasvanu? Mä olen ateisti/agnostikko enkä todellakaan ajattele, että "touhuillaan nyt jotain niin kauan kun kuollaan". Mun käsittääkseni monella ateistilla ohjenuorana on nimenomaan, että kun eletään vaan kerran, otetaan siitä kaikki irti.

Mä en ymmärrä miks pitäis olla uskovainen osatakseen rakastaa lähimmäisiään, osata antaa anteeksi ja ennen kaikkea osata iloita elämästään.

Mitä tulee tohon, että ateisti olisi jotenkin ahneempi ihminen kuin uskovainen, ei sekään pidä paikkaansa. Eiköhän niitä ahneita ole molemmissa joukoissa.

Loppuun vielä ote yhdestä luonteri surffin biisistä.

"Saan valoni yöstä kesäisestä
Haaveeni aamusta alkavasta
Toiveeni tuulesta hiljaisesta
Sieluni maasta tuoksuvasta

Saan voimani ukkosen jyrinästä
Kiihkoni kosken kuohuista
Juhlani juhannuksen viettämisestä
Palkkani pellosta kasvavasta

Saan rauhani löylystä lämpimästä
Iloni lehmästä lypsävästä
Riemuni norpasta sukeltavasta
Onneni joutsenen lennosta"

-Luonteri surf

Vaikka en elantoani suoraan pellosta saakaan, enkä lehmiäkään ole lypsänyt, niin muuten tuo vastaa aika hyvin meikäläisen mietteitä :) .

Aiheen huomioonottaen olisi pitänyt arvata, että ei-neutraalien mielipiteiden julkituominen aiheuttaa saman kuin ampiaspesän potkiminen...huoh.

Vetäydyn keskustelusta. :piis: & :haart:

-Stone Cold- sanoi:

Eli uskovaisen tekemä tappo on anteeksiannettavissa muttei ateistin? Noin niinkuin jumalan silmien edessä, vaikka uskovainen tiedostaa jo etukäteen että tekee väärin.

-Stone Cold- sanoi:
Katso noita muita vastauksiani. Kukaan ei pysty elämään kuin Uudessa testamentissa käsketään/sanotaan.
En muuten kyseenalaistanut ateistien elämänkatsomusta vaan kysyin millainen on ateistin minäkuva!

Ja epäilit että ateistin minäkuva on masentunut ja itsetuhoinen. Jonka minä kyseenalaistin. Miksi minun pitäisi olla masentuneenpi kuin uskovaisen? Itseasiassa asian pitäisi olla toisinpäin, uskovainen tietää rikkovansa korkeamman voiman tahtoa vastaan, kun taas minä rikon lähinnä omaa moraaliani ja yhteiskuntaa vastaan.

-Stone Cold- sanoi:
Taidat itsekin uskoa Jumalaan enemmän mitä haluat myöntää.

En usko jumalaan tai mihinkään korkeampaan voimaan mutta raamatun 10 käskyä ovat varsin hyvä ohjenuora miten tulisi elää, pois lukien pari ensimmäistä käskyä. Uskon lähinnä ihmiseen ja hyvät teot tulevat takaisin ajatteluun. No en minäkään ole niitä toisen posken kääntäjiä mutten nyt kauheasti mainosta "armed response" meininkiäkään.

-Stone Cold- sanoi:

Ei välttämättä, miksi ohjaisi? Kyllähän raha on tärkeä asia mutta sitä tärkeämpää minulle on elää omalla tavallani tasapainoista elämää, liikunta, ihmissuhteet, työ ym. Jos ateistit ajattelisivat vain rahaa ja materiaa niin kaikki ateistit olisivat työnarkomaaneja tms. Etkä voi väittää ettei noita pyrkyreitä ja rahanhaalioita olisi uskovaisten joukossa?

-Stone Cold- sanoi:

No mikä on uskovaisen? Saa pelätä koko ajan tekemisiään helvetinpelon vallassa, koska kukaan ei ole synnitön. Tai vastaavasti voi tehdä ihan mitä haluaa koska uskoo jumalaan ja joka suuressa armossaan antaa synnit anteeksi? Eikö tuo uskonto ennemminkin lisää välinpitämätöntä elämänasenetta?

-Stone Cold- sanoi:
Aiheen huomioonottaen olisi pitänyt arvata, että ei-neutraalien mielipiteiden julkituominen aiheuttaa saman kuin ampiaspesän potkiminen...huoh.

Vetäydyn keskustelusta. :piis: & :haart:

Ei neutraalien???? Mitä vittua nyt selität... Sanoit ensimmäisessä postauksessasi ateisteja masentuneiksi ja itsetuhoisiksi! Siinä sitä neutraalia. Ja kohta tuumaat uskossasi tarttuvan aseeseen suurinpiirtein heti kun siihen on SINUN mielestäsi oikeutus.

enforcer sanoi:
Ei neutraalien???? Mitä vittua nyt selität... Sanoit ensimmäisessä postauksessasi ateisteja masentuneiksi ja itsetuhoisiksi! Siinä sitä neutraalia. Ja kohta tuumaat uskossasi tarttuvan aseeseen suurinpiirtein heti kun siihen on SINUN mielestäsi oikeutus.

Äläs nyt hiilee siellä, vaan lue eka postaukseni huolella. Siinä KYSYIN ateistisesta omakuvasta & elämänkatsomuksesta. Tiedät kaiketi, mitä merkki ? tarkoittaa?

"Ei-neutraaleilla" mielipiteillä tarkoitin mielipiteitä, jotka EIVÄT OLE NEUTRAALEJA tyyliiin: "en ota kantaa keskusteluun, enkä kerro kannattavani mitään mielipidettä"...kerroin oman kantani mielestäni hyvinkin jyrkästi, eikö niin?

Enkä myöskään hillunut minkään NRA:n kannan mukaisesti aseistautumisen puolestapuhujana. Eipäs nyt liioitella kuitenkaan.

-Stone Cold- sanoi:

Mikäs sua sitten odottaa? Se kuuluisa paratiisi? Mistä sen tiedät mikä sua odottaa, joku sun kaveri kuiskinut haamuna yöllä sun korvaan?
Enpä sanoisi välinpitämätön elämänasenne lainkaan. Kyllä monet ja itseni mukaan lukien pyrin elämään täysillä ja nauttimaan siitä parhaalla mahdollisella tavalla jne.
Välinpitämätön olen sen suhteen, että mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, koska en usko että tapahtuu yhtään mitään. Eipä ainakaan tarvitse nuoleskelle kenenkään kuvitteellisen olennon peräpäätä jatkuvasti, että pääsisi kuvitteelliseen paikkaan.

Raven sanoi:
Mikäs sua sitten odottaa? Se kuuluisa paratiisi? Mistä sen tiedät mikä sua odottaa, joku sun kaveri kuiskinut haamuna yöllä sun korvaan?

Eihän sitä tiedäkkään, voi vain uskoa ja toivoa. Nää kaks asiaa sä olet jo hylännyt.

"Elää täysillä?". Elämisestä täysillä saisi ihan oman threadinsä. Kerro mulle miten sä "elät täysillä" enemmän kuin kuka tahansa muu. Sikäli mä en nyt "elä täysillä", että duuni ei ole välttämättä juuri sitä mitä haluaisin. Muuten multa ei puutu mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom