Mike sanoi:
Mikä vanha elämä? 2 kuukautisella vauvalla ei käytännössä ole vielä edes elämää, kunhan vain on ja ihmettelee että mitäs helvettiä tämä on ja ketäs noi molopäät on jotka kokoajan on tossa kyyläämässä. Siinä meillä varsin syntinen otus, tuommoisen helvettiin tuomitseminen on sairasta.
Mä puhuin tossa aikuiskasteesta. Raamatussakin ne kastoi aikuisia kun ne aikuiset oli niitä jotka oli syntiä tehneet, sen takia lasta onkin turha kastaa kun eihän se oo syntiä tehnyt ja jos lapsi kuolee niin se menee suoraan mun käsityksen mukaan taivaaseen. Lapsikaste on lapselle siis turha sillä lapsi ei ole syntiä tehnyt, eikä lapsikaste hyödytä aikuista sillä päätöksen siinä on tehny joku muu sen puolesta ja uskomalla sinne taivaaseen ollaan menossa.
Jeesushan sanoo Raamatussa jotain siitä kuinka:
Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
(Matt. 18:3-4)
Mike sanoi:
Tehdäänkö sielä lobotomia sieluille? Kovin köyhää mahtaa olla kun kaikki halut ja tarpeet ovat poissa. Kuinka moni täälläkin nauttii kun saa nälkäisenä lautasen eteensä ja pääsee tyydyttämään näläntunteen? Kuinka moni saa seksistä itselleen henkisesti ja fyysisesti mahtavan olon?
Mike sanoi:
Mitäs vastaat tuohon taivaan lobotomiakäsittelyyn? Jos se todellakin on niin, että siellä on vain paikallaan mollottavia zombieita, niin enemmän se helvetiltä vaikuttaa.
HooCee sanoi:
Ei haluja, ei ajattelua jne., eikös tämä kuvaa aivojen sammumista eli ihan perinteistä kuolemaa. Kyllä minä ainakin valitsisin mielummin sen että kaikki vain loppuu kuin että jään ikusesti roikkumaan tiedottomassa tilassa 'taivaaseen'.
Raamatussa puhutaan taivaasta mm. seuraavanlaista:
Room. 8: 18-23
Minä päättelen, etteivät nykyisen ajan kärsimykset ole mitään sen kirkkauden rinnalla, joka vielä on ilmestyvä ja tuleva osaksemme.
Kaiken luodun on täytynyt taipua katoavaisuuden alaisuuteen, ei omasta tahdostaan, vaan hänen, joka sen on alistanut. Luomakunnalla on kuitenkin toivo, että myös se pääsee kerran pois katoavaisuuden orjuudesta, Jumalan lasten vapauteen ja kirkkauteen.
Raamatussa puhutaan myös taivaallisesta ruumiista jonka loiste on ihan eritasoinen kuin lihallisen maallisen ruumiin, paikkaa en nyt jaksa etsiä kun väsyttää.
Saahan sitä ruuasta ja seksistä mahtavan olon välillä mutta tosiasiassa sen saa koska on joku tarve joka luo ihmiseen tyhjän olon tai vaivaavan olon. Eli jos taivaan autaus olo on sellasta lepoa ja rauhaa jossa ei mikään vaivaa, niin en mä paljon vastaan laita. Jos on joskus kokenut vahvasti Pyhän Hengen läsnäolon tai rauhan ja levon uskossa, niin voin kuvitella että siinä on saanut todella pienen viittauksen siitä miten hyvä olo voi olla siinä kun on yhteydessä Jumalaan. Näinhän oli alunperin Aatami eli yhteydessä Jumalaan ja siihen ihminen on alunperin luotu.
Jos Jumala siis osaa luoda maanpäälle välillä kauniita ja hyviä olotiloja, niin kuinka hyvä olo taivaassa tulee olemaan?
Onhan maanpäällä hetkittäin kivaa, mutta sitten tuleekin jo joku sairaus, nälkä tms. mikä vaan epäselvä tai ikävä tilanne. Vaikka täällä olis kaikki mitä täällä voi saada, niin ne asiat ei antais mulle ikinä sitä rauhaa sydämeen jonka saan Jumalalta, ja jota ilman ei voi elää kun sen löytää.
Mä uskon siihen että taivaassa ajatellaan, mutta taivaasta puhutaan hyvin vähän joten tää on tulkinnallista. Se että siellä kaikki on selkeetä ja kirkasta ja se että tieto tehdään turhaksi kuvaa ehkä sitä että tää tieto mitä maanpäällä voi oppia on siellä turhaa, kaikki on selkeätä.