Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Jartsa sanoi:
Niin mielenkiinnolla olen seurannut tuota Mars juttua, nii oma henkilökohtainen mielipiteeni on että en pidä sitä mahdottomana.
Mutta en silti noihin lentäviin Arabilautasiin ihan heti usko. :)

Voipi olla että jossain on muuallakin elämää, mutta missä muodossa niin sitä en tiedä. Sillä onhan Jumala kaikkivaltias!!
T: jartsa

Mielestäni ihmeellistä kyllä, niin olen törmännyt aika moneen uskovaiseen joka ei ole uskonut maan ulkopuoliseen elämään.
Jos kerran Jumala loi maailman, niin miksi ei olisi muka voinut luoda toista samanlaista jonnekin muuallekin?! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Höh, monta sivua aiheesta joka selvitettiin aikoja sitten jo southpark leffassa.

New Hellion #5: Hey, wait a minute! I shouldn't be here! I was a
totally strict and devout Protestant! I thought we went to Heaven!

Hell Director: Yes, well, I'm afraid you were wrong!

New Hellion #6: I was a practicing Jehova's Witness!

Hell Director: Uh, you picked the wrong religion as well!

New Hellion #7: Well, who was right?! Who gets into Heaven?!

Hell Director: I'm afraid it was the Mormons! Yes! The Mormons were the correct answer!

:jahas:

Jartsa sanoi:
Niinpä.
Mutta Raamatussa ei ole kyllä minkänlaista viittettä mielestäni maan ulkopuolisen elämään kuin taivas ja helvetti.

Mielekiintoinen linkki:
http://www.free-webspace.biz/heavenlyjerusalem/mysite.html

Kuinka ollakaan, jumala kuitenkin näki tarpeelliseksi luoda tähdet ja jälkeenpäin on sitten todistettu tieteellisesti että planeettojakin on aurinkokunnassamme. Miksi tämä kaikki, ilman mitään syytä?

Jartsa sanoi:
Uskon sentähden myös, että ihmisten väärien valintojen ja synnin seurauksena maailmassa tapahtuu mitä nyt tapahtuu, joukkomurhia, raiskauksia, pedofilia, homoliitot ym.. mutta Jumala sallii ne, vaikka ei tahtoisi niin tapahtuvan.

T: Jartsa

Ja sinä rinnastat keskenään homoliiton rakkauden, jonka kaltaisesta siunaamasi Jeesus julisti, noihin inhottaviin tekoihin, joille ei löydy minkäänlaista oikeutusta?

Sinun Jeesuksesi julisti rakkaudesta, ja niin mitä on homoliitoissa, sairasta halua vai?

Ihmisen vapaa tahto ei liity millään tavalla maailman satunnaiseen pahaan, tai siihen, että ihmisen on täällä kärsittävä. Se liittyy siihen, että sinun jumalasi halusi meidän täällä kärsivän vain, jotta oppisimme jotain. Vajavainenpa olento on jumalasi kuva.

Onko se vaikea uskoa, ettei tarvitse kirjaa, että voi uskoa?

T: Nartsa (eiku Dogi) :david:

Itselläkin pisti silmään tuo, että homoavioliitot rinnastettiin joukkomurhiin ja raiskauksiin.

Vatikaani uskoo ufomiehiin:

The Pope and aliens: TEAM ORB ..... "Beings of Light "
Recently, Monsignior Corrado Balducci, a representative of the Vatican, reportedly announced to the public on behalf of the Vatican, to the clergy, public and congregations / archdiocese, that aliens are "real".

http://www.cybertime.net/~ajgood/ch6p4.html

Jartsa sanoi:
Sillä Nyt lopunaikaa jota elämme ennen uskovien ylöstempausta, saastainen saastuu ja pyhä pyhittyy sanotaan ilmestyskirjassa 22 luku 11 jae.
T: Jartsa

Eh, taitaa jokainen uskovaisten sukupolvi uskoa että juuri nyt eletään lopun aikoja..No onhan se tietty hyvä "pelote" että juuri nyt kannattaa olla uskossa ettei käy huonosti. Uskovaisethan tuntuvat näkevän näitä "lopunaikojen" merkkejä varsinkin silloin kun maailmassa syttyy sota tai muu kriisi. USAn terrori-iskuhan oli taas kerran mitä parhan merkki että eletään taas kerran lopun aikoja, sitä ennen varsinkin Irakin ensimmäinen sota ja sitä ennen taas oli jotain muuta...

Aika masentava ajatus että omassa elämässä ja ajassa mennään kokoajan huonompaan suuntaan lopun aikojen vaaniessa heti nurkan takana. Kannattaisko santsata ja ottaa kunnon pankkilaina jos sitä ei joutuiskaan makselemaan takaisin enää 20 vuoden päästä...

Mike sanoi:
Jos kerran pahuus on ihmisestä, niin miksei samoin hyvyys? Miksi hyvästä menee krediitit olemattomalle sadistipaskalle ja pahuudesta jumala sitten pesee kätensä ja syyttää vapaata tahtoa?

Ja sitten en tajua sitäkään, että pitää kiitellä sitä Jumalaa vaikka hyvistä arvosanoista koulussa tai uusista salienkoista tai lisääntyneestä lihasmassasta. Kukakohan sen työn noiden eteen on tehnyt?

BS1 sanoi:
Eh, taitaa jokainen uskovaisten sukupolvi uskoa että juuri nyt eletään lopun aikoja..No onhan se tietty hyvä "pelote" että juuri nyt kannattaa olla uskossa ettei käy huonosti. Uskovaisethan tuntuvat näkevän näitä "lopunaikojen" merkkejä varsinkin silloin kun maailmassa syttyy sota tai muu kriisi. USAn terrori-iskuhan oli taas kerran mitä parhan merkki että eletään taas kerran lopun aikoja, sitä ennen varsinkin Irakin ensimmäinen sota ja sitä ennen taas oli jotain muuta...

Aika masentava ajatus että omassa elämässä ja ajassa mennään kokoajan huonompaan suuntaan lopun aikojen vaaniessa heti nurkan takana. Kannattaisko santsata ja ottaa kunnon pankkilaina jos sitä ei joutuiskaan makselemaan takaisin enää 20 vuoden päästä...

Varma maailmanloppu tulee viimeistään n.800 miljoonan vuoden päästä, kun matkalla maapalloa kohti oleva mötikkä iskeytyy ilmakehään, jos sen suunta ei tule muuttumaan jonkun toisen törmäyksestä tai sitä ei muuten pystytä muuttamaan. Näin ainakin setä näköradiossa puhui.

Jartsa sanoi:
Vaikea kysymys.
joukkomurhia, raiskauksia, pedofilia, homoliitot ym..
Ei vittu mikä spede jumala on jos se pistää samaan kasaan joukkomurhat raiskaukset pedofilian ja homoliitot!
Eikö jumalan pitäisi olla suvaitsevainen?
Eikä mikään ennakko luuloinen pelle

Millähän perusteella homoliitot tuomitaan? Minkäs fägärit itelleen voivat kun syntyvät jumalan lapsina? Mulle ei vain ikinä ole mennyt kaaliin, miksi tuommoista epäreilua ja sadistista olentoa kukaan ikinä haluaisi palvoa, vaikka ihan oikeasti olisikin olemassa.

Mike sanoi:
Millähän perusteella homoliitot tuomitaan? Minkäs fägärit itelleen voivat kun syntyvät jumalan lapsina? Mulle ei vain ikinä ole mennyt kaaliin, miksi tuommoista epäreilua ja sadistista olentoa kukaan ikinä haluaisi palvoa, vaikka ihan oikeasti olisikin olemassa.

Palvominen ei kuulu kristinuskoon. Tekisi mieli vastata fleimiin samalla mitalla, mutta palautetaan pari voimailuun liittyvää seikkaa raamatusta:

- Deivid poikapa se voitti Goljath nimisen jättiläisen reilussa kamppailussa lingolla. Kyseessä ei ollut K1-säännöillä käyty ottelu. Davidin kerroin oli suorastaan erinomainen, Davidin puolesta taalerin löynyt sai takaisin 10.
- Tapaus Jaakobin paini. Joku voisi tarkistaa, mutta eikö ollut niin, että Jaakob-niminen painijanuorukainen otti matsia itsensä jumalan kanssa ? Muistelen, että Jaakob oli ottelussa nk. niskan päällä ja itse jumalakin piti Jaakobin taitoja suorastaan erinomaisina. Epävirallisten tietojen mukaan taivaassa tullaan järjestetämään MMA-säännöillä kaikkien aikojen painiturnaus, kunhan Karelin on siirtynyt ajasta iäisyyteen.

-Humu-

humanteri sanoi:
Palvominen ei kuulu kristinuskoon. Tekisi mieli vastata fleimiin samalla mitalla, mutta palautetaan pari voimailuun liittyvää seikkaa raamatusta:

- Deivid poikapa se voitti Goljath nimisen jättiläisen reilussa kamppailussa lingolla. Kyseessä ei ollut K1-säännöillä käyty ottelu. Davidin kerroin oli suorastaan erinomainen, Davidin puolesta taalerin löynyt sai takaisin 10.
- Tapaus Jaakobin paini. Joku voisi tarkistaa, mutta eikö ollut niin, että Jaakob-niminen painijanuorukainen otti matsia itsensä jumalan kanssa ? Muistelen, että Jaakob oli ottelussa nk. niskan päällä ja itse jumalakin piti Jaakobin taitoja suorastaan erinomaisina. Epävirallisten tietojen mukaan taivaassa tullaan järjestetämään MMA-säännöillä kaikkien aikojen painiturnaus, kunhan Karelin on siirtynyt ajasta iäisyyteen.

-Humu-

No mitäs se on jos ei palvomista? Turha sitä on kiistää, kirkkoja pystytetään ja taivaaseen rukoillaan, se on juuri sitä itteensä.

Tämän threadin luettuani enää ihmettele uskonsotia. Tässä threadissä keskustellaan näkemyseroista, jotka eivät välttämättä näy päällepäin mitenkään ihmisen normaalista käyttäytymisestä. Jokaisella näyttää kuitenkin olevan hirveä tarve näyttää ja perustella olevansa oikeassa tai pikemminkin tarve saada vastakkaista mielipidettä edustava henkilö näyttämään tyhmältä. Mitä väliä sillä ylipäätänsä on uskooko toinen vai ei? Pakkikselle saa kirjoittaa tehneensä vaikka mitä sen kummempia reaktioita aiheuttamatta, mutta koitappas olla eri mieltä uskosta. Odottaako nyt joku toisella puolella käännyttävänsä väittelemällä ja väheksymällä vastustajansa omalle kannalleen?

Mitä tapahtui kanssaihmisten kunnioittamiselle ja rehellisyydelle ja puhtaalle omalletunnolle? Kenen elämänohjeisiin, maailmankuvaan ja uskontoon ne kuuluvat? Kai minä sitten olen vain se kaikista tyhmin kun en tajua arvostella ihmistä hänen ajatusmaailmansa perusteella vaan teen sen tekojen perusteella. Se minkälainen aivotoiminta käyttäytymiseen johtaa on minusta toissijaista.

N.O.Kummonen sanoi:
Mitä tapahtui kanssaihmisten kunnioittamiselle ja rehellisyydelle ja puhtaalle omalletunnolle?

Pitäähän asioista voida keskustella. On hyvä että kumpikin leiri esittää omat mielipiteensä avoimesti. Mitä sitten tulee maailmassa olevaan pahuuteen ja sen sallimiseen niin olen ymmärtänyt että tosiuskovia testataan näillä koettelemuksilla ennen raamatussa mainittua maailmanloppua. Iso pomo kattoo että ketkä lähtee sen toisen kaverin jengiin ja ketkä pysyy uskossa. Näin minä olen tämän asian ymmärtänyt.

Hannibal, mites tää asia nyt oikein menee ihan silleen aikuisten oikeesti?

:arvi:

protsku sanoi:
Iso pomo kattoo että ketkä lähtee sen toisen kaverin jengiin ja ketkä pysyy uskossa. Näin minä olen tämän asian ymmärtänyt.

Tässähän tämä oletetun jumalan sadistisuus oikein kiteytyy. Kepillä oikein tökitään jo uskossa olevia, katotaan hermostuvatko. Omaisten kärsimykset ja traagiset onnettomuudet sekä raa-at vääryydet, ovat vain kaikkivaltiaan rakastavan jumalan koettelemuksia, että pysyykös se Pertti nyt uskossa varmasti.

N.O.Kummonen sanoi:
Tämän threadin luettuani enää ihmettele uskonsotia. Tässä threadissä keskustellaan näkemyseroista, jotka eivät välttämättä näy päällepäin mitenkään ihmisen normaalista käyttäytymisestä. Jokaisella näyttää kuitenkin olevan hirveä tarve näyttää ja perustella olevansa oikeassa tai pikemminkin tarve saada vastakkaista mielipidettä edustava henkilö näyttämään tyhmältä. Mitä väliä sillä ylipäätänsä on uskooko toinen vai ei? Pakkikselle saa kirjoittaa tehneensä vaikka mitä sen kummempia reaktioita aiheuttamatta, mutta koitappas olla eri mieltä uskosta. Odottaako nyt joku toisella puolella käännyttävänsä väittelemällä ja väheksymällä vastustajansa omalle kannalleen?

Mitä tapahtui kanssaihmisten kunnioittamiselle ja rehellisyydelle ja puhtaalle omalletunnolle? Kenen elämänohjeisiin, maailmankuvaan ja uskontoon ne kuuluvat? Kai minä sitten olen vain se kaikista tyhmin kun en tajua arvostella ihmistä hänen ajatusmaailmansa perusteella vaan teen sen tekojen perusteella. Se minkälainen aivotoiminta käyttäytymiseen johtaa on minusta toissijaista.

Mua on huvittanut se, miten joku jaksaa väitellä tästäkin aiheesta lähettämällä varmaan yli 20 mielipidettään omasta uskostaan tai uskomattomuudestaan... mitä väliä sen on, uskooko joku vai ei...ei mulle uskikset ole koskaan pahaa tehneet eikä ne mua häiritse... ihan perseestä on uskoon käännyttäminen mutta samalla tavalla rektaaliosastolta ovat ne, jotka omalla fanaattisella tavallaan yrittävät käännyttää uskovia oman filosofiansa taakse.

Ihan helvetin sisäsiittoista... hyökätä tietyn väestöosan kimppuun jotka lähinnä ja suurimmalta osin pyörivät omissa porukoissaan (poikkeuksia löytyy) harmia aiheuttamatta. Se jos mikä on rasismia, eikö?

Mike:
Kristityt puhuvat jumalastaan kaikkivoipana olentona. Tämä siis tarkoittaa sitä, että tämä olento on tehnyt maailman ja vaikuttaa kaikkeen.
Koska kaikki on lähtöisin Jumalasta, niin myös pahuus on Jumalasta.

Aivan turha tivata uskovaiselta selkeitä vastauksia, koska sokea uskominen on ristiriidassa ajattelun ja logiikan kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom