Inkeri sanoi:
Niinpä...kaduttaako jo et tuli sit tämmöstäkin kysyttyä? Tällä foorumilla?
Joo ja mäkin uskon, mut en lähde tässä avautuun siitä et mihin uskon. Uskon et kaikilla on oikeus uskoa tai olla uskomatta.
Ei kaduta. Se että sanoin että tulee sanomista oli vaan sen takia että kirjotan näistä asioista ei-kristilliselle foorumille, joten tiesin että moni kritisoi mun kantaa. Se on selviö että kaikilla on oikeus uskoa tai olla uskomatta mihin haluaa, eikä se vaadi mun, sun tai kenenkään uskoa että onko näin.
On mulla sen verran tunneälyä ja tilannetajua että en ala uskonasiosta puhumaan jos ne sotii tilannetta vastaan, ja yleensäkin puhun 95% muita juttuja enkä ole esim. kokenut ikinä tarvetta evankelioida kadulla kun näen että siitä voisi olla tietynlaisille ihmiselle ja heidän uskolleen enemmän haittaa kun hyötyä.
Musta on kumminkin hieman outoa, että jos oot uskova kirjotat mulle noin ihankun avautuisin jostain???
Mä laitoin ton threaadin tohon, ja ne joita kiinnostaa jutella maailmankatsomuksesta on lukeneet sitä ja kirjotelleet siihen, ketään ei oo pakotettu.
Kun uskova olet, tiedät että Evankeliumi on ilosanoma ja että Taivaan isän johdatuksessa ja huolenpidossa on hyvä elää. Musta on hienoa jos voin valaista omien kokemusten ja Raamatun kautta joidenkin etsintää tai uskon pohdiskeluja.
Raamattu sanoo: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille" (Mark 16:15)
Eli tässä ei tuputeta mitään eikä koeteta ärsyttää ketään vaan annetaan mahdollisuus niille joita kiinnostaa tarkastella asiaa ja ehkä saada muutama vastaus. Mun Jumala suhde on mun elämän perusta ja mulle valtava ilon ja voiman lähde, olisin aika itsekäs jos en haluaisi sitä jakaa, ja koen että tälläsellä foorumilla jossa porukka vapaaehtoisesti tarkastelee juttuja on hyvä asia ottaa "Britneyn alastonkuvien" ja "Vituttaa niin ankarasti" foorumien rinnalle hieman syvällisempi ja rakentavampi aihe...
Sitäpaitsi mulle aihe ei ole kovin henkilökohtainen. Yhtälailla voin puhua siitä mitä leipää syön ja musta avoimuus on vain hyvä asia. Kaikki saa avautua mulle elämänkatsomuksestaa myös, mä en koe sitä tuputtamisena. Ja mitä hyötyä kellekkään on jos joku puhuu Jumalasta kirkossa kun siellä kaikki on jo uskossa? Sitäpaitsi moni ihminen on näistä asioista kiinnostunut, mutta ei halua tai kehtaa mennä kirkossa käymään, joten musta tällanen nettihomma on ihan hyvä vaihtoehto - vähän niinkun murrosikästen on helpompi kysyä seksiin liittyviä asioita netin kautta.