No tähän mä voisin lainata Kirjettä Roomalaisille, 2 luku, jakeet 14-16 eli:
14. Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, veikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.
15. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämiinsä. Siitä todistaa heidän omantuntonsakin, kun heidän ajatukset syyttävät tai myös puolustavat heitä.
16. Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi.
Mä oon uskossa ja Raamatun mukaisesti luotan Jumalan oikeudenmukaisuuteen. Eihän Jumala säästänyt rakkaudellisessa armossaan omaa poikaansa, niin kuinka suurella rakkaudella Jumala sitten tuomitseekaan ne, joilla ei ole ollut mahdollista kuulla Jeesuksesta - no oikeudenmukaisesti kumminkin.
Eli mun käsitys on, että taivaaseen pääsee armosta uskomalla Jeesukseen saamalla näin syntinsä anteeksi Jeesuksen kuoleman kautta. Uskovankin pitää silti parhaimpansa mukaan välttää syntiä vaikka onkin armon alainen, sillä uskova näkee kuinka synti hajottaa ja on väärin.
Ehkä Jumala tuomitsee noi kansat tekojensa mukaan sitten, en varmuudella voi sanoa, sen voin kuitenkin sanoa että tuomio tulee olemaan yhtä oikeudenmukainen kuin se on kaikille muillekkin. Jumala ottaa varmasti rakkaudessaan huomioon sen että sademetsässä asuvalla ei ollut samaa mahdollisuutta armoon.
Jos sä tajuut ihmisenä sen että sademetsässä asuvat ei saa samanlaista mahdollisuutta armoon, niin kuinka hyvin sen ymmärtää Jumala
Taivaaseen mennään muuten armon ja uskon kautta, ei kasteen. Joku lapsikaste ei pelasta ketään.
Muutenkin mä en lähtis koskaan tuomitsemaan kuka menee taivaaseen ja kuka ei. Varmuudella sinne menee ne jotka uskoo Jeesukseen, mutta Jumala on se tuomari joka oikeudenmukaisesti ton homman päättää loppupelissä. En mä kyllä ottamaan sitä riskiäkään että olisin menossa ehkä helvettiin jos en uskois. Kuka voi laskea omien tekojensa varaan taivaspaikkansa?