Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

kno sanoi:
Niinpä niin. Tämähän on just se mitä yritin selittää. Asialla on katsos myös kääntöpuoli. :)

Oma ajattelutapa menee yksinkertaisesti selitettynä niin, että kreationistit ovat tuoneet esille niin paljon asioita, jotka tekevät evoluution todella epävarmaksi teoriaksi. Näiden perusteella en usko evoluutioon, koska teoriassa on käytetty liikaa mielikuvitusta, jotka jostain syystä kerrotaan tietona.

Ja luomisteoriassa ei ole käytetty mielikuvitusta? :lol2: Jos nyt lukisit tosta vielä ton mun postin jossa on käsitelty asiaa, ja omia pohdintojani siitä miksi evoluutioteoriassa on aukkoja. Postin numero siis 225 ettei tartte etsiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kno sanoi:
Oma ajattelutapa menee yksinkertaisesti selitettynä niin, että kreationistit ovat tuoneet esille niin paljon asioita, jotka tekevät evoluution todella epävarmaksi teoriaksi. Näiden perusteella en usko evoluutioon, koska teoriassa on käytetty liikaa mielikuvitusta, jotka jostain syystä kerrotaan tietona.

Laitahan tarkennusta kreationistien esiintuomista epäkohdista.

Ateistithan nimenomaan uskovat ettei jumalaa ole olemassa.

:(

protsku sanoi:
Ateistithan nimenomaan uskovat ettei jumalaa ole olemassa.

:(

Tämä on uskomatonta, mistä näitä vain riittää. Usko nyt hyvä mies jo, että positiivisen väitteen esittäjllä on todistusvelvollisuus. Ei jumalan olemattomuutta tarvitse todistaa kun mikään ei viittaa sen olemassaoloon.

Mä väitän että osaan lentää, todista etten osaa, et pysty mitenkään todistamaan etten osaa lentää, se ei tee siitä totta.

Powerhousu sanoi:
Ja luomisteoriassa ei ole käytetty mielikuvitusta? :lol2: Jos nyt lukisit tosta vielä ton mun postin jossa on käsitelty asiaa, ja omia pohdintojani siitä miksi evoluutioteoriassa on aukkoja. Postin numero siis 225 ettei tartte etsiä.
Voi lollo
On toki, et ymmärtänyt ollenkaan. :lol2:

Mutta tarkoittaako se sitä, että evoluutio on totta?
Dragon sanoi:
Laitahan tarkennusta kreationistien esiintuomista epäkohdista.
Suurin osa on luultavasti poimittu tonne:
http://www.taustaa.cjb.net/

kno sanoi:
Voi lollo
On toki, et ymmärtänyt ollenkaan. :lol2:

Mutta tarkoittaako se että evoluutio on totta?

Ymmärsin. Tartuin tohon vaan ärsyttääkseni... ;)

Ei se tarkoita evoluution olevan totta, mutta sen takia pyysinkin sua katsomaan mitä mieltä mä olen mahdollisista syistä miksi evoluutioteoriassa on aukkoja. Ja niitä omiakin aivoja saa käyttää, ei tartte uskoa kaikkea mitä lukee jostain ihme hihhulikirjasta. Sinnehän on koitettu väkisin kaivaa pienimpiäkin asioita mikä saa evoluutioteorian näyttämään huonolta. Useimmat tällaset tekosyyt on helppo paikata ihan maalaisjärjellä. Ja jotkut niistä on varmaan paikattu jo tieteelläkin. Kerropas mulle omia mietteitäs siitä mikä sun mielestä olis hyvä teoria. Katotaan sitten miten naurettava se on ja paljonko siinä on aukkoja. Kai sä nyt itsekin olet miettinyt millä evoluutioteoria pitäisi korvata? Jos et, niin aika huonolla pohjalla sulla on toikin että kumoat molemmat, evoluutio- ja luomisteorian.

Elämän mielenkiintosin hetki on, kun kuolee... Sit näkee, miten on tai ei näe yhtään mitään. Henkimaailma on kyllä semmonen asia, jota ei voi käsittää ja jonka olemassaoloa ei voi todistaa tieteellisesti tai muutenkaan. Päänsärkyä liiallinen pohtiminen aiheuttaa. Imo kaikkien pitäisi elää toisia kunnioittaen ja hyvää tehden, saa itse valita tekeekö sen ateistina vai Jumalaan uskovana.

Enhän mä nyt moraalisaarnaa ala pitään, ei viitti enempää kirjottaa.

kno sanoi:
Suurin osa on luultavasti poimittu tonne:
http://www.taustaa.cjb.net/

Hahahaha... :D On se hauska kun teiltä kreationisteilta... joo sori et olekaan kreationisti :piis: ...kysyy jotain niin yleisin juttu on viittaus taustaa sivuille. Tuolla sivustolla vain toistetaan niitä samoja vesitettyjä esimerkkejä, joita kreationistit ovat vuosia käyttäneet nettikeskusteluissa.

Tuo sivu on täyttä paskaa. Käykää ihmeessä lukemassa se jos teillä on aikaa mutta suosittelen kriittisyyteen. Salaliittoteoriaa toisensa perään, olkinukkekarikatyyrejä lähes jokaisessa kappaleessa ja tämä kaikki on "tieteellisesti" todistettua.

Dragon sanoi:
Hahahaha... :D On se hauska kun teiltä kreationisteilta... joo sori et olekaan kreationisti :piis: ...kysyy jotain niin yleisin juttu on viittaus taustaa sivuille. Tuolla sivustolla vain toistetaan niitä samoja vesitettyjä esimerkkejä, joita kreationistit ovat vuosia käyttäneet nettikeskusteluissa.

Tuo sivu on täyttä paskaa. Käykää ihmeessä lukemassa se jos teillä on aikaa mutta suosittelen kriittisyyteen. Salaliittoteoriaa toisensa perään, olkinukkekarikatyyrejä lähes jokaisessa kappaleessa ja tämä kaikki on "tieteellisesti" todistettua.
Miten ja mitkä jutut on ainakin vesitetty? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Ketä voi uskoa kun tuntuu, että molemmat puolet uskoo sokeasti omiin teorioihinsa. Yhtä "tieteellisesti" evoluutionkin teoriatkin ovat todistettu ja samallalailla täyttä paskaa.

Kynäniska80 sanoi:
Islamistakaan en tiedä kun sen verran että ei oo kovin fiksu niiden Jumala kun se sallii tappamisen tietyissä tapauksissa ...

..voin sanoa että Raamattu on musta viisain mahdollinen kirja. Sen lisäksi se on kaunein ja oikeudenmukaisin.

Samaa paskaahan(=jumalan sanaa) se on raamattukin pullollaan.

On vähän wanha, mutta menkääs ja kivittäkääs kauniisti ja oikeudenmukaisesti vääräuskoisia. Se on viisaan jumalan tahto.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=253213&postcount=178

kno sanoi:
Ketä voi uskoa kun tuntuu, että molemmat puolet uskoo sokeasti omiin teorioihinsa. Yhtä "tieteellisesti" evoluutionkin teoriatkin ovat todistettu ja samallalailla täyttä paskaa.

Opettele aluksi vaikka genetiikan perusteet ja tule sitten juttelemaan lisää :)

kekexx sanoi:
Samaa paskaahan(=jumalan sanaa) se on raamattukin pullollaan.

On vähän wanha, mutta menkääs ja kivittäkääs kauniisti ja oikeudenmukaisesti vääräuskoisia. Se on viisaan jumalan tahto.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=253213&postcount=178

Jaa a. Mä oon ollu aina sitä mieltä et jos ei tiedä jostain asiasta mitään, niin sillon kannattaa olla hiljaa tai saattaa kuullostaa lantulta.

Eli mitäs se Jeesus sano niille miehille jotka meinas kivittää sen aviorikoksen tehneen naisen?

Jotain tyyliin "Se joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"

Eli Raamatun mukaan kaikki on syntiä tehneet, joten kellään ei oo oikeutta tuomita toista. Jumala sitten tuomitsee kun sen aika tulee.

:david:

Dragon sanoi:
Opettele aluksi vaikka genetiikan perusteet ja tule sitten juttelemaan lisää :)
Juu. Tiedän kyllä jo jotain. :)

Voitko muuten kertoa miten noi kaikki esimerkit on vesitetty mitä tuolla Taustaa sivullakin on? Ihmettelen vieläkin niitä aikaa käsitteleviä juttuja.

kno sanoi:
Voitko muuten kertoa miten noi kaikki esimerkit on vesitetty mitä tuolla Taustaa sivullakin on?

Yhteenkään taustaa -sivun väitteeseen ei ole olemassa tieteellistä viittausta. Ne ovat kaikki väitteitä, joille ei ole mitään pohjaa vaikka sivuilla väitetään moneen kertaan, että evoluutio voidaan murskata tieteellisesti. Missä ovat tutkimukset ja todisteet siitä murskauksesta?

Ihmettelen vieläkin niitä aikaa käsitteleviä juttuja.

Minä puolestani ihmettelen sinun epämääräisiä ilmaisujasi. Jos tahdot, että väittelemme aikamäärityksistä, niin kerro tarkasti mikä asia sinua ihmetyttää. Radiohiiliajoitus? Uraani-lyijy-ajoitus? Vai mikä?

Kynäniska80 sanoi:
Eli Raamatun mukaan kaikki on syntiä tehneet, joten kellään ei oo oikeutta tuomita toista. Jumala sitten tuomitsee kun sen aika tulee.

Mitä, eikö Jeesus vapauttanutkaan ihmisiä synneistä kuolemallaan? :eek:

ringside sanoi:
Tätä minä juuri tarkoitin. Tossa on todella hyvin tiivistettynä se, miten tieteellinen kieli koko ajan "luo maailmaa". DM1:n ja DM2:n tilalla voisivat tietenkin olla mitkä tahansa tieteen keksimät "nimet".

En siltikään pysty ymmärtämään, tyhmä kun olen, että mikä tässä on se erityisen huono asia? Jos tieto tarkentuu ja todetaan, että on olemassa sekä DM1:n ja DM2 -muotoa jostain oireyhtymästä, niin pitäisikö ne niputtaa mielestänne samaan kategoriaan a'la Jumala rankaisi lapsiasi sinun syntiesi tähden?
Anyway, itse en kyllä usko tähän 'fyysinen todellisuus on sosiaalinen konstrukti' -väittämään, olen vajavainen.

Kynäniska80 sanoi:
Jaa a. Mä oon ollu aina sitä mieltä et jos ei tiedä jostain asiasta mitään, niin sillon kannattaa olla hiljaa tai saattaa kuullostaa lantulta.

Eli mitäs se Jeesus sano niille miehille jotka meinas kivittää sen aviorikoksen tehneen naisen?

Jotain tyyliin "Se joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"

:david:

Sä kun nyt olet pesunkestävä uskovainen, niin kerroppas miten on mahdollista seuraava skenaario.

Jossain hevonperseen sademetsässä asuu heimo, mikä ei ole koskaan kohdannut muita kansakuntia, elävät omassa maailmassaan ja metsästelevät villisikoja, näin ollen eivät ole kristinuskoon törmänneet. Raamatun sanomaan kuuluu, "kaikki ovat syntiä tehneet ja synnin palkka on kuolema". Eli kaikki joita ei kasteta pois perisynnistä (Aatamin moka kun söi omenan) ovat syntisiä ja joutuvat helvettiin. Sinun jumalasi ei siis anna mitään armoa näille metsässä asuville reppanoille, heitä ei voi kastaa, koska he eivät edes tunne koko kastetta, helvettiin käy näiden tie vaikka kuinka pyyteettömästi eläisivät. Onko tämä okeudenmukaista sinun rakastavalta jumalaltasi, vai onko tämä vain porsaanreikä, joka syntyy kun joku ei ole kritsinuskosta tietoinen? Sinällään hassua, että absoluuttinen totuus, jumala, voi tehdä tuommoisen emämokan.

Mike sanoi:
Jossain hevonperseen sademetsässä asuu heimo, mikä ei ole koskaan kohdannut muita kansakuntia, elävät omassa maailmassaan ja metsästelevät villisikoja, näin ollen eivät ole kristinuskoon törmänneet. Raamatun sanomaan kuuluu, "kaikki ovat syntiä tehneet ja synnin palkka on kuolema". Eli kaikki joita ei kasteta pois perisynnistä (Aatamin moka kun söi omenan) ovat syntisiä ja joutuvat helvettiin. Sinun jumalasi ei siis anna mitään armoa näille metsässä asuville reppanoille, heitä ei voi kastaa, koska he eivät edes tunne koko kastetta, helvettiin käy näiden tie vaikka kuinka pyyteettömästi eläisivät. Onko tämä okeudenmukaista sinun rakastavalta jumalaltasi, vai onko tämä vain porsaanreikä, joka syntyy kun joku ei ole kritsinuskosta tietoinen? Sinällään hassua, että absoluuttinen totuus, jumala, voi tehdä tuommoisen emämokan.

Mielenkiintoinen kysymys. Joku raamattua tunteva varmaan vastaa aika nopeeseen tahtiin?

Kokonaisuutena vaikee tajuta tätä yletöntä fanaattisuutta ja vaahtoamista suuntaan ja toiseen. Jokainen näkee asiat vain ja ainoastaan sillä tavalla mihin on joskus opetellut/opetettu.

Laajentakaa vähän maailmankuvaanne ja opetelkaa olemaan väärässä niin helpottaa heti. :D

Jokainen voisikin tästä eteenpäin alkaa kertoa "suu-valkoista-vaahtoa-täynnä"-asenteella miksi juuri se oma maailmankatsomus on typerin/eniten väärässä/naurettavin....se kasvattaa :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom