Mike sanoi:
Käys sanomassa tuo esim Jammu Siltavuoren raiskaamien ja polttamien pikkutyttöjen vanhemmille, jotka kärsivät sinun rakastavan jumalasi tahdon tähden lopun ikää, Jammu taas porskuttaa menemään vieläkin ilman sen kummempia tuskia. Jos jumala olisi olemassa, ei maapallolta sadistisempaa olentoa löytyisi, sitäkö pitäisi vielä palvoa, never!
Jossain sanottiin hyvin, "jumala kidutti ja ristiinnaulitutti oman poikansa, en voisi kuvitella mitä hän tekisi minulle".
Jeeus kuoli ihmisten syntien takia ja välitti ihmisistä vielä sillon kun ihmiset oli syntisiä. Ton suurempaa rakkautta ei ole kun kuolla toisen puolesta - Jeesus teki sen vapaaehtoisesti.
Toi että on olemassa raiskaajia ja pedofiileja ja sotia puhuu vaan sen puolesta että Raamattu on totta. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, siihen kuului se että ihminen sai oman vapaan tahdon. Ihmisen vapaa tahto kuvastuu synteinäkin maailmassa. Jos Jumala pysäyttäis jokaisen raiskaajan, niin sillon ihminen olis koira jota sen isäntä vetäis narussa, sellanenko haluisit olla?
Alunperin ei ollut rakotus että raiskaajia olis edes olemassa, sen aiheutti syntiinlankeemus ja se että ihminen erotettii Jumalan yhteydestä, eli siinä samassa ihminen erotettiin Rakkaudesta. Jokainen raiskaaja saa kyllä tuomoinsa Jumalan edessä ja muistakaa se että elämä on hyvin lyhyt, ikuisuus Jumalan luona pitkä - eli tän ajan kärsimykset ei oo mitään verrattuna siihen mitä on odotettavissa Jumalan luona.
Jumala on rakkaus, ja rakkaudessa on hyvä elää. Ihmiset ymmärtää rakkauden välillä vähän väärin, joten tässä vielä Raamatun antama määritelmä:
Rakkaus on kärsivällinen,
rakkaus on lempeä.
Rakkaus ei kadehdi,
ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti,
ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu,
ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
Kaiken se kestää, kaikessa uskoo,
kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
Rakkaus ei koskaan katoa.
Mutta profetoiminen vaikenee,
kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,
mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi,
minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset.
Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen
mikä kuuluu lapsuuteen.
Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta,
kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin.
Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä,
niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
Niin pysyvät nämä kolme:
usko, toivo, rakkaus.
Mutta suurin niistä on rakkaus.
Ensimmäinen kirje Korinttilaisille 13:4-13
Niin ja Mike, musta on hienoa että sä etsit totuutta. Moni ihminen ei edes välitä, mutta kun katsoo monta kertaa sä ot postannu tänne, niin huomaa että aihealue kiinnostaa sua. Raamattu sanoo "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan" - jatka samaan malliin ja käytä myös sydäntä järjen ohella.
-K-