Mun käsittääkseni jotkut avaruus alukset toimivat tolla periaatteella.
Oletan että Ctulhun viesti oli jonkinlaista sarkasmia, joten vastataan oskulle...
Tuossa törmätään pariin pieneen ongelmaan. Jos kiinnität sen lähettimen perseeseen ja vastaanottimen keulaan, niin luulisin jomman kumman näistä käyvän:
1. Jos tuo lähetin pyyhkäisee siitä aluksen yli ja siirtää materiaalia samalla kun pyyhkäisy etenee, niin loppujen lopuksi se lähetin itse ja paikalleen nököttämään, koska itse itsensä matkaan lähettävä lähetin olisi oletettavasti vaikea toteuttaa. Näin ollen päästään nopsaan eteenpäin se aluksen matka ja sen jälkeen iskee vitutus, kun pitää mennä taas hakemaan sitä lähetintä ja siirtää vastaanotin takaisin aluksen keulaan.
2. Jos taas oletetaan, että lähetin pyyhkäisee koko aluksen ja samalla kertaa myös sen vastaanottimen kerralla ja lähettää sen eteenpäin, niin vastaanotin on nyt jossain oudossa olomuodossa paikassa x, eikä näin ollen toimi. Tästä seuraa entistä pahempi vitutus, koska koko alus ja miehistö hävisi pieninä palasina johonkin ulottuvuuteen.
Oletus 3. Pyyhkäisy ei voi kovinkaan helposti edetä valoa nopeammin, joten vaikka matkaan lähettimen ja vastaanottimen välillä ei kuluisi hetkeäkään, niin maksiminopeus olisi edelleen valonnopeus. Kuitenkin jos nuo edellä mainitut seikat pitivät paikkansa, niin tuo ei ole kovinkaan nopea tapa matkustaa, kun sitä lähetintä ja vastaanotinta pitää aina siirtää manuaalisesti.
jantusen kommenttiin lisäys, jos se keppi puristettaisiin kasaan, niin siitä tulisikin musta keppi, joka imaisee kaiken sisäänsä, eikä se enää toimittaisi kepin virkaa kovin hyvin, koska sitä olisi vaikea tökkiä.