Mä en ole täysin samaa mieltä tuosta älykkyysosamäärä -teoriasta. Ehkä osittain joo. Koska faktahan on, että joka maassa ja kaikenmaalaiset raiskaa. On se sitten Irak, Japani, Venäjä tai Brasilia. Joka maassa raiskataan. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Selvästi enemmän raiskauksia tapahtuu mitä etelämmäs mennään; Etelä afrikka, useat keski- ja länsiafrikan maat, ja myös Väli- ja Etelä amerikan maat on korkealla tilastoissa. Jotkut vaan on kiimaisempia kuin toiset ja tää tulee genetiikasta, ei älykkyysosamäärästä. Siihen kiimaan kun lisää vielä sairaan mielen, niin lopputuloksena on raiskauksille altis mies. Sen enempää en lähde analysoimaan tota sairasta mieltä, koska en psykologiaan ole tarkemmin perehtynyt.
Syy siihen miksi en äo -määrän syyksi voi liikaa pistää on se, että korkeassa virassa olevat henkilöt myös raiskaavat yhtenään. Toimareita ja lääkäreitä yms. tuomitaan ympäri maailmaa raiskauksista. Tyhmät ihmiset ei pääse kirurgeiksi. Varmasti tuo äo -määrä jollain tavalla vaikuttaa, mutta ennemminki se on joku fyysinen tekijä / tarve + tietynlainen ihmismieli / luonne. Lestadiolaispiireissä tuota tapahtuu myös ymmärtääkseni suht. paljon ja yksi syy siihen on uhrien korkea kynnys ilmoittaa viranomaisille. Ja ei kait lessut ole sen tyhmempiä ku muutkaan suomalaiset?
Mutta uskonto ei näyttele tässä yhtälössä ainakaan mun mielestä kovinkaan suurta roolia.
Tää oli mun mielipide asiasta ja miten mä tän näen. Voin toki olla väärässäkin.