Kerrompa tarinan joka tapahtui melko tasan kolme tuntia sitten (melko tasan kello 03.00): kaksi ählämiä kävelee jonon ohi jonoa tönien suoraan kassalle, kävelen heput kiinni ja ilmoitan että "jonon perälle kuten muutkin" ja osoitan kädellä suuntaa. Vastaus: "sorry, english" vastaan: "sorry, but lines back is there, please go there like everyone else". Toinen kaveri ei ymmärrä, ja lopun keskustelen saman henkilön kanssa. "Hey, help me my friend. I have been here for 45 mins let me buy one food, I have drunk only 4 beers, those are drunk" osoittaa jonooa. Vastaan: "no you just came, go back of the line. We have same rules for everyone". Saman toistoa muutaman kertaa. Heidän välillään arabiaa samalla. Kaveri yritti ängetä kassalle, astuin eteen ja sanoin: "you cant cut trough the lane, please go back of the lane". Äijältä totaali räjähdys ja seuraaville argumenteille en muista tarkkaa järjestystä:
-I am from Iraq and youre not helping me
-I have trained kickboxing for 15 years in Iraq. Minä: "that doesnt belong here, we are at xxx restaurant
-I have lived 5 years in finland (eikä sanaakaan suomea, vastasin että edelleen samat säännöt)
-your life in finland is bullshit, I come from hard place to live
-you are racist motherfucker (!!!) Vastasin että en oo rasisti vaan piän yllä sääntöjä.
-Finnish motherfuckers racist
-we go outside (lopusta en saanut selvää, no eihän mennä)
-Finnish people, police everybody racist
Taisi tulla muutakin, en enää muista niin tarkkaan.
Pari kertaa toistelin että en oo rasisti vaan samat säännöt kaikille, sen jälkeen enkkua puhumaton veti kaverin pihalle vihaisesti mulkoillen.
En alkanut yksin työntämään kahta pihalle, ja lähtivät viimein kumminkin.
Tälläistä sitä nykyään näkee liiankin usein. Suomalaisten kanssa ongelmat lievempiä, ja uskotaan mun sanaa.
Disgust, oonko tän perusteella sun mielestä rasisti? Olisko mun pitänyt päästää ne 40-60 ihmisen ohi, kun en muitakaan päästänyt? Puutun kaikkeen minkä nään, ja niitä tuolla väkimäärällä riittää.
Asia tullee ilmi huonosta kirjoituasusta huolimatta, puhelimella liikenteessä, eikä muutenkaan nyt jaksa säätää.