Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on jännä miten rasismille löytyy aina selitys. Koskaan ei voida myöntää, että rasistilla olisi itsellään peiliin katsominen ja että rasistilla itsellään on asennevamma.
Tai sit se johtuu siitä, että nykyään te mulatit ja suvaitsevaiset määrittelette rasismiksi lähes kaiken muun paitsi mokutuksen.
Todellista rasismia en oo juurikaan havainnut edes tässä ketjussa.
27.04.2012, 18:48 #31757
lakipiste
Ali-ihmiset asialla. Mä en ainakaan enää edes pidä ählämeitä tai muita paskiaisia ihmisinä. Vittu viidakossa elävä apinalauma on viisaampi ku noi. Vois tulla joku uus holokausti joka pyyhkis ton kuonan alimpaan helvettiin täältä, ni tulis vihdoin rauhallista tällekin pallolle.
No nopealla etsinnällä löytyi mm. tämmönen:
Tervettä maahanmuuttopolitiikan kritisointia, eikös.
. Jos en ehtinyt vastaamaan hänen teksiviestipommituksiinsa vartissa, haukkui hän minut pystyyn rumin sanoin. Minun mielestä aika lapsellista. Tämäkin loppui vasta, kun vastasin rumasti haukkuihin. Sen jälkeen minua onkin haukuttu selän takana useita useita kertoja. Olen kuulemma mm. pannut puolta firmaa, rakastunut erääseen. En koskisi kehenkään periaatteesta.80 -luvulla kun tummia poikia ei paljon kaduilla näkynyt, niin rasisimi johtui juuri siitä ettei oltu totuttu "neekereihin" (oli kyse sitten afrikkalaisesta, arabista tai kuubalaisesta). Nyt kun tummia poikia käppälee kaduilla vastaan harvase minuutti, niin rasismi johtuu siitä ettei "neekerit" tee töitä ja vaan riehuu. Ristiriitaista tässä on se, että postinkantaja mamut saa vähän väliä turpaan, mamuravintoloiden ikkunoita rikotaan ja työnhauissa suomalaista hakijaa pätevämpi mamuhakija jää ilman työpaikkaa.. (tämä viimeinen lause oli kärjistetty, eli ihan iisisti vaan)
Itse keskustelin nelisen vuotta sitten radiossa tunnin verran suorassa lähetyksessä Abu-Hannan kanssa Lähi-idän silloisesta tilanteesta. Lähetyksen jälkeen Abu-Hanna kieltäytyi kättelemästä minua, koska olin ollut hänen kanssaan eri mieltä.
Umayya myös asui tuolloin naapurustossani. Yritin kadulla kohdatessani aina tervehtiä häntä, mutta hän käänsi joka kerran mielenosoituksellisesti katseensa minusta pois päin.
En halua lähteä arviomaan, käyttäytyikö Umayya Abu-Hanna minua kohtaan huonosti johtuen ihonväristäni, etnisyydestäni, uskonnostani vai mistä, mutta huonosti – ja suvaitsemattomasti – hän käyttäytyi joka tapauksessa. Selvästikin hänen oli vaikea suvaita maailmankatsomusta, joka ei vastannut hänen omaansa. Että hän sitten tohtii samasta syyttää kokonaista kansakuntaa - siis Suomea - sitä pidän kyllä kornina.
Wille Rydman facebookissa:
Kertoo kuinka sekaisin toi aburaha oikein onkaan.
Wille Rydman facebookissa:
Kertoo kuinka sekaisin toi aburaha oikein onkaan.
Valitettavasti tätä threadia kun lukee, niin monet kyllä vaikuttaa rasisteilta. Tähän kai on tekosyynä Suomen epäonnistunut maahanmuuttipolitiikka. Se kuitenkaan oikeuta sitä, että haukutaan kaikki maahanmuuttaja (tai vähintäänkin ne jotka eivät ole valkoisia), ja kutsutaan halventavilla nimillä. Vaikka onhan se myös totta, että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on perseestä ja aiheuttaa ongelmia.
Rydman tietenkin automaattisesti puhuu totta joka sanan..
Kyllä tota Abuhannan juttua voi lukea vähän pilke silmäkulmassa, mutta niin kannattaa lukea muidenkin poliitikkojen juttuja.
Ja vaikka tuosta Abuhannan jutusta olisi vain puoletkin totta, niin sekin on liikaa..
Rydman tietenkin automaattisesti puhuu totta joka sanan..
Kyllä tota Abuhannan juttua voi lukea vähän pilke silmäkulmassa, mutta niin kannattaa lukea muidenkin poliitikkojen juttuja.
Ja vaikka tuosta Abuhannan jutusta olisi vain puoletkin totta, niin sekin on liikaa..
Tässä on selkeästi aika hyvä salaliitto päällä: kaikki, jotka ovat olleet Abu-Hannan kanssa tekemisissä valehtelevat siitä, millainen hän on henkilönä. Abu-Hanna sen sijaan kertoo totta. Koska se nyt vaan on todennäköisempää, että kaikki muut ovat yhdessä päättäneet valehdella ko. ihmisestä, joka tietenkin puhuu totta.
Taustatietona mainittakoon, että olen ko. henkilön kanssa samassa puolueessa, joten loogisesti minun pitäisi olla samalla puolella. En ole, koska mielestäni hänen asenteensa ja kirjoittelunsa lisäävät vastakkainasettelua ja rasismia sen sijaan, että vähentäisivät sitä.
Valitettavasti tätä threadia kun lukee, niin monet kyllä vaikuttaa rasisteilta. Tähän kai on tekosyynä Suomen epäonnistunut maahanmuuttipolitiikka. Se kuitenkaan oikeuta sitä, että haukutaan kaikki maahanmuuttaja (tai vähintäänkin ne jotka eivät ole valkoisia), ja kutsutaan halventavilla nimillä. Vaikka onhan se myös totta, että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on perseestä ja aiheuttaa ongelmia.
Töiden ja perhepiirin kautta on jo liikaa negatiivisia kokemuksia. Eikä netistä löytyvät numerofaktat kovin kivaa luettavaa ole. Kyllä multakin löytyy ulkomaalaisia kavereita muutama kappale, mutta he elävätkin kuten suomalaiset. Esimerkiksi Irakista ja Ghanasta. Annan jokaiselle mahdollisuuden aluksi; töissä en voi näyttää kokemuksen tuomaa ennakkoluuloa, mutta monesti ennakkoluulot osuvat oikeaan. Minun mielestä kenenkään ei tarvitse suvaita huonosti käyttäytyviä, edes suomalaisia. Huonoiten käyttäytyvät minun kokemuksen mukaan tulevat lähi-idästä, virosta, norjasta tai venäjältä. Sompuista ei ole steissi/ostarihengaajia ja uutisointia enempää kokemusta.
Suurin osa sosiaalitukien varassa elävistä on Suomessa ihan syntyperäisiä suomalaisia, joilla on vaaleat suorat hiukset ja siniset silmät. "?