Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tässä ihan ok vastine Abu-Hannan vuodatukseen: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288528270267.html

tää kannattaisi kaikkien lukea.

Yhden vaihdevuosivaivaisen känkkäränkän kirjoituksia ei kannata ottaa 100% absoluuttisena faktana.

- - - Updated - - -

Lisäksi valitettavasti monet ulkomaalaiset syyttävät suomalaisia rasisteiksi ja näkevät rasismia kaikkialla, aina kun asiat ei mene oman tahdon mukaan. Disgustilla tuntuu olevan hieman tämä vika.

Hyvin kiteytetty.

taatusti on, mutta prosentuaalisesti asia on ihan toisin.

paljonko prosentuaalisesti kantasuomalaisista elää sosiaalipummeina? paljonko prosentuaalisesti maahanmuuttajista elää sosiaalipummeina?

Ihan tosissasiko oot?

Kantaväestö on saanut pikkasen eri lähtökohdat elämälle ja tähän yhteiskuntaan sopeutumiselle.

Ihan tosissasiko oot?

Kantaväestö on saanut pikkasen eri lähtökohdat elämälle ja tähän yhteiskuntaan sopeutumiselle.

On todella tyhmää kertoa että suomalaisia on lukumääräisesti enemmän riippuvaisia sos.tuesta kuin mamuja.

Ihan sama kuin kertoisin, että lukumääräisesti venäjällä on enemmän alkoholisteja kuin suomessa. Mikä on vaikeata tajuta?

Mistä löytyy tieto, moniko mamu elätää itse itsensä?

- - - Updated - - -

Voi olla ettei niitä julkaista...rasismin pelossa.

Täh? Norjalaiset?

Täsmennetään, norjalaiset varusmiehet. Tulevat lomillaan nurkille ja perseilevät ihan tahallaan; meluavat ihan saatanan kovaa AINA, tappelevat, hakkaavat silloin tällöin jopa ohikulkijoita, rikkovat julkisia paikkoja, iskevät naisia yhtä suorasukaisesti kuin musut. Ja suurin ero ählämeihin; eivät usko melkein koskaan puhetta. Ja tätä näkee nykyään melkeen joka viikonloppu.. Empä oo keltään kuullu hyvää sanottavaa.

Tämä siis koskee varusmiehiä. Ymmärtäähän tuon osittan, mutta ei enää jaksa.

- - - Updated - - -

Täh? Norjalaiset?

Täsmennetään, norjalaiset varusmiehet. Tulevat lomillaan nurkille ja perseilevät ihan tahallaan; meluavat ihan saatanan kovaa AINA, tappelevat, hakkaavat silloin tällöin jopa ohikulkijoita, rikkovat julkisia paikkoja, iskevät naisia yhtä suorasukaisesti kuin musut. Ja suurin ero ählämeihin; eivät usko melkein koskaan puhetta. Ja tätä näkee nykyään melkeen joka viikonloppu.. Empä oo keltään kuullu hyvää sanottavaa.

Tämä siis koskee varusmiehiä. Ymmärtäähän tuon osittan, mutta ei enää jaksa.

On todella tyhmää kertoa että suomalaisia on lukumääräisesti enemmän riippuvaisia sos.tuesta kuin mamuja.

Olenko sanonut näin?

Ihan sama kuin kertoisin, että lukumääräisesti venäjällä on enemmän alkoholisteja kuin suomessa. Mikä on vaikeata tajuta?

Mistä löytyy tieto, moniko mamu elätää itse itsensä?

- - - Updated - - -

Voi olla ettei niitä julkaista...rasismin pelossa.

Mamujen työllisyysprosentit voi kaivaa jos into riittää. Työttömyysprosentit ainakin löytyy helpommin googlaamalla. Mutta Rankkurin mukaan niillä ei ole mitään väliä, koska... no selkeetä syytä en ole vielä saanut.

Mamujen työllisyysprosentit voi kaivaa jos into riittää. Työttömyysprosentit ainakin löytyy helpommin googlaamalla. Mutta Rankkurin mukaan niillä ei ole mitään väliä, koska... no selkeetä syytä en ole vielä saanut.

Olet saanut mutta se ei mene mulatille jakeluun.

Työllisyysprosentti kertoo sen kuinka suuri osa porukasta on töissä. Työttömyysprosentin kertoo sen kuinka suuri osuus on ilmoittautunut työttömäksi. Myöskään kaiken maailman kursseilla luuhaavat eivät lukeuudu siihen prosenttiin. Kun tarkastelee työttömyys ja työllisyysprosentteja keskenään niin huomaa että niissä on aika iso poikkeavuus toisistaan.

Olet saanut mutta se ei mene mulatille jakeluun.

Työllisyysprosentti kertoo sen kuinka suuri osa porukasta on töissä. Työttömyysprosentin kertoo sen kuinka suuri osuus on ilmoittautunut työttömäksi. Myöskään kaiken maailman kursseilla luuhaavat eivät lukeuudu siihen prosenttiin. Kun tarkastelee työttömyys ja työllisyysprosentteja keskenään niin huomaa että niissä on aika iso poikkeavuus toisistaan.

Niin eli isona erotuksena on ne ketkä käy kursseilla.. ja sekös on huono juttu?

Löytyy kaiken maailman työpajoja, jotka maksaa valtiolle helvetisti, joissa olevat eivät ole virallisesti työttömiä, mutta eivät töissäkään. Eli jokainen työtön voidaan pistää työpajalle niin työttömyysprosentti saadaan nollaan.

Mä tiedän mitä niillä "työpajoilla" tehdään, ne päivätoimintakeskukset on täys vammaisia/mustalaisia/denoja/musuja.

Ja niissä todellakin tyyliin porataan puupalikkaan reikiä ja sitten kehutaan että hienon pannunalustan teit, nyt sata lisää niin päivä on pulkassa.
Tiedän kun mut laitettiin amiksen päätteeksi kesäks tekemään tollaiseen paikkaan työssäoppimisjaksoa mikä vaadittiin todistuksen saamiseksi.. olin ollut teholla sen alkuperäisen oppimisjakson niin piti korvata.

Muista, tee työtä jolla on merkitystä.

Siellä suomi denat on "kuntouttavassa työtoiminnassa" eli tehdään pari palikkaa ja sitten mennää nurkalle ottaa naukkua.
Muslama äijät meni jossai vaihees päivää johonki niille varattuu huoneeseen pyllistelemään mekkaan.

Siinä oli vähän ihmettelemistä siinä menossa. Onneks se "työn" johtaja jäi kesälomalle ja nimes vastaavaksi jonku denan jolle lupasin tarjota bisset baaris nii kirjoitti mulle 2kk edestä nimeä paikallaolotodituslappuun ja pääsin kesälomalle kiduttuani siellä toista viikkoa ensin.

Parempi kuin notkua steissillä mutta verovaroja sekin syö eikä hyödytä yhteiskuntaa käytännössä mitenkään.

Mä tiedän mitä niillä "työpajoilla" tehdään, ne päivätoimintakeskukset on täys vammaisia/mustalaisia/denoja/musuja.

Ja niissä todellakin tyyliin porataan puupalikkaan reikiä ja sitten kehutaan että hienon pannunalustan teit, nyt sata lisää niin päivä on pulkassa.
Tiedän kun mut laitettiin amiksen päätteeksi kesäks tekemään tollaiseen paikkaan työssäoppimisjaksoa mikä vaadittiin todistuksen saamiseksi.. olin ollut teholla sen alkuperäisen oppimisjakson niin piti korvata.

Muista, tee työtä jolla on merkitystä.

Tää on tärkeä aihe, vaikka menee ohi aiheen jo. PanostajaPena otti niin tärkeän jutun esiin, että pakko avautua. Julkinen puoli pakkokurssittaa noita vaikeasti työllistyviä ja työhön haluamattomia ihmisiä, koska ne voi sitten Kokoomus/SDP/Keskusta esittää ei-työttöminä ihmisinä (sen mukaan mikä näistä kolmesta on hallituksessa sillä hetkellä). Kurssien sisältö ei etenkään paljoa nappaa, jos olet oikeasti sitä tyyppiä, että susta on työntekijäksi, mutta olet huonon tuurin takia joutunut työttömäksi. Yks sukulaismies telo itseään pahasti ja joutu hetkeksi työttömäksi sairaalasta kotiuduttuaan. Sukulaismies on kova tekemään työtä, mutta ihan puhtaasti tuo itsensä telominen teki lyhyen tauon työelämään. Työkkäristä lähetettiin kurssille, jossa hän heitteli supertele-palloa yhdessä maahanmuuttajien, pitkäaikaistyöttömien, ex-alkoholistien ja ex-narkkarien kanssa. Muodostivat tuoleilla sellaisen hienon ringin, jossa pallo lensi... kuulemma auttaa työnhaussa. Ainoa todellinen hyöty oli, että henkilöt saatiin pois työttömien listalta ja silloinen hallitus pääsi jeesustelemaan, kuinka työttömyys on kurissa.

Olen ollut työttömänä 5 viikkoa. Kun jäin työttömäksi mulla oli erittäin pitkä katkeamaton työhistoria nuoresta pojasta siihen päivään (pois lukien intti). Kunnollisesta työhistoriasta sekä liiton jäsenyydestä huolimatta sain kuulla, että en saa nostella liiton rahoja ja olla himassa, vaan pitäisi mennä kurssille. Uutta työtä kun en kuulemma löytäisi. Eli siis uuteen työhönkin kannustaminen on heitetty romukoppaan ja ihmisiä vaan laitetaan pakolla kursseille, jotta tilastot pysyy nätteinä. Turhat kurssit maksamme me, veronmaksajat. No... kurssille en mennyt vaan hankin kovalla työllä itselleni työpaikan ja niitä liiton rahoja en jonkun kivan porsaanreiän takia edes saanut... ja siitä lähtien olin YTK:n jäsen.

Ihan tosissasiko oot?

Naulan kantaan! Tämän kun vielä moni ihminen ymmärtäisi. Se että tarvitsee opiskella kieli, opiskella maan tavat, ammatti vaatii kovaa duunia. Mitään ei tule niin kuin Manulle illallinen. Sillä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa, jos minä en ota somalialaista ojankaivajaa duuniin.

Mä voin kertoa asiaa tutkailleena mistä toi "mutujen" (muualta tulleen) huono työllistyminen moneen hommaan johtuu eikä tän pitäs olla yllätys kenellekkään.. siis tarkkana nyt:

Kerron esimerkin kautta, olin purkuhommissa yhdellä toimistolla. Siel oli myös sähköjä (kattovalaisimia) asentamassa joku iranilainen kaveri, about mun ikäinen oli eli alle kolkyt.
Kertoi käyneensä nuorempana iranissa sähköasentajan koulutuksen ja muutti sit suomeen asumaan, ja kävi sitten uudelleen sähköasentajan koulun joka kelpaisi EUssa.

eli kaksinkertainen koulutus, sit se kertoi et oli hakenut viimeisen 6kk aikana yli 130 paikkaan duuniin, ja tämä missä oli töissä.. oli eka joka oli huolinut sen töihin.. ja se teki siel tosiaan 150euron kokonaiskorvauksella (4pvä oli siel) hommia 8 h päivää eli ihan susipaskalla palkalla, muttei välittänyt koska oli ylpeä siitä että saattoi sanoa vaimolle tulevansa töistä. No mikäpä siinä, mun työllistäjä sanoi sille iranilaiselle ettei sen pitäs siivota siellä, sähkömiehet tekee sähköasennuksia ja siivoajat siivoaa.. se meni ihan hämilleen ja alkoi heti kysellä voisko se päästä mun työllistäjätaholle töihin :)

Tulimme irani tyypin kaa siihen tulokseen ettei osaaminen ratkaise poikkeavan näköistä tyyppiä palkatessa, vaan se ettei asiakkaat välttämättä halua "neekeriä" kotiansa/firmansa tiloihin häärimään. Eli työnantajan ei kannata palkata kaveria josta tulee asiakkailta noloa palautetta ja joutuis vaihtamaan äijää.. siihen päälle kaikenmaailman rasistihölökukkahattu porukat kimpussa vaikkei asia työnantajan vika olisikaan.
Olisihan se huono bisnes.. asiakastaho vaihtaa firmaa josta tilaa palvelua, ja jää rahaa saamatta vain koska halusi olla hyvä tyyppi ja ottaa osaavan musun hommiin.

Nyt varmaan kaikki käsittää miks mutut ei kelpaa monen tahon mielestä asiakaskontakti pohjaisiin hommiin.. ei siis työnantajan takia.. vaan mahdollisien asiakas yhteyksien nolojen tilanteiden ehkäisemiseksi.

Naulan kantaan! Tämän kun vielä moni ihminen ymmärtäisi. Se että tarvitsee opiskella kieli, opiskella maan tavat, ammatti vaatii kovaa duunia. Mitään ei tule niin kuin Manulle illallinen. Sillä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa, jos minä en ota somalialaista ojankaivajaa duuniin.

Mua kiinnostaa edelleen se, etta mika velvollisuus meilla on tahan. Suurimmassa osassa toimistoduuneja pitaa esim. osata kirjoittaa melko virheettomasti suomea, joten tietysti ulkomaalaisen voi olla vaikea saada toita. Kysymys on siis, etta miksi otamme tanne henkiloita, joiden tyollistymisen tiedetaan olevan hankalaa? Toisaalta loytyy aloja, joilla Suomessa on pulaa osaajista, mutta koulutettuja ulkomaalaisia on tanne hyvin vaikea saada.

Usein nakee mainintoja siita, etta miten monilla Afrikasta tanne tulevilla on esim. laakarin koulutus, mutta heidan paperinsa eivat oikeuta tyoskentelyyn taalla. Mita talle pitaisi tehda? Pitaisiko heille antaa oikeus tehda toita heidan papereillaan? Samalla kuitenkin Suomessa ollaan kovan rummutuksen saestamana yritetty loytaa valelaakareita. Arvaa kasvaisiko naiden osuus, jos yhtakkia Nigerialaisilla papereilla saisi tehda toita, kunhan lapaisee pari kirjallista koetta Suomessa.

Ohan noissa "kursseissa" se pointti, että ovat niin vituttavia, että pistää "normaalille" immeiselle kovasti puhtia työnhakuun. Tollasille bullshit kursseille ei kannata mennä, on niitä fiksujakin:

http://testpro.fi/

Hesarin kommenteissa joku oli muuten kaivanut esiin hauskan faktan. Umayya siis elaa Hollannissa Koneen saatiolta saaduilla apurahoilla, joita tuli yhteensa yli 37000 euroa hanen tietokirjansa kirjoittamiseen. Eli yllapito tulee edelleen taalta Pohjoisesta helvetista.

Paljonko prosentuaalisesti kantasuomalaisista elää sosiaalipummeina? paljonko prosentuaalisesti maahanmuuttajista elää sosiaalipummeina?
Mitä helvetin väliä sillä on? Ei minua ainakaan kiinnosta yhtään enempää elättää sosiaalipummeja vaikka olisivat syntyperäisiä suomalaisiakin. Niin kauan kun meillä systeemi ohjaa hakemaan noita tukia työllistymisen sijaan, on ihan oikein että niitä tukia hakevat maahanmuuttajatkin. Meillä on vakavia rakenteellisia ongelmia sosiaaliturvassa, jotka pitäisi ratkaista paljon kiireellisemmin kuin tämä "maahanmuutto-ongelma".

Ja kyllä ainakin Helsingissä herkästi agrehuudellaan vähänkin tummemmille. Tunnen useamman pääkaupunkiseudulla asuvan akateemisesti koulutetun italialaisen eikä huutelu ainakaan heille ole mikään poikkeuksellinen tapaus kaupungilla liikkuessa.

Back
Ylös Bottom