Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Sen takia hain mustaa afrikkalaista että etelä-amerikasta ja karibialta meille ei ihan hirveesti pakolaisia tule. Tosin eipä taida afrikastakaan tulla nuoria naisia, jätkäthän sieltä tänne ensimmäisenä tulee.

e: enkä mä mitään verta nenästä kaiva. Nää sun naisten kuvat nyt on kuitenki tän ketjun parasta antia :)

Sen takia hain mustaa afrikkalaista että etelä-amerikasta ja karibialta meille ei ihan hirveesti pakolaisia tule. Tosin eipä taida afrikastakaan tulla nuoria naisia, jätkäthän sieltä tänne ensimmäisenä tulee.

e: enkä mä mitään verta nenästä kaiva. Nää sun naisten kuvat nyt on kuitenki tän ketjun parasta antia :)

Onko tuosta mitään tilastoja?

Eihän kaikki suomeruotsalaisetkaan opi suomea tai siis eivät halua oppia, jopa Turussa on ruotsinkielisiä, jotka eivät osaa suomea ja tällä ruotsinkielisten osuus on alla 5%, no sinua lainatakseni noiden täytyy olla tosi vajakkeja.

Ymmärtävät. mutta paskiaiset teekskentelevät etteivät ymmärrä saadakseen toisen puhumaan heille ruotsia.

Tämän kerron kohta 50 vuoden kokemuksella niistä petteristä.

Mä oon tavannu joskus suomenruotsalaisen, joka ei puhunut mitään muuta kuin ruotsia, ei edes englantia. Asui jossain länsirannikon saarella, jossa on joku täysin ruotsinkielinen kyläpahanen. Sen sijaan suomenkielisissä kaupungeissa asuvat suomenruotsalaiset kyllä ymmärtävät suomea, käytännössä kaikki.

Itse olen sitä mieltä että mielummin Igor kun Stefan. Ruotsalaiset ovat mielestäni helvetin mulkkua ja ylimielistä porukkaa, olen Ruotsissa kaikenkaikkiaan 3 vuotta yhteensä palloilut nuorempana. Virolaiset ja Venäläiset voivat mielummin olla Suomalaisten "veljiä", toisin vellihousu Ruotsalaiset.

9 vuotta kun lyöt poliisia vasaralla päähän. Olisiko tullu 9 vuotta jos olisi lyöny siviiliä vasaralla päähän? Korkeintaan 2 vuotta. *ttu mitä paskaa. Kunnon poliisivaltio.

Poika poika!

Älä puhu asioista mistä et mitään ymmärrä!

Vai että poliisivaltio? Tiedätkö mikä on poliisivaltio?

"Poliisivaltio on valtio, jossa lait eivät valvo viranomaistoimintaa. Vastakohtana poliisivaltiolle on oikeusvaltio, jossa viranomaiset toimivat lakien alaisuudessa. Tyypillisesti poliisivaltioon liitetään pelätty salainen poliisi ja mielivaltaiset pidätykset."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Poliisivaltio

--------------------------------------------

5 pistettä ja papukaijanmerkki :D:D

Niin miten Mirandos, kyselin tossa aikasemmin että tarjoatko tuopit tuon Varissuo turistikierroksen jälkeen tuopit? Olen siinä tapauksessa valmis tulemaan katsomaan kuinka rikastettu Turku on.

Juu siis "tiukkaa" tekstiä Disgustilta... Suomessa on noin niinkun aikuisten oikeasti maailman mukavimmat poliisit.

Ei nyt sentään, mutta asiallisimmasta päästä kyllä.

Omien kokemusten mukaan ainankin Englannissa ja Australiassa on keskimääräisesti mukavampi virkavalta kuin Suomessa.

Siitä voi sitten kuunnella näiden kohdehenkilöiden aksenteista, ovatko he suomalaisia vai ei. Hieno esimerkki siitä, minkä verran sitä poliisia auktoriteettia nykyisin kunnioitetaan.

Kohta 04;50 : "...yks tumma kaveri on tuolla yrittänyt varastaa läppärin..."

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
9 vuotta kun lyöt poliisia vasaralla päähän. Olisiko tullu 9 vuotta jos olisi lyöny siviiliä vasaralla päähän? Korkeintaan 2 vuotta. *ttu mitä paskaa. Kunnon poliisivaltio.

Eiköhän tämä sälli laskenut just sen varaan että kun lyö poliisia niin saa jäädä maahan pidemmäksi aikaa kuin tavan tallaajan murjomisesta. Tarkkaan harkittua ja suunniteltua väittäisin.

Poliisia vasaralla takoessa tulee syyte törkeän pahoinpitelyn (maksimirangaistus 10v ehdotonta) lisäksi myös virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta, jossa maksimirangaistus on 4 vuotta ehdotonta. Mututuntumalla tämä lisää kakun määrää siviilin törkeään pahoinpitelyyn verrattuna.

edit: tuomio tulikin murhan yrityksestä, eikä törkeästä pahoinpitelystä. Murhan yrityksessä on muistaakseni sama maksimirangaistus kuin murhassa, siis elinkautinen.

Kohta 04;50 : "...yks tumma kaveri on tuolla yrittänyt varastaa läppärin..."

Tämähän se tulevaisuus on. Yhtä musua pitää mennä hakemaan monta partiota, koska koko jengi käy päälle.

Tässähän tää juju onkin.. Poliisilla ei ole oikeutta käskeä, ellei heillä ole oikeutta käskeä. True story: monta vuotta taaksepäin poliisi pysäytti Kehällä. Kyselin syytä ja poliisin vastaus "Vanha auto", jonka jälkeen hän nosti päätään ja sanoi työkaverilleen katon yli "Tää auto on täynnä tummia päitä". Eikö tässä kohtaa täyty mulkun kytän kriteerit? No, totta kai siitä provosoiduin ja rullasin auton ikkun kiinni. Poliisi koputti auton ikkunaa fikkarilla ja vaati useita kertoja avaamaan ikkunan. En totellut vaan pidin ikkunaa kiinni täysin ignooraten poliisin käskyt. Hetken kuluttua aukaisin ikkunaa sentin verran ja sanoin kohteliaasti että "aloita alusta, niin voidaan jutella".. siinä kohtaa lainvalvoja tuijotti silmiin pitkiin sanomatta sanaakaan ja minä tuijotin takaisin. Pienen tuijotusskaban jälkeen hän kysyi ajokorttia ja rekisteriotetta. Kaikki oli kunnossa ja poliisi toivotti hyvää illanjatkoa.

Tässä siis yksi tapaus siitä miten poliisin EI pidä toimia. Jos poliisi olisi vastannut mun alkuperäiseen kysymykseen esim. "rutiinipysäytys", niin oltaisi vältytty tältä pikku episodilta. Näitä tapauksia on vaikka kuinka monta. Tästä ei montaa viikkoa ole kun yölliseen nälkään menin Helsingin keskustan Sokoksen mäkkiin syömään.. tultuani ulos huomasin kuinka kaksi suomalaista kaveria kävi yhden maahanmuuttajan päälle (mamu oli naisensa kanssa). En tiedä mistä tilanne alkoi.. toisen suomalaisen tämä mamu löi kanveesiin ja toisen kanssa jäi painimaan maahan. Poliisit tulivat paikalle todella nopeasti vielä kun nahistelu oli kesken ja kappas kummaa, mamu oli se joka lähti maijaan, ja näiltä kahdelta kaverilta otettiin vain tiedot ylös. Näin epäoikeuden tapahtuneen joten kävelin toisen poliisisedän luokse ja sanoin mielestäni varsin kohteliaasti, että nämä kaksi kaveria kävivät yhdessä tämän ulkomaalaisen kimppuun joka oli naisensa kanssa.. tähän poliisin vastaus oli todella tylysti "jatka matkaa siitä ja äkkiä". Vaikka olin sivullinen todistaja ja näin koko tilanteen. Eli taas päin vittua hoidettu työtehtävä.

Sanon vielä kerran.. niitä mulkkuja kyttiä on täällä ja paljon. Vaikka kuinka kuka täällä väittää vastaan.

Luuletko, että oma käytöksesi poliisia kohtaan jotenkin paransi tilannetta tai jatkossa parantaa asian selvittämistä?

Ulkopuolisten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että poliisilla/vartijalla/järjestyksenvalvojalla voi olla hieman enemmän tietoa tilanteesta tai henkilöstä kuin sattumalla paikalle tulleella henkilöllä. Sama juttu tuo, että "mamu se oli joka maijaan lähti"! Voi olla, että syy maijaan menemiselle oli joku muu kuin tapahtunut välikohtaus?? Etsintäkuulutus?? Tai sitten tämä mamu vaan ajettiin pois tapahtumien keskipisteestä. Syitä voi olla monia...

Back
Ylös Bottom