Maahanmuutto

Meta title: đŸ’„ Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistĂ€ ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnĂ€kökulmista – nĂ€kemyksiĂ€ ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Yksi henkilö edelleen kyseessÀ, eli voidaan. Edelleen tÀssÀ yksittÀistapausasiassa on kyse siitÀ, voidaanko yhden ihmisen tekoja yleistÀÀ koskemaan koko ihmisryhmÀÀ. NÀinhÀn ei luonnollisesti ole.

TÀssÀhÀn on ollut oman kÀsitykseni mukaan kokoajan kyse tÀmÀn yhden henkilön tapauksesta, eli nyt kun niitÀ on jo enemmÀn niin ei ole enÀÀ yksittÀistapaus. Nyt loppu :offtopic:

Tuo nyt oli aika huono vertaus. Virolaisia nyt on samaisen lÀhteen mukaan Suomessa 15459, kun esim. kenialaisia on _hieman_ vÀhemmÀn. Sen sijaan jos rikollisuus suhteutetaan asukaslukuihin, ovat virolaiset lÀhes samalla viivalla suomalaisten kanssa.

Tuolla noita tilastoja:
http://www.om.fi/optula/uploads/nul786y.pdf

Virolaisia on 13% ulkomaalaisista ja tekevÀt 27% ulkomaalaisten raiskauksista. TÀstÀkin virolaisia koskevasta asiasta keskusteltiin jo topicin alussa. EikÀ tuo muuten ollut mikÀÀn vertaus. Sanoin vain, ettÀ tiedÀmme noista raiskauksista tÀhÀn mennessÀ vain sen, ettÀ virolaiset tekevÀt 27% niistÀ.

Yksi henkilö edelleen kyseessÀ, eli voidaan. Edelleen tÀssÀ yksittÀistapausasiassa on kyse siitÀ, voidaanko yhden ihmisen tekoja yleistÀÀ koskemaan koko ihmisryhmÀÀ. NÀinhÀn ei luonnollisesti ole.

Kiitos.

Jotkut henkilöt eivÀt nyt jostain syystÀ suostu sitÀ nÀkemÀÀn, vaan ovat jotenkin kÀsittÀmÀttömÀsti pÀÀtelleet ettÀ sun mielestÀ kaikki tÀmÀ rikollisuus on ok vaikka nimen omaan olet puhunut tÀysin pÀinvastaista.

On se kumma ettÀ suomalaiset kaverit eivÀt tajua selvÀÀ suomen kieltÀ ja vielÀ sen jÀlkeen kehtaavat haukkua ShizzleÀ tyhmÀksi ja vatipÀÀksi.

Vastaan tÀhÀn ite, ku otit mun viestistÀ esimerkin. MÀ en oo pÀÀtelly Shizzlen pitÀvÀn rikollisuutta ok:na enkÀ nÀin oo vÀittÀny missÀÀn. MÀ ymmÀrrÀn varsin hyvin suomen kieltÀ, varmasti paremmin kuin moni muu. Se, mistÀ Shizzlelle on jankutettu, on se, ettÀ on turha vedota siihen, ettÀ joku tapaus on yksittÀistapau kun niitÀ tapauksia on kymmenittÀin. Ja tÀhÀn vastuksena on joka kerta: niin, mutta ei yksittÀin tapaus mitÀÀn todista.

Se, ettÀ oot samoilla linjoill yllÀ mainitun hlö:n kanssa todistaa lÀhinnÀ sen, ettÀ Shizzlen lisÀksi myös sinulla on luetun ymmÀrtÀmisen kanssa vaikeuksia.

:rock:
Maahanmuuttajien rikollisuus.
Tilaston tekemiseen on kÀytetty Hannu Niemen oikeusministeriölle tekemÀÀ tutkimusta. Tutkimus kÀyttÀÀ sanaa epÀily, poliisille ilmoitetusta rikoksesta. EpÀilty ei vÀlttÀmÀttÀ ole vielÀ tuomio. Rikosilmoituksen tekeminen ja siitÀ aiheutuva kuulustelu on kuitenkin jo hyvin vahva epÀily tapahtuneesta rikoksesta.

"Sinulla on lÀhes 10 kertainen riski tulla raiskatuksi tai hakatuksi somalin toimesta kuin suomalaisen. Haluamatta yleistÀÀ niin tÀmÀ on huolestuttavaa kehitystÀ."
Rikosten suhde, eli montako kertaa enemmÀn somalit tekevÀt kyseistÀ rikosta suhteessa koko vÀestöön.

Varkausrikokset yhteensÀ 6,86
TörkeÀ maksuvÀlinepetos: 79,77
Raiskaus 12,87
Seksuaalirikokset 10,17
Pahoinpitelyt 9,91
Ryöstö 48,12*

TÀssÀ kannattaa muistaa se, ettÀ Suomen kansalaisuuden saanut somali nÀkyy tilastoissa suomalaisena. VielÀ voisimme tÀhÀn lisÀtÀ Somalien työturvallisen asenteen, työturvallisuus rikkeitÀ ei ole lainkaan, ei sen puoleen somalit eivÀt työtÀ teekkÀÀn. Somalien rikollisuus ei siis ole myytti, se on kiistaton fakta joka kansalta yritetÀÀn pimittÀÀ. :lol2:

E: Ja linkki alkuperÀiseen.. http://nationalistinen.blogspot.com/2005/11/maahanmuuttajien-rikollisuus.html

Vastaan tÀhÀn ite, ku otit mun viestistÀ esimerkin. MÀ en oo pÀÀtelly Shizzlen pitÀvÀn rikollisuutta ok:na enkÀ nÀin oo vÀittÀny missÀÀn. MÀ ymmÀrrÀn varsin hyvin suomen kieltÀ, varmasti paremmin kuin moni muu. Se, mistÀ Shizzlelle on jankutettu, on se, ettÀ on turha vedota siihen, ettÀ joku tapaus on yksittÀistapau kun niitÀ tapauksia on kymmenittÀin. Ja tÀhÀn vastuksena on joka kerta: niin, mutta ei yksittÀin tapaus mitÀÀn todista.

Se, ettÀ oot samoilla linjoill yllÀ mainitun hlö:n kanssa todistaa lÀhinnÀ sen, ettÀ Shizzlen lisÀksi myös sinulla on luetun ymmÀrtÀmisen kanssa vaikeuksia.

En nyt tiedÀ kuinka monta kertaa jaksan saman asian toistaa, mutta alkaa vaikuttaa siltÀ, ettÀ sinÀ olet se, jolla on luetun ymmÀrtÀmisessÀ vaikeuksia. Lue ne viestit, jotka kirjotitin sinulle. Pointti siinÀ yhdessÀ viestissÀ oli, ettÀ mielestÀni on naurettavaa postata sama uutinen siitÀ, ettÀ kenialainen mies raiskasi naisen, kun se ei kerro mitÀÀn kenialaisten eikÀ ulkomaalaisten rikollisuudesta. Kommentti oli vain pieni vÀliheitto, enkÀ ymmÀrrÀ miten vedit siitÀ herneen nenÀÀsi. Jos haluat tehdÀ mielipiteesi selvÀksi siitÀ, ettÀ kenialaiset/neekerit raiskaavat/ryöstÀvÀt joka pÀivÀ ihmisiÀ, postaa siitÀ tilasto niin kuin osa yrittÀÀ tekevÀn, ÀlÀkÀ 10 kertaa samaa uutista yhdestÀ kenialais miehestÀ, joka syyllistyi raiskauksiin.

Amen. EipÀ tarvi vÀÀntÀÀ tÀstÀkÀÀn enÀÀ.
ShizzlellÀ vielÀ jotain?

En nyt tiedÀ kuinka monta kertaa jaksan saman asian toistaa, mutta alkaa vaikuttaa siltÀ, ettÀ sinÀ olet se, jolla on luetun ymmÀrtÀmisessÀ vaikeuksia. Lue ne viestit, jotka kirjotitin sinulle. Pointti siinÀ yhdessÀ viestissÀ oli, ettÀ mielestÀni on naurettavaa postata sama uutinen siitÀ, ettÀ kenialainen mies raiskasi naisen, kun se ei kerro mitÀÀn kenialaisten eikÀ ulkomaalaisten rikollisuudesta. Kommentti oli vain pieni vÀliheitto, enkÀ ymmÀrrÀ miten vedit siitÀ herneen nenÀÀsi. Jos haluat tehdÀ mielipiteesi selvÀksi siitÀ, ettÀ kenialaiset/neekerit raiskaavat/ryöstÀvÀt joka pÀivÀ ihmisiÀ, postaa siitÀ tilasto niin kuin osa yrittÀÀ tekevÀn, ÀlÀkÀ 10 kertaa samaa uutista yhdestÀ kenialais miehestÀ, joka syyllistyi raiskauksiin.

Juupas eipÀs.
TÀÀllÀ on postattu monesta muustaki pakolaisen tekemÀstÀ rikoksesta. Tuossa ylhÀÀllÀ on sulle tilastoa.
Ja musta on naurettavaa, ettÀ sÀ intÀt sitÀ sun yksittÀistapausta, kun asia ei ole niin.

Amen. EipÀ tarvi vÀÀntÀÀ tÀstÀkÀÀn enÀÀ.
ShizzlellÀ vielÀ jotain?

Et nyt oikeasti tunnu tajuavan. MitÀ lisÀttÀvÀÀ minulla vielÀ olisi? Tuossa tilastossa ei ole mitÀÀn uutta. Tuossahan lukee selvÀsti, ettÀ Somalian kansalaiset syyllistyvÀt useammin rikoksiin, syistÀ voimme tietenkin keskustella, mutta tuossa se nyt lukee. MitÀ jos sinÀ nyt hankkisit meille samanlaisen tilaston kenialaisten rikollisuudesta sen sijaan, ettÀ tÀÀllÀ postataan samaa rikosta uudestaan ja uudestaan.

Edit. Noniin en jaksa enÀÀ tÀstÀ asiasta tapella, kun et tunnu ymmÀrtÀvÀn vaikka asiaa kuinka yrittÀÀ takoa pÀÀhÀsi.
Oikeastaan minulle on aivan sama, jos haluatte postata vielÀ montakin kertaa tuon kenialaisen raiskauksen, mutta pointti siinÀ yhdessÀ viestissÀni oli, ettÀ se on minun mielestÀni naurettavaa. MinÀ en tÀtÀ keskustelua siitÀ alkanut viemÀÀn eteenpÀin ja minusta tÀmÀ jankkaaminen siitÀ yhdestÀ viestistÀ, jonka oli tarkoitus olla vain vÀliheitto on myöskin naurettavaa.

MÀ en oo spesifisti puhunu siitÀ kenialaisesta vaan pakolaisista yleensÀ. Mulla ei mitÀÀn tilastoja ole, enkÀ niitÀ jaksa etsiÀ.

LetŽs agree to disagree ;) Ei oteta herneitÀ ennen viikonloppua vaan otetaan olutta, eiks je :kippis1:

Tulkitsisin asian nÀin:
Shizzle sanoo, ettÀ yksittÀisen uutisen moninkertaisella postaamisella ei tuoda keskusteluun merkittÀvÀÀ lisÀarvoa. Rikos tapahtuu vain kerran, vaikka sen uutisen monta kertaa postaisikin. Samoin yksittÀisen henkilön tekemisistÀ ei voida vetÀÀ johtopÀÀtöstÀ, ettÀ koko kyseisen henkilön edustama kansanryhmÀ on rikollinen.

Rankkuri sanoo, ettÀ ei tarvitse postata samaa uutista montaa kertaa, koska uusiakin uutisia tulee riittÀmiin. Samoin usean eri henkilön tekemistÀ rikoksista voidaan jo ruveta tekemÀÀn jotain pÀÀtelmiÀ kansanryhmÀn luonteesta.

Puhutte siis melkein samasta asiasta mutta ei aivan. TÀssÀ tapauksessa kiistely on mielestÀni turhaa.

TÀÀ nyt tÀllaisten paksujen silmÀlasien takaa ja - myönnettÀköön - kenties huonolla sisÀlukutaidolla.. :)

edit: Johan se Rankkurikin sanoi samaa. :)

Tulkitsisin asian nÀin:
Shizzle sanoo, ettÀ yksittÀisen uutisen moninkertaisella postaamisella ei tuoda keskusteluun merkittÀvÀÀ lisÀarvoa. Rikos tapahtuu vain kerran, vaikka sen uutisen monta kertaa postaisikin. Samoin yksittÀisen henkilön tekemisistÀ ei voida vetÀÀ johtopÀÀtöstÀ, ettÀ koko kyseisen henkilön edustama kansanryhmÀ on rikollinen.

Rankkuri sanoo, ettÀ ei tarvitse postata samaa uutista montaa kerta, koska uusiakin uutisia tulee riittÀmiin. Samoin usean eri henkilön tekemistÀ rikoksista voidaan jo ruveta tekemÀÀn jotain pÀÀtelmiÀ kansanryhmÀn luonteesta.

Puhutte siis melkein samasta asiasta mutta ei aivan. TÀssÀ tapauksessa kiistely on mielestÀni turhaa.

TÀÀ nyt tÀllaisten paksujen silmÀlasien takaa ja - myönnettÀköön - kenties huonolla sisÀlukutaidolla.. :)

edit: Johan se Rankkurikin sanoi samaa. :)

KyllÀ:thumbs: MinÀ itse sanoinkin, ettÀ olemme periaatteessa rankkurin kanssa samaa mieltÀ, mutta vastaukseksi tuli jotain valitusta minun yksinkertaisuudestani.

MÀ en oo spesifisti puhunu siitÀ kenialaisesta vaan pakolaisista yleensÀ. Mulla ei mitÀÀn tilastoja ole, enkÀ niitÀ jaksa etsiÀ.

LetŽs agree to disagree ;) Ei oteta herneitÀ ennen viikonloppua vaan otetaan olutta, eiks je :kippis1:

Jep, en itse ainakaan mitÀÀn herneitÀ nenÀÀni vetÀnyt, mutta toi parin sivun jauhaminen yhdestÀ viestistÀni - joka ei edes oikein ottanut kantaa koko keskusteluun - oli mielestÀni turhaa (siis myöskin minun osaltani).

Samalla tavalla suomalaissyntyiset rÀhinöi.. siitÀ vaan ei uutisoida :rolleyes:

sille nyt on aika vÀhÀn tehtÀvissÀ jos suomalaiset rÀhinöi mut somalien kohdalla helppo homma kaikki takas kotiin ja ei yhtÀÀn uutta tilalle.
ps. jos mÀ saisin turpaan vaan sen takia ettÀ olen kalju. sen jÀlkeen vois aika moni saada luodista vaan sen takia kun on naapuri. 110% varma homma.

Tulkitsisin asian nÀin:

Yritin keksiÀ jotain vastaavaa sanottavaksi, mutta kiitos :) SÀÀstit aivosolujani.

Suurimmalta osin toi sama viesti tuli monta kertaa varmaan ihmisten laiskuuden vuoksi. Eli ei ollut luettu threadia kokonaan ja ei tiedetty et ko. artikkeli oli jo tÀÀllÀ.

mun mielestÀ Shizzlen ja kumppaneiden ois hyvÀ muuttaa hetkeks sinne Somaliaan tai Irakiin tai vat ever. Kokeilette siel sit elÀÀ lÀnsimaisen elÀmÀnkatsomuksen mukaan niitten seassa. Toisena pÀivÀnÀ kun jatkatte empiiristÀ tutkimustanne ilman pÀÀtÀ, ni voin tulla sit kysymÀÀn miltÀ tuntuu. Maassa maan tavalla prkl! Jos omaa kulttuuria haluaa vaalia ni tehköö sen sit himassa. MikÀ sun motiivi on puolustella Shizzle noita pakolaisten tekoja?

Shizzle hei.. tuskin tÀÀllÀ nyt koko keniaa morkataan jos yks kenialainen raiskaa suomalaisen.. pointti nyt on se (jonka itsekkin tiedÀt muttet halua tunnustaa) ettÀ neekerit, tummaihoiset mitenvaan, tekee paljon enemmÀn rikoksia kuin suomalaiset vÀkilukuun suhteutettuna suomessa.. (lukuunottamatta liikennerikkomuksia, koska kamelit eivÀt juokse yli 80km/h :lol2: )

MikÀ sun motiivi on puolustella Shizzle noita pakolaisten tekoja?
Tietenkin pitÀÀ puolustaa omia, vaikka ne tekisi mitÀ tahansa, koska in the end of the day ne on sun kansaa. Vai pitÀisikö mun sanoa "Oikeesti hei mÀ oon hyvÀ työtÀtekevÀ pakolainen, ne muut on perseestÀ joo" ja haukkua niitÀ sun kanssa vai? Yes Mr. White man, can I lick ur arse some more ? Jolly good!

Shizzle, mÀ oon kÀynyt lukemattomilla foorumeilla samaa keskustelua lukemattomien junttien kanssa lukematonta kertaa. Ei nÀiden kÀsitys muutu, lapsesta asti sanottu "neekerit on pahoiii, laiskoi" jne. Turhaan stressaat pÀÀtÀsi.

Mulla on nyt kiire, mutta vastaan illalla kunnolla ja mitÀÀn kiertelemÀttÀ. Saatte te pikkukylÀn juntit ja "kaikki on ihanii" - hipit jotain oikeasti totuudenpohjaista infoa.

Edit: Muutenkin, mikÀ lÀppÀ toi on "en ole rasisti, MUTTA"...Mulla on paljon enemmÀn kunnioitusta Reinoa ym. kohtaan, koska he uskaltavat sanoa mulle suoraan, "MÀ en pidÀ susta enkÀ sunlaisista, mee vituun mun maasta"....Vaikken ole samaa mieltÀ heidÀn kanssa, voin kunnioittaa niiden miehisyyttÀ sanoa oma mielipide suoraan, kiertelemÀttÀ.

MikÀ sun motiivi on puolustella Shizzle noita pakolaisten tekoja?

En yritÀ puolustella kenenkÀÀn tekoja. Kuten olen monta kertaa sanonut, niin minun puolestani voisi rikollisen ulkomaalaisen karkoittaa maasta. Topicin alussa halusin vain tehdÀ selvÀksi, ettei tÀmÀ ihonvÀrimme tee meistÀ rikollisia, mutta tÀmÀ ei tuntunut onnistuvan kovin hyvin. Olen myös sitÀ mieltÀ, ettÀ mustien ja erityisesti somalien rikollisuutta liioitellaan. VÀitteen todistin jo aikaisemmin tÀllÀ:

:D :D :D Nyt kun tuli selvÀksi, ettÀ virolaiset tekevÀt 27% prosenttia ulkomaalaisten raiskauksista, niin kÀvin katsomassa googlessa erÀÀn jutun. Kirjoittakaa siihen hakuun ensin "somali raiskasi" ja sitten "virolainen raiskasi". Kumpaan hakuun uskotte löytyvÀn enemmÀn uutisia?

Virolaisista en löytÀnyt yhtÀkÀÀn uutista, ensimmÀisessÀ linkissÀ luki vain:
"Ullan mukaan kaksi somalimiestÀ piti kiinni ja yksi miehistÀ raiskasi hÀnen tyttÀrensÀ. ... Joku virolainen tyttö soitti poliisin paikalle, kun hÀn huomasi, ...
"

:rolleyes:

Eikö olisi luonnolista, jos joukosta löytyisi edes pari juttua virolaisten raiskauksesta? Ihmisten kiinnostus nÀihin rikoksiin kasvaa 10 kertaiseksi kun tekijÀllÀ on tumma iho. SillÀ ei nyt tÀssÀ asiassa ole merkitystÀ, ettÀ kuka tekee suhteellisesti eniten raiskauksia. TÀmÀ taitaa riittÀÀ minun osaltani tÀltÀ pÀivÀltÀ.

Shizzle hei.. tuskin tÀÀllÀ nyt koko keniaa morkataan jos yks kenialainen raiskaa suomalaisen.. pointti nyt on se (jonka itsekkin tiedÀt muttet halua tunnustaa) ettÀ neekerit, tummaihoiset mitenvaan, tekee paljon enemmÀn rikoksia kuin suomalaiset vÀkilukuun suhteutettuna suomessa.. (lukuunottamatta liikennerikkomuksia, koska kamelit eivÀt juokse yli 80km/h :lol2: )

Tuosta ei ole faktaa. Vaikka asia olisikin nÀin, niin et pysty tÀtÀ todistamaan. Sinusta vain tuntuu siltÀ. Ennenkuin postaat tÀhÀn vastaukseksi somalien rikollisuudesta, mieti vÀhÀn mitÀ sanoit tuossa viestissÀsi. MinÀ myönnÀn, ettÀ somalit tekevÀt suhteellisesti paljon rikoksia ja se on valitettavaa. Nuo vÀitteet siitÀ, etten haluaisi tunnustaa jotain asiaa johtuu siitÀ, ettÀ ette lue viestejÀni tarpeeksi tarkasti. Vaikka ne saattavatkin olla vÀllillÀ hieman epÀselviÀ, ei niitÀ voi mielestÀni ymmÀrtÀÀ joka kerta noin vÀÀrin.

Shizzle, mÀ oon kÀynyt lukemattomilla foorumeilla samaa keskustelua lukemattomien junttien kanssa lukematonta kertaa. Ei nÀiden kÀsitys muutu, lapsesta asti sanottu "neekerit on pahoiii, laiskoi" jne. Turhaan stressaat pÀÀtÀsi.

NÀinÀn se tuntuu vÀhÀn olevan.

Edit: Muutenkin, mikÀ lÀppÀ toi on "en ole rasisti, MUTTA"...Mulla on paljon enemmÀn kunnioitusta Reinoa ym. kohtaan, koska he uskaltavat sanoa mulle suoraan, "MÀ en pidÀ susta enkÀ sunlaisista, mee vituun mun maasta"....Vaikken ole samaa mieltÀ heidÀn kanssa, voin kunnioittaa niiden miehisyyttÀ sanoa oma mielipide suoraan, kiertelemÀttÀ.

TÀhÀn on pakko myös sanoa, ettÀ itsekkin arvostan esim. Reinon kaltaisia suomalaisia, vaikken olekkaan aina samaa mieltÀ heidÀn kanssaan.

Tietenkin pitÀÀ puolustaa omia, vaikka ne tekisi mitÀ tahansa, koska in the end of the day ne on sun kansaa.
Fo' shizzle, my nizzle! TÀmÀ taitaa tosin toimia vain Suomessa eikÀ Afrikassa. Meinaan vaan, ettÀ Somaliassakin se omien puolustaminen on onnistunut niin hyvin.

Mulla on nyt kiire, mutta vastaan illalla kunnolla ja mitÀÀn kiertelemÀttÀ. Saatte te pikkukylÀn juntit ja "kaikki on ihanii" - hipit jotain oikeasti totuudenpohjaista infoa.
Perjantai-iltani on pelastettu. Hankkija-lippis pÀÀhÀn, heinÀtyöt pÀÀtökseen ja kotiin kylÀnraittia odottamaan viisaita sanojasi.

Musse-EDIT: MÀ pidÀn ShizzlestÀ, mutten Mussesta.

mun mielestÀ Shizzlen ja kumppaneiden ois hyvÀ muuttaa hetkeks sinne Somaliaan tai Irakiin tai vat ever. Kokeilette siel sit elÀÀ lÀnsimaisen elÀmÀnkatsomuksen mukaan niitten seassa. Toisena pÀivÀnÀ kun jatkatte empiiristÀ tutkimustanne ilman pÀÀtÀ, ni voin tulla sit kysymÀÀn miltÀ tuntuu. Maassa maan tavalla prkl! Jos omaa kulttuuria haluaa vaalia ni tehköö sen sit himassa. MikÀ sun motiivi on puolustella Shizzle noita pakolaisten tekoja?

En ole huomannut Shizzlen puolustelleen edit: pakolaisia (editoin tarkemmaksi). Lakkaa jo provosoimasta!

EiköhÀn ole aika selvÀÀ, ettÀ ShizzlellÀ ei ole muuta ongelmaa Suomessa kuin ihonvÀri, josta on varmasti saanut kuulla ja kokea vaikka mitÀ ikÀvÀÀ. Kirjoittaakin parempaa suomea kuin moni suomalainen.

Back
Ylös Bottom