Maahanmuutto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelmana tuossa vain se, että jos maasta joutuu lähtemään pakolaiseksi niin kys. maa tuskin auttaa pakolaisten elämää ulkomailla rekistereitä etukäteen keräämällä ja ne sitten kiltisti luovuttamalla. Vaikea kuvitella esim. sitä, että Kroatian sodan aikana maasta vainojen takia paenneet serbit olisivat saaneet Kroatian hallitukselta apua ulkomaille sijoittumiseen.

Suomi voisi asettaa maahan tulevalle pakolaiselle sellaiset ehdot, että nämä tiedot pitää löytyä ja tietojen perusteella saa ,ehkä pakolaisstatuksen. Muuten maahan ei ole asiaa. Onhan niitä muitakin maita, jotka ottavat pakolaisia vastaan.

Erittäin hyvän ystävän perhetuttuja. Kamala tapaus. Tapetulla tytöllä oli koko tulevaisuus edessä, yli ysin keskari, mukava perhe, paljon ystäviä ja harrastuksia, lukio ensi vuonna edessä... Oli päässyt juuri edellisenä kesänä riparilta.

Mutta suurin osa somaleista ei kyllä tee tuollaista. Juteltiin siitä myöhemmin meidän koulun maahanmuuttajien kanssa ja kyllä teko tuomittiin syvästi myös heidän parissaan, sairaana ja oksettavana.

Oikeestaan ihan sama vaikka kyseessä ois ollu kuoleman porteilla oleva vanhus, jolla ei oo yhtään ystävää, eikä ensimmäistäkään harrastusta, se ei tuota tekoa juuri lievittäisi.

Ja joo, suurin osa somaleista ei tee moista, mutta jengiä on täällä (toistaiseksi) vain muutama tuhat, ja silti joukkoon mahtuu jo tuollaisia, jotka olisivat liian sairaita työskentelemään edes Mengelen avustavina lääkäreinä.

Varmaan turvaton lapsuus sodan runtelemassa kulttuuririkastamossa on vaikuttanut äijän vinksahtamiseen, puhumattakaan suomalaisten rasistisista asenteista, jotka lopullisesti vinksauttivat pään miehen päästessä tänne....mutta tuokin olisi jäänyt tapahtumatta, jos kyseisestä maasta ei olisi päästetty tänne ketään.

Mutta sittenhän Suomella olisi muutama HKL:n bussikuski ja siivooja vähemmän, ja sitä kansantaloutemme tuskin kestäisi.

Tehdäänkö jätkät sillai et lopetetaan tän treadin kommentointi ja annetaan noitten idioottejen jatkaa keskenään tätä jauhamista. Meikäläinen vetää ainaki ittesä ulos täältä nyt.

Ja Shizzle älä turhaan tuuleta, ei se sun ansiota ole....:D

Joo, mun osalta myös loppu tämän ketjun kommentointi. Vaikkakin oon vaan yksittäistapaus ja siitä ei voi vielä päätellä, mitä kaikki muut tekevät. :D

Se sukupuoli vois olla aika passeli, taitais karsia melko tarkkaan 100% sikäläisestä paskasakista. Voitais olla kollektiivisesti rankaisematta niitä kivoja ihmisiä.

Tupla-J:llä oli mainio ehdotus. En muista vielä lukeneeni tai kuulleeni mistään pakolaisnaisten ryöstäneen/raiskanneen/tappaneen/pahoinpidelleen ketään. Teemmekin näin. Ja koska suomalainen mies ei ole samassa määrin arabi -tai afrikkalaistaustaisen perään kuin suomalainen nainen, voidaan olettaa, että sitä toista, ongelmia-aiheuttavaa maahanmuuttajasukupolvea synnykään. Pakolaisongelma häviäisi luonnollisen poistuman myötä sukupolvessa!

EDIT: Tulipa vaan mieleen, että kuka heitä hoivaa vanhalla iällä...

Rakas Shizzle

Sanoit "Tuosta mustien käyttäytymisestä et voi sanoa mitään mielipiteesi perusteella, vaan tarvitsemme faktaa. "

Kuinka paljon sitä faktaa herra tarvitsee ja missä muodossa? Tässä ketjussa on jo varmasti ainakin kaksi vartijana/vahtimestarina toimivaa henkilö kertonut sinulle vuosien aikana keräämänsä kokemuksen perusteella OMAN mielipiteensä asiasta. Jos suurin osa työssä kohdatuista väkivalta tapauksista on tummaihoisten suorittamia, niin eikö silloin asia ole meidän kohdallamme faktaa eikä vaan oma mielipiteemme? Puhumattakaan suun soitosta, häiriköinnistä,seksuaalisesta ahdistelusta jne.

Edelleenkin tässä on kyse pienestä osasta kyseistä kansanryhmää, mutta kun tämä pieni ryhmä ihmisiä aiheuttaa suuressa määrin ongelmia niin eikö silloin koko kansanryhmä mustamaalaudu samankaltaisiksi ihmisiksi? Eli eikö olisi sinunkin intressien mukaista, että näistä katukuvassa hyvin näkyvästi huonosti käyttäytyvistä kusipäistä päästäisiin pysyvästi eroon?

En ole ikinä tuntenut itseäni rasistiksi, mutta niin kuin tässä threadissa on monta kertaa sanottu "maassa maan tavalla" on minunkin täysin allekirjoittama loppukaneetti asiaan.

Niin, mutta ku ei yksittäistapauksista voi mitään päätellä. Ei se oo reiluu :david: Ainoastaan musta mies on kykenemätön päättelemään esiteyistä faktoista mitään.

Shizzlekin on itkeny niiden tilastojen perään. Siinä on ja vastaava esitettiin aikaisemminkin. Heitäs meille joku vakuuttava vollotus tähän vielä.

Nyt loppuu minunkin osalta kommentointi tähän ketjuun. Pidät ilmeisesti itseäsi kovinkin älykkäänä henkilönä, mutta silti sinulle tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia ymmärtää yksi yksinkertainen lause. Somalien tilastot tulivat siinä, mutta olen odottanut, että joku postaisi muidenkin Afrikan kansojen tilastoja, koska edelleen, et voi päätellä esim. kenialaisten raiskauksista mitään yhden kenialaisen tekemän raiskauksen perusteella. Noi äskeiset somalien tilastotkin oli laskettu päin vittua. Käykää itse vaikka katsomassa tilastokeskuksen tilastopalvelusta. En todellakaan jaksa keskustella henkilöiden kanssa, jotka eivät ymmärrä selvää suomen kieltä.

Ketjun "suvaitsevaiset" ovat tarttuneet semantiikkaan apinan raivolla, kun heebikset ovat erehtyneet käyttämään sanaa neekerit kun on ollut puhe somalialaisten rikollisuudesta, jota puolestaan voidaan tilastoida koska se ei pohjaa "rotuun". Tästä on saatu kosolti asian vierestä etenevää saivartelua, jolla ei ole ollut todennäköisesti tarkoituskaan aikaansaada rakentavaa keskustelua.

Minun mielestäni ei ole kyse ongelmasta semantiikan suhteen esim. tuolla Shizzlen päässä, jos hänelle jatkuvasti väitetään vailla todisteita että kaikki Suomessa asuvat/oleskelevat afrikkalaiset rötöstelevät suhteellisesti moninverroin enemmän kuin suomalaiset. Ongelma on siinä päässä joka väittää muttei todenna väitteitään.

Sitäpaitsi Shizzlekään ei "suvaitse" rikollisten mamujen touhuja, joten siinäkin mielessä on turha höpistä "suvaitsevaisuudesta". Kyse on aivan eri asiasta.

Se sukupuoli vois olla aika passeli, taitais karsia melko tarkkaan 100% sikäläisestä paskasakista. Voitais olla kollektiivisesti rankaisematta niitä kivoja ihmisiä.

:offtopic:
Hyvä idea, Ali g: in da house, leffassakin homma toimi loistavasti tällä valinta perjaatteella. Lisänä leffassa vielä valittiin parhaimman näköset kissat , että Brittien sinkku äijät saisivat laatu naiset itselleen. :D

Ongelma on siinä päässä joka väittää muttei todenna väitteitään.
Olisko ongelma vaikka siinä, että rikkoo lakia jos todentaa? Ei neekereistä saa tehä tilastoja.

Täällä budjaavista afrikkalaisista kun sen verran tanakka osa lienee somaleja, että vaikka kaikki muut afrikkalaiset olisivat suoranaisia jeesuksia äititeresakuorrutuksella poislukien yhden kenialaisen yksittäistapauksen, olisi täällä olevien afrikkalaisten (väkivalta)rikollisuustilastot silti todnäk huolestuttavan korkeat (tätähän minä en tiedä, mulla ei ole mitään aavistusta miten paljon täällä on muualta Afrikasta sakkia enkä tiedä, onko saatavillakaan joka ainoasta sikäläisestä maasta tänne saapuneiden rikollisuudesta minkäänlaisia tilastoja koskaan tehtykään. Pointti oli siinä, että mutuilen ja myös tiedän sen. Jos joku kertoo paljonko täällä mitäkin afrikkalaisia on, on esittämäni veikkaus helppo joko todentaa tai kumota).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitää vielä kuitata tohon shizzlen suurin osa -juttuun. Mitä väliä onko suomen somaleista 51% vai alle 50% niitä jotka rötöstelee, voit kai kuitenkin myöntää että suuri osa niitä on, jos siis verrataan suomalaisiin, joka on ainoa asia millä on merkitystä. Tai jos ei suuri osa niin ainakin helvetin hyvin erottuva pieni porukka joka iskee jatkuvasti ympäri suomea ja pääkaupunkiseutua.

Ja miksei alettais keräämään tänne niitä jokaisen omia kokemuksia, helvetin monesta yksittäistapauksesta kertyy iso potti jo:)

Esim. itse olen ollut oikeudessa todistamassa somaliporukkaa vastaan. Johtuen siitä että eräänä vappuna n.8 somalia potki mun kaveria sporakiskoilla aleksilla. Samassa rytäkässä yksi somali löi kavaljeeri-pullolla toista kaveria päähän, pullo oli kaverilla kätevästi hihassa jo kun kävelivät vastaan. Harvemmin olen kuullut suomalaisista 10 hengen jengeistä, varsinkaan sellaisista jotka potkis maassa makaavaa päähän.
Toinen esimerkki ylä-asteen disko-ajoilta, eräällä jantterilla kalju pää -> somali tulee kysymään ollakko sinä rasisti, vaikka ko kaveri ei ole sinne päin vilkaissutkaan. Tähän tuo taisi todeta että "en ole jos te käyttäydytte hyvin" -> potkitaan päähän ja pois jonkun opettajan auton kyydissä jota vihamieliset somput piirittää:lol2:
Nähtyä ja koettua, somali tulee pakkokättelemään, mikäli ei halua tehdä tuttavuutta somalin kanssa->rasisti->10 somalia ympärillä.

Ootko shizzle käynyt ullanlinnanmäellä tai espalla perinteisinä juhlapyhinä? Mitä oot mieltä niistä somaleista siellä?

Mutta omalta osaltani en yleistä tätä kaikkiin somaleihin. Musta silti ei ole mikään ihme jos joku niin tekee.

Olisko ongelma vaikka siinä, että rikkoo lakia jos todentaa? Ei neekereistä saa tehä tilastoja.

Kansallisuuksista saa, eikö totta? Korrelaatio esim. sen suhteen, että "vietnamilainen" todellakin on aasialaista alkuperää lienee aika suuri? Samoin kuin se, että nigerialainen on mustaihoinen. Jne.

Suomi voisi asettaa maahan tulevalle pakolaiselle sellaiset ehdot, että nämä tiedot pitää löytyä ja tietojen perusteella saa ,ehkä pakolaisstatuksen. Muuten maahan ei ole asiaa. Onhan niitä muitakin maita, jotka ottavat pakolaisia vastaan.

Sitten taitaisi käydä niin ettei Suomeen otettaisi yhtä ainutta pakolaista.

Olikos se sun tarkoituskin? :)

Kansallisuuksista saa, eikö totta? Korrelaatio esim. sen suhteen, että "vietnamilainen" todellakin on aasialaista alkuperää lienee aika suuri? Samoin kuin se, että nigerialainen on mustaihoinen. Jne.
Saa joo. Siksi mä varmaan kirjoitinkin sen toisenkin kappaleen tekstiä.

Täällä budjaavista afrikkalaisista kun sen verran tanakka osa lienee somaleja, että vaikka kaikki muut afrikkalaiset olisivat suoranaisia jeesuksia äititeresakuorrutuksella poislukien yhden kenialaisen yksittäistapauksen, olisi täällä olevien afrikkalaisten (väkivalta)rikollisuustilastot silti todnäk huolestuttavan korkeat (tätähän minä en tiedä, mulla ei ole mitään aavistusta miten paljon täällä on muualta Afrikasta sakkia enkä tiedä, onko saatavillakaan joka ainoasta sikäläisestä maasta tänne saapuneiden rikollisuudesta minkäänlaisia tilastoja koskaan tehtykään. Pointti oli siinä, että mutuilen ja myös tiedän sen. Jos joku kertoo paljonko täällä mitäkin afrikkalaisia on, on esittämäni veikkaus helppo joko todentaa tai kumota).

Tuota noin... Itse olen huomannut, että varsinkin raiskauksiin syyllistyy hämmästyttävän usein muualta kuin Somaliasta tulleet afrikkalaiset. Somalit lienevät suurin ryhmä, mutta heidän puolustuksekseen sanottakoon, että omien kokemusteni perusteella he eivät ole missään nimessä Afrikan "raiskausaltiinta" porukkaa. Sanoisinpa jopa, että ainakin ghanalaiset ja kenialaiset vievät voiton raiskauksissa. Mitalisijoille on siis tunkua...

Medialukutaitoa pitäisi varmaan alkaa opettamaan ala-asteella. Kaikki mitä lehtiartikkeleissa sanotaan ei todellakaan ole faktaa.
Haluaisin myöskin uskoa, että harde20 on trolli...

Ei oikein ymmärrä mitä medialukutaito leskentekijän sanomisiin kuuluu?
Ilmaisi vaan, että tässä on tullut monien kirjoittajien kautta heidän itse kokemaansa "faktaa" lähteeksi moneen lehtikirjoitukseen.

Enkä usko et harde20 on trolli. Hänen kaltaisia on Suomi täynnä.

Ilmaisi vaan, että tässä on tullut monien kirjoittajien kautta heidän itse kokemaansa "faktaa" lähteeksi moneen lehtikirjoitukseen.

Tuotanoin, tarkalleen ottaen emme voi tietää pitävätkö netissä nimimerkin takana esiintyvän henkilön väitteet siitä tai tästä paikkaansa, joten olisin hiukan varovaisempi sanan "fakta" käytössä. Vrt. Treeni-puolen treenitulokset, joiden mukaan Pakkiksella viihtyy iso liuta 17-vuotiaita joilla on yhteistulos 600+ kiloa parin kuukauden treenin jälkeen. Hivenen kärjistäen. :)

Ikävä kyllä.

Niin tai näin. Ymmärsin sen luultavasti sitten väärin.
Mutta lehtiartikkeleista ja henkilökohtaisesti koetuista faktoista vielä hieman:
Omalle kohdalle sattuneet yksittäiset kokemukset, joita monet täällä ovat argumenteissaan painottaneet, ovat juuri omiaan luomaan ennakkoluuloja kokonaisia ihmisryhmiä kohtaan. Asia vaan on niin, että tällaiset mielipiteisiin ja henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuvat näkemykset ovat subjektiivisia sanan täydessä merkityksessä. Ikävä kyllä monet tuntuvat muodostavan käsityksensä juuri tällä tavoin. Varmasti teen sitä itsekin, mutta pystyn tiedostamaan sen ongelmalliseksi ja en epäile etteikö moni muukin näin tekisi.
Ja tämä nyt ei siis kohdentunut mitenkään erityisesti sinuun, Nicho.

Tuotanoin, tarkalleen ottaen emme voi tietää pitävätkö netissä nimimerkin takana esiintyvän henkilön väitteet siitä tai tästä paikkaansa, joten olisin hiukan varovaisempi sanan "fakta" käytössä.

Ikävä kyllä.

Omaan sanaani sentään voin luottaa.TOIVOTTAVASTI :D
Leskentekijän työympäristön "tietäen" en epäile myöskään hänen sanaansa.

Niin ja ikävä kyllä näin on :wall:

Asia vaan on niin, että tällaiset mielipiteisiin ja henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuvat näkemykset ovat subjektiivisia sanan täydessä merkityksessä. Ikävä kyllä monet tuntuvat muodostavan käsityksensä juuri tällä tavoin. Varmasti teen sitä itsekin, mutta pystyn tiedostamaan sen ongelmalliseksi ja en epäile etteikö moni muukin näin tekisi.
Ja tämä nyt ei siis kohdentunut mitenkään erityisesti sinuun, Nicho.

Näinhän asia on, mutta monesta subjektiivisesta näkemyksestä tulee objektiivinen näkemys. Asian ongelmallisuuden silti itsekkin otan huomioon.
Enkä kohdentanutkaan sitä vaan itseeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom