Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei. Minä en ole koskaan esittänyt väitettä etteikö jotakuta varmasti painostettaisi pukeutumaan tietyllä tavalla. En vain hyväksy sitä perusteluna, että tuo oikeuttaisi sinua tai ketään muutakaan pakottamaan kaikkia pukeutumaan haluamallasi tavalla. Tottakai jokaista voidaan painostaa ja jokaiseen vaikuttaa ympäristö, kun emme elä missään tyhjiössä.
Nyt on kyse oikeudesta päättää omasta pukeutumisestaan ja sinä haluat puuttua siihen. Enkä hyväksy sitä demokraattisessa vapaassa maassa yhtään sen enempään kuin jonkun talebaninkaan valtaa sanella kenenkään pukeutumista tai pukeutumatta jättämistä.
Väärin, en ole missään vaiheessa ottanut kantaa siihen pitäisikö noihin pukeutumisiin puuttua tai pitäisikö niitä kieltää lailla. Olen vain todennut etteivät kaikki musliminaiset todellakaan pukeudu vapaaehtoisesti burkhaan niqabiin huiviin eikä muihin lakanoihin joihin ne on pitkälti perinteiden takia pakoitettu. Osa varmasti käyttää omasta tahdosta kun se tahto on pienestä asti aivopesty käyttämään.
Entäs Afrikan köyhälistön lapsivaimokulttuuri. Jos sukupolvesta toiseen ollaan siihen opittu, niin osa pitää sitä ihan normaalina ja loput pakon edessä hyväksyy, kun muuta ei voi. Tämäkään ei kuulu länsimaihin, vaikka joskus kaikki lapsivaimosta lähtien, haluaisikin sitä vapaasta tahdosta. Tämä ei nyt ihan vertailukelpoinen asia ole mutta ajatuksena vain kulttuurieroista.
Etkö Kaapeli aio vastata viestiin #51853 ? :(
Anteeksi. Luulin että suvakki on hyväksyttävä termi. Tosi moni suvakki ainakin sanoo itsekin itseään suvakiksi. Vastaisit nyt ihmeessä oikeasti tärkeään kysymykseen, jos jostain hunnuistakin jaksoit vääntää?Mitäpä, jos et nimittelisi ihmisiä yrittäessäsi keskustella heidän kanssaan? Voi vähän parantaa dialogia.
Ja vastusta aivan vapaasti ketä ikinä huvittaa.
Anteeksi. Luulin että suvakki on hyväksyttävä termi. Tosi moni suvakki ainakin sanoo itsekin itseään suvakiksi. Vastaisit nyt ihmeessä oikeasti tärkeään kysymykseen, jos jostain hunnuistakin jaksoit vääntää?
En mä sitä kysymystä noin tarkoittanut, kuten varmaan tiedät. Kysyin sun omaa mielipidettä. Koska haluaisin tietää miksi islamia suvaitseva ihminen on päätynyt ajattelemaan kuten ajattelee.Ei ole ainakaan minulle mikään hyväksyttävä termi. Ja ilmeisesti täällä on jokin sellainen vastakkainasettelu, että joko olet mielipiteltäsi kunnon natsi tai joku epämääräinen suvakki. Mitään muuta ei ilmeisesti voi ollakaan.
Johan minä vastasin; sinulla on täysi vapaus ja oikeus vastustaa aivan ketä tai mitä ikinä keksit. Kannatan ilman muuta oikeuttasi vastustaa, eikä se ole laitonta tai tulisi olla laitonta.
En mä sitä kysymystä noin tarkoittanut, kuten varmaan tiedät. Kysyin sun omaa mielipidettä. Koska haluaisin tietää miksi islamia suvaitseva ihminen on päätynyt ajattelemaan kuten ajattelee.
Suomessa on tosiaan arviolta alle 100 burkhaa käyttävää. Enkä ole vielä ainoankaan heistä kuullut julkisesti valittavan, että heitä sorretaan tai pakotetaan. Ja jos on pakotettu, niin heillä on aina ollut mahdollisuus 1) tehdä rikosilmoitus tai 2) ottaa ero pakottajasta.
Mistä oikein revit näitä lukuja? Lähes päivittäin näen hijabiin pukeutuneita, Lähi-Idästä lähtöisin olevia naisia. Vai ovatko nämä 15 ulkomaista hijabinaista keskittyneet hyvin pienelle alueelle?Eli Suomessa on yhteensä noin 30 hijabiin pukeutujaa, joista Tanskan lukujen perusteella puolet on vieläpä suomalaisia naisia, jotka ovat kääntyneet islamiin itse.
Mistä oikein revit näitä lukuja? Lähes päivittäin näen hijabiin pukeutuneita, Lähi-Idästä lähtöisin olevia naisia. Vai ovatko nämä 15 ulkomaista hijabinaista keskittyneet hyvin pienelle alueelle?
Kuten toisteltua, niin puolet Tanskan 150-200:sta niqabin käyttäjästä on syntyperäisiä etnisiä tanskalaisia, jotka ovat itse kääntyneet islamiin. Tässä ilmiössä ei siis kyse ole ainakaan näiden naisten osalta mistään perinteestä tai pienenä opetetusta tavasta, vaan ilmeisesti omasta kiinnostuksesta tuollaiseen uuden uskontonsa tulkintaan.
Kuten tunnettua naiset myös rakastuvat ja kirjoittavat sarjamurhaajille sun muille Beivikeille. Toiset haluaa piiskaa pyllylle tai siveysvyön. Se että joku sekopää saa kiksinsä siitä että alistuu muslimimiehelleen, ei kerro oikein muusta kuin kyseisen yksilön kieroutuneesta mielenlaadusta.
Lähteepä naisia ja tyttöjä sadoittain jopa ISISin pariin elämään unelmaansa. Osa on kovan luokan uskovaisia ja osa taas haluaa romanttisen seikkailun (jälkimmäisen taitavat yleensä pettyä pahiten).
Ne jotka jää ilman naista jää varmasti ilman naista muutenkin. Suomessa kuitenkin joka neljäs aikuinen elää yksin.Näetkö Kaapeli ongelmia siinä, että suuri määrä nuoria miehiä tulijoina väärentää sukupuolijakaumaa ja yhä useampi mies jää ilman naista nuorissa ikäluokissa?
Ne jotka jää ilman naista jää varmasti ilman naista muutenkin. Suomessa kuitenkin joka neljäs aikuinen elää yksin.