Maahanmuutto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Lähinnä hävettää mun serkkujen puolesta, ettei pesäpallomailoilla ja puukoilla saatu 200 miehen voimin kuin 3 miestä sairaalaan. Kertoo siis joko siitä, että a) ne ei osaa tapella tai b) iltapäivälehdet taas "vähän" liiotteli, eli todellisuudessa paikalla oli reilu 100 ihmistä, joista 15 otti yhteen ja tuloksena 3 joutui sairaalaan.

Veikkaan yksittäistapaukseksi, jota ei saa yleistää.

Itsehän olen siis rasisti jollain tasolla, enkä tämän takia tykkää heilutella rasistikorttia. Itselläni kuitenkin on muutamia omakohtaisia kokemuksia rasismin kohteena olemisesta.. yleensä siksi, että lähimmät ystäväni ovat väriskaalaltaan tummempaa väkeä ja tämän takia minäkin olen usein ollut "vitun naapuri" :D Vaikka todellisuudessa näytän enemmän saksalaiselta, kuin afrikkalaiselta tai edes puoliafrikkalaiselta. Mutta jaan yhden tarinan vuosien varrelta:

Rasistin paskanen loppu:

2000 luvun alkupuolella kävin (oisko ollut 2001-2002) tapani mukaan Helsingin Sokoksen S-Marketilla ruokaostoksilla. Kassan läpi tultuani (mukana oli ystävä, joka on muumi) vartijat pyysi mukaansa koppiin ja tivasivat nähdä reppuni sisällön. Kieltäydyin molemmista pyynnöistä, jolloin toinen vartijoista sanoi soittavansa poliisit, jos en suostu. Kehotin tätä tekemään juuri näin. Ihmetyksissäni kysyin, että miksi tämä luulee mun pöllineen jotain? Johon vartija vastasi: "ei teistä tiedä". Otin tämän henkilökohtaisesti, mutta nielin kiukkuni ja sanoin, että jos ei poliisia näy 5 minuuttiin ni lähden kävelemään. Odotin aikani, kaverini suostui tyhjentämään taskut, minä en. Poliisit tuli paikalle, tyhjensi repun, eikä löytänyt mitään. Tapani mukaan ja suuren suuni ansiota vittuilin vartijoille ja ärsytin heitä parhaani mukaan ja poliisi käskikin minun häipyä myymälästä, muuten vievät minut putkaan. Tapaus jäi siihen..

Muutamia viikkoja myöhemmin kävelin sisään kaverini omistamaan kebulaan. Kuis ollakaan siellä istui toinen näistä vartijoista. Otin samantien juuri pöydälle tulleen pizzan pois tämän pöydältä, kävelin tiskin taakse ja heitin roskiin. Kehotin paikan omistajaa heittämään vartijan (joka oli siviileissä) ulos ravintolasta. Näin tapahtui ja vartija soitti poliisit, sillä hän ei saanut rahoja takaisin pizzastaan. Kerroin ravintoloitsijalle S-market tapahtumasta. Poliisit tulivat paikalle jonkin ajan kuluttua ja jututtelivat ravintoloitsijaa. Hän vetosi oikeuteen valita asiakkaansa ja tämän takia poisti häiriköivän asiakkaan. Pizzasta oli syöty yli puolet, eikä tämän takia saa rahojaan takaisin (todellisuudessa pizza oli kokonainen). Poliisi sanoi, ettei voi asialle mitään ja vartija lähti häntä koipien välissä kävelemään..

Kyllä sai rasisti aikamoisen opetuksen!

Kolme ylläolevaa postia todistaa juuri sen, mitä tällä tarinalla täällä hain. Kiitos tästä.

- - - Updated - - -

Tekisi mieli provosoitua tosta Disgustin tekstistä, mutta yritän rauhoittua ja tyydyn kysymään, että oliko toi nyt hienoa?

Ei hienoa missään nimessä. Vartija jäi nälkäiseksi ja menetti 8 euroa. Mua vitutti kun syytettiin pöllimisestä, poliisit menetti kallista työaika moiseen paskaan. Eli ei missään nimessä hienoa. Yksi rasisti vartija aiheutti turhan shown, jossa kärsi kaikki osapuolet.

- - - Updated - - -

Kyllä sai rasisti aikamoisen opetuksen!

Mä veikkaan, että sitä urpoa ei ole koskaan vituttanut yhtä paljon kuin siellä pizzerian ulkopuolella pakkasessa nälkäisenä. Varsinkaan, kun kyykyttäjänä oli muumi ja vartija oli itse rasisti pahimmasta päästä.

Muumit on sen verran yliedustettuja rötöstelytilastoissa, että mun mielestä ei ollut kyllä edes kovin kaukaa haettua vartijalta ottaa teitä lähempään syyniin. Ihan samanlailla esim. romanimammoja tai karkkihyllyllä notkuvia lippalakkijonneja saatetaan rutiininomaisesti ottaa tarkastukseen koska he muita suuremmalla todennäköisyydellä pöllivät jotain. Mun mielestä sä teit väärin kun otit siitä itseesi ja rupesit leikkimään vaikeaa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mitäs tuolla tarinalla todistit? Että olit lapsellinen idiootti?

En yrittänyt todistaa mitään. Paskalle ihmiselle käy paskoja asioita. Se oli tämän tarinan pointti. Olinko lapsellinen? Kyllä. Sainko tuosta episodista äärimmäistä tyydytystä? Kyllä.

Ihmetyttää muutenkin, kuinka joku on noin pahasti ulkomaalaisia vastaan ja silti käy mamujen paikassa syömässä. Tekopyhää paskaa..

Kyllä mä tikustia puolustan nyt tässä keissisä, väärinhän tuo oli ja vittuilisin takaisin itsekkin! Kaveri sen ansaitsi.

Kolme ylläolevaa postia todistaa juuri sen, mitä tällä tarinalla täällä hain. Kiitos tästä.

Eli koska vartija uskalsi epäillä sinua, jota ei suomalaisten sovi epäillä, niin:

- kieltäydyit tottelemasta
- vittuilit vartijoille ja poliiseille
- pilasit vartijan pizzan syyttä
- valehtelitte omistajan kanssa yhdessä poliiseille
=> varastitte 8 euroa vartijalta

Hmmm...
Miksiköhän teihin suhtaudutaan varauksella?

Olisit nyt sylkenyt poliiseja niin olisi saatu värisuora täyteen :down:

Miksihän mulle tuli tarinasta vähän toisenlainen kuva?
Kai mä oon sellainen paha rasisti sitten.

Olen ostoksilla myymälässä jossa olen jo vuosia asioinut. Vartija ottaa ilman syytä tutkintaan ja sanoo syyksi: "ku ei teistä tiedä". Nielen kaiken paskan.. poliisit, julkinen nöyryytys muiden asiakkaiden edessä, oma henk.koht vitutus tilanteessa yms. ja lopuksi lähden kävelemään. Viikkojen jälkeen vartija menettää pizzansa palkaksi siitä, kun käyttäytyi miten käyttäytyi myymälässä. Koko episodi siis täysin turha ja vältettävissä, jos olisi esim. sanonut mulle myymälässä: "rutiinitarkistus, voitko näyttää reppusi" tai "valvontakamerassa näkyi kuinka varastitte jugurttipurkin, voitko näyttää reppusi". Olisinko silti hiiltynyt pizzeriassa? En tiedä, mahdollisesti. Mutta niinkin pienet sanat kuin "ei teistä tiedä" aiheutti tämmösen episodin = rasistilla oli paskanen loppu.

Olen ostoksilla myymälässä jossa olen jo vuosia asioinut. Vartija ottaa ilman syytä tutkintaan ja sanoo syyksi: "ku ei teistä tiedä". Nielen kaiken paskan.. poliisit, julkinen nöyryytys muiden asiakkaiden edessä, oma henk.koht vitutus tilanteessa yms. ja lopuksi lähden kävelemään. Viikkojen jälkeen vartija menettää pizzansa palkaksi siitä, kun käyttäytyi miten käyttäytyi myymälässä. Koko episodi siis täysin turha ja vältettävissä, jos olisi esim. sanonut mulle myymälässä: "rutiinitarkistus, voitko näyttää reppusi" tai "valvontakamerassa näkyi kuinka varastitte jugurttipurkin, voitko näyttää reppusi". Olisinko silti hiiltynyt pizzeriassa? En tiedä, mahdollisesti. Mutta niinkin pienet sanat kuin "ei teistä tiedä" aiheutti tämmösen episodin = rasistilla oli paskanen loppu.
Ei nuo vartijan sanat nyt kuitenkaan tuulesta temmatut olleet. Muumit tekevät helsingissä keskimäärin jotain 3 kertaa kantaväestöä enemmän rikoksia. Vartijallahan saattoi olla heistä tuossa samaisessa liikkeessä paljon huonoja aiempia kokemuksia, ken tietää.

Nojoo, oisin mä varmaan jotain vittuillut itekin sille siellä pizzeriassa, kuten se vittuili sulle. Mutta lapsellista oli kyllä kaverin pizza heittää mäkeen ja vielä vaivata virkavaltaa asialla. Ei haukku haavaa tee, vai miten se oli?

^Joo toi ei silti muuta mun kuvaa tästä keissistä. Kai mä ajattelen niin eri tavalla kun en ole joutunut kokemaan rasismia. Kyllähän vartija vähän ihmeellisesti sanoi, mutta mun näkemys on se, että vedit siitä hyvästä kohtuuttoman suuren herneen nenään.

Ja jos olisin ollut se vartija, niin olisin siitä hyvästä lakaissut sulla lattiaa siellä pizzeriassa. Tai ainakin yritys olisi ollut kova. Eikä siihen olisi liittynyt mitään rasistista.

Eli koska vartija uskalsi epäillä sinua, jota ei suomalaisten sovi epäillä, niin:

- kieltäydyit tottelemasta

Kyllä, otin oikeudekseni olla tottelematta, koska mua syytettiin pelkän etnisyyden takia asiasta, jota en tehnyt.

- vittuilit vartijoille ja poliiseille

Kyllä, jos mulle vittuilee vartija, palomies tai Suomen Presidentti, niin vittuilen takaisin. En vittuillut poliiseille, sillä he käyttäytyivät asiallisesti.

- pilasit vartijan pizzan syyttä

Sitä saa mitä tilaa..

- valehtelitte omistajan kanssa yhdessä poliiseille

Sitä saa mitä tilaa..

=> varastitte 8 euroa vartijalta

Hmmm...
Miksiköhän teihin suhtaudutaan varauksella?

Every action has a re-action.

Olisit nyt sylkenyt poliiseja niin olisi saatu värisuora täyteen :down:

En sylje ihmisiä päin.

- - - Updated - - -

Mutta lapsellista oli kyllä kaverin pizza heittää mäkeen ja vielä vaivata virkavaltaa asialla. Ei haukku haavaa tee, vai miten se oli?

Periaatekysymys. Jos olet rasisti, et syö mamun pizzeriassa. Se oli kannanotto.

En vaivannut virkavaltaa. Vartija soitti itse virkavallan paikalle.

- - - Updated - - -

^Joo toi ei silti muuta mun kuvaa tästä keissistä. Kai mä ajattelen niin eri tavalla kun en ole joutunut kokemaan rasismia. Kyllähän vartija vähän ihmeellisesti sanoi, mutta mun näkemys on se, että vedit siitä hyvästä kohtuuttoman suuren herneen nenään.

Ja jos olisin ollut se vartija, niin olisin siitä hyvästä lakaissut sulla lattiaa siellä pizzeriassa. Tai ainakin yritys olisi ollut kova. Eikä siihen olisi liittynyt mitään rasistista.

Tiedätkös kun tarpeeksi monta kertaa näkee, kuulee ja kokee tähän liittyviä asioita, niin helposti sitä hiiltyy. Tästäkin tapauksesta tosiaan se reilu 10 vuotta aikaa, eli ikäkin näytteli tossa aika suurta roolia.

2Pac voi avata sulle tän asian, jos sun gangstakielen kuullunymmärtäminen on kunnossa:

..eli niggers ja niggaz on kaks eri asiaa.

:thumbs:
img_4e37425c5f70a.jpg

Tiedätkös kun tarpeeksi monta kertaa näkee, kuulee ja kokee tähän liittyviä asioita, niin helposti sitä hiiltyy. Tästäkin tapauksesta tosiaan se reilu 10 vuotta aikaa, eli ikäkin näytteli tossa aika suurta roolia.

Mietippäs, jos olisit antanut sen vartijan tarkistaa tarkistaa laukkusi ja sen jälkeen huomauttanut vittumasesti aiheettomasta epäilystä, niin se vartija olisi saattanut ehkä ottaa opikseen. Tai sitten ei.

Nyt onnistuit vain vahvistamaan vartijan päässä olevan stereotypian pikkunilkeistä, jotka saavat jatkossa mitä tilasivat...

Ps. syödään viikottain :)

Suositut

Back
Ylös Bottom