Maahanmuutto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Suomi, perhesuhteiden kehitysmaa.

..oli tuon jutun otsikko. Ei kai sitä ihan tuulesta ole temmattu?

Niinno täällä on perhesuhteet erilaisia kun vaikkapa afrikassa tai ranskassa. Ollaanko täällä sen takia onnettomampia muualla tai tehtäisiinkö täällä perhesurmia ym ylipäätänsä enemmän kun muualla. Ei.

Ihme skeidaa. Nepalissa meneekin tosi hyvin, ehkä niiden kannattaisi keskittyä välillä muuhunkin kuin toistensa halailuun?

Mitä tulee masentuneiden itsemurhiin, niin mun nähdäkseni se on nyt vaan evoluution keino korjata pois heikot yksilöt hyvinvointivaltiossa ja rinnastettavissa siihen miten kehitysmaassa nämä väliinputoajat vain todennäköisesti kuolisivat nälkään. Onko se parempi sitten?

Taas harhaudutaan muutenkin kauas aiheesta. Tai no, liittynee tämä aiheeseen siten, ettei se maahanmuutto ainakaan paranna suomalaisten mielenterveyttä.

Mun mielestä ihan hyviä ja todenmukaisia pointteja oli tossa. Etelän maista Suomella todellakin on opittavaa. Täällä lykätään 60 v äiti samantien hoitokoteihin mätänemään ja kuolemaan yksin ja sit valitetaan kuinka ne kuolee ja mätänee yksin hoitokodeissa.

Näistä kahdesta lauseesta jälkimmäinen kertoo sen kuinka vähän jos yhtään mitään sä tiedät suomalaisesta perhe-elämästä. Ja toisaalta mistäs tuollainen puolimuumi sen tietäisikään.

Perhekeskeisyys loistaa poissaolollaan ja eipä taida Rankkurikaan paljoa saanut rakkautta lapsena, kun on noin vihainen keski-ikäinen ukko. ;)

No se on just ku asuu tällasessa perhe-elämän kehitysmaassa :lol2:

Se, että sua sanat "hymyily" ja "avoimuus" huvittaa kertoo just siitä mistä tossa artikkelissa on kyse..

Eli?

(en tiedä miksi toi somalit taas tähän keskusteluun mukaan.. taitaa olla taas argumentoinnin puute jo heti alkuun)

Niin, kyllä tällä palstalla taidetaan tietää historian perusteella keneltä ne argumentit loppuvat ja sen peittämiseksi suoraan valehdellaan ;)

Itse olen osittain valmis allekirjoittamaan sen mitä tuossa jutussa ilmeisesti yritettiin sanoa, eli suomalaisen yltiöindividualismin. En vain tiedä mitä ihmettä selkeästi kansanluonteiselle asialle voisi tehdä. Sama kuin valistaisi afrikkalaisia että olkaa älykkäämpiä ja ajatelkaa nenäänne pidemmälle. Tai arabeille että älkää räyhätkö kokoajan.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Ainahan sitä jaksetaan itkeä, kuinka Suomi on perhesuhteideen ynnä muide asioideen kehitysmaa ja kuinka jossain afrikassa ja muualla ihmiset on niin sosiaalisia ja muuta ihqua.

Entä vittu sitten?

Mä oon ylpeä siitä, että tässä maassa ei halaila sukuaisiaan ihan liikaa eikä ole mitään sukuklaaneja ynnä muuta paskaa. Mä oon ylpeä siitä et suomalainen on sosiaalinen sillo ku haluaa olla eikä ihme smalltalk-tavan takia tai jotain.

Ei siinä mitään väärää ole ja jos ei nappaa niin painukoot afrikkaan.

Se on vitun hienoa, että Suomi on individualistisimpia maita tässä planeetalla, koska individualismi on voimavara, eikä heikkous.

Sitä minäkin jaksan ihmetellä että miten kaikki miten suomessa toimitaan on väärin ja mikä tahansa vieraan kulttuurin toiminta hienoa, ymmärrettävää ja kannustettavaa. Ehkä näillä ihmisillä oikeasti on huono kansallinen itsetunto...

Älkää välittäkö, elitistisen maailman hallinnon tavoite onkin sekoittaa kansalaisuudet niin ettei mantereet/valtion rajat niihin vaikuta tuohon Jamin mainitsemaan "kansalliseen itsetuntoon", miksikö? En ole varma, veikkaukseni on juurikin se ettei mitään "kansallista identiteettiä" lopulta ole. On vain kaiken kirjavaa pahoinvointia ja köyhyyttä, jolloin ne vähät rikkaat voivat todella tuntea olevansa rikkaita.

Jos kaikki olisivat varakkaita ja hyvinvoivia, niin miten nämä rikkaat ihmispaskat voisivat tuntea olevansa muiden yläpuolella?

Määritelkääpä joku kansallinen itsetunto

Kai se on sitä että on sopivassa määrin ylpeä maastaan, kulttuurista ja juuristaan. Tämä ei tarkoita että pitäisi pitää suomea maailman parhaana maana ja suomalaisia ylivertaisena herrarotuna. Mutta se että kaikki tehdään väärin viinan juonnista englannin ääntämiseen on vain osoitus huonosta omanarvon tunnosta tai kansallisesta itsetunnosta, miten sen nyt sitten haluaa sanoakkaan... Lapsetkin häpeävät jossain vaiheessa yleensä vanhempiaan, kotiaan ja asuinpaikkaansa mutta terveellä aikuisella ihmisellä tämä menee yleensä ohi. Jostain syystä vaan jollekkin porukalle tällainen suomalaisuuden häpeäminen jää päälle...

Kansallinen itsetunto voisi olla myös kansallinen omanarvontunto. Selitän oman näkemykseni:
Kun tiedät että sinua ennen tässä maassa eläneet ovat uurastaneet ja jopa uhranneet henkensä sen eteen että heidän jälkeläisensä voisivat kyntää vähemmän kivistä peltoa ja syödä vähemmän pettu pitoista leipää. Se kun tiedät syntyneesi tälläisiä urhauksia tehneiden ihmisten kupeesta, saa se sinut tuntemaan itsesi velvoitetuksi sekä oikeutetuksi yhtä aikaa.

Nyt kun elämme aikaa jolloin ihmisiä koulutetaan ja "jalostetaan" sellaisiksi tyhjäntoimittajiksi jotka ovat osaavia vain puheissaan, ilmaantuu tälläisiä "me olemme paskoja koska.." ihmisiä. Media tietenkin antaa osansa, mitään järkiosaahan medialla ei nykypäivänä olekkaan, puhutaan vaan joidenkin turhimoiden asuvalinnoista niinpoispäin. Siksi kai onkin luontevaa että sinne mediaan hakeutuu näitä omasta mielestään erittäin päteviä sepostajia.

Kyllä tuolta jostain pellolta voi hakea ihan juuristaan ylpeän jyväjemmarin, mutta et sä sellaista mistään yliopistosta löydä. (yleistys joka ei kuvasta todellisuutta)

Ihan osuvia kuvauksia, mutta luulen silti, etteivät kaikki nuo suomalaisten mollaamiset ole täysin aiheettomia. Omasta maastaan pitää tietysti olla ylpeä, mutta välillä kaikista suomalaisista ei jaksa olla.

Ihan osuvia kuvauksia, mutta luulen silti, etteivät kaikki nuo suomalaisten mollaamiset ole täysin aiheettomia. Omasta maastaan pitää tietysti olla ylpeä, mutta välillä kaikista suomalaisista ei jaksa olla.

Oikeuttaako se sitten leimaamaan koko maan ja kaikki suomalaiset? Samat henkilöt hokevat "yksittäistapaus", "syrjintää", "razzizmia!!" jos teet yleistyksen jostain toisesta kansasta, mutta Suomea ja suomalaisia saa panna halvalla ja se on silloin oikein ja kertoo valveutuneisuudesta. Kaksinaismoralismi tuntuu olevan tietyillä henkilöillä hyvin hallussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom