Mutta Afrikassa nämä kaikki sitten tarkoittavat rodullista alemmuutta? WTF?
Hyppäsit aseen, AKV.
Vaikka paljon sellaista olen mesonnut, jonka varmasti herkästi käsittä äihan oikeasti rasistiseksi, ei silleen tavjan silmissä -rasistiseksi, niin en kyllä myönnä että olisin väittänyt että valkoiset ovat ylempi rotu kuin mustat/arabianruskeat.
Mutta edes abouttisesti toimivan yhtesikunnan luomisessa näytettäisiin kyllä olevan edellä, sellaisen yhteiskunnan, jossa päätöksiä tehdessä edes viitsitään teeskennellä että ne päätökset tehdään ihmisten ja yhteiskunnan yhteinen hyvä mielessä, eikä sen mukaan miten imaameista vaahtosuisin kuraania tulkitsee.
Niin ikään minulla ei kuitenkaan myöskään ole vaikeuksia myöntää, että orientaalit veikot voivat keskimäärin olla selkeästi valkoista poikaa älykkäämpiä, tai valkoiset voivat olla mustia älykkäämpiä. Tai jopa toisin päin.
Mutta aika vedenpitävät tutkimustulokset pitää olla ennen kuin uskon suuntaan tahi toiseen.
Sitä näes en usko että Mensa kykenee kehittämään äö-testin, jolla verrattomasti voidaan verrata lukua-ja kirjoitustaidottoman masai-soturin ja suomalaisen lukiolaisen äö:itä.
Niinkuin vietnamilaiset Suomessa. Tai korealaiset Japanissa. Vaikka ovat sikaälykkäitä aasialaisia?
Hei haloo. Koitahan jo sinäkin herätä todellisuuteen. Rasistien väitteet eivät kestä päivänvaloa.
Jos vietkongit kerran syrjäytyvät täällä, mikseivät japsit tai kiinalaiset syrjäydy?
Kun sun mukaan kaikki vinosilmät kuitenkin ovat ilmeisesti samaa kauraa?
Ja hetkinen, mistä revit tuon, että korealaiset syrjäytyvät Japanissa?
Käsitän, että heitä ei ikinä hyväksytä japanilaisiksi, niin kuin ei hyväksyttäisi sinua tai minuakaan.
Voisimme kyllä asua siellä ja toimia kybällä japanilaisessa yhteiskunnassa, päässtä vaikka kansanedustajiksi kuten Marutei Tsurunen, mutta olisimme aina "ne kaks suomalaista, jotka vänkää sillä yhdellä foorumilla".
Ovat jaappanin pojat ylpeitä japanilaisuudestaan, ja heille vain japanilainen on japanilainen.
En usko että silti kokisin itseäni hirveen syrjityksi, vaikka mulle ei Tokion kaupungin avaimia heti lyötäiskään käteen, kun olen heittänyt passin mäkeen ja veneeni rantautuu Honshun saarelle.
Että thank fuck ja arigatto että tulit meidän kulttuuria rikastamaan.
En sanoisi että valkoisessa miehessä on rodullista ylemmyyttä, mutta kulttuurillista ylemmyyttä länsimaisessa kulttuurissa on senkin edestä,
verrattuna Afrikkaan ja suht moneen Aasian ja Etelä- ja Väli-Amerikan maahan.
Vaikka maapallolla joka maan historiasta löytyykin kaikkea ikävää, mutta jos katsotaan nykytilannetta, kenen kulttuuri skulaa.
Tai, objektiivisesti tarkastellen, ehkä edes mikään kulttuuri ei ole toista parempi, ne ovat vain erilaisia.
Toinen vain toista vähän rikkaampi.
Jos mustan Afrikan kultuuriin kuuluu se, että johdossa on tasan yksi ryhmä, se vahvin, joka tappaa, raiskaa, silpoo ja orjuuttaa muita ryhmiä mielin määrin, mikä minä olen sitä arvostelemaan.
Jos taas esim valkoisen Islannin kulttuuriin kuuluu demokratia, jossa tehdään enemmistön äänen mukaan, ja yrittävät edes jollain lailla pärjätä keskenänsä, vaikka olisivatkin eri mieltä, niin onko tuo nyt niin hienoa?
Kuka sen muka voi päättää kumpi näistä kulttuureista on parempi?
Toisessa jengillä nyt on hivenen pidempi elinaikaodotus, ja yleistä kärsimystä on heidän maassaan ehkä vähän vähemmän, mutta onko nuo nyt mitään itseisarvoja?
Itse asiassa jokainen siinä ensimmäisessä kulttuurissa
antaisi heikomman kätensä saadakseen elää siinä jälkimmäisessä kulttuurissa, mutta so not?
Tällä oikeastaan meinaan, että kyllä, meitin kulttuuri on niin saatanan hyvä, että sitä ei ole syytä muuttaa, eikä ainakaan sen takia, että Ibrahimilla tai Makelella olisi täällä parempi olla.
Kun heillä alkuun on hankala olla, parempaan kulttuuriin on niin kamalan vaikea sopeutua, ja aika kultaa muistot ja ne kärpässilmäiset pallomahaiset lapsukaiset tuntuukin yhtäkkiä niin hirveen nostalgisilta, joten en ma haluaka mukautu tähä uute kulttuuri, sun täyty tottu tähä miten ma elä, vaikken oikeesta alunperi halunnu näin elä, just siks ma läksi.