Kyllä. Ja se on sellainen puinti, jonka AKV vie niin että ruumenet vaan pöllyää. Se ei johda mihinkään. Eikä se sitäpaitsi ole mun mielestä niin oleellista. Mutta otataanpa tää tilanne:Tää rotujen älykkyysjuttu on mielestäni puitu jo aika helvetin monta kertaa liikaa.
Siinä on siis lineupissa XXL veljensä ja isänsä kanssa. Sekä musta mies, jolla on 15 cm pitempi kuin muilla yhteensä.Se että esim. mun veli ja isä on minua 15 cm lyhempi, vaikka moni musta mies on just mun mittanen, ei saa mun maailmankuvaa genetiikasta häränpyllylleen.
Suurin ero, sitä 15 cm unohtamatta, on se, että sä voit useimmissa tilanteissa ennustaa, miten sun isä tai veli käyttäytyy. Koska sä tunnet ne.
Jos se musta mies siinä lineupissa on samalla kylällä koko ikänsä asunut (adoptoitu) Antti Kalevi Virtanen, niin sä voit suurella todennäköisyydellä ennustaa, miten se käyttäytyy. Aika lailla samoin kuin sinä tai isäsi. Paitsi silloin, kun naapurikylän pojat ajavat karvanoppadatsunin torille ja laittavat PMMP:n biisin "Näytä mulle missä sullon rusketusraidat" soimaan. Silloin se adoptoitu-Antti (ihan joka kerta) hyppää seisomaan Datsunin konepellille ja vetää farkut kinttuihin. Ja tappeluhan siitä tulee. Joka kerta. Ja joka kerta sä olet sen mustan Antin puolella siinä tappelussa, koska se on saman kylän poikia. Vaikka sillä ei ole niitä rusketusraitoja. Missään.
Jos se musta mies on AbuAbu, joka tuli mistäliesyystä Suomeen ja on asunut siellä samalla kylällä kymmenen vuotta, niin todennäköisesti sä tunnet sen ja tiedät, että se on joko hyvä tyyppi tai aivan perseestä oleva tyyppi. Jälkimmäisessä tapauksessa se ei enää asuis siellä sun kylällä, joten AbuAbu on hyvä tyyppi.
Mutta aidosti monikulttuurisessa yhteiskunnassa, kuten nykyään Suomessa on tavoitteena, AbuAbu ei koskaan ole yksin. Hänellä on ympärillään koko sukunsa sekä kaksikymmentä hyysäriä, jotka ovat sosiaalikonttuurilla töissä ja saavat palkkansa siitä, että opettavat AbuAbulle, mitä eri muotoja rasismilla ja syrjinnällä voi olla. Ja pitävät huolta siitä, että AbuAbu saa kaikki ne tuet, joihin hän on oikeutettu. (Tässä tilanteessa on myös AbuAbun etu käyttäytyä mahdollisimman arvaamattomasti, koska se lisää saadun rahallisen ja emotionaalisen tuen määrää.)
Jos AbuAbu sopeutuu, hyysäreiltä lähtee työpaikka alta. Jos AbuAbu saa tuoda kaikki kaverinsa sukuineen Suomeen, hyysärit saavat siskontyttönsäkin töihin. Maailman loppuun asti.
Tämä on se ongelma. Suomen ja monikulttuurillisuuden mittakaavassa.