Maahanmuutto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jos minulla olisi ikää, lol, minkäs ikäiset ovat sitten oikeutettuja ilmaisemaan mielipiteensä? Olisiko mielipiteeni oikeutetumpi jos sanoisin haluavani halua kaikki afrikan raiskarit ja sissisotilaat tänne omaksi riemuksemme?

Olet sinä oikeutettu, eikä AKV sitä tainnut kiistää, sikäli kun kirjoitettua suomea
jokseenkin ymmärrän.

Yhtä oikeutettu tuo jälkimmäinenkin olisi, mutta vielä idioottimaisempi...
En suinkaan halua haukkua tietenkään.

Osaratkaisu. Korkeintaan. Ihmiskauppa ei varmasti lakkaa pelkästään siksi että täältä palautellaan ihmisiä takaisin. Jos ja kun se 9-vuotias palaa takaisin, niin tuskinpa reinokaan luulee että a) tieto siitä liikkuu ympäriinsä tavalla joka b) estää muita sotaakäyvästä maasta pois pyrkiviä tarttumasta edes siihen pieneen oljenkorteen. Ihmiskauppaan tulee stoppi kunnolla vasta sitten kuin lähtömaan olot ovat edes joten kuten lähellä kohdemaan oloja - eli kun ihmisillä ei ole enää tarvetta pyrkiä poies.
Tarkastelin tässä asiaa Suomen maahanmuuttopolitiikan kannalta, jolloin tuo on ns. lopullinen ratkaisu :D asiaan. (Sana kyllä kulkee ihmiskauppiaiden parissa internetin nopeudella.)

Ihmiskaupan vastaisia ja lähtömaiden olosuhteita parantavia toimia voidaan tehdä ja pitää tehdä, mutta ne ovat vähän eri politiikkaa ja niissä Suomi voi vaikuttaa asioihin vain niin pienesti kuin pieni maa voi.

Ei. Mutta nykytilanteessa lienee pikku pakko. Syrjäytyneet ja työttömät suomalaiset kun eivät niitä ns. paskaduuneja tee. Sossun rahoilla tms. elää leveämmin.

Joten vaihtoehtoja on tasan kaksi:
1. Muutetaan nykyinen sosiaali- ja työlainsäädäntö niin, että saadaan ne syrjäytyneet suomalaiset töihin (esim. kansalaispalkka) tai

2. Otetaan ulkomaalaista työvoimaa paskaduuneihin.
Kannatamme siis molemmat vaihtoehtoa 1. Vaikka se tekeekin joillekin varmasti jonkin verran kipeämpää kuin nykyinen meininki.
Reino taitaa heittää vitsiä. Ei kait kukaan ole niin sekaisin, että vaatii naisia kustantamaan ulkomaalaisen miehensä elämän siinä missä uuninpankonpojat saavat veronmaksajilta tukea? :eek:
Mää pystyn perusteleen tän poliittisen aukottomasti: Bukkakelelen elättäminen liittyy sosiaalitoimen budjettiin, kun taas maaseudun poikamiesten thaikkutukiaiset otetaan EU:n matalien vuoristoalueiden erityistuen momentilta. Kyse on siis eri asioista ja homma on vilpitön.
Miksi tuota pitäisi kysyä? Jos kys. lääkäri omaa tutkinnon, työkokemusta ja selviää harjoittelujaksosta tms. niin tervetuloa. Alkaa olla kohta pikku pakko saada sitä tuonkin alan työvoimaa tännepäin. Jos joku kahjo tänne vielä haluaa tulla. :)
No, tuossa esimerkissäni sitä pitää kysyä siksi, että ei vaikuta järkeenkäyvältä, että kukaan saksalais-amerikkalainen lääkäri tulisi Suomeen töihin (mikäli hänellä ei ole muita siteitä Suomeen). Silloin pitää kysyä, että mitähän tämä Herr Doktor Mengele on tehnyt kotimaassaan, kun on mennyt duuni alta. :D

Ja kyllähän niitä kahjoja tulijoita riittää, mutta ratkaiseeko se Suomen lääkäripulaa, joka on pahin syrjäseuduilla, joissa lääkärit eivät halua työskennellä mistään hinnasta. Tämä on osaltaan myös elämäntapakysymys.

Positiinen esimerkki aiheesta on se musta eläinlääkäri, joka on oikein kunnanvaltuutettukin jossain sisä-Savossa. Negatiisempi esimerkki oli se hämäläinen sijainen, joka ei syö sianlihaa, ei pysty työskentelemään naispuolisten sairaanhoitajien kanssa eikä halua tulla töihin.

Tai oletetaan, että joku Unkarissa lääkäriksi opiskellut iranilainen haluaisi tulla Suomeen lääkärinhommiin. Ratkeaako lääkäripula? No ei ratkea, koska paiskottuaan muutaman vuoden rehellisiä kunnanlääkärinhommia Kaustisilla tyyppi huomaa, että sos.dem. yhteiskunnassa saa Finlandia Junior -palkintoja satukirjoja kirjoittamalla ja loputtomasti tavjojen tuotantotukia tekemällä tiedostavia ja oikeata asiaa ylistäviä dokumenttifilmejä. Ei siinä paljon lääkärinhommat kiinnosta, kun rahaa tulee helpommallakin. :alexiskouros: (Pääsin siis palaamaan yhteen mieliaiheistani.)

Sudet raiskaa vähemmän kuin suomalaisetkin, mitä ajatuksia se herättää?

Esitä joitain järkeviä ajatuksia eikä tällaista epätoimivaa vertailua. Mä haluan lukea täältä jotain rationaalisia mielipiteitä enkä mitään sekavaa vuodatusta.

Henkilökohtaisesti on kokemusta somalinaisen tapailusta, elossa ollaan!

Oma mielipiteeni tukee maahanmuuttopolitiikan kiristystä, en vain pidä epäkypsästä keskustelusta puolelta tai toiselta.

Jos hylätään eläinvertaukset ja siirrytään faktoihin.. niin ei kai voida kiistää että tämän hetken pakolaiset ovat yhteiskunnalle rasite? pyydän anteeksi liiallista kärjistystä susi, torakka ja ronniecoleman vertauksineni.

Mutta mitä voidaan tehdä että saadaan maahan mahdollisimman kuranttia tavaraa, eli päteviä ihmisiä? Eikö oikeasti voitaisi lopettaa maahanmuuttopolitiikan perustamista pakolaisten otolle ja siirtyä pisteytysjärjestelmään, joka takaa hyödyllisemmät tulijat? Sitäpaitsi meillä on lähialuiella päteviä ihmisiä, joille jo Suomen palkkataso on aivan erinomainen..
Ja jos täällä palkat sukkaa, niin miksi ette kaikki kilpaa ole muuttamassa pois, vaikka sinne saksaan? Olisiko niin että suomessa on jotain mitä muualla ei ole, kuten varsin rauhallista ja hiljaista?

Itsekään en asu suomessa, joten olen tavallaan jäävi. mutta opiskelevat/työtätekevät oikeat maahanmuuttajat ovat tervetulleita, toivotaan ettei he ole muslimeja, ja pakolaiset nyt vaan useimmiten sattuvat olemaan a. eitoivottuja ja b. mustia.

Kyllä silti maahan/maastamuuttoon pitää liittyä suuri kunnioitus uuden kotimaan arvoja ja kulttuuria kohtaan, enhän mäkään vaadi ilmaista kouluruokaa Hollannissa, kun suomessa sattuu sellaista olemaan, tai kannabiksen kieltoa koska se rikkoo moraalia vastaan......

anteeksi muurahaispesän hämmentämisestä kyykäärmevertauksilla.

ja sitä Somaleihin sekaantumisesta.. millast oli:D niin ja oliko helppoa tavata semmonen?

ja en mä monikulttuurisia suhteita tuomitse, kyllä mä olen itsekin *sekaantunut* venäläiseen tyttöön, jota tuli tapailtua.......iii-ha-na tytsy, varmast en ikinä tapaa hänen vertaistaan:kuola:

lol..
eikai kaikkii niit oo silvottu siel?

oisko se kuitekki nii et suomessa syntyneet tytöt ei kai oo alapäästä leikeltyi?

eiks se nimittäin ole laitonta?`jos ei ni mikä estää mua mahollisesti tekemästä ympärileikkausta maholliselle tulevalle tyttärelleni, koska se on sivistynyt tapa? ja saada sillä julkisuutta? tosin oikeasti ajatus on vastenmielisempää kuin itsemurha....

toivotaa et on kiellettyy.. toi just ärsyttää nois muslimeis noi raakuudet mitä naisille tehdään, ja miten naisia kohdellaan kuin nautakarjaa.. siit mä en tykkää muslimeis

ja sitä Somaleihin sekaantumisesta.. millast oli:D niin ja oliko helppoa tavata semmonen?

ja en mä monikulttuurisia suhteita tuomitse, kyllä mä olen itsekin *sekaantunut* venäläiseen tyttöön, jota tuli tapailtua.......iii-ha-na tytsy, varmast en ikinä tapaa hänen vertaistaan:kuola:
Somalinaiset on itse asiassa melko hyvännäköisiä ja seurallisia, harvemmin vain näkee viihteellä. Aika paljon eri porukkaa kuin noi huivitetut ja muslimit mitä enimmäkseen näkee steissillä.

Osaratkaisu. Korkeintaan. Ihmiskauppa ei varmasti lakkaa pelkästään siksi että täältä palautellaan ihmisiä takaisin. Jos ja kun se 9-vuotias palaa takaisin, niin tuskinpa reinokaan luulee että a) tieto siitä liikkuu ympäriinsä tavalla joka b) estää muita sotaakäyvästä maasta pois pyrkiviä tarttumasta edes siihen pieneen oljenkorteen. Ihmiskauppaan tulee stoppi kunnolla vasta sitten kuin lähtömaan olot ovat edes joten kuten lähellä kohdemaan oloja - eli kun ihmisillä ei ole enää tarvetta pyrkiä poies.

Suomeen saapuvista vain muutama prosentti saa turvapaikan. Virallisen tulkinnan mukaan on siis niin, että todistettavasti "oikeasti pakosalla" olevia on häviävän pieni osa tulijoista. Ei ole mitään syytä aiheuttaa vahinkoa molempien maiden taloudelle ottamalla näitä elintasopakolaisia, joita on siis yli 95% tulijoista, virallisen tulkinnan mukaan.

Ei. Mutta nykytilanteessa lienee pikku pakko. Syrjäytyneet ja työttömät suomalaiset kun eivät niitä ns. paskaduuneja tee. Sossun rahoilla tms. elää leveämmin.

Huoh. Ensinnäkin, miksi ne tulijat ovat yhtään sen huonompia, että he joutuisivat tekemään paskaduuneja? Eivätkö he ole yhtä arvokkaita kuin suomalaiset? Kyse on molemmissa tapauksissa (suomipummit töihin/afrikkalaisia pummeja lisää) poliittisesta tahdosta, joten et voi mitenkään argumentoida väitettäsi tuollaisella "se ei kuitenkaan oikeasti onnistu" -potaskalla.

Joten vaihtoehtoja on tasan kaksi:

1. Muutetaan nykyinen sosiaali- ja työlainsäädäntö niin, että saadaan ne syrjäytyneet suomalaiset töihin (esim. kansalaispalkka) tai

2. Otetaan ulkomaalaista työvoimaa paskaduuneihin.

Itse kannatan vaihtoehtoa 1. Mutta epäilen ja pelkään että valtaosa suomalaisista ei halua noita isoja muutoksia, koskapa ne tekevät joillekin varmasti jonkin verran kipeämpää kuin nykyinen meininki.

Eli, toteuttamiskelpoisia ja perusteltavissa olevia (Suomen valtion ensisijainen tehtävä on huolehtia omista kansalaisistaan sekä itsemääräämisoikeudestaan, molemmat ehdot vaarantuvat kun jonkun muun maan kansalaisia aletaan rahtaamaan demokratiaan) vaihtoehtoja onkin itseasiassa tasan yksi?

Sinun käsityksesi loogisuudesta on aikalailla luokkaa "logiikka diktatuurissa". On kait se jollain tapaa loogista syrjiä ihmisiä ihonvärin perusteella, aivan kuten on loogista tappaa ne eri mieltä olevat ennenkuin ne aiheuttavat ongelmia.

Mutta minä en ainakaan tuollaisen logiikan maassa haluaisi olla ja elää. Tuskinpa kovin moni muukaan. Jos sinulla olisi ikää tai kokemusta vastaavanlaisesta kohtelusta, niin tuskinpa sinäkään.

Et taida tietää mitä logiikka tarkoittaa (yksi hyvä syy lisää joka tekee sinusta jokaisen alan asiantuntijan; pedagogi ei tiedä mistään mitään, mutta osaa opettaa sen kaikille). Logiikan yksi tärkeimmistä oletuksista ja määritelmistä on tuo deduktiivisuus, joka tekee siitä erinomaisen pohjan tietokoneille ja muille laskukoneille. Siispä, "sinun käsityksesti logiikasta" on jo sinällään paradoksaalinen, logiikka EI OLE tulkinnanvaraista. Logiikka on diktatuurissa juurikin sitä mitä se on demokratiassa, tai missä tahansa muuallakin. Teille humanisteillehan logiikka voi tarkoittaa jotain antiikin aikaista lauselogiikkaa (tai tässä tapauksessa jotain kansankielistä omaa mielikuvaasi siitä mitä logiikka tarkoittaa), mutta luonnontieteilijät eivät nykyään niele näiltä ajoilta peräisin olevia elementtiteorioitakaan, mikä saattaa tulla tässä vaiheessa yllätyksenä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lol..
eikai kaikkii niit oo silvottu siel?

oisko se kuitekki nii et suomessa syntyneet tytöt ei kai oo alapäästä leikeltyi?

eiks se nimittäin ole laitonta?`jos ei ni mikä estää mua mahollisesti tekemästä ympärileikkausta maholliselle tulevalle tyttärelleni, koska se on sivistynyt tapa? ja saada sillä julkisuutta? tosin oikeasti ajatus on vastenmielisempää kuin itsemurha....

toivotaa et on kiellettyy.. toi just ärsyttää nois muslimeis noi raakuudet mitä naisille tehdään, ja miten naisia kohdellaan kuin nautakarjaa.. siit mä en tykkää muslimeis

Onhan se kiellettyä, mutta monet lähettävät lapsensa takaisin somaliaan silvottavaksi.

toi naisten kohtelu Afrikassa ja arabimaissa on kyllä jotain niin kuvottavaa..
En mä mikään feministi ole, en todellakaan, mutta kyllä mä aina kun satun tytön tapaamaan haluan kohdella häntä juuri niin hyvin, hellästi ja kunnioittavasti kuin suinkin osaan, Nainen tarvitsee arvostusta, tarvitseehan kaikki, ja mä ainakin rakastamaani/pitämääni ihmistä arvostan, ihailen, kunnioitan ja kohtelen niin hyvin kuin hyvin voi kohdella. en mä halua riskeerata mitään ja kohdella naisia kuin paskaa.. kun en nyt varsinaisesti ole sellanen söpis ihqpoitsu enkä missää mielessä komea, niin kyllä naisesta pitää pitää kiinni jos sellasen saa.. kyllä ainakin tähän astiset ovat tykänneet.. mutmut sinkkuna mennään..
:)

Mitään muuta yksittäistä asiaa mustissa en vihaa niin paljon kuin naisten täydellistä alistamista......

No pitäskö niitten itsekin tehdä jotain asian eteen siellä savimajoissaan? Ei se saatana ole pelkästään meidän asia. Ei niitten olot siellä mihinkään parane jossei ne ite sitä halua. Miettisit nyt järjellä perkele. Ei kaikkea vastuuta voi sysätä länsimaille.

Sitä voi jokainen käydä koittamassa että kuinka helppoa se elo siellä savimajassa on paikallisten realiteettien valossa. Taitaa vaan olla helpompi huudella kaukaa.

Sitä voi jokainen käydä koittamassa että kuinka helppoa se elo siellä savimajassa on paikallisten realiteettien valossa. Taitaa vaan olla helpompi huudella kaukaa.

Onko meidän asia ylipäätään miten savimajassa menee? Nyt vaikuttaa siltä että ainoa mitä savimajalaiset tekevät on länsimaihin pyrkiminen ja savimajan jättäminen samaan jamaan.

Eli meidän pitäis mennä sinne savimajoihin ja kaikki neekerit sieltä tänne.. sit meidän ei tarvis tuntea syyllisyyttä! :rolleyes:

Käsittääkseni meillä on kuitenki ollut alunperin paskemmat puitteet täällä pohjoisessa vai oliko täällä kaikki jo aikanaan valmiina tarjoittimella?:rolleyes:

Käsittääkseni meillä on kuitenki ollut alunperin paskemmat puitteet täällä pohjoisessa vai oliko täällä kaikki jo aikanaan valmiina tarjoittimella?:rolleyes:

Tähän on pari erilaista väittämää:

Maalaisjärkeni kertoo, että ihmiset kylmissä ja vaikeissa olosuhteissa on pakotettu kehittymään selvitäkseen hengissä. Tätä puoltaa mm. potentiaalisten viljakasvien kasvuajan lyhyys. Pakko säästää "pahan päivän" varalle, eli ajatella huomista pidemmälle.

Toinen teoria menee näin: Pohjoisessa on ollut vettä ja proteiinia helposti saatavilla, jolloin kasvualusta on luonnollisesti ollut helpompi. Kun taas esim. Afrikassa viljely, nautaeläinten kasvattaminen yms. on ollut vaikeaa kuivuuden takia. Toisaalta ei ole tarvinnut palella, ja vilja kasvaa ympäri vuoden jos vettä on vaan saatavilla.

Itse löisin vetoa ensimmäisen väittämän puolesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom