Maahanmuutto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onhan se hyvä olla faktaa väitteitä tukemassa, mutta voi sitä keskustella ilman että joka asiaan ollaan kitisemässä tilastotietoa. Täällähän moni puhuu omista kokemuksista (esim ovella) mikä on jees, eikä niistä ole mitään virallista tilastoa tänne esitettäväksi. Mutta yhtä luotettavaa tietoa se silti on.

Onhan se hyvä olla faktaa väitteitä tukemassa, mutta voi sitä keskustella ilman että joka asiaan ollaan kitisemässä tilastotietoa.

Toki näin voi tehdä, mutta silloin jäädään huterien mielipiteiden tasolle. Ja mielipiteet joiden tueksi ei löydy dataa eivät ole faktoja. Ja kun politiikka pitäisi perustaa myös faktoihin, niin ...

Täällähän moni puhuu omista kokemuksista (esim ovella) mikä on jees, eikä niistä ole mitään virallista tilastoa tänne esitettäväksi. Mutta yhtä luotettavaa tietoa se silti on.

Mistä minä voin todentaa sinun kokemuksesi ja havaita että puhut totta? En mistään. Niinpä niillä ei ole minulle vastaavaa arvoa kuin sellaisella tiedolla jonka alkuperän ja totuusarvon voi tsekata. Katsos ystävä hyvä, netissä kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa ja väittää että totta se on. Olemme maailman suurimmalla yleisen vessan seinällä.

Toki näin voi tehdä, mutta silloin jäädään huterien mielipiteiden tasolle. Ja mielipiteet joiden tueksi ei löydy dataa eivät ole faktoja. Ja kun politiikka pitäisi perustaa myös faktoihin, niin ...

Ja mun hutera faktoihin perustumaton mielipide on että somalien päästäminen maahan on todella edesvastuutonta.Kyllä se nyt jotain kertoo että muutkin neekerit dissaa niitä.Mä kaivan kohta vähän faktaa tohon,ootas...

Missä määritellään, että politiikan tulee perustua faktoihin? Onko faktoin perusteltavissa esimerkiksi, että Suomessa tulee olla massiivinen julkinen sektori tai progressiivinen verotus tasaveron sijaan? Omasta näkökulmastani politiikka perustuu lopulta mielipiteisiin, joihin faktat joko ovat tai eivät ole vaikuttaneet. Ihan siinä akateemisessa tutkimuksessa päätöksenteosta on havaittu, että päätöksiä tehdään useinkin ilman täydellistä tietoa ja intuitioon perustuen.

Aiheeseen tämä voisi liittyä siten, että jos riittävällä osalla äänestäjistä on intuition perusteella käsitys, että tietystä maasta tulevat ovat keskimäärin kärkkäämpiä harrastamaan yllätysseksiä Kaisaniemen puistossa ohikulkijoiden kanssa, voidaan asialle tehdä jotain. Ihan ilman tutkimuksiakin tai tilastoja.

Mistä minä voin todentaa sinun kokemuksesi ja havaita että puhut totta? En mistään. Niinpä niillä ei ole minulle vastaavaa arvoa kuin sellaisella tiedolla jonka alkuperän ja totuusarvon voi tsekata. Katsos ystävä hyvä, netissä kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa ja väittää että totta se on. Olemme maailman suurimmalla yleisen vessan seinällä.

Ei homma nyt ihan niinkään toimi että jokaisen oman kokemuksen tueksi pitäis olla jotain virallista dataa. Sä et sitten vissiin usko juuri mitään mitä täältä luet. Ja sen kyllä huomaa.:D

Missä määritellään, että politiikan tulee perustua faktoihin?

Et huomannut sanaa "myös". Ei politiikka tietenkään voi perustua vain faktoihin, mutta suotavaa olisi että niitäkin olisi mukana. Esim. kun pohditaan sitä, että pitääkö maahanmuuttoa tietyistä maista rajoittaa.

Siad Barresta sen verran että pidempään hän oli lännen liittolainen kuin NL:n, yhteistyö NL:n kanssa loppui -77 jonka jälkeen Barre oli USA:n taskussa. Tänä jenkkien tukemana aikana Barre tekikin suurimmat hirmutekonsa. -93 sitten jenkit päättivät viedä sivistynyttä länsimaista lyijyä Mogadishun siviileille, oma poika Barre oli turvassa.

Siad Barresta vielä sen verran että syy hänen ja NL:n välien katkeamiseen oli Barren aloittama sota Etiopian kanssa. USA alkoi tukea Barrea ja lahjoitti tälle n. 100 milj. taalaa vuodessa vuoteen -89 saakka.

Ei homma nyt ihan niinkään toimi että jokaisen oman kokemuksen tueksi pitäis olla jotain virallista dataa. Sä et sitten vissiin usko juuri mitään mitä täältä luet. Ja sen kyllä huomaa.:D

Ei tämä voi olla noin vaikeaa. Ei oman kokemuksen tueksi tarvitse sen kummempaa esitellä, paitsi mikäli tarkoitus on esittää faktuaalinen VÄITE. Mielipiteet ovat mielipiteitä, mutta väite on eri asia.

En todellakaan usko esim. sitä, että ruotsalaiset rikolliset ovat kaikki romaneja, VAIN siksi että reino sanoo näin. Jos joku uskoo, niin oma on asiansa. Minä haluan ennemmin tietoa kuin mutu-tietoa.

Mun mielestä osa ongelmaa taitaa olla se että päättäjät harvemmin asuu missään
monikulttuurisissa lähiöissä ja täten heillä ei ole aitoa kokemusta tästä fantastisesta ilmiöstä.

Et huomannut sanaa "myös". Ei politiikka tietenkään voi perustua vain faktoihin, mutta suotavaa olisi että niitäkin olisi mukana. Esim. kun pohditaan sitä, että pitääkö maahanmuuttoa tietyistä maista rajoittaa.

Voisiko joku ystävällisesti laittaa faktaa miksei kaikkia halukkaita Somalialaisia(tai ketä tahansa) voida lennättää valtion kustannuksella suomeen turvaan tai muuten vain.

Jos olemme niin humaaneja että hissi toimii vain toiseen suuntaan, niin miksemme sitten tee asioita kunnolla loppuun asti?
Kaikki afrikkalaiset ystävämme tänne vaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä osa ongelmaa taitaa olla se että päättäjät harvemmin asuu missään
monikulttuurisissa lähiöissä ja täten heillä ei ole aitoa kokemusta tästä fantastisesta ilmiöstä.

Näinhän se varmaan on. Istutaan toimistossa ja tutkitaan kaikenmaailman tilastoja, kun välillä vois raahata persensä tonne ulos kattomaan miltä se muailma oikeasti näyttää. :rolleyes:

Näinhän se varmaan on. Istutaan toimistossa ja tutkitaan kaikenmaailman tilastoja, kun välillä vois raahata persensä tonne ulos kattomaan miltä se muailma oikeasti näyttää. :rolleyes:

Joo voi olla että tulis arvon edustajilla tehtyä ratkasuja enemmän tunnepohjalta kun joutus oikeesti sietämään sitä paskaa.Ei auttas edes akv argumentit ja tilastolliset faktat. :kippis1:

En todellakaan usko esim. sitä, että ruotsalaiset rikolliset ovat kaikki romaneja, VAIN siksi että reino sanoo näin. Jos joku uskoo, niin oma on asiansa. Minä haluan ennemmin tietoa kuin mutu-tietoa.

Juu, ja jos sulle antaa vaikka sitä täällä ehtimiseen vilauteltua oikeusministeriön tutkimusta, jossa tiettyjen maahanmurtautujaryhmien rikollisuudesta, toteat vaan että:
ai jaa, toiko muka sit tuhoo yhteiskuntaa, ei musta kyllä vaan.

tahi että:
No kun hyvätkin jäis ulkopuolelle jos ei päästettäis noita maahan, ei se ois hyvä.

Eli hyvä sun on mäkistä tilastojen perään, kun sellaisia tilastoja ei ole, jotka sulle piisais, eli jotka osoittaisivat että 99 % jostain poppoosta on ikävää ainesta.

Ja toiseen asiaan: olikohan Shizzle tai Musse, joka taannoin huomautti jotain tyyliin että MTV:ltä ja muualta mediasta tulee liikaa gangsta-räppiä, ja annetaan ymmärtää että mustan miehen kuuluu olla gangsta.

Ja poloinen nuori musta on aika avuton moisen edessä, pakko ottaa käyttäytymismallia musavideoista, kun ei niitä pirukaan erota dokumenteista tai reportaaseista.

Asia kuulosti minusta käsittämättömän naurettavalta, sama kuin jos olisin suuri sotaelokuvien ystävä tsiigaisin niitä päivät pitkät, ja sitä myöten kohtsiltään kokisin, että pakko sotia koko ajan.

Noh, koko konsepti on minusta edelleen naurettava, mutta kaverilla taisikin olla vahva totuuden siemen ajatuksessaan: http://www.cbsnews.com/stories/2006/08/19/ap/politics/mainD8JJ6SK00.shtml

Eli mustilta nuorilta vissiin pitäis kieltää telkkari, kun ovat raukat niin kovin vaikutteille alttiita.
Tai sitten pitää kieltää räp, hiphop, ja muu vastaava paska, ja alkaa suoltaa tuutin täydeltä musavideoita ja tv-sarjoja, jossa mustat käyttäytyvät kohteliaasti ja painavat hommia kovasti, ja levittää näitä pätkiä koko mustaan Afrikkaan, niin eiköpähän ole pian rauha Kongossa, Sudanissa, ja Somaliassa.

Tai sitten kyseessä on vain ihmeellistä amerikkalaista retoriikkaa, jonka mukaan TV on syypää kaikkeen.

Suurin osa keskivertoa elämää elävä ihminen ei hirveästi välitä maahanmuuttajien tilanteesta.

Ketään ei kiinnosta tilastot ennen kuin ne osuu kohdalleen ja tällä hetkellä tavallinen ihminen saa elää suhteellisen rauhassa kodissaan.

Ja vaikkakin yksikin raiskaus on liikaa niin se ei suurinta osaa kansaa hetkauta mitenkään muutaman viikon jälkeen tapahtumasta.

"Mikä ei ole omalla tontilla, ei kuulu mulle"

Viimeksi muokattu:
Juu, ja jos sulle antaa vaikka sitä täällä ehtimiseen vilauteltua oikeusministeriön tutkimusta, jossa tiettyjen maahanmurtautujaryhmien rikollisuudesta, toteat vaan että:
ai jaa, toiko muka sit tuhoo yhteiskuntaa, ei musta kyllä vaan.

Enkä totea. Olen sanonut tässäkin ketjussa että siitä käy ilmi ne eniten rikoksia tekevät maahanmuuttajaryhmät.

Eli hyvä sun on mäkistä tilastojen perään, kun sellaisia tilastoja ei ole, jotka sulle piisais, eli jotka osoittaisivat että 99 % jostain poppoosta on ikävää ainesta.

Tosi ikäväähän se on. Mutta koita kestää.

Tai sitten kyseessä on vain ihmeellistä amerikkalaista retoriikkaa, jonka mukaan TV on syypää kaikkeen.

Samaa mieltä. Kyllähän se tv käytöstä jonkin verran ohjaa, mutta mitään syytä tällaiseen determinismiin ei taaskaan ole.

Enkä totea. Olen sanonut tässäkin ketjussa että siitä käy ilmi ne eniten rikoksia tekevät maahanmuuttajaryhmät.

Samaa mieltä. Kyllähän se tv käytöstä jonkin verran ohjaa, mutta mitään syytä tällaiseen determinismiin ei taaskaan ole.

Toteatpas, toteatpas!! Näytänkö tilastoo?
Ei vaan, sun mielestä nekään ei tee tarpeeksi jotta koko poppooolta voitaisiin defaulttina evätä pääsy Suomeen.

Anyway, tuon pastori Sharptonin argumentin takana lienee se, että ei-se-oo-meidän-vika.
Ei me muuten mutta kun tuo telkkari...

Ketään ei kiinnosta tilastot ennen kuin ne osuu kohdalleen ja tällä hetkellä tavallinen ihminen saa elää suhteellisen rauhassa kodissaan.

Tuossapa se ongelman ydin se.Kaikki haluaa vaan pitää huolen omista asioistaa ja näitten rikosten uhrit ei usein ole kykeneviä kosto iskuihin.

Mistä tiedät että tilastot on oikein ja rehellisesti tehty,tilastoilla on kautta historian huijattu ja valehdeltu:D

Mistä tiedät että tilastot on oikein ja rehellisesti tehty,tilastoilla on kautta historian huijattu ja valehdeltu:D

Eiköhän oikeusministeriön tilastoa voi lähtökohtaisesti pitää suht luotettavana, ellei siitä sitten löydetä isoja virheitä. Onko niitä sitten jo löytynyt?

Ah, tuo Halla-ahon kuuluisa blogi, jossa mies osoittaa Hesarin asenteellisuuden kolmella esimerkillä. :lol2: Kannattaisiko asiasta tehdä vähän laajempaa seurantatutkimusta, ennenkuin reinokin ryhtyy vetämään ristinmerkkejä rintakehään NYT-liitteen nähdessään? Vai onko kivempaa vain olla naurettava hysteerikko, jonka mielestä tv-ohjelmia, leffa-arvosteluja ja sekalaisia juttuja sisältävä liite on Erkon mafian salajuoni? :david:
Hesarin "journalismin" asenteellisuudesta on kirjoitettu ja sitä on myös ihmetelty pidempään kuin Halla-ahon kirjoituksista lähtien. Voisit sinäkin joskus lukea jotain muuta kuin Demaria.
http://journalismi.info/fi/

Suositut

Back
Ylös Bottom