Mättöpäivä

Clean mättöpäivä!

100g kaurahiutaleita
750g maitorahkaa
90g heraa gaspari
3 kananmunaa
300g sipulia
5ruisleipää
100g raejuustoa
1kg punajuuria pellilla paistettuna rypsiöljyssä
100g tonnikalaa
4 Omenaa
50g mysliä

Nyt erittäin täynnä vielä jotain pitäisi ahtaa..

Näyttää mun mielestä ihan perus ~40kilosen naisen ruokavaliolta. Mitään mättöä tässä en kyl huomaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin ja makrot :D

Kcal 2800 hh 326 p 227 r67

- - - Updated - - -

Näyttää mun mielestä ihan perus ~40kilosen naisen ruokavaliolta. Mitään mättöä tässä en kyl huomaa.

Niin no ollu kalorit tässä dietillä palttiaralllaa 2k nii heti toi 3k ylitys tuntuu mätöltä :p

Ite alotin elokuussa omaksi iloksi joulukuun puoleen väliin kestävän herkkulakon ja täytyy myöntää ettei ole edes moskaa tehnyt mieli. Siltikin kun se lakon loppu koittaa saattaapi se perus hesen ja karkkikaupan kautta kotio olla! :D

Eilen leffassa meni nomaali (3l ?) popkornipurkki+ 500g irtokarkkeja. Leffan jälkeen vielä mäkkärissä 2x el maco hamppari ja mcflurry.

Taas tälläinen "cleani mättöpäivä"

120g kaurahiutaleita
70g sportmeal jauhetta
4 lidl sämpylää
8 kauraleipää
päälle levitettynä 300g raejuustoa ja ja sinappia 30g
1kg itse tehtyjä lohkoperunoja
6 kalapuikkoa
80g mysliä
5 omenaa
5 Dl maustamatonta jugurttia

4000kcal 625hh 180p 93r

120g kaurahiutaleita
70g sportmeal jauhetta
4 lidl sämpylää
8 kauraleipää
6 kalapuikkoa
80g mysliä
5 omenaa

4000kcal 625hh 180p 93r

Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne! -ketju on tuossa ylempänä Ravinto-osiossa...

120g kaurahiutaleita
70g sportmeal jauhetta
4 lidl sämpylää
8 kauraleipää
6 kalapuikkoa
80g mysliä
5 omenaa

4000kcal 625hh 180p 93r

Mullahan menee toi joka päivä :lol2:

Toisen mättö on toisen normaali päivä - ihmisiä on erikokoisia ja erilaisia. Minulle ainakin 1kg lohkoperunoita on mättöä. Leipääkää ei tule syötyä kymmeniä kappeleita päivittäin. Eli siis minulle tämä oli mättöpäivä, eli oikeaan ketjuun meni. Ei se kalorimäärä vaan se ähkytunne.

"Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu, olen ollut uskossa 20vuotta, eikä minulla ole edes kuolemanpelkoa." /no sirpa/

Äkkiä vois luulla, että ystäväpiirisi on hyvin pitkälti samahenkistä kanssasi tai sitten omat curverit ja ortexit on aina mukana, jos yhtään poikkeamaa tuosta ei ole tullut. Tulee nyt mieleen, että jos erehtyy menemään johonkin esim. syntymäpäiväjuhliin, niin siellä niitä rasvoja ja sokereita saa melkein jo huomaamattaankin aika reippaasti.

Sokerin välttelyn ymmärtää, mutta rasvan rajaus alle 50g on vähän tarpeetonta. Pelittäähän se hormonitoiminta suht vähäisilläkin rasvoilla, mutta isommista määristä voisi olla hyötyä.

Jätkä on mun idoli! Huomisesta lähtien minäkin rupean toteuttamaan omaa unelmaani: Muutan susirajan metsiin erakoksi, jonne rakennan oman salin. Siellä sitten nostelen MM-tason rautoja penkistä, kyykystä ja mavesta. Välillä palkitsen itseni 10 grammalla sokeria ja 20 grammalla rasvaa (ei toki samalla aterialla). Tätä jatkan 24/7 kunnes lopultaan delaan siellä vanhuuteen kenenkään tietämättä 140 kiloisena (rasvat silti 3,5%)

Eikö se ole selkeä heikkouden merkki, jos joudut käyttämään teollisesti valmistettuja punttikamoja. Nostelet pelkkiä kiviä ja tukkeja siellä sitten kivasti niin. Ja sokeriki nuorison villityksiä. Hyi semmosia.

Ja asiasta kukkaruukkuun...

Osaisikohan joku valaista pähkinänkuoressa dieetille sopivan hiilihydraattitankkauksen toteutuksen (ei nyt ihan varsinainen mättö). Olen dieetillä karsinut hiilareita ja ajattelin täyttää varastot tässä välissä ja kiihdyttää aineenvaihduntaa. Voinko vetää tällaisen tankkauspäivän miinuskaloreilla korvaten proteiinia ja rasvaa hiilihydraateilla? Kuinka paljon proteiinia pitäisi tällaisena päivänä saada? Entä voiko rasvan jättää kokonaan tältä päivältä pois (onko haittaa?)? Kaurahiutaleet toimii varmaan hyvänä lähteenä hedelmillä höystettynä (noin pääasiassa).

Tänään normisafkojen päälle n 300g irttareita, yksi Lidlin omenatasku, yksi Lidlin mustikkamuffini, puolikas wiineripitko ja kolme suklaapatukkaa. Niin kutsuttua dieettiä, jota yritän toteuttaa, voisi kutsua vitsiksi. Tai toimiihan se dieetti. Se toimii niin, että perjantaina vedän sokerihumalat ja seuraavan viikon laihdutan niitä kiloja ja perjantaina ralli alkaa lähtöruudusta. Paino pysyy pitkällä tähtäimellä samssa, läskit tuossa vyötäröllä ja lihaksista ei tarvii varmaan sanoa mitään. Vituttaa ja itkettää, heikko ihminen. Itse asiassa kuvatun kaltaiset katastrofit alkoivat vasta tässä dieetillä hmm..

Tai toimiihan se dieetti. Se toimii niin, että perjantaina vedän sokerihumalat ja seuraavan viikon laihdutan niitä kiloja ja perjantaina ralli alkaa lähtöruudusta. Paino pysyy pitkällä tähtäimellä samssa, läskit tuossa vyötäröllä ja lihaksista ei tarvii varmaan sanoa mitään. Vituttaa ja itkettää, heikko ihminen. Itse asiassa kuvatun kaltaiset katastrofit alkoivat vasta tässä dieetillä hmm..

Minullakin todelliset mättöpäivät ja osittain kontrolloimaton ahmiminen alkoivat vasta dieetillä, kun halusin laihduttaa vaikka olin normaalipainon alapuolikkaalla. 1 tai 2 tai jopa 3 hillitöntä mättöpäivää viikossa johti siihen, että muiden päivien dieettauksesta huolimatta lihoin 5 kg (56 -> 61kg, ja se todella näkyi). Jotenkin onnistuin katkaisemaan kierteen ja olen nyt muutamassa kuukaudessa saanut laihdutettua noista viidestä kilosta kolme. Tärkeintä on kuitenkin se, että mättämisen ja ahmimisen tarve on kontrollissa. Kyllä pystyisin edelleen vetämään käsittämättömän määrän herkkuja, mutta olen oppimassa/oppinut hillitsemään itseni.

Itse olen huomannut parhaaksi dieetillä, ettei pidä ollenkaan mättöpäiviä, tai sitten todella harvoin (kerran, max 2 kuussa). Mitä enemmän mättää sitä enemmän tekee herkkuja mieli arkenakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom